Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2003, 22:50
G.T.C.
G.T.C. is offline
Wat is het beste programma om snel divx bestanden, in mpeg of iets vergelijkbaars om te zetten.

Het gaat erom dat ik alle gedownloade friends episodes snel om kan zetten naar dvd zodat ik het met mijn dvd authoring software kan gebruiken en braden op een dvd.
De kwaliteit van die friends afleveringen zijn al niet echt top kwaliteit dus als het een prog is dat wel snel is maar niet zulke goeie kwaliteit heeft is dat niet zo erg.
Oud 06-07-2003, 23:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Download en installeer Nero Express, je hebt tevens de MPEG2 plugin nodig.

Start Nero Express op, ga naar Video -> SVCD (Super Video CD). Sleep je DivX film nu naar het witte vlak. Hij gaat nu omzetten naar MPEG2 (SVCD). Als ie klaar is next etc. en gewoon branden.

Alle redelijke DVD spelers kunnen SVCD lezen. Let op: max 45min. past er op een CD! Maar voor episodes is dit dus perfect.

Als je geen MPEG2 plugin kunt krijgen, kun je gebruik maken van normaal Video CD, dit is echter wel MPEG1 en daarmee minder goede kwaliteit. Maar 't werkt wel en is gratis.

Nero Burning Rom 5.5.10.42
ftp://ftp.us.nero.com/nero551042.exe
Oud 07-07-2003, 17:02
G.T.C.
G.T.C. is offline
maar geen los programmatje?....het gaat er namelijk om dat ik die mpeg files weer kan laden in een ander programma waar ik mooie dvd menu's mee kan maken enzo. Daar maak ik de hele dvd mee.
Oud 07-07-2003, 17:20
Enlightenment
Enlightenment is offline
TMPGEnc zou dat kunnen denk ik.

Maar als je toch gaat converten.. waarom brand je dan een DVD? Lijkt mij zonde. Tenzij je een DVD RW brandt.
Oud 07-07-2003, 19:21
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 07-07-2003 @ 18:20:
TMPGEnc zou dat kunnen denk ik.

Maar als je toch gaat converten.. waarom brand je dan een DVD? Lijkt mij zonde. Tenzij je een DVD RW brandt.
huh....ik snap jou ook effe niet helemaal. Je hebt er toch niks aan als je die divx bestanden op een dvd brand . Ja....als data opslag misschien, maar dan kan je em niet gewoon in je dvd speler afspelen.

Daarom moet het dus naar mpeg, zodat ik (nogmaals) met die dvd authoring software een dvd met menus kan maken enzovoorts. Dan maakt dat programma dus die video_TS an audio_TS mappen aan. Dat kan je dan weer op een dvd branden.

Tempgenc dacht ik dus ook meteen aan, maar die doet er vrij lang over.Vandaar dat ik me afvroeg of er andere programma's zijn die het zelfde doen
Reageren

Regels voor berichten