Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 16:52
Verwijderd
Hoe voelt t nou om voorbij gestreefd te worden door jullie Noorder Buren

Nederland op vier na beste land om te wonen

Uitgegeven: 8 juli 2003 14:08

DUBLIN/MAPUTO - Nederland is drie plaatsen gestegen op de menselijke ontwikkelingsindex van de Verenigde Naties. Ons land staat nu op de vijfde plaats, vorig jaar was dat nog de achtste. Nummer een op de lijst, die als bijlage bij het jaarlijkse rapport van de VN-ontwikkelingsorganisatie UNDP zit, is Noorwegen, gevolgd door IJsland, Zweden en Australië. België staat na een daling van twee plaatsen op de zesde plaats.

Het Human Development Report 2003 is dinsdag gepresenteerd in de Ierse hoofdstad Dublin en de Mozambikaanse hoofdstad Maputo. De index geeft een overzicht van de ontwikkeling van verreweg de meeste landen (175) op de wereld. Het gaat daarbij niet alleen om economische groei, maar ook om het welzijn van mensen. Alleen landen waarover over het meetjaar te weinig gegevens bekend zijn, zoals Afghanistan, staan niet op het overzicht.

Net als vorig jaar staat Sierra Leone op de allerlaatste plaats. De laatste 25 landen op de lijst liggen in Afrika.
Advertentie
Oud 08-07-2003, 17:58
Verwijderd
Nou, wat een feest om in Nederland te wonen Vergeleken met Sierra Leone wel natuurlijk, maar is het in andere landen echt nog minder gesteld met het openbaar vervoer, de gezondheidszorg, het onderwijs? En wonen er in andere landen nog meer xenofoben en kut-Marokkaantjes?
Oud 08-07-2003, 17:59
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Nog altijd liever Belg dan Sierra Leonees. Er zijn teveel factoren die de ontwikkeling en menselijk welzijn bepalen om ze allemaal in één objectief rapport samen te vatten. Om te bepalen wat het beste land is dus (geen klimatologische criteria o.a.).

Anders verhuizen we toch gewoon allemaal naar Ijsland, toch nog plaats genoeg. (Noorwegen is me iets te duur)
Oud 08-07-2003, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 18:58:
Nou, wat een feest om in Nederland te wonen Vergeleken met Sierra Leone wel natuurlijk, maar is het in andere landen echt nog minder gesteld met het openbaar vervoer, de gezondheidszorg, het onderwijs? En wonen er in andere landen nog meer xenofoben en kut-Marokkaantjes?
wat ben jij een doemdenker..gadver....che quevara had niks stegen marokkanen hoor...
Oud 08-07-2003, 18:08
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 19:01:
wat ben jij een doemdenker..gadver....che quevara had niks stegen marokkanen hoor...
Ik ook niet, maar wel tegen vervelende Marokkaantjes. Bovendien, ik heb toch een hekel aan xenofoben?
M.i. is te veel naar het economische aspect gekeken, het lijkt me dat het welzijn in andere Europese landen hoger ligt.
Oud 08-07-2003, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 19:08:
Ik ook niet, maar wel tegen vervelende Marokkaantjes. Bovendien, ik heb toch een hekel aan xenofoben?
M.i. is te veel naar het economische aspect gekeken, het lijkt me dat het welzijn in andere Europese landen hoger ligt.
hmz welke landen acht jij hoger dan dan de gegeven 4 landen die hoger staan dan Nederland..??
Oud 08-07-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 19:28:
hmz welke landen acht jij hoger dan dan de gegeven 4 landen die hoger staan dan Nederland..??
Duitsland? Frankrijk? Misschien economisch gezien niet, maar qua welzijn wel.
Oud 08-07-2003, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 19:48:
waar baseer je dat op? Frankrijk al helemaal niet dat is in vele opzichten een veel armer land dan Nederland. Duitsland kan ik misschien nog inkomen, maar kennelijk is dit niet het geval.
Oud 08-07-2003, 18:59
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 19:28:
Denemarken en Zwitserland. En misschien ook wel Canada en Nieuw-Zeeland.
Oud 08-07-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 08-07-2003 @ 19:59:
Denemarken en Zwitserland. En misschien ook wel Canada en Nieuw-Zeeland.
tsja had gekund idd, had mij ook niet verbaasd, maar kennelijk is t niet zo.
Oud 08-07-2003, 19:12
REIE
REIE is offline
Per heden zijn de Nederlanders burgerlijker dan de Belgen, of is dat niet wat deze test min of meer meet? Niks mis mee, 't betekend gewoon dat alles in Nederland nu nog beter geregeld is. Overigens lijkt me Canada op één te staan, afgaande op de Human Developement Index uit 1993. Overigens stond de VS toen tweede, Japan derde, Nederland vierde en Japan vijfde.
Oud 08-07-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef op 08-07-2003 @ 19:51:
waar baseer je dat op? Frankrijk al helemaal niet dat is in vele opzichten een veel armer land dan Nederland. Duitsland kan ik misschien nog inkomen, maar kennelijk is dit niet het geval.
Ik had het over welzijn, daar hoort niet alleen het economische aspect bij. Hoewel in Frankrijk natuurlijk wel veel (vieze) grote steden zijn, met bijbehorende ellende. Ergens heb je wel gelijk, maar blijkbaar zijn andere landen nog slechter af dan Nederland. Ik kan nu niet zeggen dat ik het zo fijn vind in Nederland momenteel. Misschien dat de volgende publicatie een ander beeld geeft.
Oud 09-07-2003, 00:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
En maar klagen die al die Nederlanders dat we het zo slecht hebben....
Oud 09-07-2003, 09:23
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 09-07-2003 @ 01:01:
En maar klagen die al die Nederlanders dat we het zo slecht hebben....
Mensen zijn verwend, hè? Dan gaan ze over pietluttige zaken klagen.
Het is nu eenmaal zo dat (in vergelijking met andere landen) er in Nederland veel welvaart heerst, bijna niemand van de honger hoeft om te komen, de meesten goed verzekerd zijn, en het openbaar vervoer en gezondheidszorg toch één van de besten van de wereld zijn.
Oud 09-07-2003, 13:55
Verwijderd
Ik snap het nut van zo'n rapport niet. Ten eerste zegt dat niks over de absolute welvaart van een land en ten tweede zegt het niks over individuele gevallen die (ver) onder de welvaartsgrens leven in Nederland. Wat hebben we nou aan zo'n algemeen beeld van de welvaart?
Oud 09-07-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-07-2003 @ 10:23:
Mensen zijn verwend, hè? Dan gaan ze over pietluttige zaken klagen.
Het is nu eenmaal zo dat (in vergelijking met andere landen) er in Nederland veel welvaart heerst, bijna niemand van de honger hoeft om te komen, de meesten goed verzekerd zijn, en het openbaar vervoer en gezondheidszorg toch één van de besten van de wereld zijn.
In vergelijking misschien wel ja, maar het ov en de gezondheidszorg zijn in Duitsland volgens mij echt wel beter geregeld. Maar Duitsland kampt in het oosten nog met de puinhopen van de DDR, daarom zal Duitsland wel onder ons land staan.
Oud 12-07-2003, 21:42
McCaine
McCaine is offline
Deze meting betekent overigens maar bitter weinig. Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat een beter land is dan een ander, dat kun je niet doen op basis van een paar losse sociale statistieken zoals de VN doet.
Oud 13-07-2003, 10:11
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-07-2003 @ 17:38:
Maar Duitsland kampt in het oosten nog met de puinhopen van de DDR, daarom zal Duitsland wel onder ons land staan.
Ik weet niet dat je het weet maar de gezondheidszorg was in de vroegere DDR in de sovjet tijd veel beter geregelt dan in West Duitsland, waar het westen heel jaloers om kon wezen, maar West Europa had weliswaar meer geld dankzij het Marshall Plan gesteunt door de VS dat gericht was op eigen belangen en tegen het verspreiding van het communisme.
Oud 13-07-2003, 10:47
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 13-07-2003 @ 11:11:
Ik weet niet dat je het weet maar de gezondheidszorg was in de vroegere DDR in de sovjet tijd veel beter geregelt dan in West Duitsland, waar het westen heel jaloers om kon wezen, maar West Europa had weliswaar meer geld dankzij het Marshall Plan gesteunt door de VS dat gericht was op eigen belangen en tegen het verspreiding van het communisme.
De VS heeft Oost-Europa en zelfs de Sovjet-Unie ook Marshallhulp aangeboden, maar de Sovjet-Unie heeft dat geweigerd, en heeft ook de Oost-Europese landen gedwongen de hulp te weigeren.
Oud 13-07-2003, 13:45
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 08-07-2003 @ 19:48:
Dan mag je voor de gein eens gaan kijken in een willekeurige stad in Frankrijk... ga vooral eens kijken in de voorsteden van Parijs... erg gezellig daar allemaal hoor...
Oud 13-07-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 13-07-2003 @ 14:45:
Dan mag je voor de gein eens gaan kijken in een willekeurige stad in Frankrijk... ga vooral eens kijken in de voorsteden van Parijs... erg gezellig daar allemaal hoor...
Ga voor de gein maar eens in de Haagse Schilderswijk kijken. Of de Amsterdamse Vogelbuurt.
Oud 13-07-2003, 19:55
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-07-2003 @ 20:54:
Ga voor de gein maar eens in de Haagse Schilderswijk kijken. Of de Amsterdamse Vogelbuurt.
Jij snapt hem...

Maar goed... als ik heel eerlijk moet zijn bevalt het mij wel hoor in Nederland...
Oud 13-07-2003, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-07-2003 @ 20:54:
die buurten zijn niet te vergelijken met de achterbuurten van Parijs, geloof me.
Oud 13-07-2003, 19:58
Verwijderd
Ik denk dat het een illusie is te denken dat de sociale welvaart in andere EU-landen hoger ligt dan hier. Elk land heeft zijn eigen problematiek. In Duitsland zijn het de grote aantallen Turken, veel meer dan in Nederland, wier integratie in Duitsland compleet mislukt is die nu in ghetto's wonen zonder uitzicht.

In Frankrijk heb je natuurlijk het Front National van Le Pen, ook geen fijne partij. Trekt wel enorm veel stemmen omdat de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen in Frankrijk minstens zo scherp zijn als hier. Daar zijn het vooral Tunesiërs en Algerijnen die in zware criminaliteit zitten, vergeleken waarbij onze kutmarokkaantjes nog wel meevallen.

In Engeland is de problematiek meer economisch getint: de enorme achterstands- en fabriekswijken in Birmingham en Manchester, waar het uitzichtloze leven ertoe leidt dat veel jongeren werkloos blijven en in de criminaliteit vervallen.

Elk land heeft z'n eigen problemen. Ik denk dat wij het hier zo slecht nog niet hebben.
Oud 13-07-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 20:58:
Ik denk dat het een illusie is te denken dat de sociale welvaart in andere EU-landen hoger ligt dan hier. Elk land heeft zijn eigen problematiek. In Duitsland zijn het de grote aantallen Turken, veel meer dan in Nederland, wier integratie in Duitsland compleet mislukt is die nu in ghetto's wonen zonder uitzicht.

In Frankrijk heb je natuurlijk het Front National van Le Pen, ook geen fijne partij. Trekt wel enorm veel stemmen omdat de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen in Frankrijk minstens zo scherp zijn als hier. Daar zijn het vooral Tunesiërs en Algerijnen die in zware criminaliteit zitten, vergeleken waarbij onze kutmarokkaantjes nog wel meevallen.

In Engeland is de problematiek meer economisch getint: de enorme achterstands- en fabriekswijken in Birmingham en Manchester, waar het uitzichtloze leven ertoe leidt dat veel jongeren werkloos blijven en in de criminaliteit vervallen.

Elk land heeft z'n eigen problemen. Ik denk dat wij het hier zo slecht nog niet hebben.
Mmm ja, daar kan ik me wel in vinden eigenlijk. Wat niet wegneemt dat er in Nederland natuurlijk voldoende stof tot verbeteringen te vinden is. Verbeteringen die dit kabinet ons niet zal aanreiken.
Advertentie
Oud 14-07-2003, 00:01
Verwijderd
Citaat:
niceman1984 schreef op 13-07-2003 @ 11:11:
Bull. De gezondheidszorg was zeker in de DDR waardeloos voor de gewone man. Maar ik ben bang dat dat een welles/nietes discussie wordt.

Ander gedeelte van je uitspraak: Dat West Europa meer geld had door het Marshall Plan doet niet terzake. Dat ze meer geld hadden wel, ervan uitgaand dat daar nuttige dingen mee gedaan werden. Dat ze dat van de VS kregen, en welke motieven de VS daarbij hadden, zijn niet relevant in een discussie over de hoogte van de welvaart.
Oud 14-07-2003, 00:04
Verwijderd
Overigens wijzen een paar mensen hier bij Frankrijk vooral op de grote steden en dan nog meer vooral Parijs, maar het zuiden en zuidwesten is voor Nederlandse maatstaven behoorlijk verpauperd. Dan heb ik het niet over de toeristenplaatsen (lees: de meeste kustgebieden), maar landinwaarts.
Oud 14-07-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 13-07-2003 @ 21:08:
Mmm ja, daar kan ik me wel in vinden eigenlijk. Wat niet wegneemt dat er in Nederland natuurlijk voldoende stof tot verbeteringen te vinden is. Verbeteringen die dit kabinet ons niet zal aanreiken.
100% mee eens, maar dat vloeit meer gewoon voort uit het feit dat het gewoon onmogelijk is een land naar ieders tevredenheid te besturen.
Oud 14-07-2003, 17:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik weet nog goed dat Times een artikel had over nederland, de problemen, Pim, en de instellingen vergeleken met andere landen.
de conclusie, zo rond maart 2002:

"Sixteen milion spoiled brads on the northen shores of Europe, erritated because they don't know what to ask for their birthday on 15 may"
Oud 14-07-2003, 17:56
niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 14-07-2003 @ 18:11:
Ik weet nog goed dat Times een artikel had over nederland, de problemen, Pim, en de instellingen vergeleken met andere landen.

"Sixteen milion spoiled brads on the northen shores of Europe, erritated because they don't know what to ask for their birthday on 15 may"
Tsja ik moest wel ff lachen maar dat geldt voor sommige mensen niet hoor zoals mensen in de bijstand.
Oud 14-07-2003, 18:04
Tofke_H
Tofke_H is offline
Whaw.. Je keuze van je land laten bepalen door het menselijke ontwikkelingsindex. LoL Heb jezelf veel aan!!!
Oud 14-07-2003, 18:57
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
niceman1984 schreef op 14-07-2003 @ 18:56:
Tsja ik moest wel ff lachen maar dat geldt voor sommige mensen niet hoor zoals mensen in de bijstand.
Wat willen mensen nou, dat het geld aan de bomen groeien?
In vergelijking met de nog rijkere landen hebben ze het hier als een hemel: bijv. Duitsland en zeker de VS zal het ze echt niet breder geven. Werk je niet, dan eet je niet, niet van je eigen geld te minste, aldaar.

Als je overigens mijn gedachtes er over wilt hebben:
Sociaal is nederland, maar dan alleen in de politiek. We denken dat we daar mee ontwikkelder zijn dan de rest.
Als je niet werkt, hoe moet je dan ooit verwachten dan je een eigen woning kan hebben? T lijkt mij veel logischer dat je bij familie in huis komt wonen, misschien zelfs vrienden. Bijstandsmensen hebben hun eigen, gehuurde, huis. Zelfs de basis kan ontzettend helpen: bij je buren mee eten zodat je het weer iets makkelijker hebt. Gebeurt dat? Ik heb eerder het beeld dat mensen opzich zelf creperen in een klein huis, zonder hulp van anderen.
Anders moet je maar even via PM reageren, we gaan een beetje offtopic

Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 19:02.
Oud 14-07-2003, 20:27
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-07-2003 @ 16:43:
100% mee eens, maar dat vloeit meer gewoon voort uit het feit dat het gewoon onmogelijk is een land naar ieders tevredenheid te besturen.
Nee, dat begrijp ik ook wel. Maar we hebben hier het Poldermodel, remember? Oftewel: leve het compromis. En dat dreigt nu enigszins te verdwijnen, nu het kabinet plannen doordrukt waar een groot aantal (maatschappelijke) organisaties en hun leden zich niet in kunnen vinden.
Oud 14-07-2003, 20:29
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 14-07-2003 @ 18:11:

Hehe, dat klopt wel grotendeels. Maar zoals niceman zegt, niet iedereen heeft het hier goed en langzamerhand dreigen de voornaamste peilers van een ontwikkeld land af te brokkelen. Denk maar eens aan de (met name geestelijke) gezondheidszorg.
Oud 14-07-2003, 20:43
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 21:27:
Nee, dat begrijp ik ook wel. Maar we hebben hier het Poldermodel, remember? Oftewel: leve het compromis. En dat dreigt nu enigszins te verdwijnen, nu het kabinet plannen doordrukt waar een groot aantal (maatschappelijke) organisaties en hun leden zich niet in kunnen vinden.
Wat dat betreft gaan we weer terug naar de jaren '70 van de 20e eeuw, die werden gekenmerkt door een scherpe polarisatie. Ideologisch gezien een zeer interessante periode, met veel boeiende discussies tussen links en rechts. Maar praktisch was deze polarisatie niet, want tot een compromis kwam men zelden.
Oud 14-07-2003, 21:20
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-07-2003 @ 21:43:
Wat dat betreft gaan we weer terug naar de jaren '70 van de 20e eeuw, die werden gekenmerkt door een scherpe polarisatie. Ideologisch gezien een zeer interessante periode, met veel boeiende discussies tussen links en rechts. Maar praktisch was deze polarisatie niet, want tot een compromis kwam men zelden.
De Nacht van Schmelzer
Oud 14-07-2003, 21:26
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 22:20:
De Nacht van Schmelzer
Ja, daar is het eigenlijk mee begonnen. Grofweg kun je spreken van de periode tussen de Nacht van Schmelzer in 1966, en het Akkoord van Wassenaar in 1982 als periode van polarisatie.
Oud 14-07-2003, 21:28
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-07-2003 @ 22:26:
Ja, daar is het eigenlijk mee begonnen. Grofweg kun je spreken van de periode tussen de Nacht van Schmelzer in 1966, en het Akkoord van Wassenaar in 1982 als periode van polarisatie.
Hehe, goed opgelet bij geschiedenis Het leuke is dat je in geschiedenis telkens dezelfde hoofdlijnen ziet terugkeren. In feite kan je zo de toekomst voorspellen
Oud 14-07-2003, 21:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 22:28:
Hehe, goed opgelet bij geschiedenis
Het was dan ook mijn lievelingsvak, en met name politieke geschiedenis. En daarom wil ik ook politicologie studeren.
Oud 14-07-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 14-07-2003 @ 22:33:
Het was dan ook mijn lievelingsvak, en met name politieke geschiedenis. En daarom wil ik ook politicologie studeren.
Haha skoel. Geschiedenis was ook mijn favoriete vak, met name het eindexamenonderwerp over de SU natuurlijk
Oud 14-07-2003, 22:40
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 21:29:
Hehe, dat klopt wel grotendeels. Maar zoals niceman zegt, niet iedereen heeft het hier goed en langzamerhand dreigen de voornaamste peilers van een ontwikkeld land af te brokkelen. Denk maar eens aan de (met name geestelijke) gezondheidszorg.
Knap he, zo in maart 2002. Misschien wel het grootste compliment ooit door wim kok ontvangen.

Hoe dan ook, in belgië is de gezondheidszorg beter, mits je genoeg geld hebt. De rijken doen er ook goed aan om met een grote berg cash naar belgië te rijden. Ach, geld doet overal wonderen.
Geestelijke gezondheids zorg: Grootste min punt is inderdaad het achtelijke rookverbod dat men in wil stellen. Face it: de wereld is in recessie en nederland vergrijst. Dit soort dingen gaan met golven. Maar het geluk van liefde, creatie en sociale structuur kan geen beleid van je afpakken. Gelukkig maar, dat die dingen daar niet van afhankelijk zijn.
Oud 15-07-2003, 10:06
Verwijderd
[QUOTE]EvilSmiley schreef op 14-07-2003 @ 23:40:

Knap he, zo in maart 2002. Misschien wel het grootste compliment ooit door wim kok ontvangen.

Hoe dan ook, in belgië is de gezondheidszorg beter, mits je genoeg geld hebt. De rijken doen er ook goed aan om met een grote berg cash naar belgië te rijden. Ach, geld doet overal wonderen.

Hoe bedoel je? Doel je nu op de Nederlanders die zich in België laten behandelen of de Belgische gezondheidszorg in het algemeen?

Geestelijke gezondheids zorg: Grootste min punt is inderdaad het achtelijke rookverbod dat men in wil stellen.

Huh? Het rookverbod heeft volgens mij helemaal niets met geestelijke gezondheidszorg te maken. Ik doelde juist op het tekort aan opvang voor psychiatrische patiënten, die nu op straat gaan rondzwerven en een gevaar voor zichzelf en hun omgeving vormen.

Face it: de wereld is in recessie en nederland vergrijst. Dit soort dingen gaan met golven.

Dat klopt, maar je kan maatregelen nemen om de ''pijn'' te verzachten.

Maar het geluk van liefde, creatie en sociale structuur kan geen beleid van je afpakken. Gelukkig maar, dat die dingen daar niet van afhankelijk zijn.

In dat opzicht zegt zo'n statistiekje natuurlijk weinig, ik ben meer benieuwd in welk land nu de gelukkigste mensen wonen.
Oud 15-07-2003, 14:55
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
REIE schreef op 08-07-2003 @ 20:12:
Per heden zijn de Nederlanders burgerlijker dan de Belgen, of is dat niet wat deze test min of meer meet? Niks mis mee, 't betekend gewoon dat alles in Nederland nu nog beter geregeld is. Overigens lijkt me Canada op één te staan, afgaande op de Human Developement Index uit 1993. Overigens stond de VS toen tweede, Japan derde, Nederland vierde en Japan vijfde.
Japan 3de en 5de???? Best knap dat ze van één heel land twéé landen maken voor zo'n onderzoek...
Een btje mierenne*ken maja... ik ben wel benieuwd wie dr nou precies 3de of 5de was
Oud 15-07-2003, 21:59
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Ik ben trots Nederlander te zijn. En niet door dit berichtje.
Oud 15-07-2003, 22:04
Brutus
Brutus is offline
wat is sierro leone?
Waar ligt t?
Oud 15-07-2003, 22:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Rambo schreef op 15-07-2003 @ 23:04:
wat is sierro leone?
Waar ligt t?
Land in West-Afrika. Zoek maar op in elke willekeurige atlas.
Oud 16-07-2003, 09:29
Joostje
Joostje is offline
is het niet sierra leone?
Oud 16-07-2003, 10:42
Verwijderd
Citaat:
She-Devil schreef op 15-07-2003 @ 22:59:
Ik ben trots Nederlander te zijn. En niet door dit berichtje.
Waarom?
Oud 16-07-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 14-07-2003 @ 23:40:

Geestelijke gezondheids zorg: Grootste min punt is inderdaad het achtelijke rookverbod dat men in wil stellen. Face it: de wereld is in recessie en nederland vergrijst. Dit soort dingen gaan met golven. Maar het geluk van liefde, creatie en sociale structuur kan geen beleid van je afpakken. Gelukkig maar, dat die dingen daar niet van afhankelijk zijn.
Hmz ik vind niet dat je kan zeggen dat een gezondheidszorg goed is als je veel geld moet hebben om er gebruik van te kunnen maken
Oud 16-07-2003, 11:45
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
jellerd schreef op 16-07-2003 @ 12:06:
Hmz ik vind niet dat je kan zeggen dat een gezondheidszorg goed is als je veel geld moet hebben om er gebruik van te kunnen maken
daarom staat er ook "mits"
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten