Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een blauw scherm oftewel BSOD (Blue Screen of Death) is een teken dat het allemaal behoorlijk fout zit. In 95 en 98 vlogen deze schermen je werkelijk om de oren. De oorzaak ervan is vaak moeilijk te achterhalen omdat je verder geen informatie krijgt. Wat je kunt doen is in ieder geval de nieuwste drivers installeren (van www.nvidia.com), ervoor zorgen dat je videokaart of processor niet overgeklokt zijn en niet te warm worden, dat je harde schijf niet een te groot puinzootje is (een 98-systeem moet eigenlijk elke maand wel een keer geformatteerd worden), en voor het betreffende spel de nieuwste patches of updates downloaden. |
![]() |
|
Geef eens een overzicht van alle hardware in je computer, vooral proc, moederbord en chipset vind ik interessant.
Verder mag je mij je temperatuur van je processor vertellen. ![]() Deze kun je vinden in je BIOS onder health monitor oid. Je kan het ook uitlezen in Windows met een programma daarvoor. MBM 5.3.2.0: http://mbm.livewiredev.com/download/MBM5330.EXE
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb ik gedaan, zie eerdere posts. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Je computer is gewoon niet stabiel, waarschijnlijk te hoge processor temperatuur of iets met je geheugen ofzo.
Geheugen testen doe je met MemTest86: www.memtest86.com (bootable ISO downloaden)
||
Verwijderd
|
Citaat:
En Dob: word jij ook zo ziek van die vage meldingen van gastjes die zeuren over BSODs? Vaak is er gewoon helemaal niks aan te doen, er bestaat nu eenmaal kuthardware en er bestaat een oneindig groot aantal combinaties van kuthardware met kutsoftware. Als je willekeurig BSODs krijgt kan dat overal aan liggen. |
![]() |
||
Citaat:
Waar heb je die temperatuur van 91 graden afgelezen?
||
Citaat:
![]() En als ik jou was zou ik een beetje uitkijken, want 91 graden is toch best wel heeeeel erg heet. Koop een nieuwe (goeie) koeler, en monteer hem met koel pasta. 91 graden is best ziekelijk namelijk ![]() Mijn dual celeronnetjes 366@462mhz worden na een uurtje intensief CSen max 50 graden, is wel een verschil met 91 graden he ![]() |
![]() |
|
Hij heeft een Athlon TB 1.4GHz, dat verklaart een hoop.
![]() Heb 'em maar aangeraden z'n kast even open te houden en een nieuwe koeler van koper en met goede fan te kopen, want Athlon TB 1.4 is de heetste proc die AMD ooit gemaakt heeft, niet zo'n goede koop als je het mij vraagt. Andere oplossing zou zijn een 2400+ proc kopen, die is 25W zuiniger.
||
![]() |
Citaat:
![]() ik heb da ding hier ook (in de kast nu ![]() maar goede cooler en goede pasta doen idd wondere. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Nouja ik vind dat gewoon niet slim, je moet één van de eerste modellen van een nieuwe architectuur kopen, liefst net na een die-shrink (0.18µ -> 0.13µ Thoroughbred en 0.13µ -> 0.09µ San Diego) aangezien dan de performance/energieverbruik ratio heel gunstig is.
Zo is het ideaal een goedkope en superzuinige koele Athlon XP 1700+ Thoroughbred te kopen, heeft nog geeneens 45W max. verbruik. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() maar opzich bij overschakeling naar nieuwe techniek een processor kopen kan ook problemen met zich meebrengen. Voorbeeldje overgang 468 -> 568 eerste 2 processoren hadden ook rekenfouten. En kinderziektes zijn ook niet zo speciaal. Ik zou eerder de 2de of 3de van zijn soort pakken. Maar goed tegenwoordig doe ik ook veel meer onderzoek voor dat ik iets koop (vroeger soms niet ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Waar het echter fout gaat is, als er pas na het uitbrengen van de processor de fouten bekend worden. Dan heb je een probleem waar consumenten last van kunnen hebben, aangezien niet iedereen even goed updates installeert. Citaat:
![]() Oh well ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Beeld] DVI-D kabel geeft problemen?? MaHo | 12 | 07-09-2005 19:06 | |
Software & Hardware |
[videokaart] Problemen met m'n Aopen Geforce 6600GT tv-out SnOrKeL | 20 | 23-04-2005 19:06 | |
Games |
[Discussie] B.I.G, wat vinden jullie ervan? Jolt | 122 | 25-02-2005 22:05 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] DirectX 8.0 kaartje Methuselah | 26 | 23-12-2003 13:04 | |
De Kantine |
Je allereerste post Thomas | 116 | 29-11-2003 20:55 | |
Software & Hardware |
SuSE LINUX 6.3 videokaart probleem? jungle_brother | 1 | 27-05-2001 16:24 |