Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en ik denk dat ze het echt wel goed hebben uitgezocht, want het bedrijf bestaat uit ruim 600 filialen die allemaal vakantiekrachten hebben en allemaal dezelfde contracten hanteren...
||
![]() |
Citaat:
2. Was het geen idee geweest om niet 1 vakantiekracht aan te nemen voor de kassa maar bijvoorbeeld 2 of 3, ze zouden dan misschien allemaal wat minder werken maar dan ben je 1 op dit soort sitiuaties voorbereid en 2 ze zijn vast ook nog wel inzetbaar op andere momenten. 3. Misschien een idee om niet iedereen te gelijk vrij te geven? En tja als iemand het niet leuk vind om er te blijven werken dan stopt diegene ermee dat mag iemand die in de proeftijd zit en dat mag ook een vakantiewerker. |
![]() |
||
Citaat:
2. Ja, we hadden d'r 2 aangenomen, maar die vorige heeft ook al ontslag genomen (en toch zijn we heel aardig tegen die nieuwen hoor ![]() ![]() 3. Dat ligt idd bij mijn baas, maar als iedereen geboekt heeft... Bij ons werken vooral scholieren of moeders, en beide groepen hebben te maken met schoolvakanties (en sommigen zoals ik ook met de bouwvak vanwege het werk van m'n vader). Ze zou wel mensen kunnen verbieden om in die tijd op vakantie te gaan, maar ik denk dat m'n baas dan nog minder mensen overhoudt... En over dat laatste: dat is nu juist wat ik hier ter discussie stel. Of die vrijheid van het ontslag nemen niet iets beperkt moet worden (dmv een proeftijd van een week)
|
bij mij is mijn proeftijd precies de tijd die ik er werk
![]() beetje onzin maar goed.. tgaat ook maar om 2 weken dus.. maar als je vakantiekrachten voor een maand aanneemt zou een week opzegtermijn wel handig zijn om zulke situaties evt nog op te kunnen lossen... maar dan nog als mensen een vast contract hebbe dan gaan ze soms nog per direct weg als t nie bevalt.. alleen is eht dan aan je baas om er iets aan te doen (aanklagen ofzo kost ook geld) en als je baas dat niet doet heb je nog zo goed een probleem... maar wel een klotesituatie... vooral als je dan op vak gaat en je moet dan de dag ervoor nog werken terwijl je bv die dag echt nodig hebt om te pakken ofzo... kzou in elk geval vet kwaad zijn op die persoon die dit zo lekker afhandelt zeg! |
![]() |
|
Ik kan elk moment stoppen met werken, want ik heb ook zo'n contract. Bedrijven bieden dat soort contracten vaak zodat ze 'slechte' mensen er snel uit kunnen werken, dus ik vind dat ze daar dan ook maar de consequensies voor moeten dragen (dus als iemand uit zichzelf weggaat).
Ze hadden best een ander contract kunnen opstellen. Alleen heb je als vakantiekracht de garantie dat je bij dat bedrijf nooit meer wordt aangenomen, dus dat zijn de concequenties voor hen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Alleen heb je als vakantiekracht de garantie dat je bij dat bedrijf nooit meer wordt aangenomen, dus dat zijn de concequenties Ehm deze zin begrijp ik ABSOLUUT niet kan je hem iets meer toelichten had je het over het algemeen of in dit soort gevallen? |
![]() |
||
Citaat:
de persoon in kwestie kon dus geen ander contract krijgen aangezien zij niet langer dan 3 maanden bij ons zou werken. maar idd, misschien moeten dergelijke contracten worden aangepast, waaruit de mogelijkheid om iemand binnen 3 maanden te ontslaan wordt geschrapt (wat wij dus al niet gebruiken, maar anderen misschien wel). Dat, gecombineerd met een ontslagperiode voor de werknemer, zou je dat dan wel eerlijk vinden?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk moet ook als vakantiekracht een opzegtermijn.. Ik bedoel als vakantiekracht loop jij ook altijd het risico dat je het geen leuk werk vindt of te zwaar blabla...Het is dus een beetje aan het bedrijf zelf om er niet teveel op te rekenen, idd een beetje risicospreiding.. Vakantiewerk is vaak vrijwillig en daarom kan hetwel zijn dat mensen er eerder mee ophouden (heb ik zelf ook weleens gedaan omdat er geen leuke sfeer was en het te zwaar werk was).. Maar goed dat is het risico van het bedrijf die de vakantiewerkers aannemen nou eenmaal.. Maar dat neem natuurlijk niet weg dat het jammer is jullie nu...
|
![]() |
|
|