Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2003, 15:47
Maradinus
Maradinus is offline
Azijn op de plek doen met een stukje keuken rol.

Met je nagel een kruisje op de plek maken.

De meeste drogisterijren hebben wel "prrrrik weg" werk ook zeer goed
Oud 22-07-2003, 16:28
Verwijderd
Prik weg helpt niet...lang niet altijd.

AfterBite vind ik beter helpen, 't stinkt alleen verschrikkelijk vanwege de amoniak die er in zit.

Azaron werkt soms ook wel.

Ik heb het idee dat je zo nu en dan imuun voor dingen wordt. Ik smeer dus het liefst zoveel mogelijk met verschillende dingen. De ene keer AfterBite, dan huismerk, dan weer Prik weg, enz.

Tandpasta helpt btw vaak ook (moet er wel menthol inzitten).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 16:52
Verwijderd
Zo'n anti-muggenbulten stift van Kruidvat helpt wel, als je het er snel opsmeert.
Verder: spuug erop smeren en dan een kruis erin duwen met je nagel, vervolgens eraf blijven.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 18:49
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-07-2003 @ 17:28:
Prik weg helpt niet...lang niet altijd.

AfterBite vind ik beter helpen, 't stinkt alleen verschrikkelijk vanwege de amoniak die er in zit.

Azaron werkt soms ook wel.

Ik heb het idee dat je zo nu en dan imuun voor dingen wordt. Ik smeer dus het liefst zoveel mogelijk met verschillende dingen. De ene keer AfterBite, dan huismerk, dan weer Prik weg, enz.

Tandpasta helpt btw vaak ook (moet er wel menthol inzitten).
bij mij help prik weg altijd
Oud 22-07-2003, 20:04
Anijs
Anijs is offline
voorkomen is beter dan genezen.. Klamboe.. zown gore stinkzooi opdoen... Mjah dan word je nog ooit gestoken he

Glukkig heb ik er geen last van Vant bultje zelf.. --> jeuk etc.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Maradinus schreef op 22-07-2003 @ 19:49:
bij mij help prik weg altijd
Dan heb je mazzel.

Klamboe...daar raak ik in verstrikt en als er eenmaal een mug in zit...dan is het nog erger...en dan kunnen de katten niet meer op bed komen en dat wil ik niet.

Ik heb nu zo'n stekkerding met citronellegeur, dat werkt ook wel, ik heb nu veel minder bulten dan anders. (Ik trek muggen nogal aan nl...wel handig voor m'n vriend btw. )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 20:34
Verwijderd
Ik heb zo'n stekkerding dat zoemt (als mens hoor je dat niet echt), muggen worden er gek van, volgens de handleiding... Maar mijn muggen niet... Dus dat is niet echt een aanrader
Zo'n geurstekkerding is wel handig, maar ik vind het niet lekker ruiken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2003, 23:04
apekop123
apekop123 is offline
Ik heb ook zo'n geur ding. Maar die ik heb is uit de handel genomen (ik d8 dat het kankerverwekkend was). Hij rook ook niet naar citroen, het was gewoon een soort gif (je vond de dooie muggen op de grond )

Maar dat ding doe ik nu dus niet meer aan.

Ik heb iig altijd mijn hor-gaas voor m'n ramen. Verder ga ik meestal ff op muggen jacht. En zelfs dan word ik nog gestoken

Azijn helpt idd wel een beetje. Zo'n kruis maken helpt bij mij nix. Meestal ga ik dan door tot het bloed en dan jeukt het nog meer

Maar ik krijg ineens een goed idee. Ik leg gewoon een stuk citroen naast m'n hoofd (op m'n nachtkastje)

Ik post morgen wel ff of ik gestoken ben.
Oud 22-07-2003, 23:07
CrazY G
CrazY G is offline
gewoon je kamer volgooiten met citroenplantjes. werkt perfect en is natuurlijk.
En je kan ook een blaadje ervan pakken en over je lichamm smeren, werkt ook maar gaat lekker stinken waardoor je niet kan slapen
Met citaat reageren
Oud 23-07-2003, 15:37
Brown eye
Brown eye is offline
Onctose helpt onzettend goed, maar nu weet ik niet meer zeker of we die altijd in Frankrijk kochten of hier !? Volgens mij in Frankrijk....?? Je kunt het mss vragen bij de apotheek of ze het daar hebben...
Oud 01-08-2003, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-07-2003 @ 21:32:
(Ik trek muggen nogal aan nl...wel handig voor m'n vriend btw. )
hihi.. ik weet niet wie er muggen aantrekt, mijn vriend of ik.. maar ik word altijd gestoken en hem laten ze liggen... grrrr..
zelf heb ik een klamboe, maar ik heb nu twee matrassen op de grond en dat haalt dat ding niet en als mijn vriend bij me slaapt dan wil hij er niet onder want dat vind ie eng (mietje). zelf heb ik altijd het idee dat anti-muggenspray enzo alleen maar die beestjes aantrekt..
gelukkig heb ik nu veel minder last dan een paar jaar terug.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 08:54
Verwijderd
ik gebruik zelf altijd prikweg, helpt wel goed...Of Azaron...En op vakantie heb ik zo;n stekkerding, maar volgens mij haalt dat nix uit...wat ik laatst in de Fancy las: een suikerklontje in de azijn dopen en over je bult smeren, dan verdwijnt je bult ook! Weet niet oft werkt...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 09:11
Nieni
Nieni is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-07-2003 @ 21:32:
(Ik trek muggen nogal aan nl...wel handig voor m'n vriend btw. )
Dan heb je zoet bloed.

Wat ook schijnt te werken (als je naar Zweden gaat...Leonoor? ) of andere landen waar veel muggen zijn, moet je een paar weken (2 of 3) van tevoren beginnen met het slikken van vitamine-B tabletten. Dat stofje gaat dan in je bloed zitten en de muggen houden daar dus niet van.
Ik weet niet of het werkt, maar een vriendin van mijn moeder die uit Zweden komt, zegt dat en volgens haar werkt het heel goed.
Oud 01-08-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 01-08-2003 @ 10:11:
Dan heb je zoet bloed.
iemand die ik ken (weet ook niet meer wie) zij dat dat niet klopte. Nogal logisch eigenlijk, want ze kunnen je bloed toch niet ruiken?
hij zei dat t kwam door het laagjes bacterien op je huid ofzo..
Met citaat reageren
Oud 01-08-2003, 09:21
Verwijderd
t schijnt dat ze ook afkomen op je lichaamswarmte..Dus als je 's nachts veel zweet, heb je al meer kans om geprikt te worden...denk ik...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 18:44
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
Hoe weet zon mug van te voren hoe je bloed smaakt

En je kunt ook gewoon zon grijze spuitbus kopen van Vapona tegen vliegende insecten. Een uurtje voordat je naar bed gaat je kamer goed inspuiten, deur dicht, en als je naar bed gaat een paar keer met je deur wapperen en je hebt voor 3 dagen nergens last meer van. Ben je ook meteen van het gezoem af en daar heb ik meer last van als van de prik

-WJ
Oud 02-08-2003, 19:43
misterme
misterme is offline
kvind dat gezoem altijd super vervelend... heb een of ander natuurlijk afweer geschut blijven liggen en dan naar het gezoem luisteren waar hij zit... dan met 1 klap BOEM zo uit de luchtslaan met een karate klap... gebeurt volgens mij zelfs als ik slaap, maar dan doe ik et uit reflex ofzo... weet niet, heb alleen heel erg last van muggenbloedvlekken
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:03
Gothic
Gothic is offline
Tijgerbalsem
Oud 03-08-2003, 19:03
Frondish
Frondish is offline
Muugenmelk moet je hebben geloof me het helpt echt...familie van mij uit nieuw zeeland kwam een keer naar nederland en vertellen dat babytjes heel erg gestoken door muggen worden enzo en dat ze er niets aan kunnen doen..toen heb ik gezegd probeer muggenmelk maar eens en ze stond er wel mooi mee in de krant.

als je muggenmelk op je huid smeert dan maak je jezelf onzichtbaar voor muggen en kunnen ze je niet zien

het helpt echt
Oud 03-08-2003, 20:05
Mara
Mara is offline
Ik heb altijd hele erge last van muggen. Ik word heel vaak gestoken, en bij een steek krijg ik een grote ronde plek met een diameter van ongeveer 7 cm. Ik heb dus altijd hele grote rode plekken over m'n lichaam, ben ik niet echt blij mee.
Momenteel heb ik iets uit Frankrijk wat ik erover smeer, dan is 't net alsof er een laagje lijm overgaat als 't opgedroogd is.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:17
Verwijderd
Prrrik weg helpt niet tegen muggenbulten maar wel tegen muggen. Althans, bij mij.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 23:35
Sithan
Sithan is offline
Me moeder had vorig jaar uit sri lanka een soort van balsem meegenomen en dat werkt echt supergoed, dat bijt een beetje zodat het eerder pijn doet dan jeukt en dus krab je er niet aan en gaat ie binnen een dag weg
Oud 04-08-2003, 05:26
Verwijderd
cliché maar oh zo waar: NIET AANKOMEN!!! Als je er de eerste halve dag goed vanaf blijft dan jeukt het daarna niet eens meer, en is het waarschijnlijk al grotendeels weg. Muggen weghouden lukt wel met allerlei spul maar het 'genezen' van muggenbulten zelden, zeker omdat je er dan toch mee bezig bent en er ergens mee aankomt (stift of tubemondje of handen)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten