Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 17:45
steffie
steffie is offline
ik heb nu bijna 11 maand een vriend.En hij is harstikke lief enzo en meestal gaat alles goed.We zijn samen op vakantie geweest en t was hartstikke leuk.Maar toen begon het juist minder leuk te worden.Telkens kleine ruzie's maar telkens weer opnieuw.We zien elkaar elke dag(we wonen heel dicht bij elkaar en t is heel veel ik weet t,en ik weet dat ik afhankelijk ben van hem,maar dat komt denk ik omdat ik bijna altijd alleen ben geweest)
en elke dag kwam t weer terug en vaak dezelfde dingen.Zoals vandaag.Hij had me van de week verteld dat hij een dagje naar een vriend zou gaan(op zo'n moment krijg ik al de tranen in mn ogen omdat ik dat absoluut niet leuk vind) nou heb ik hem vandaag niet gezien maar wel ff gesproken en dan zegt hij dat hij een dag eerder weg gaat.En dan lopen de tranen me al over mn ogen.Dan zie ik hem nog langer niet.Hij spreekt iets af en hij veranderd t altijd weer.Met alles gebeurt dat en dat is waar ik me zo aan erger.Zo lang hij t maarleuk heeft maakt niet uit hoe lang ik alleen thuis zit.En er zijn nog wel meer dingen di ehij telkens weer opnieuw doet terwijl ik er al vaak wat van heb gezegd.
En ik heb ook altij dhet gevoel dat ik met alles meer voor hem over heb of meer voor hem doe dan hij voor mij zou doen.En daar hebben we t ook al wel eens over gehad en hij gooit het ermaar telkens op dat ik meer tijd heb dan hij omdat ik minder vrienden en hobby,s heb.Ik zit er al een tijd aan te denken dat ik maar es tegen hem ga zeggen dat hij maar es moet laten zien dat hij t waard is om zoveel tijd en energie in te steken.Maar ik weet nie tof zit wel zo geregdvaardigd is?
Dit alles lijdt keer op keer tot frustraties en tranen bij mij en ik wil er niet altijd wat van zeggen maar dan krop ik top en word ik helemaal gek van mezelf.

help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2003, 17:50
Warsocket
Warsocket is offline
de voorbeelden die jij opnoemt neigen een beetje naar het onzgezonde

als jij hem elke dag zien en de tranen in je ogen springen als ie dan een dagje naar zijn vriend gaat is dat mega benauwend voor hem

je moet je losmaken en je niet zo aan hem vasklampen

zoek een hobby of afleiding
Oud 13-08-2003, 17:55
miro
miro is offline
Je moet je NOOIT zo afhankelijk maken van een vent. Het is juist goed dat hij zijn eigen dingen heeft, dat zou jij ook moeten hebben.

Ga leuke dingen doen met vriendinnen, ga sporten doe iets! Als je zo afhankelijk bent loopt het op een gegeven moment mis.

Misschien moet jij dr wat minder tijd en energie in steken in plaats van hij meer.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:02
steffie
steffie is offline
ik heb ook best wel mn eigen hobby's en vriendinnen.Maar als ik dan wat met hun wil gan doen voel ik me schuldig dat hij dan niks heeft.Hij zegt dat dat niks uit maakt maar ik blijf me schuldig voelen.
En het heeft er ook wel mee temaken dat ik best wel onzeker ben en bang ben dat ik heb kwijt raak.Terwijl ik door dit te doen hem meer weg drijf en dus het tegen overgestelde doet.
En ik neem me telkens voor om me minder boos of verdrietig maken over deze dingen maar t mislukt telkens.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 18:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
steffie schreef op 13-08-2003 @ 19:02:
ik heb ook best wel mn eigen hobby's en vriendinnen.Maar als ik dan wat met hun wil gan doen voel ik me schuldig dat hij dan niks heeft.Hij zegt dat dat niks uit maakt maar ik blijf me schuldig voelen.
En het heeft er ook wel mee temaken dat ik best wel onzeker ben en bang ben dat ik heb kwijt raak.Terwijl ik door dit te doen hem meer weg drijf en dus het tegen overgestelde doet.
En ik neem me telkens voor om me minder boos of verdrietig maken over deze dingen maar t mislukt telkens.
je raakt hem idd juist eerder kwijt wanneer je hem zo benauwd. dat is niet fijn voor hem en hij geeft het min of meer ook aan, wanneer hij zegt dat hij een dagje iets met een vriend wilt gaan doen. probeer dat dan te accepteren en bedenk je iets leuks wat jij kan gaan doen. Op zo'n moment is het júist mogelijk om met je vriendinnen af te spreken; je hoeft je dan niet schuldig te voelen.
Wanneer zoiets lukt kun je ook proberen om eens een afspraak met vrienden te maken als je vriend niks te doen heeft. Hij kan echt wel wat verzinnen en als hij aangeeft dat hij het niet erg vindt, moet je d'r ook vanuit gaan dat dat zo is!
Probeer het dus wat af te bouwen, zodat je minder afhankelijk van hem wordt, want dit klinkt wel heel benauwend!
Oud 13-08-2003, 18:35
miro
miro is offline
Hij voelt zich niet schuldig, hoef jij dat ook niet te doen.

Geloof me, dat is juist goed voor je relatie.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:04
Faery
Faery is offline
Dat arme schaap wordt op den duur nog knettergek van je.
Oud 13-08-2003, 19:12
Hop Marianneke
Hop Marianneke is offline
Hallo

in mn vorige relatie was ik ook veel afhankelijker dan ik eigenlijk wou zijn... Had alles voor hem over, wou alles ervoor opgeven, ... klinkt je wel bekend. Het duurde jaar en maand. Toen wou hij uit de relatie stappen, en dan zit je daar. Alsof alles weg is, en jij alleen achterblijft. En in zekere zin was het ook zo.

Pas een viertal maanden na de breuk kon ik alles nuchter bekijken, en zag ik in dat het ook compleet ongezond was geworden.

Ik ben toen aan mn vriendschappen beginnen werken en een paar nieuwe hobby's gaan uitoefenen. En vooral, mezelf gezworen nooit meer in zo'n situatie te belanden.

Nu een jaar na de breuk, ben ik al twee en een halve maand samen met een hele lieve jongen. We zien elkaar genoeg, maar niet elke dag, ook niet in de vakantie. Als we de zaterdagavond uitgaan, is dat ook meestal niet alleen, maar met nog een paar vrienden mee. Ik merk ook dat ik in deze relatie veel meer mezelf ben, en het leuke is dat het ook geaprecieerd wordt
Ik voel me vrij, maar ik heb iemand om bij thuis te komen.

Dus echt meid, cijfer jezelf niet weg !!! Zorg ervoor dat je vriendschappen niet verwateren, en zorg dat je ook nog dingen hebt die van jezelf zijn, zonder dat ze van je vriend zijn.

Good luck
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 19:46
AtHell
AtHell is offline
Zie je dat knopje, boven de shift, bijna centraal op je toetsenbord. Ja die ja, de Enter.

Gebruik 'm eens als je wat typt, misschien neem ik dan wel de moeite om die onzin te lezen.
Oud 13-08-2003, 20:10
Verwijderd
En dit is dus waarom psychiaters zo goed verdienen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten