Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2003, 13:56
Verwijderd
Ik weet niet of ik deze bij muziek had moeten plaatsen, maar het is meer een technisch probleem, dus ik zet 'm maar hier...
Ik had laatst ergens gelezen dat een aantal platenbazen een heleboel 'foute' mp3-tjes op KaZaA gegooid hadden, zodat de downloaders afgeschrikt werden. Dan stond bijv. maar een klein deel van de muziek er goed op en hoorde je voor de rest ruis of gepiep.
Ik heb zelf KaZaA Lite, maar sinds een week doet ie het niet goed meer. Ik kan niet meer online komen en krijg geen startpagina. Als het me wel lukt online te komen, is het enige wat ik download, van die 'foute' mp3-tjes.
Volgens mij zaten er niet van die 'foute' mp3-tjes in KaZaA Lite (wel in KaZaA), maar dat weet ik niet zeker. En ik hoor nog steeds wel online te kunnen met dat programma, maar dat lukt dus ook niet.
Iemand enig idee waardoor dit komt, want ik vind het behoorlijk irritant. Opnieuw downloaden heb ik al geprobeerd, maar dan houd ik hetzelfde probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2003, 14:01
Verwijderd
Kazaa (lite) heeft verder niks te maken met mp3's of ze fout zijn of niet.

Dat je verkeerde mp3's download en of je online komt staat compleet los van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:26
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 12-09-2003 @ 14:56:
Volgens mij zaten er niet van die 'foute' mp3-tjes in KaZaA Lite (wel in KaZaA), maar dat weet ik niet zeker.
Zelfde netwerk

Een oplossing voor je probleem weet ik zo net niet, maar het lijkt me sterk dat het komt door die gedownloade nummers. Meestal wil een format nog wel eens helpen bij dit soort rare dingen maar dat is vrij ingrijpend en misschien weet iemand hier een oplossing. Klinkt natuurlijk afgezaagd, maar probeer anders eens een ander programma dan Kazaa.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 14:29
Koen
Koen is offline
Je weet hoe dat met die 'foute mp3's' werkt?

Organisaties als de RIAA hosten zelf een paar files met groottes en namen als bekende nummers, waarbij de eerste bytes ook identiek zijn (daar controleert het kazaa netwerk op), en waardoor ze dus als een dergelijke muziek file verspreidt worden.

In werkelijkheid zijn al die mp3tjes na een seconde of 10 verscramblet. Doordat je bij meerdere sources download zit er altijd wel een stukje bij dat klote is, en daardoor is je héle MP3 vernachelt.

Oplossing; is er nog niet. Vooral bij populaire mp3's kom je dit tegen. Dit ligt niet dus niet aan kazaa of aan de lite versie, maar aan het netwerk van kazaa. Kazaa zal dit zelf moeten patchen, tot die tijd moet je maar een ander prog gebruiken om MP3's mee te downloaden.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 12-09-2003 @ 15:29:

Organisaties als de RIAA hosten zelf een paar files met groottes en namen als bekende nummers, waarbij de eerste bytes ook identiek zijn (daar controleert het kazaa netwerk op), en waardoor ze dus als een dergelijke muziek file verspreidt worden.

In werkelijkheid zijn al die mp3tjes na een seconde of 10 verscramblet. Doordat je bij meerdere sources download zit er altijd wel een stukje bij dat klote is, en daardoor is je héle MP3 vernachelt.

Oplossing; is er nog niet. Vooral bij populaire mp3's kom je dit tegen. Dit ligt niet dus niet aan kazaa of aan de lite versie, maar aan het netwerk van kazaa. Kazaa zal dit zelf moeten patchen, tot die tijd moet je maar een ander prog gebruiken om MP3's mee te downloaden.
Kazaa is toch super kut.

Veel virussen
Weinig nummers
Langzaam
Moet ik doorgaan

gewoon soulseek
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 16:57
Verwijderd
Ok, dank jullie wel
Ik had het inderdaad gehoord Koen, maar wist niet hoe het precies werkte. Ik ben dus maar een ander downloadprogramma aan het vinden tot de tijd dat KaZaA met iets beters komt
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 12-09-2003 @ 15:29:

(...)
Daar heb je dus Kazaa Lite K++ Extensions voor, met de mogelijkheid 'foute' IPs te filteren bij search. Bij de standaardversie van K++ wordt al een lijst meegeleverd met daarin IPs die veel gebruikt worden door RIAA, BUMA etc. zodat je per saldo eigenlijk nooit foute MP3's downloadt.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-09-2003 @ 18:22:
Daar heb je dus Kazaa Lite K++ Extensions voor, met de mogelijkheid 'foute' IPs te filteren bij search. Bij de standaardversie van K++ wordt al een lijst meegeleverd met daarin IPs die veel gebruikt worden door RIAA, BUMA etc. zodat je per saldo eigenlijk nooit foute MP3's downloadt.
Die heb ik ook al geprobeerd te downloaden, maar ook daar kom ik niet online. Geen idee waarom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten