Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2003, 20:21
Verwijderd
Hallo,

Kben Bruce ALi en samen met vrienden maken we amateur kung fu films. Onze eerste heette monkudo the movie en die heb ik ook op het forum gezet. Nu hebben we ene nieuwe genaamd rage of the streetfighter. Deze film is cooler, langer, betere gevechten, beter verhaal en meer dialoog. Uiteraard is deze film weer voor de lol gemaakt, maar kvind deze erg amuserend.

Rage of the streetfighter pagina

Onze site

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 21:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2003, 20:23
Menahem
Menahem is offline
*gaat maar downloaden*
Oud 15-09-2003, 20:46
Stevill
Stevill is offline
woh dude zoeken jullie nog mensen voor volgende dingen?

'k heb ongeveer 12 jaar ervaring in Martial arts
Breakdance gedaan en vroeger toneel gedaan.
Kung fu is definatally mijn ding.
Oud 15-09-2003, 20:51
Qimm
Qimm is offline
Als ik jullie was nam ik een andere provider dan geocities... *film nog niet gekeken, ik wacht tottie binnen is *
[edit]
Oh, heerlijk gelachen jongens! Het slechte engels, de gemiste klappen en de droge voorbijgangers!
Wel leuke personages enzo (helemaal als ze zonder shirt rond hobbelen ) En de verschillende locaties is ook goed, goed bedacht!

[/edit]

Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:05
Jammin'
Jammin' is offline
gay
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 15-09-2003 @ 21:46:
woh dude zoeken jullie nog mensen voor volgende dingen?

'k heb ongeveer 12 jaar ervaring in Martial arts
Breakdance gedaan en vroeger toneel gedaan.
Kung fu is definatally mijn ding.
Je mag best meedoen . Maarre de opnames zijn altijd in almere. En kzie dat je in hengelo woont, heb je het er wel voor over om zover te reizen? Mocht je alsnog geintresseerd zijn stuur dan een mailttje naar karate_turk@hotmail.com met je gegevens (misschien ook wat foto's van jou in actie) en als we weer een film maken kun je ook meedoen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Jammin' schreef op 15-09-2003 @ 22:05:
gay
??
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:09
Jammin'
Jammin' is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 15-09-2003 @ 22:06:
??
er zit geen actie in, het ziet er zo gemaakt uit, net de power rangers..
maar ok leuk idee
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:10
Verwijderd

Echt te cool gasten, vette shit!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2003, 21:25
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 15-09-2003 @ 22:06:
Je mag best meedoen . Maarre de opnames zijn altijd in almere. En kzie dat je in hengelo woont, heb je het er wel voor over om zover te reizen? Mocht je alsnog geintresseerd zijn stuur dan een mailttje naar karate_turk@hotmail.com met je gegevens (misschien ook wat foto's van jou in actie) en als we weer een film maken kun je ook meedoen
pff foto's das moeilijk hmm

euhm langskomen ja tuurlijk moet wel een keer te realiseren zijn, kwilde altijd al een film maken 'k heb bruce ook gevraagd om een keer te doen en ik heb zelfs een stereotype kung fu script verzonnen.
Oud 15-09-2003, 21:46
Verwijderd
Hahaha
Die voorbijgangers
Slecht Engels
Slappe houdingen van de vechters
Slechte editing
Out-of-sync geluidseffecten
Droog acteerwerk

Zo slecht dat het weer leuk wordt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 00:03
Vault
Vault is offline
Citaat:
N00dles schreef op 15-09-2003 @ 22:46:
Slecht Engels
Slechte editing
Droog acteerwerk
Oftewel een echte hollywood film
Oud 16-09-2003, 08:47
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Jammin' schreef op 15-09-2003 @ 22:05:
gay
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:07
GRRR
GRRR is offline
jeez wat wack. erg amusant niet te min

leuk muziek
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 09:10
GRRR
GRRR is offline
hahahaha het wordt steeds lachwekkender
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:30
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
N00dles schreef op 15-09-2003 @ 22:46:
Hahaha
Die voorbijgangers
Slecht Engels
Slechte editing
Droog acteerwerk

Zo slecht dat het weer leuk wordt
Misschien moet je het een keer in het Nederlands proberen.
Camera is nog steeds niet stabiel.
Je ziet tijdens de vechtscenes dat jullie het rustig aandoen... probeer eens de film iets sneller af te spelen...
Mja slechte editing..

Maar hij was wel veel beter dan de eerste.
Netjes gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 13:50
Dinalfos
Dinalfos is offline

Erg nep en slecht gemaakt, maar wel amusant. In een C-movie kind of way....
Oud 16-09-2003, 15:08
ErHaN
ErHaN is offline
Homo.
Oud 16-09-2003, 15:09
Diesel
Diesel is offline
Faggot.
Oud 16-09-2003, 15:11
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
hahaha k heb me wel geamuseerd

je kan er van alles op aanmerken natuurlijk, maar het is goed geprobeerd
Oud 16-09-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
ErHaN schreef op 16-09-2003 @ 16:08:
Homo.

En dat zegt de jongen met een halfnaakte man in zijn avater
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef op 16-09-2003 @ 16:09:
Faggot.
Je weet tog dat mijn engels slecht is? Heb je dat niet in mijn film gezien? Wat zei je nou?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:28
Ary
Ary is offline
Zoals jullie misschien in de credits hebben gezien, speel ik ook mee in deze film.
Ik heb de reacties gelezen en ben blij dat jullie eerlijk reageren. Daar hebben we tenminste wat aan.

Maar in plaats van een reactie als "Gay" of "Faggot" te plaatsen, kan je ook zeggen wat je slecht vond, bijvoorbeeld de editing, het taalgebruik, de muziek.. alles. Dus in plaats van te bewijzen dat je erg dom bent en alleen maar "Gay" of "Faggot" te zeggen, kan je ons ook helpen om de volgende film beter te maken, en ons feedback geven.

Nogmaals, bedankt voor het eerlijk zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ary schreef op 16-09-2003 @ 17:28:
Zoals jullie misschien in de credits hebben gezien, speel ik ook mee in deze film.
Ik heb de reacties gelezen en ben blij dat jullie eerlijk reageren. Daar hebben we tenminste wat aan.

Maar in plaats van een reactie als "Gay" of "Faggot" te plaatsen, kan je ook zeggen wat je slecht vond, bijvoorbeeld de editing, het taalgebruik, de muziek.. alles. Dus in plaats van te bewijzen dat je erg dom bent en alleen maar "Gay" of "Faggot" te zeggen, kan je ons ook helpen om de volgende film beter te maken, en ons feedback geven.

Nogmaals, bedankt voor het eerlijk zijn!
ary ke dan.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 17:25
ErHaN
ErHaN is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 16-09-2003 @ 16:12:
En dat zegt de jongen met een halfnaakte man in zijn avater
Hoe vind je mijn avatar nu dan?
Oud 16-09-2003, 18:22
Verwijderd
Citaat:
ErHaN schreef op 16-09-2003 @ 18:25:
Hoe vind je mijn avatar nu dan?
Hoe vind je onze film dan?( Nu niet weer homo zeggen)
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:31
AJMouse
AJMouse is offline
Nouja ik ga maar hopen dat jullie me hier niet op afzeiken, negatief commentaar mocht ook. Here goes nothing.

Goed.

Ik vond em slecht. Wát vond ik slecht?

Het camerawerk trilde té veel, het geluid liep niet gesynced, af en toe wel klappen erin gemonteerd, maar alles... was toch teveel werk?
Natuurlijk, niet iedereen kan een cam recht houden, het is niet voor niets amateur. Maar zie het als ehm ja, nouja, ik wijs er alleen maar op, misschien kun je het commentaar als tip ontvangen.

Als je zover wilt gaan om zo'n film ook online te zetten, zorg er dan voor dat ie er iets gelikter uit ziet. En dan bedoel ik niet de kwaliteit, maar de montage. De cutscčnes liepen niet echt lekker door.
De muziek daar gelaten, de soundeffects daar gelaten, de geluidsopname was slecht. Natuurlijk heb je dit zelf ook wel gezien. Een Nederlandsachtig Engels accent, daar kan niemand wat aan doen. Het is duidelijk dat je Engels in je film wilt hebben, hier ga ik dus niet op zeiken. Maar, het was vaak moeilijk verstaanbaar. Hoe los je dit op? Hang een microfoontje aan een oude bezemsteel en sluit em aan op de cam. Als je dat op de juiste manier doet klinkt het al een stuk beter (mits je een mic hebt natuurlijk). Je kunt het natuurlijk ook gewoon opvoeren bij het editten. Als dit alles écht niet lukt moet je je gaan verlagen tot het ergste wat je maar kunt hebben bij het maken van een film... nasynchronisatie.

Ehm wat ik zéker ook nog wil vermelden is dat ik de openingscredits niet professioneel vond. En als ik et op amateurniveau zou bekijken, ook niet goed. De letters zoomen in op et scherm, en nét als je ze kunt lezen, *poef* weg letters. Iets *poef* laten verdwijnen kun je in een film niet doen, een kleine fade (hoeft maar heel kort te zijn) ziet er al 10 keer beter uit. En later ging het ineens over in een andere stijl van openingscredits showen, ook dat kan eigenlijk niet.
Verder over de openingscredits: waarom worden alle functies vermeld? Vermeld (en zeker bij amateurfilms) alleen de titel, de director, en de (danwel verzonnen) productiemaatschappij. Die 3 dingen, en ik zal niet zeuren over de volgorde, zijn belangrijk bij een amateurfilm.

Verder vond ik het trouwens wel goed dat er een verhaal in zat, na een tijdje begreep ik et ook een beetje. Dat de kicks en punches niet raak waren, ook niet erg, dat kun je niet verwachten van amateurfilmmakers.

Volgende keer zou ik wat meer aandacht besteden aan de planning (hoe gaan we het filmen), je hoeft het niet per sé op papier te zetten. En et allerbelangrijkste, de montage. Niet álles wat je filmt hoef je te gebruiken, mensen zijn bij een te lang shot van iets, of een te lange scčne van iets al erg gauw verveeld en zullen de film afzetten (zoals een vriend van me deed, na 6 minuutjes). Luister goed, kijk nog beter, en een betere productie zal uit je pctje rollen.

-- Ja, je zeikt wel lekker! maar zelf kan je het niet! haha!
Nou ehm, eigenlijk wel. Wij hebben er inmiddels 3 producties op zitten. Deze filmpjes zijn redelijk hoogwaardig van kwaliteit (scoorde op school ook een 10+ als cijfer en 3 zilveren haringen (soort oscars)).
Zelf maak ik een plan van hoe ik het shot wil hebben, en teken dit helemaal uit (vind ik gewoon leuk om te doen), verder kunnen we dan in zon 4 dagen filmen klaar zijn met opnemen, met 3 uur film (ook de mislukte takes) in de zak achter de computer. 2 weken later (dag en nacht eraan werken, vooral snachts ) is het eindproduct dan gelikt. Geluid klinkt heerlijk (het is 1 van de moeilijkste dingen, gesproken tekst is erg moeilijk, maar écht passende muziek is het allermoeilijkst), de special effects zijn prachtig (we werken met bluescreen).. al met al, geen profesionele film, maar een amateurfilm van hoge kwaliteit.

Dus ik weet ongeveer wat ik zeg.. Ik hoop dat ik er niet op wordt afgezeken dat ik (veel) negatief commentaar heb Ik neem aan dat jullie er veel plezier in hebben om zon film op te nemen, en stukken minder plezier in het monteren, am i right?
Oud 16-09-2003, 18:36
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 16-09-2003 @ 19:31:
Dus ik weet ongeveer wat ik zeg.. Ik hoop dat ik er niet op wordt afgezeken dat ik (veel) negatief commentaar heb Ik neem aan dat jullie er veel plezier in hebben om zon film op te nemen, en stukken minder plezier in het monteren, am i right?
Aan dit heb ik wat

Ja monteren was niet het leukste van de film maken. We zijn net begonnen met films maken, dus we hebbben nog veel te leren. Onze volgende film word beter, let maar op

Tnx voor je tips.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2003, 18:39
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 16-09-2003 @ 19:36:
Aan dit heb ik wat

Ja monteren was niet het leukste van de film maken. We zijn net begonnen met films maken, dus we hebbben nog veel te leren. Onze volgende film word beter, let maar op

Tnx voor je tips.
veel bier, veel mp3tjes, vele vrije nachtelijke uren, monteren wordt vanzelf leuk wat gebruik je eigenlijk om te monteren?
Oud 16-09-2003, 20:20
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 15-09-2003 @ 22:25:
pff foto's das moeilijk hmm

euhm langskomen ja tuurlijk moet wel een keer te realiseren zijn, kwilde altijd al een film maken 'k heb bruce ook gevraagd om een keer te doen en ik heb zelfs een stereotype kung fu script verzonnen.
Whaaaa: Tail whip combo!!!
Oud 17-09-2003, 16:22
Ary
Ary is offline
Kijk, aan commentaar, kritiek en feedback als dat van AJMouse hebben we tenminste wat. Zoals Kenjirro al zei, monteren was niet bepaald het leukste om te doen. Ik weet de naam van het gebruikte programma niet meer, maar het was van Ulead. Het monteren duurde dan ook maar 1 dag. Dat van die microfoon aan een bezemstok is een erg goed idee! Kunnen we zeker gebruiken voor de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 16:46
FaZ
FaZ is offline
als je een film maakt, maak dan 1 met een goed verhaal
Oud 17-09-2003, 16:54
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Ary schreef op 17-09-2003 @ 17:22:
Kijk, aan commentaar, kritiek en feedback als dat van AJMouse hebben we tenminste wat. Zoals Kenjirro al zei, monteren was niet bepaald het leukste om te doen. Ik weet de naam van het gebruikte programma niet meer, maar het was van Ulead. Het monteren duurde dan ook maar 1 dag. Dat van die microfoon aan een bezemstok is een erg goed idee! Kunnen we zeker gebruiken voor de volgende keer.
probeer het, als je het kunt "betalen", eens met adobe premiere.. moeilijk voor newbs misschien, maar er zijn veel tutorials op internet beschikbaar. Zelf ben ik geen voorstander van Ulead, maarja, das een dikke imho
Oud 17-09-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 17-09-2003 @ 17:54:
probeer het, als je het kunt "betalen", eens met adobe premiere.. moeilijk voor newbs misschien, maar er zijn veel tutorials op internet beschikbaar. Zelf ben ik geen voorstander van Ulead, maarja, das een dikke imho
Heey ff off topic maar kzie dat je de jager van je achternaam heet en uit enkhuizen komt. De familie van mijn opa's kant komt ook uit enkhuizen en heet ook de jager. Misschien zijn we wel familie
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:17
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 17-09-2003 @ 20:42:
Heey ff off topic maar kzie dat je de jager van je achternaam heet en uit enkhuizen komt. De familie van mijn opa's kant komt ook uit enkhuizen en heet ook de jager. Misschien zijn we wel familie
Hehe, mijn opa en oma van de 'de jager' kant komen uit friesland, kun je dat misschien nog navragen?
Oud 17-09-2003, 20:40
Verwijderd
Jah mijn opa kwam uit friesland (uit sneek), jah. Potverdorie misschien ben je wel een achterneef van me
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 20:45
AJMouse
AJMouse is offline
hehe om maar ff offtopic te blijven, mijn opa heet Ale de Jager

Misschien kent je opa hem wel Ofwel, misschien is et idd zn broer
Oud 17-09-2003, 20:49
Verwijderd
We blijven wel heel lang off topic maar kzie mijn opa pas over 2 weken weer. Maar mijn opa Jetze de jager. Ken je die? Enne kvind dat je heel erg veel op mijn oom lijkt. Niet precies, maar als wel erg veel. Normaal kijk ik niet in foto albums van jongens maarre kwilde ff kijken of je op een van ons leek

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 21:02
AJMouse
AJMouse is offline
Offtopic: ziek dit eigenlijk. Ik zie mijn opa amper, we gaan er niet zo vaak heen, dus moet 2 weekjes wachten dan Oh ik kan wel aan mn pa vragen

edit: hij had 2 broers maar die zijn allebei overleden, al een hele tijd. Geen familie dus

Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 21:27.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2003, 22:27
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 17-09-2003 @ 22:02:
Offtopic: ziek dit eigenlijk. Ik zie mijn opa amper, we gaan er niet zo vaak heen, dus moet 2 weekjes wachten dan Oh ik kan wel aan mn pa vragen

edit: hij had 2 broers maar die zijn allebei overleden, al een hele tijd. Geen familie dus
hmmzz misschien verre familie want jij lijkt echt veel op mijn oom, maarja we kunnen beter niet off topic meer gaan
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 11:13
Verwijderd
slechte martial arts jullie bakken er echt niks van sorry
Allerslechtste acteerwerk wat ik ooit heb gezien, het komt geneens half geloofwaardig over, het is gewoon alsof jullie het allemaal voor de grap doen, het moet wel echt eruitzien.

Slecht camerawerk, gl hf
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 15:18
Retarded
Retarded is offline
Ben er dus ook echt niet enthousiast over.. ik kreeg een beetje last van plaatsvervangende schaamte, zo van: 'ow neeeee, wat een sukkels'...

- Acteerwerk... welk acteerwerk?
- Nooit engels gehad op school zeker?
- Had op z'n minst iets toepasselijkere kleding aangetrokken
- Beginenergiek veel te lang en saai
- Martial Arts? Eh......

maargoed, als jullie ermaar schik mee hebbe...
Oud 18-09-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef op 18-09-2003 @ 12:13:
slechte martial arts jullie bakken er echt niks van sorry
Allerslechtste acteerwerk wat ik ooit heb gezien, het komt geneens half geloofwaardig over, het is gewoon alsof jullie het allemaal voor de grap doen, het moet wel echt eruitzien.

Slecht camerawerk, gl hf
Uhh we deden het ook voor de lol. Enne hoezo is martial arts slecht dan? Gevechtschoreografie was misschien slecht.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:38
Verwijderd
Citaat:
kenjirro schreef op 18-09-2003 @ 16:39:
Uhh we deden het ook voor de lol. Enne hoezo is martial arts slecht dan? Gevechtschoreografie was misschien slecht.
de gevechten leken meer op een soort turn based strategy game, de gevechten waren gewoon heel erg onrealistisch, een echt gevecht zou nooit zo gaan als wat jullie hadden gefilmd, of misschien ga je voor de onrealistische bruce lee gevechten, in dat geval moet je ervoor zorgen dat het lijkt alsof je iemand echt trapt en niet 3 meter naast hem in de lucht lol

De engels was ronduit slecht, vooral aan het begin van het toernooi was het gewoon lachwekkend hoe slecht het geacteerd was, ik zeg niet dat ik films kan maken, ik geef gewoon mn mening
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 17:49
Verwijderd
Citaat:
dmtdmt schreef op 18-09-2003 @ 18:38:
de gevechten leken meer op een soort turn based strategy game, de gevechten waren gewoon heel erg onrealistisch, een echt gevecht zou nooit zo gaan als wat jullie hadden gefilmd, of misschien ga je voor de onrealistische bruce lee gevechten, in dat geval moet je ervoor zorgen dat het lijkt alsof je iemand echt trapt en niet 3 meter naast hem in de lucht lol

De engels was ronduit slecht, vooral aan het begin van het toernooi was het gewoon lachwekkend hoe slecht het geacteerd was, ik zeg niet dat ik films kan maken, ik geef gewoon mn mening
ok daar vroegen we ook om

maarre bruce lee gevechten waren zeker wel realitisch, dat was het enigste wat bruce wou: realisme
Met citaat reageren
Oud 18-09-2003, 22:57
p-chez
p-chez is offline
Vind 't droog.

dmtdmt: niet zo zeuren ouwe dat filmpje hebben ze gewoon for the fun of it gemaakt.
Oud 21-09-2003, 01:59
shao-kahn
shao-kahn is offline
kun je ook super saian worden
Oud 22-09-2003, 21:52
Verwijderd
*bezig met downloaden*

Ik laat je zo weten wat ik er van vind...Ik heb ooit 3 scripts van je gelezen op het forum en die waren zo bagger dat dit filmpje ook wel d00p moet zijn
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:16
Verwijderd
Haha echt geniaal
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 15:32
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
kenjirro schreef op 18-09-2003 @ 18:49:
maarre bruce lee gevechten waren zeker wel realitisch, dat was het enigste wat bruce wou: realisme
Ja, Bruce Lee gevechten waren realistisch... maar ze werden wel in slowmotion afgespeeld.

Op normale snelheid zou je niet veel gezien hebben die kerel is kapot snel. 1 keer knipperen met je ogen en zn schoen zat al in je gezicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten