![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo,
Kben Bruce ALi en samen met vrienden maken we amateur kung fu films. Onze eerste heette monkudo the movie en die heb ik ook op het forum gezet. Nu hebben we ene nieuwe genaamd rage of the streetfighter. Deze film is cooler, langer, betere gevechten, beter verhaal en meer dialoog. Uiteraard is deze film weer voor de lol gemaakt, maar kvind deze erg amuserend. Rage of the streetfighter pagina Onze site ![]() Laatst gewijzigd op 15-09-2003 om 21:27. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
euhm langskomen ja tuurlijk moet wel een keer te realiseren zijn, kwilde altijd al een film maken 'k heb bruce ook gevraagd om een keer te doen en ik heb zelfs een stereotype kung fu script verzonnen.
|
![]() |
Zoals jullie misschien in de credits hebben gezien, speel ik ook mee in deze film.
Ik heb de reacties gelezen en ben blij dat jullie eerlijk reageren. Daar hebben we tenminste wat aan. Maar in plaats van een reactie als "Gay" of "Faggot" te plaatsen, kan je ook zeggen wat je slecht vond, bijvoorbeeld de editing, het taalgebruik, de muziek.. alles. Dus in plaats van te bewijzen dat je erg dom bent en alleen maar "Gay" of "Faggot" te zeggen, kan je ons ook helpen om de volgende film beter te maken, en ons feedback geven. Nogmaals, bedankt voor het eerlijk zijn! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Nouja ik ga maar hopen dat jullie me hier niet op afzeiken, negatief commentaar mocht ook. Here goes nothing.
Goed. Ik vond em slecht. Wát vond ik slecht? Het camerawerk trilde té veel, het geluid liep niet gesynced, af en toe wel klappen erin gemonteerd, maar alles... was toch teveel werk? Natuurlijk, niet iedereen kan een cam recht houden, het is niet voor niets amateur. Maar zie het als ehm ja, nouja, ik wijs er alleen maar op, misschien kun je het commentaar als tip ontvangen. Als je zover wilt gaan om zo'n film ook online te zetten, zorg er dan voor dat ie er iets gelikter uit ziet. En dan bedoel ik niet de kwaliteit, maar de montage. De cutscčnes liepen niet echt lekker door. De muziek daar gelaten, de soundeffects daar gelaten, de geluidsopname was slecht. Natuurlijk heb je dit zelf ook wel gezien. Een Nederlandsachtig Engels accent, daar kan niemand wat aan doen. Het is duidelijk dat je Engels in je film wilt hebben, hier ga ik dus niet op zeiken. Maar, het was vaak moeilijk verstaanbaar. Hoe los je dit op? Hang een microfoontje aan een oude bezemsteel en sluit em aan op de cam. Als je dat op de juiste manier doet klinkt het al een stuk beter (mits je een mic hebt natuurlijk). Je kunt het natuurlijk ook gewoon opvoeren bij het editten. Als dit alles écht niet lukt moet je je gaan verlagen tot het ergste wat je maar kunt hebben bij het maken van een film... nasynchronisatie. ![]() Ehm wat ik zéker ook nog wil vermelden is dat ik de openingscredits niet professioneel vond. En als ik et op amateurniveau zou bekijken, ook niet goed. De letters zoomen in op et scherm, en nét als je ze kunt lezen, *poef* weg letters. Iets *poef* laten verdwijnen kun je in een film niet doen, een kleine fade (hoeft maar heel kort te zijn) ziet er al 10 keer beter uit. En later ging het ineens over in een andere stijl van openingscredits showen, ook dat kan eigenlijk niet. Verder over de openingscredits: waarom worden alle functies vermeld? Vermeld (en zeker bij amateurfilms) alleen de titel, de director, en de (danwel verzonnen) productiemaatschappij. Die 3 dingen, en ik zal niet zeuren over de volgorde, zijn belangrijk bij een amateurfilm. Verder vond ik het trouwens wel goed dat er een verhaal in zat, na een tijdje begreep ik et ook een beetje. Dat de kicks en punches niet raak waren, ook niet erg, dat kun je niet verwachten van amateurfilmmakers. Volgende keer zou ik wat meer aandacht besteden aan de planning (hoe gaan we het filmen), je hoeft het niet per sé op papier te zetten. En et allerbelangrijkste, de montage. Niet álles wat je filmt hoef je te gebruiken, mensen zijn bij een te lang shot van iets, of een te lange scčne van iets al erg gauw verveeld en zullen de film afzetten (zoals een vriend van me deed, na 6 minuutjes). Luister goed, kijk nog beter, en een betere productie zal uit je pctje rollen. -- Ja, je zeikt wel lekker! maar zelf kan je het niet! haha! Nou ehm, eigenlijk wel. Wij hebben er inmiddels 3 producties op zitten. Deze filmpjes zijn redelijk hoogwaardig van kwaliteit (scoorde op school ook een 10+ als cijfer en 3 zilveren haringen (soort oscars)). Zelf maak ik een plan van hoe ik het shot wil hebben, en teken dit helemaal uit (vind ik gewoon leuk om te doen), verder kunnen we dan in zon 4 dagen filmen klaar zijn met opnemen, met 3 uur film (ook de mislukte takes) in de zak achter de computer. 2 weken later (dag en nacht eraan werken, vooral snachts ![]() Dus ik weet ongeveer wat ik zeg.. Ik hoop dat ik er niet op wordt afgezeken dat ik (veel) negatief commentaar heb ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ja monteren was niet het leukste van de film maken. We zijn net begonnen met films maken, dus we hebbben nog veel te leren. Onze volgende film word beter, let maar op ![]() Tnx voor je tips. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Kijk, aan commentaar, kritiek en feedback als dat van AJMouse hebben we tenminste wat. Zoals Kenjirro al zei, monteren was niet bepaald het leukste om te doen. Ik weet de naam van het gebruikte programma niet meer, maar het was van Ulead. Het monteren duurde dan ook maar 1 dag. Dat van die microfoon aan een bezemstok is een erg goed idee! Kunnen we zeker gebruiken voor de volgende keer.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
We blijven wel heel lang off topic maar kzie mijn opa pas over 2 weken weer. Maar mijn opa Jetze de jager. Ken je die? Enne kvind dat je heel erg veel op mijn oom lijkt. Niet precies, maar als wel erg veel. Normaal kijk ik niet in foto albums van jongens maarre kwilde ff kijken of je op een van ons leek
![]() Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 20:53. |
![]() |
|
Offtopic: ziek dit eigenlijk. Ik zie mijn opa amper, we gaan er niet zo vaak heen, dus moet 2 weekjes wachten dan
![]() edit: hij had 2 broers maar die zijn allebei overleden, al een hele tijd. Geen familie dus ![]()
Laatst gewijzigd op 17-09-2003 om 21:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Ben er dus ook echt niet enthousiast over.. ik kreeg een beetje last van plaatsvervangende schaamte, zo van: 'ow neeeee, wat een sukkels'...
- Acteerwerk... welk acteerwerk? - Nooit engels gehad op school zeker? - Had op z'n minst iets toepasselijkere kleding aangetrokken - Beginenergiek veel te lang en saai - Martial Arts? Eh...... maargoed, als jullie ermaar schik mee hebbe...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De engels was ronduit slecht, vooral aan het begin van het toernooi was het gewoon lachwekkend hoe slecht het geacteerd was, ik zeg niet dat ik films kan maken, ik geef gewoon mn mening ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maarre bruce lee gevechten waren zeker wel realitisch, dat was het enigste wat bruce wou: realisme |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op normale snelheid zou je niet veel gezien hebben die kerel is kapot snel. 1 keer knipperen met je ogen en zn schoen zat al in je gezicht. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|