Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2002, 16:28
Verwijderd
Zie onderwerp. Ik vind dat een tv kaart goedkoper is dan een videorecorder, omdat zo'n ding rond de €70 kost. Bovendien moet je voor een videorecorder video's kopen om op te nemen (min. €3 per stuk), en kun je die video's na 5 jaar wel weggooien. Met een tv kaart in de comp. hoef je om iets op te nemen geen cd te kopen, maar kan je zo'n filmpje gewoon tijdelijk op je harde schijf proppen. Na het kijken kan je het weggooien. Maar ook op cd zetten, wat dus veel goedkoper is dan op video zetten (een cd heb je voor minder dan een euro), en wat ook veel duurzamer is dan een video (cd kun je wel 1000 X bekijken, en wel 10 jaar bewaren. Ook kun je zo tv kijken op je monitor. Het enige nadeel aan een tv kaart is dat je een tv kabel in de computer moet pluggen, en dat het zo kan zijn dat er een kabel door het huis komt. Of je moet een paar gaten laten boren, maar dat kost geld.

Wat vind jij nou beter, een tv kaart, of videorecorder?

Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 16:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 16:50
Verwijderd
Zonder enige twijfel een goede videorecorder.

Je wilt namelijk niet weten hoe waanzinnig goed mijn Panasonic NV-FJ760 opneemt, qua beeldkwaliteit en geluid. Dat is écht niet te filmen. Goed, hij is ook vrij prijzig dan (om en nabij de 400 euro betaalde ik ervoor) -- maar dan heb je ook wel wat.

En dat gekut met de PC is me dat eigenlijk so wie so niet waard. Wat overigens wél stoer zou zijn is audio-clips van bijvoorbeeld TMF op hoge kwaliteit zélf rippen. Maar om nou alleen daarvoor al dat gehannes te beginnen, nee, dan download ik de kant-en-klare rip wel.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:03
Marcade
Marcade is offline
Heu, weet jij dan toevallig een programmaatje waarmee ik tijden kan instellen waarop die van mijn video kaart gaat opnemen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Heu, weet jij dan toevallig een programmaatje waarmee ik tijden kan instellen waarop die van mijn video kaart gaat opnemen?
Nee, maar dat zal best wel bestaan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:15
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik ga toch voor de tv, want zonder tv kun je gee video's kijken
Oud 18-04-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
alwaysgood schreef:
ik ga toch voor de tv, want zonder tv kun je gee video's kijken
Nee, maar het is handig als je daarnaast ook een tv kaart hebt, om alles wat je zelf opneemt op cd te zetten. Want met de komst van de dvd zal de videorecorder in 2010 misschien wel totaal weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Zonder enige twijfel een goede videorecorder.

Je wilt namelijk niet weten hoe waanzinnig goed mijn Panasonic NV-FJ760 opneemt, qua beeldkwaliteit en geluid. Dat is écht niet te filmen. Goed, hij is ook vrij prijzig dan (om en nabij de 400 euro betaalde ik ervoor) -- maar dan heb je ook wel wat.

En dat gekut met de PC is me dat eigenlijk so wie so niet waard. Wat overigens wél stoer zou zijn is audio-clips van bijvoorbeeld TMF op hoge kwaliteit zélf rippen. Maar om nou alleen daarvoor al dat gehannes te beginnen, nee, dan download ik de kant-en-klare rip wel.
Maar jouw videobanden die je hebt opgenomen met de Panasonic NV-FJ760, verliezen langzaam hun kwaliteit, en die kun je na 5 of 6 jaar wel weggooien.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Maar jouw videobanden die je hebt opgenomen met de Panasonic NV-FJ760, verliezen langzaam hun kwaliteit, en die kun je na 5 of 6 jaar wel weggooien.
Ja, en? Wat kost een beetje videoband? -- Hooguit een euro'tje of 8, als je goede banden hebt. 8 delen door 5 is €1,60 per jaar. Jouw computer gaat géén 5 jaar mee. En dat is héél wat duurder, me dunkt. Dus waar hebben we het dan over?

Maar goed, beetje raar dat jij mijn mening 'aanvalt'; je vraagt immers om wat anderen vinden. Schijnbaar heb jij dus al je keus gemaakt, en is daarmee dit draadje overbodig?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Ja, en? Wat kost een beetje videoband? -- Hooguit een euro'tje of 8, als je goede banden hebt. 8 delen door 5 is €1,60 per jaar. Jouw computer gaat géén 5 jaar mee. En dat is héél wat duurder, me dunkt. Dus waar hebben we het dan over?

Maar goed, beetje raar dat jij mijn mening 'aanvalt'; je vraagt immers om wat anderen vinden. Schijnbaar heb jij dus al je keus gemaakt, en is daarmee dit draadje overbodig?
Maar van €8 kun je heel wat cd's kopen. Mijn computer gaat wel 5 jaar mee, maar wat heeft dat te maken met banden?
Ik val jouw mening aan omdat ik je argumenten slecht vind.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:55
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Maar van €8 kun je heel wat cd's kopen. Mijn computer gaat wel 5 jaar mee, maar wat heeft dat te maken met banden?
Ik val jouw mening aan omdat ik je argumenten slecht vind.
Welgeteld 10 CD's, als je ze groot inslaat. Maar liefst 15 uur TV. Eenmalig te beschrijven, aannemende dat je je niet gaat wagen aan het wanprodukt 'CD-RW'. Duurzaamheid van jouw CD-R's? 10 jaar? You'd wish. Leer eerst maar 'ns hoe en wat in de CD-R wereld voordat je gaat speculeren. Die van jou redden het namelijk écht geen 10 jaar.

Met één tape heb ik 4 uur TV. En ik 0wn je qua kwaliteit. Bovendien kan ik nog eens lekker wissen en overnieuw opnemen. En dan een jaar of 5.

Jouw computer gaat 5 jaar mee? Laat me niet lachen. Dan ben je allesbehalve een serieuze gebruiker. Met andere woorden; je speelt een paar weken met je TV-kaartje, om dan vervolgens weer fijn over te stappen op videobanden vanwege 'het tijdrovende gehannes'.

Laatst gewijzigd op 18-04-2002 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Exact. Om daar maar over te zwijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 19:57
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
De d-box II. Een sat receiver die linux draait. Het beeld dat je zo ontvangt is vaak beter dan het kabel signaal. Het kastje is uitgerust met een netwerk kaart, zodat je beeld en geluid naar je computer kan sturen en opnemen! Hij draait ook apache, met de mogelijkheid om hem zo op een andere zender te zetten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:01
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Welgeteld 10 CD's, als je ze groot inslaat. Maar liefst 15 uur TV. Eenmalig te beschrijven, aannemende dat je je niet gaat wagen aan het wanprodukt 'CD-RW'.
Voor 8 euro heb je tegenwoordig 10 CD-RW's. Of 16 CD-R's van het merk Philips, als je ze per 10 koopt.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:02
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:
De d-box II. Een sat receiver die linux draait. Het beeld dat je zo ontvangt is vaak beter dan het kabel signaal. Het kastje is uitgerust met een netwerk kaart, zodat je beeld en geluid naar je computer kan sturen en opnemen! Hij draait ook apache, met de mogelijkheid om hem zo op een andere zender te zetten.
Leuk ding idd, zal wel wat kosten.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:03
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:

Voor 8 euro heb je tegenwoordig 10 CD-RW's. Of 16 CD-R's van het merk Philips, als je ze per 10 koopt.
Philips is afgeschreven qua kwaliteit.

CD-RW? Ik moet de eerste goede nog tegenkomen, dat wil zeggen, écht meerdere keren herschrijf- en herleesbaar in de PC. En dan heb ik het nog niet eens over leesbaarheid in andere apparaten.

Oh, ik heb CD-RW's getest zelf van verschillende fabrikanten, waaronder Taiyo Yuden. Ik beschik ook over een Plextor brander; dus daar zal het ook vast niet aan liggen. Ook 4 verschillende CD-ROM lezers. Dus ik heb een redelijke basis om die conclusie te kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:07
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

CD-RW? Ik moet de eerste goede nog tegenkomen, dat wil zeggen, écht meerdere keren herschrijf- en herleesbaar in de PC. En dan heb ik het nog niet eens over leesbaarheid in andere apparaten.

Oh, ik heb CD-RW's getest zelf van verschillende fabrikanten, waaronder Taiyo Yuden. Ik beschik ook over een Plextor brander; dus daar zal het ook vast niet aan liggen. Ook 4 verschillende CD-ROM lezers. Dus ik heb een redelijke basis om die conclusie te kunnen maken.
Als CD-RW's voor jou niet werken heb je waarschijnlijk pech gehad ofzo. Het ligt echt niet aan het fenomeen CD-RW. Ze doen het hier altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:08
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
perseus schreef:

Leuk ding idd, zal wel wat kosten.
Valt wel mee Ik geloof rond de 250 euro.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:08
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:

Als CD-RW's voor jou niet werken heb je waarschijnlijk pech gehad ofzo. Het ligt echt niet aan het fenomeen CD-RW. Ze doen het hier altijd goed.
Totdat er een fout gaat.

Maar trek je vooral niets aan van mij; ik ben clueless, slechte argumenten en van techniek heb ik al helemaal niets gegeten!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:11
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
Dobermann schreef:

Totdat er een fout gaat.

Maar trek je vooral niets aan van mij; ik ben clueless, slechte argumenten en van techniek heb ik al helemaal niets gegeten!
Zal ik niet doen..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:14
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:

Valt wel mee Ik geloof rond de 250 euro.
Ohh, dat is maar (ff rekenen) 1,5 jaar sparen voor mij
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Tapes zijn ook niet fijn als je 3 keer een andere film erop zet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:16
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
perseus schreef:

Ohh, dat is maar (ff rekenen) 1,5 jaar sparen voor mij
Voor mij is ie ook nog even te duur.. Je moet er natuurlijk ook nog een schotel bij hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Tapes zijn ook niet fijn als je 3 keer een andere film erop zet.
Nogmaals; probeer eens échte spullen in plaats van instap-Sony of Supertech. Koop eens TDK EHG-banden, in plaats van 3-voor-een-tientje bij de Aldi.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Welgeteld 10 CD's, als je ze groot inslaat. Maar liefst 15 uur TV. Eenmalig te beschrijven, aannemende dat je je niet gaat wagen aan het wanprodukt 'CD-RW'. Duurzaamheid van jouw CD-R's? 10 jaar? You'd wish. Leer eerst maar 'ns hoe en wat in de CD-R wereld voordat je gaat speculeren. Die van jou redden het namelijk écht geen 10 jaar.

Met één tape heb ik 4 uur TV. En ik 0wn je qua kwaliteit. Bovendien kan ik nog eens lekker wissen en overnieuw opnemen. En dan een jaar of 5.

Jouw computer gaat 5 jaar mee? Laat me niet lachen. Dan ben je allesbehalve een serieuze gebruiker. Met andere woorden; je speelt een paar weken met je TV-kaartje, om dan vervolgens weer fijn over te stappen op videobanden vanwege 'het tijdrovende gehannes'.
Ik computer minstens 4 uur per dag. Altijd al gedaan. Met me ouwe comp. ook (is nu 5 jaar oud, 4 jaar volop gebruikt), en dat is een kutpc, dus..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Nogmaals; probeer eens échte spullen in plaats van instap-Sony of Supertech. Koop eens TDK EHG-banden, in plaats van 3-voor-een-tientje bij de Aldi.
Ik HEB ook tdk banden...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2002, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Totdat er een fout gaat.

Beloofd...

En als er een fout gaat, dan heb je het filmpje nog altijd op je harddisk.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:20
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Ik computer minstens 4 uur per dag. Altijd al gedaan. Met me ouwe comp. ook (is nu 5 jaar oud, 4 jaar volop gebruikt), en dat is een kutpc, dus..
Als jij nou nog met een 5-jaar oude PC zit te spelen, neem ik jou niet serieus. Denk je bijvoorbeeld dat die rammelbak van jou fatsoenlijk in staat is om TV te kunnen capturen? Wat draai je eigenlijk? P75 oid? -- Zal i.i.g. lang niet voldoende zijn; kun je eerst een andere PC aanschaffen, of componenten. Sja, dan gaat 't wel een ander verhaal worden, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:21
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Ik HEB ook tdk banden...
EHG?

En wat voor videorecorder?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Als jij nou nog met een 5-jaar oude PC zit te spelen, neem ik jou niet serieus. Denk je bijvoorbeeld dat die rammelbak van jou fatsoenlijk in staat is om TV te kunnen capturen? Wat draai je eigenlijk? P75 oid? -- Zal i.i.g. lang niet voldoende zijn; kun je eerst een andere PC aanschaffen, of componenten. Sja, dan gaat 't wel een ander verhaal worden, nietwaar?
Mijn OUWE PC! mijn nieuwe is pentium 4, 256 mbram. Maak je geen zorgen, daar draait het wel op.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

EHG?

En wat voor videorecorder?
Ja, EHG 180 min.
Philips 6 kops.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Mijn OUWE PC! mijn nieuwe is pentium 4, 256 mbram. Maak je geen zorgen, daar draait het wel op.
Dus je hebt toch een andere. Makkelijk lullen zo.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Ja, EHG 180 min.
Philips 6 kops.
Nee, dát zegt wat.

Ik wil typenummers horen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Dus je hebt toch een andere. Makkelijk lullen zo.
Ehhh. ik had het over mijn andere pc die altijd vol in gebruik is geweest die nog wel heel is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:24
Orion84
Orion84 is offline
De beeld kwaliteit van de huidige tv kaarten is ook nie alles. en bovendien kijkt het altijd nog een stuk relaxter op een tv als op je pc!! en je kunt ook nog steeds geen video cd's huren alleen tapes en dvd's (zal wel duur zijn). Zo'n tv kaart klinkt allemaal leuk en aardig maar een videorecorder werkt tenminste gewoon altijd. mijn miro tv kaart (wel 7 jaar oud) werkte prima tot ik een betere video kaart kocht (viper 550 16 2d/3d ipv ati rage 8mb 2d). overlay werkt nie meer, en als ik em in me nieuwe pc stop met een geforce 2 mx wordt het nog erger!! 9maarjah tis idd wel een oude kaart da geef ik toe) het enige waar ik em nu nog voor gebruik is voor teletekst, omdat dat op onze ouwe brakke bak beneje niet zit en men ouders geen geld willen spenderen aan een nieuwe. bovendien kan ik dan TT pagina's printen enzo, das wel handig. maar voor de rest zou ik zeggen:

doe gewoon koop en VCR, dan doe je al gek genoeg
Oud 18-04-2002, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Orion84 schreef:
De beeld kwaliteit van de huidige tv kaarten is ook nie alles. en bovendien kijkt het altijd nog een stuk relaxter op een tv als op je pc!!
Relaxter DAN
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:26
Verwijderd
Maarrre Dobermann, heb je ook msn? Dan kunnen we daar ook op, want dat lult een stuk makkelijker
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:27
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Maarrre Dobermann, heb je ook msn? Dan kunnen we daar ook op, want dat lult een stuk makkelijker
Waarom? Je bent hier de discussie begonnen.

Op usenet vraag je óók niet om emailreacties.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:28
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
perseus schreef:
Kijk is in z'n sig
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Nee, dát zegt wat.

Ik wil typenummers horen.
(ff kijken...) Philips Vr 617 Hifi Stereo.

Trouwens, 6 kops zegt iets over de kwaliteit
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:29
Verwijderd
Citaat:
MmmaartennN schreef:

Kijk is in z'n sig
Och, naja, Dobbermann heeft gelijk. Dit keer
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:35
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

(ff kijken...) Philips Vr 617 Hifi Stereo.

Trouwens, 6 kops zegt iets over de kwaliteit
Oh, jij bent zeker ook van mening dat 100Hz per definitie beter is dan 50Hz?

Anyway, helaas kan ik nergens reviews vinden van die VCR. Wel grappig is dat-ie eigenlijk alleen nog in Balkanlanden verkocht wordt.

Ach, en I rest my case ook.

Ga jij lekker AVI'tjes trekken, gooi ik het wel gewoon op een VHS-bandje. Ga ik lekker op m'n TV kijken, jij op je PC. Ga ik daarna lekker vast de volgende programmering klaarzetten, ga jij fijntjes met je vinger op de 'REC' knop zitten van je programma'tje.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Oh, jij bent zeker ook van mening dat 100Hz per definitie beter is dan 50Hz?

Anyway, helaas kan ik nergens reviews vinden van die VCR. Wel grappig is dat-ie eigenlijk alleen nog in Balkanlanden verkocht wordt.

Ach, en I rest my case ook.

Ga jij lekker AVI'tjes trekken, gooi ik het wel gewoon op een VHS-bandje. Ga ik lekker op m'n TV kijken, jij op je PC. Ga ik daarna lekker vast de volgende programmering klaarzetten, ga jij fijntjes met je vinger op de 'REC' knop zitten van je programma'tje.
Oh sorry, heb ik je kwaad gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Oh sorry, heb ik je kwaad gemaakt?
Integendeel.

Ik verbaas me louter over zoveel eigenwijzigheid.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Integendeel.

Ik verbaas me louter over zoveel eigenwijzigheid.
Oh, dus je wist nog niet dat ik zo eigenwijs was?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:47
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Oh, dus je wist nog niet dat ik zo eigenwijs was?
Nu dus wel.

Eigenwijzigheid is niet verkeerd hoor, zolang je maar weet waar je over praat. Vandaar mijn verbazing.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Nu dus wel.

Eigenwijzigheid is niet verkeerd hoor, zolang je maar weet waar je over praat. Vandaar mijn verbazing.
Oh, dus daar heb je ook verstand van?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Oh, dus daar heb je ook verstand van?
Over audio/video/PC hardware hoef je me weinig te vertellen, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:12
Verwijderd
Zal ik anders een topic over eigenwijsheid openen op het forum psychologie?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:12
Verwijderd
even iest opnemen met de pc, 30 frames per seconde [heb je normala beeld dus] kost je wel meteen 4Gb
[jah, weet ik uit ervaring]
Met citaat reageren
Oud 18-04-2002, 21:17
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
McLaren schreef:
even iest opnemen met de pc, 30 frames per seconde [heb je normala beeld dus] kost je wel meteen 4Gb
[jah, weet ik uit ervaring]
Even iets is 4 GB? Hoeveel tijd beslaat even iets dan?
Je gebruikt dan waarschijnlijk geen compressie. Ik denk toch dat het wel mogelijk is om een frameserver te gebruiken en realtime naar DivX te compressen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten