Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2003, 13:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ga hier vooral verder met babbelen over dreads

Nummer drie is deze
Advertentie
Oud 18-09-2003, 14:54
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik kom met de nuttige mededeling dat ik nu op een wortel lijk want ik heb mn dreads geblondeerd.
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Antwoord op de vraag van punxnotdead: Ik was ze 1 keer per week.
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 18-09-2003 @ 15:54:
Ik kom met de nuttige mededeling dat ik nu op een wortel lijk want ik heb mn dreads geblondeerd.
Foto?
Oud 18-09-2003, 14:58
the exploding boy
Citaat:
dreadmanneke schreef op 18-09-2003 @ 15:54:
Foto?
batterijen eerst opladen

ennem ik was ze eigenlijk amper
naja ik heb ze nu ook pas weer bijna 2 maanden.

Maar mn oude dreads waste ik ongeveer 1x per maand ofzo.
Oud 18-09-2003, 14:59
cornershop
cornershop is offline
Welke schampoo oid gebruiken jullie om je dreads te wassen?
Oud 18-09-2003, 15:00
the exploding boy
Citaat:
cornershop schreef op 18-09-2003 @ 15:59:
beetje azijn in water.

soms met zout in water opgelost en dan erin sprayen.
Oud 18-09-2003, 15:11
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Knotty Boy dread shampoo.
Oud 18-09-2003, 15:18
Verwijderd
@punxnotdead
Zit jij toevallig op het Fontys in een R gebouw?
Want volgens mij heb ik jou daar gezien..
Oud 18-09-2003, 15:32
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 18-09-2003 @ 16:19:
Tralala, nog 2 weken ofzo
En dan?
Oud 18-09-2003, 15:33
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
American Crew. Een bruine fles van de Hairpolice. Had iemand me aangeraden en bij de Hairpolice zeiden ze ook dat deze het beste was omdat je hoofdhuid en haar er droog van worden.
Na het wassen voelden mn dreads idd beter aan en het ruikt ook erg
Het enige nadeel is de prijs: 12,40 euro voor 250 ml.
Oud 18-09-2003, 15:55
cornershop
cornershop is offline
ok bedankt voor de reacties

waar haar je die knotty boy schampoo ergens of kun je die ook alleen maar op internet bestellen ?
Oud 18-09-2003, 16:27
Ramble On
Ramble On is offline
Alleen op internet te bestellen. Anders had ik die ook genomen.
Oud 18-09-2003, 16:33
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
cornershop schreef op 18-09-2003 @ 16:55:
ok bedankt voor de reacties

waar haar je die knotty boy schampoo ergens of kun je die ook alleen maar op internet bestellen ?
Ze zullen ze vast wel ergens verkopen, ik heb allen geen idee waar. Ik weet alleen www.dreadlocks.nl.
Oud 18-09-2003, 19:21
cornershop
cornershop is offline
minder
Oud 18-09-2003, 19:52
Jules
Jules is offline
weezzz en Ieme enzo gingen geloof ik een zootje bestellen bij Knottyboy, moet je ze maar even pee-emmen denk'
Oud 18-09-2003, 20:43
cornershop
cornershop is offline
Citaat:
Sooz schreef op 18-09-2003 @ 20:52:
weezzz en Ieme enzo gingen geloof ik een zootje bestellen bij Knottyboy, moet je ze maar even pee-emmen denk'
ok bedankt
Oud 19-09-2003, 09:29
Ramble On
Ramble On is offline
Mn dreads zijn nu lichtbruin met donkere uitgroei.
Ik wil ze graag paarsachtig verven met permamente verf en eerst ontkleuren omdat dat goed schijnt te zijn voor je dreads. Moet ik de ontkleuring en de verf gewoon evenlang laten inwerken als op de verpakking staat of langer?
Oud 19-09-2003, 11:40
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-09-2003 @ 10:29:
Ik wil ze graag paarsachtig verven met permamente verf en eerst ontkleuren omdat dat goed schijnt te zijn voor je dreads. Moet ik de ontkleuring en de verf gewoon evenlang laten inwerken als op de verpakking staat of langer?
Even lang lijkt me.
Oud 19-09-2003, 13:10
the exploding boy
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-09-2003 @ 10:29:
Niet langer iig. Dreads zijn nou niet echt het toppunt van gezond haar, dus lijkt me niet slim. Ik zelf heb ontkleuren gedaan gewoon 45 min.
je kan het altijd nog een keer doen, maar wacht dan een week of 2
Oud 19-09-2003, 13:22
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 19-09-2003 @ 14:10:
Niet langer iig. Dreads zijn nou niet echt het toppunt van gezond haar, dus lijkt me niet slim. Ik zelf heb ontkleuren gedaan gewoon 45 min.
je kan het altijd nog een keer doen, maar wacht dan een week of 2
Dankjewel, het zit er nu een kwartier in dus dan wacht ik nog een half uurtje. Het is nu iig al uberblond.
Bij die andere verf moet ik er eerst een soort olie insmeren die erbij zit. In de gebruiksaanwijzing staat dat de kleur dan beter pakt. Is dit nodig denk je? En ik moet zeker niet die nabehandelingscreme erin smeren he?
Oud 19-09-2003, 16:20
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
En is het goed gelukt?
Oud 19-09-2003, 17:24
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke zei:

Welke wax gebruik jij dan?

none
Oud 19-09-2003, 18:37
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 19-09-2003 @ 17:20:
En is het goed gelukt?
Neeee Het ontkleuren was heel goed gelukt, mn dreads voelden ook harder dan eerst enzo..dus ik had ze gedroogd. Een paar waren wel aan de onderkant uit elkaar gevallen maar de rest was wel mooier geworden.
Toen ging ik mn haar dus met die andere kleur verven. Ten eerste heeft de kleur niet op alle plaatsten gepakt. Mn uitgroei is wel best wel fel maar aan de achterkant zie je heel veel stukken blond. Maar goed, dat vind ik niet eens zo erg.
Het ergste is dat heel veel dreads compleet uit elkaar zijn gevallen Ik snap echt niet hoe dat kan, ok ze waren nog niet echt aan het vervilten (op een paar onderaan na) maar ook niet echt uit elkaar vallend ofzo. Ik heb er vanmiddag zelfs over gedacht ze allemaal uit te kammen omdat het er echt niet uitziet. iig, ze zijn nog steeds niet helemaal droog (ik heb ze wel heel lang gefohnt) dus ik laat ze goed drogen en kijk dan wel wat er nog te redden valt
Oud 19-09-2003, 19:47
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-09-2003 @ 19:37:
Neeee Het ontkleuren was heel goed gelukt, mn dreads voelden ook harder dan eerst enzo..dus ik had ze gedroogd. Een paar waren wel aan de onderkant uit elkaar gevallen maar de rest was wel mooier geworden.
Toen ging ik mn haar dus met die andere kleur verven. Ten eerste heeft de kleur niet op alle plaatsten gepakt. Mn uitgroei is wel best wel fel maar aan de achterkant zie je heel veel stukken blond. Maar goed, dat vind ik niet eens zo erg.
Het ergste is dat heel veel dreads compleet uit elkaar zijn gevallen Ik snap echt niet hoe dat kan, ok ze waren nog niet echt aan het vervilten (op een paar onderaan na) maar ook niet echt uit elkaar vallend ofzo. Ik heb er vanmiddag zelfs over gedacht ze allemaal uit te kammen omdat het er echt niet uitziet. iig, ze zijn nog steeds niet helemaal droog (ik heb ze wel heel lang gefohnt) dus ik laat ze goed drogen en kijk dan wel wat er nog te redden valt
Zonde
Oud 19-09-2003, 19:51
Verwijderd
hello!

'k Ga morgen dreads laten steken bij de kapster. Mijn grootste vraag is echter de prijs. Ze vroeg eerst 300 euro en toen ik zei dat het wat veel was zei ze dat ze het voor 250 wou doen.
Toch vind ik dit nog héél veel. Ik zal mijn haar wel laten verlengen met vals haar en dat is erbij gerekend.
Is dit normaal? Die prijs?
Oud 19-09-2003, 21:21
Verwijderd
nogmaals

Citaat:
bij de kapper:
www.hairpolice.nl
nepdreads : tussen de 300 en 700 euro, 6 euro per stuk
echte dreads : tussen de 150 en 220 euro

bij iemand van t forum ( )
nepdreads : tussen de 100 en 200 euro, 1 euro per stuk (en mooooier ) pm mij
echte dreads : 50 euro
pm 'the exploding boy' of 'Cemetaryslut'
Oud 19-09-2003, 21:23
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 19-09-2003 @ 19:37:
(misschien een beetje laat)

Heb je trouwens die shampoo gebruikt die altijd bij het verfpakje inzit? dat moet je in ieder geval něet doen

(niet dat dat de oorzaak zou kunnen zijn geweest van het uiteenvallen van je dreads hoor)

en ik vind het ook vreemd dat je haar uit elkaar is gevallen, vooral na het ontkleuren
Oud 19-09-2003, 21:24
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 18-09-2003 @ 16:33:
Had iemand me aangeraden en bij de Hairpolice zeiden ze ook dat deze het beste was omdat je hoofdhuid en haar er droog van worden.
droog haar
droge hoofdhuid

sniegoed voor je hoofdhuid
Oud 19-09-2003, 21:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Firefly schreef op 19-09-2003 @ 22:23:
(misschien een beetje laat)

Heb je trouwens die shampoo gebruikt die altijd bij het verfpakje inzit? dat moet je in ieder geval něet doen

(niet dat dat de oorzaak zou kunnen zijn geweest van het uiteenvallen van je dreads hoor)

en ik vind het ook vreemd dat je haar uit elkaar is gevallen, vooral na het ontkleuren
Nee, ik heb die shampoo/cremeachtig spul niet gebruikt.
Nu heb ik weer aardig wat hersteld trouwens, omdat mn haar nu eindelijk droog is. Maar die dreads die dus uit elkaar waren gevallen zijn nog steeds heel slap en niet echt "in elkaar". Mn dreads voelen wel veel stugger dan voor het verven.
Maar ik ben nu iets minder wanhopig dan vanmiddag (alhoewel dat paars met blonde stukken toch wel erg vreemd is )
Oud 19-09-2003, 21:33
Firefly
Firefly is offline
Ik was ze uhm

1x in de 3 maanden ofzo

en ik slaap altijd met 'los' haar (geen panty, stiekje of prut)
en ik wax nooit
Oud 20-09-2003, 17:13
Verwijderd
'k Heb ze dan toch laten zetten bij de kapper voor 250 euro.
Eigenlijk is het allemaal fake-haar. Mijn echte haar zit er vanbinnen in. Het voelt net als plastic aan.
Mijn vragen zijn nu:
- is er hier nog iemand die dreads heeft met vals haar?
- wat moet je dan doen qua verzorging? (wax, wassen..)
- blijft het er zo uitzien als nu? Of zal het na een eindje echter lijken?
- hoelang kan dat erin blijven?
- Is je haar er compleet kapot van nadien?

Bedankt op voorhand!
Oud 20-09-2003, 17:48
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
phensic schreef op 20-09-2003 @ 18:13:
'k Heb ze dan toch laten zetten bij de kapper voor 250 euro.
Eigenlijk is het allemaal fake-haar. Mijn echte haar zit er vanbinnen in. Het voelt net als plastic aan.
Mijn vragen zijn nu:
- is er hier nog iemand die dreads heeft met vals haar?
- wat moet je dan doen qua verzorging? (wax, wassen..)
- blijft het er zo uitzien als nu? Of zal het na een eindje echter lijken?
- hoelang kan dat erin blijven?
- Is je haar er compleet kapot van nadien?

Bedankt op voorhand!
maar je heb dus dreads van je eigen haar en van nep haar? Of gewoon nep dreads?
Oud 20-09-2003, 18:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-09-2003 @ 18:48:
Dat snap ik ook niet helemaal Maar als het alleen maar nepdreads zijn, dan ben je dik genept (of heb je het op de hairpolice-manier laten doen?)

Anyways; mijn dreads zijn er net uit, maar dat neemt niet weg dat ik er genoeg van weet

Waxen hoeft in principe niet, behalve als je haar is weggewerkt met wax (los tussen je dreads in, ingesmeerd met wax). In dat geval moet je elke week even kammen en waxen.

Wassen hoeft niet per se, als je toch wilt wassen, zorg dan dat alleen je hoofdhuid en je aanzetvlechtjes nat worden. Dreads zijn net sponzen en dan kunnen ze veel sneller gaan uitzakken.

Euh, ik mag hopen dat voor het geld wat je ervoor neer hebt geteld, dat het er de komende tijd netjes eruit ziet!!

Zolang als je wilt, maar na 3 maanden kan je dreadvorming krijgen in je echte haar en is het te ver uitgegroeit om "mooi" te noemen.

Na het uithalen heb je wat meer haarverlies (ten minste, elke dag verlies je haren. Die haren kunnen niet weg als je ze ingebonden hebt in vlechtjes. Als je ze eruit haalt, valt ineens al dat haar eruit. Gewoon een kwestie van niet kijken ) en heb je roos. Paar keer flink wassen (desnoods nog met afwasmiddel (pas op je ogen!!!!!!) tegen de wax, dat kan nogal hardnekkig zijn).

Maar goed, dit is als je dus nepdreads hebt, niet als je dreads van je eigen haar hebt, verlengt met nepdreads. Daar weet ik niets van!
Oud 20-09-2003, 18:31
Ramble On
Ramble On is offline
Ik heb mn haar vandaag opnieuw geverfd, nu is het wel iets meer gedekt maar nog steeds niet helemaal.
Toen ik het ging fohnen viel het zegmaar weer helemaal uit elkaar. Volgens mij is het iets in die verf ofzo, want na het ontkleuren was het niet zo erg.
Als mn dreads helemaal droog zijn en ik veel draai zien ze er wel weer aardig uit maar de meeste zijn gewoon plukken geworden die een beetje aan elkaar zitten.
Ik denk dat ik over een paar weken (ivm permanentvloeistof en ontkleuring) ze opnieuw laat touperen en permanentvloeistof doorheen gooi.
Dat kan toch gewoon zo of moet ik ze echt helemaal uitkammen? Dat gaat toch wel moeilijk worden aangezien ze wel erg geklit zijn.
Oud 20-09-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-09-2003 @ 18:48:
Wat is het verschil tussen nep dreads en dreads van je eigen haar en eigen haar?

't Is gewoon zo:

Ze hebben dus iedere keer een stres van mijn echte haar genomen en dan vanaf mijn hoofd daar vals haar rond gedraaid.
Als het reeds rond mijn echt haar gedraaid was hebben ze het nog doorgedraaid, zodat het langer komt. Dan hebben ze er warm water opgegoten en was het klaar.
Het ziet er dus helemaal fake uit. Ik hoop dus dat het wat echter er zal uitzien na een tijdje. Daarom dat ik vraag of er nog iemand zijn haar zo heeft laten doen?

Gaat mijn echt haar (het nieuwe dan) er gewoon ingroeien of wordt dat een vreselijke uitgroei??
Oud 20-09-2003, 18:41
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
phensic schreef op 20-09-2003 @ 19:35:
Wat is het verschil tussen nep dreads en dreads van je eigen haar en eigen haar?

't Is gewoon zo:

Ze hebben dus iedere keer een stres van mijn echte haar genomen en dan vanaf mijn hoofd daar vals haar rond gedraaid.
Als het reeds rond mijn echt haar gedraaid was hebben ze het nog doorgedraaid, zodat het langer komt. Dan hebben ze er warm water opgegoten en was het klaar.
Het ziet er dus helemaal fake uit. Ik hoop dus dat het wat echter er zal uitzien na een tijdje. Daarom dat ik vraag of er nog iemand zijn haar zo heeft laten doen?

Gaat mijn echt haar (het nieuwe dan) er gewoon ingroeien of wordt dat een vreselijke uitgroei??
Huh? Gedraaid? Ik snap er geen pest van (en dit is ook geen hairpolice-methode, als ik me goed herinner). Is het zoiets; http://www.btinternet.com/~quinnster...ther/jonna.jpg

Maar als je geen dreads van je eigen haar hebt, dan groeit het gewoon uit en nepdreads gaan er nooit écht uitzien, ze gaan echter meestal gaanderweg meer dread-en. Maar of dat met jouw "dreads" zo is?!

ik heb trouwens een vraagje, het heeft weinig (een piepklein beetje ) met dreads te maken en om nou een nieuw topic aan te maken (waarvan ik niet eens weet waar het dan zou moeten staan!!) is beetje overdreven. Maar ik werk mijn haar altijd met Murray's Beeswax weg als ik nepdreads heb. Meestal is dat er na 2 keer wassen wel uit. Maar nu heb ik het al 3 keer met verschillende shampoo's gewassen en zelfs met afwasmiddel (moeders idee) en het plakt nog steeds Ik wil mijn haar teruhug!
Oud 20-09-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 19:41:
[B]Huh? Gedraaid? Ik snap er geen pest van (en dit is ook geen hairpolice-methode, als ik me goed herinner). Is het zoiets; http://www.btinternet.com/~quinnster...ther/jonna.jpg

Maar als je geen dreads van je eigen haar hebt, dan groeit het gewoon uit en nepdreads gaan er nooit écht uitzien, ze gaan echter meestal gaanderweg meer dread-en. Maar of dat met jouw "dreads" zo is?!
Ja, het is een beetje zo als dat, maar dan met naturel kleur.
Het ziet er helemaal touw-plastic achtig uit en voelt ook zo.
Oud 20-09-2003, 18:49
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
phensic schreef op 20-09-2003 @ 19:47:
Ja, het is een beetje zo als dat, maar dan met naturel kleur.
Het ziet er helemaal touw-plastic achtig uit en voelt ook zo.
Dat zijn silky dreads. Die gaan nooit van hun leven op écht dreads lijken (nogmaals; nepdreads doen dat toch al niet).
Die hoef je niet te waxen, voor zover ik weet.
Oud 20-09-2003, 18:52
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 19:41:
Huh? Gedraaid? Ik snap er geen pest van (en dit is ook geen hairpolice-methode, als ik me goed herinner). Is het zoiets; http://www.btinternet.com/~quinnster...ther/jonna.jpg

ik heb trouwens een vraagje, het heeft weinig (een piepklein beetje ) met dreads te maken en om nou een nieuw topic aan te maken (waarvan ik niet eens weet waar het dan zou moeten staan!!) is beetje overdreven. Maar ik werk mijn haar altijd met Murray's Beeswax weg als ik nepdreads heb. Meestal is dat er na 2 keer wassen wel uit. Maar nu heb ik het al 3 keer met verschillende shampoo's gewassen en zelfs met afwasmiddel (moeders idee) en het plakt nog steeds Ik wil mijn haar teruhug!
Dreft, de ultieme plakkerige kloote marrays verdelger
Oud 20-09-2003, 18:59
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-09-2003 @ 19:52:
Dreft, de ultieme plakkerige kloote marrays verdelger
Heb ik al geprobeert.. Ik ben nu een plakkerig citroentje..
Oud 20-09-2003, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 19:49:
Dat zijn silky dreads. Die gaan nooit van hun leven op écht dreads lijken (nogmaals; nepdreads doen dat toch al niet).
Die hoef je niet te waxen, voor zover ik weet.
Damn, ik hoopte dat het mooier ging worden.
Hellup, maandag school.
En kan me niet eens verdedigen, want het is echt wel fake en ziet er zo uit. Ben dan nog zo stom geweest daar zes uur te zitten en 250 euro ervoor te betalen...snik
Oud 20-09-2003, 19:16
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
phensic schreef op 20-09-2003 @ 20:12:
Damn, ik hoopte dat het mooier ging worden.
Hellup, maandag school.
En kan me niet eens verdedigen, want het is echt wel fake en ziet er zo uit. Ben dan nog zo stom geweest daar zes uur te zitten en 250 euro ervoor te betalen...snik
Ik had je zo wel kunnen vertellen dat nepdreads nooit op echte dreads gaan lijken.

Máár silky dreads zijn wel ontzettend mooi! Dus als ze zo zijn als op die foto! Wow! Dan hoef je niets te verdedigen hoor
Oud 20-09-2003, 19:28
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 19:59:
Heb ik al geprobeert.. Ik ben nu een plakkerig citroentje..
Tja, murrays is nou eenmaal smerig spul
Oud 20-09-2003, 19:28
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Bij een vriend van me die zijn spikes in zijn hanekam altijd met murrays deed ging het er met dreft meestal wel uit.
Oud 20-09-2003, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 20-09-2003 @ 20:16:
Ik had je zo wel kunnen vertellen dat nepdreads nooit op echte dreads gaan lijken.

Máár silky dreads zijn wel ontzettend mooi! Dus als ze zo zijn als op die foto! Wow! Dan hoef je niets te verdedigen hoor
Thx .
Oud 21-09-2003, 08:06
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-09-2003 @ 20:28:
Bij een vriend van me die zijn spikes in zijn hanekam altijd met murrays deed ging het er met dreft meestal wel uit.
Waarom niet bij mij dan ..

Dit is vies (nou ja, het voelt vies en ziet er vies uit)
Oud 21-09-2003, 10:33
Jules
Jules is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-09-2003 @ 09:06:

Heb je het wel met goed heet water + dreft gewassen? Dat spul begint nlk pas echt goed te werken als het water zo ongeveer kookt..
Oud 21-09-2003, 12:13
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-09-2003 @ 09:06:

Hmm, gewoon nog een keer proberen? en de dreft er een tijdje in laten trekken?

Mja, zo zie je maar weer: murrays is evil plakkerig kut spul
Oud 21-09-2003, 12:14
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sooz schreef op 21-09-2003 @ 11:33:
Heb je het wel met goed heet water + dreft gewassen? Dat spul begint nlk pas echt goed te werken als het water zo ongeveer kookt..
Nou aan kokend water ga ik maar niet beginnen, ik wil mijn hoofdhuid langer als vandaag houden. Maar ik kan het wel weer proberen met heel warm water..

Nou dat werkte ook niet. Ik ga wel steeds meer naar citroen ruiken, maar ik plak even hard.. *wordt wanhopig*

Laatst gewijzigd op 21-09-2003 om 14:20.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten