Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2003, 14:51
Goede Fee
Goede Fee is offline
Aangezien er nog géén topic over was, en er tóch iemand ons land moet vertegenwoordigen in Kopenhagen: Tadada! Hier is ie dan het Nationaal Junior Songfestival-topic.

1. Hebben jullie de finale gezien? NL of BE?
2. Wat vond je het beste liedje?
3. Ben je tevreden met onze winnaar?

Nou...
1. Ik heb de finale dus gezien NL en de BE-reeks heb ik ook gezien *vanavond finale*
2. Beste liedje was van Roel (de winnaar)
3. Jup!

HILVERSUM (ANP) - De 14-jarige Roel uit Goes vertegenwoordigt Nederland tijdens het Junior Eurovisie Songfestival op 15 november in Kopenhagen. Met zijn lied 'Mijn ogen zeggen alles' won Roel zaterdag in Amsterdam de nationale finale van het Songfestival voor kinderen.

Roel kreeg zowel van de vakjury als van het publiek de meeste punten. Het winnende lied is door de 14-jarige zelf geschreven en gecomponeerd. 'Mijn ogen zeggen alles' gaat over een man die volledig is verlamd en alleen met zijn ogen kan communiceren.

Aan de eerste editie van het Songfestival voor kinderen tussen de 8 en 15 jaar doen zestien landen mee. Evenals de nationale finale zal de AVRO ook de internationale finale op 15 november rechtstreeks uitzenden.

De liedjes van de negen deelnemers aan de nationale finale zijn op cd gezet. Het winnende lied verschijnt ook als single.
Oud 21-09-2003, 15:43
Hyphen
Hyphen is offline
zeiklui..
nou, ik heb het lekker ook gezien hoor, nah jah, niet alles, alleen het laatste stukje voordat ik uitging..
maar ik vond het tog wel verrassend goed!! en die roel heeft idd terecht gewonnen.
maar jezus, wat was die Angela Schijf ontzettend irritant aan het doen!! hoezo origineel presenteren..
Oud 21-09-2003, 15:58
Surjirro
Surjirro is offline
Ik was afgelopen zomer in Zeeland en tijdens een of andere karaoke show heeft, jaja, roel dus ook dit nummer gezongen, Toen al was ik er vreselijk van onder de indruk en hij kan echt gewoon goed zingen. Daarom heeft die terecht gewonnen

1. Hebben jullie de finale gezien? NL of BE? Ja, NL2. Beste nummers vond ik Roel, Tom en dat meisje met die dreads 3. Ja roel was veruit de beste qua zang. Qua performance niet.
Oud 21-09-2003, 18:25
skarhead
skarhead is offline
die roel is gewoon een flikker.
Oud 21-09-2003, 19:15
Winner
Winner is offline
Ik heb met die jongen in zwart-wit jas rechts op de foto (Tom, deed ook mee) op school gezeten tot juni.

Ik vond dat hij had moeten winnen, hij was de beste gewoon. En ik mocht hem persoonlijk niet eens.
Oud 22-09-2003, 14:29
Verwijderd
Hmm.

Dat liedje van Roel *is het enige wat ik gehoord heb* was wel verdacht kinderen voor kinderen achtig hoor...

Maar het was wel een grappig liedje, dat wel. Voor de rest... Ach. Ik vond dit soort dingen vroeger nogal geweldig, maar vind het nu wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 15:32
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
wat schattig komt het ook op tv?
Oud 22-09-2003, 15:37
Otis
Otis is offline
Roel klonk als Mariah Carey.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2003, 20:48
Blackeyed
Blackeyed is offline
Voor België gaat X!NK. 4 jongetjes die in de krant worden omschreven als een punkbandje.
Vind ze eigenlijk best wel schattig met hun gitaren en hun 'Heideroosjes'-sticker. Liedje heet : Vriendschapsband.
Geen slecht liedje eigenlijk
Oud 22-09-2003, 20:49
sterre
sterre is offline
X!nk is leeeeeeeuk!!!!! (en mooie zanger ook ) ze klinken idd wat als de heideroosjes (ze zijn der dan ook fan van ) maar kvond Remi eigelijk beter... enfin, ben is benieuw wat jullie, nederlanders, hebben ingezonden!
Oud 23-09-2003, 16:40
blondiejzz
blondiejzz is offline
X!NK is idd cool!! zanger is lieff! en in NL vond k Roel, Tom en die Valerie t beste!
Roel zong het beste, maar voor t songfestival was dat nummer van valerie beter geweest denk ik
Oud 23-09-2003, 19:03
Jules
Jules is offline
Gut wat leuk

Lijkt me nou echt zoiets waar alleen hun opa's en oma's naar kijken.
Oud 23-09-2003, 19:10
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
vanochtend was die roel op 3fm. ik wist niet wie het was ik dacht dat het een meisje was, omdat het een meisjesstem was. en toen kwam het liedje; "hier is roel met bladiebla" haha dat was stom
wat een k u t nummer zeg. maar ik wil het wel zien, mét mijn oma
Oud 24-09-2003, 12:14
happy human being
happy human being is offline
Citaat:
Hyphen schreef op 21-09-2003 @ 16:43:
zeiklui..
nou, ik heb het lekker ook gezien hoor, nah jah, niet alles, alleen het laatste stukje voordat ik uitging..
maar ik vond het tog wel verrassend goed!! en die roel heeft idd terecht gewonnen.
maar jezus, wat was die Angela Schijf ontzettend irritant aan het doen!! hoezo origineel presenteren..
Pardon maar mijn tante heeft Angela GROOTHUIZEN ooit ontmoet en vond het een kei gezellig mens
Oud 24-09-2003, 12:19
happy human being
happy human being is offline
Ik vond eigenlijk dat Valerie moest winnen, maar roel was ook wel goed. Ik heb België ook gezien, daar heeft XINK gewonnen. Die vond ik wel stukken beter als roel. Ik denk ook dat XINK gewoon er veel meer bovenuit komt omdat hun muziekstijl anders is. Ik vind het sowieso van al die kinderen knap dat ze hun eigen liedje kunnen bedenken. Van nederland vooral dat meisje met die radio (naam ff kwijt) Ze had het liedje op haar achtste in het engels geschreven. Ik zou dat zeker weten niet kunnen. In Kopenhagen hoop ik dat XINK wint!
Oud 25-09-2003, 17:27
YesMe
YesMe is offline
Die van Roel was idd erg goed...maar die van Valerie vonk beter..
Oud 29-09-2003, 07:37
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
Winner schreef op 21-09-2003 @ 20:15:
Ik heb met die jongen in zwart-wit jas rechts op de foto (Tom, deed ook mee) op school gezeten tot juni.

Ik vond dat hij had moeten winnen, hij was de beste gewoon. En ik mocht hem persoonlijk niet eens.
ghe ghe, ik zit bij die jongen op school
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 20:26
GroOovy Chick'n
GroOovy Chick'n is offline
jaa kvond het leuk om te zien!!

alleen de liedjes waren wel errug kinderachtig..
zowat allemaal over "verliefd zijn" ..
maar die van Roel was echt heel mooi..
Die van die hester, helma , helga he.. ??? (hoe heet dat kind) die ook piano speelde, dat liedje vond ik erg matig.. ze was iets van 14 of 15 en dan gaat ze zingen " ik ben zo verliefd " .. beetje beneden haar niveau.. *haar stem was trouwens wel mooi*

Ik vond dat kleine meisje ook wel leuk.. achjaa het gaat om de lol niet waar En Roels liedje had wel een mooie betekenis.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2003, 21:20
grandmommy
grandmommy is offline
het verbaasde me zo dat die kinderen zulke goeie makkelijke liedjes kunnen schrijven, toen ik 14 was , jaa een jaar geleden, schreef ik liedjes met echt de gaarste woorden, die ik in het woordenboek opzocht whhaahahahah...gaar kind was ik toen, maarja toen was ik alto-punk-gothchick, want dat was in, en toen moest ik dus vooral doen of ik heel duister was....proest!!
Oud 29-09-2003, 23:05
Verwijderd
Wanneer krijgen ze een Mars in hun reet gestouwd?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 14:46
Shadina
Shadina is offline
Hoe is het eigenlijk afgelopen?

lees dit topic nu pas ja..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 13:42
reel big bram
reel big bram is offline
Citaat:
Rodegier schreef op 29-09-2003 @ 08:37 :
ghe ghe, ik zit bij die jongen op school
Ghe ghe ik zat er bij op school... Bij de enige echte iegen TOSCH !! We blijven fan ! Hahaha
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:24
Shadina
Shadina is offline
Weet iemand misschien wanneer het junior songfestival van dit jaar is? De finale bedoel ik dan. En echt dom dat die 2 meiden hebben gewonnen. Shakira of Marnix moest winnen.

Sorry had geen zin om een nieuw topic te openen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:50
Verwijderd
Dit jaar is het in Noorwegen.
Daarmee gaat het dus al cooler worden dan vorig jaar!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:51
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Shadina schreef op 28-09-2004 @ 18:24 :
Weet iemand misschien wanneer het junior songfestival van dit jaar is? De finale bedoel ik dan. En echt dom dat die 2 meiden hebben gewonnen. Shakira of Marnix moest winnen.

Sorry had geen zin om een nieuw topic te openen.
Vind ik nou ook. Ik vond die 2 meisjes irritant en dan speciaal die met die bril...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2004, 18:44
grandmommy
grandmommy is offline
oh god, nu lees ik ineens iets van mezelf terug van een jaar oud ghehehe
Oud 28-09-2004, 19:30
Verwijderd
Och, er werd laatst een topic van mij van 3 jaar terug geupped. Dat was pas eng. Maar gebruikte ik toen 3 smilies? Nee.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:58
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Ufke schreef op 28-09-2004 @ 20:30 :
Och, er werd laatst een topic van mij van 3 jaar terug geupped. Dat was pas eng. Maar gebruikte ik toen 3 smilies? Nee.

Maar niemand weet dus wanneer het is?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten