Advertentie | |
|
![]() |
|
Een X waarde kan je als volgt invullen
Y1(Xwaarde)=Ywaarde bv Y1(3) gevolgd door een enter Omgekeerd moet je waarschijnijk met een vergelijkingsoplosser werken maar daar heb ik geen ervaring mee...Volgens mij ondersteund je rekenmachine dat wel (mijn ti-80 niet)
||
Citaat:
bv Y1(3), dan krijg je de desbetreffende Y-waarde voor die X-waarde. (in geval je dit zou nodig hebben, jij wilt het omgekeerde, sry voor de verwarring) Om een bijhorende X-waarde te weten hoor je waarschijnlijk met de vergelijkingsoplosser op te lossen (aangezien je meerdere oplossingen kan hebben!) bv bij de constante functie f(x)=5 kan je bv de y-waarde 5 opgeven, dat geeft oneindig veel oplossingen (x waarden) Geef je Y-waarde 6 dan heb je geen oplossingen...Dat wordt dus werken met een vergelijkingsoplosser Jammergenoeg weet ik niet hoe te werken met de 83, enkel met de 80 waarmee je geen vergelijkingen kan oplossen...Even het boekje checken dus bij vergelijkingen oplossen of zoiets
|
![]() |
Ik heb zelf een TI 83, maar goed dat scheelt qua menu's en zo niet zo veel. Er zit inderdaad een solver in (uit m'n hoofd onderaan het math-menu) en ik heb ook een programma om een (simpele) vergelijking op te lossen, maar ik ben niet echt weg van deze manier. Ik plot het altijd gewoon (als ik het niet met de hand doe, dus zonder GR) en zorg dan voor die y-waarde bij y2, zoals al werd gezegd. Vervolgens met intersect het snijpunt er uit halen. Ik vertrouw niet te veel op die vergelijkingsoplosser van mij, die geeft maar 1 antwoord terwijl je bij plotten ziet dat het er soms meer zijn.
![]() Nog een edit: Tot slot, iets wat je waarschijnlijk al 10x hebt gehoord maar nog maar eens: ik raad je wel aan dezelfde GR te gebruiken als alle andere mensen, incl. je leraar op school. Het lijkt me nou eenmaal klote om te werken met een type rekenmachine waarin alle menu's en functies en zo op een andere plek zitten. Natuurlijk kan die TI 83+ zat, maar dikke kans dat als je leraar er niet meer werkt dat hij/zij niet eens weet hoe dat ding werkt. Misschien toch nog overwegen om over te stappen? Laatst gewijzigd op 25-09-2003 om 08:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|