Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2003, 22:10
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Mijn opa is helemaal gek van de mijnen, aangezien hij zelf ook voorman is geweest in een mijn vroeger. Hij had het er laatst weer over (opa's en verhalen hé). Ging over een mijnincident in Oktober 1963 waarbij een grote groep mannen kwamen vast te zitten ondergronds, bij Niedersachsen in Duitsland. Wat ik ervan vernomen heb was het destijds een heel mediacursus wat de mensen dagenlang in spanning heeft gehouden. Ze moesten allerlei gaten in de grond boren om die personen te kunnen redden enzo. De meest ingenieuze plannen werden er bedacht om ze te kunnen bevrijden.

Waar het nou om gaat: hij wil dat graag nog eens terugzien in Documentaire-vorm. Het is de afgelopen jaren al een paar keer als docu uitgezonden op de Duitse zenders. Hij is altijd op aan het letten in de Tv-gids of het eens een keer weer uitgezonden gaat worden, zodat hij op het band kan vastleggen. Ik wil 'em er best blij mee maken, dus vroeg me af of die docu ergens op VHS te koop is.

Ik heb zelf, uiteraard, ook al wat afgezocht. Het probleem is dat er dit jaar juist een film uitkomt gebaseerd op die ramp. Dus dat zorgt nogal voor wat verwarring. Op Amazon.de kwam ik dit interessants tegen. Ik weet alleen niet of het de film is of de docu. Op Imdb.com word alleen de film vermeld. En die zou dit jaar uitkomen. Aangezien bij die andere link ook staat dat die dit jaar uitkomt, zal het wel niet de goede zijn (not sure though).

Facts:[*]Gebeurtenis in Niedersachsen, Duitsland; Okt. '63 (wanneer de docu is gemaakt erover weet ik niet).[*]Documentaire-maker is Frank Bürgin. Niet Kaspar Heidelbach, want hij maakte de film.[*]Volgens mij ook wel bekent onder de naam 'Drama von Lengede'.[*]Ik weet dat er ook een Tv-docu van is, aangezien 'ie hiero werd aangekondigd op een Duits kanaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten