Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Mag ik nu even duidelijk maken dat ik niet tevreden ben hoe er in deze discussie wordt gereageerd?
Dit forum is voor alle niveau's, dus ook mensen die vrij weinig van computers weten maar toch graag dingen willen uitproberen. Net zoals elke computernerd of poweruser dat vroeger deed; trial and error. Het enige dat vereist is op dit forum is inzet en motivatie. Indien één van de twee niet aanwezig is, kun je beter een minder serieus fora opzoeken. Scheldpartijen of andere denigrerende opmerkingen wil ik niet zien op dit forum. Tot zover.
Laatst gewijzigd op 06-10-2003 om 22:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maarem, mensen die niets van pc's afweten, meoten neit gaan overclocken. Simpel zat. Als ze vervolgens hun processor opblazen omdat ze willen overklokken mogen ze best even uitgelachen worden ![]() ![]() |
![]() |
|
Nee dat sloeg niet op jou, maar op de reakties die ik heb ge-edit.
Overclocken is op eigen risico idd, maar ooit ben je ermee begonnen. Ooit wist je nog niet alle relevante informatie.. ooit was je newbie. Ik molde vroeger ook elke week m'n computer, maar daar leerde ik van; vallen en opstaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toen ik klein was en ik elke knop uitprobeerde die ik kon vinden, dacht ik ook eerst niet na over wat het mogelijk allemaal kon aanrichten. Vond het veels te interessant wat er kon gebeuren. ![]()
||
Citaat:
Maar mocht m'n HDD ervan sneuvelen, ja dan komt het door mij natuurlijk, daar maak ik geen illusie van. ![]() Maaruh, topicstarter, kun je even reageren? Er werd je wat gevraagd.
||
Citaat:
Ik heb de processor maar teruggestuurd, totaal geen rooksporen je rook helemaal niks, gelukkig was het mobo niet kapot (ECS), heb t getest met een andere processor. Ik zou je moederbord zelf ook even testen als ik jou was je weet immers nooit. Of is dit 'n stom antwoord? |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Stap 1
Ik heb de FSB op 140 Gezet En de VoltCore ofzoiets op 1,8 Volt Stap 2 Ik start de PC opnieuw op En jah hoor hij reageert niet meer.. Zelfs niet eens na een half uur Stap 3 Dus ikke de PC uit elkaar halen ik ruik nog niks.... Stap 4 Ik haal de processor van het moederbord eraf.. Ruikt gewoon normaal.. Stap 5 Ik zet hem weer terug op het moederbord zonder de cooler erop terug te zetten... Stap 6 Ik zet de PC aan en de Processor begon opeens lekker te roken... en de voeding viel opeens uit... Stap 7 Ik heb toen effe die Jumper op het moederbord een plaatsje naar link gezet (CMOS resetten) en neeh hoor hij reageert niet meer.... Dus conclusie leid denk ik tot !!! Processor is doorgebrand !!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maarem, verder had ik mn vcore voltage neit gelijk omhoog gezet als ik jou was. Maarja, zonder koeler heeft je proc dus gesloopt, niet het overklokken zelf ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() K heb nog een BP6 liggen, kope? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Niet echt slim nee, je had eerst terug kunnen gaan naar dit topic en vragen hoe of wat. Zoals gezegd zit een CPU koeler er niet voor de sier, zonder die koeler gaat je processor stuk. We vroeger nog wat voor koeler je hebt, want voor overclocken heb je een goede cooler nodig. Logisch dat je dan niet de hele cooler weglaat, met logisch beredeneren kun je dat ook wel bedenken.
Over hitteprotectie, AMD Athlon XP kan een kapotte fan overleven. Maar helemaal géén cooler, daarvoor wordt de temp. diode niet warm genoeg, waardoor de beveiliging te laat in werking treedt. Athlon 64 heeft wel goede protectie, en sowieso een heatspreader. Fool-proof dus. Goed, wat nu. Je hebt een nieuwe processor nodig. Ik raad de AMD Duron 1.6GHz aan. Deze kun je goed overclocken naar 2.0 of 2.2GHz (mét cooler dus ![]() http://www.tweakers.net/pricewatch/64781 http://www.funcomputer.de/default.ph...=0&artnr=02808 http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=151&cat=9
||
Citaat:
En ja, diepast gewoon in je mobo (socket a). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zijn best aardige dingen, ja. De 2400/2500/2600+ zitten allemaal zo'n beetje in dezelfde prijsklasse, rond de negentig à honderd euro bij de meeste winkels.
Een 2800+ komt je al snel op flink wat meer te staan. Dat is de prijs eigenlijk niet waard. Ik denk dat een 2600+ wel een goede keus is. |
![]() |
|
Even opgezocht, dat mobo heeft dus KT333 chipset, die kan ook een 333MHz FSB aan hè? Dacht het wel.
Maar 1.6GHz Duron is ook erg snel @ 2.2GHz, even snel als 2600+ bijna. Scheelt wel wat geld, maar 2600+ of 2500+ zou ook kunnen. 2500+ kun je ook nog redelijk goed overclocken.
||
Citaat:
bnij een cmos clear zou je daarna kunnen booten maar als je ins inhoud en ej gaat daarna niet direct naar de bios boot je pc niet verder, naar mijn weten zet hij alleen de cpu snelheid op de laagste default die ie kan ![]() teminste dat was bij mij altijd zo... @ TS: wahhah.. dat krijg je ervan als je gaat overclocken zonder dat je weet wa je doet he.. en hoe kom je dr in godsnaam bij om je koeler er niet op te zetten.. zoiets flikt de grootse newb nog niet ![]() naja iig veel success ermee ![]()
|
![]() |
|
|