Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 21:01
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
is er hier iemand die mij uit kan leggen wat het verschil is tussen schroef en knijp f-connectoren, en welke dus de beste zijn en hoe je deze moet aansluiten? (ik heb het dus over connectoren voor COAX 12 kabel)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 21:28
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
coax12 ? Argh!
Dat is toch die irritante kabel met die folie die de hele tijd afbreekt?
Gelukkig zit er ook nog wel een gevlochten afscherming bij, maareh.. 't houdt niet over.
Als je een los stukje kan kiezen, kan je voor schroef connectoren het beste rg-59 nemen, de f-stekkers daarvoor zijn het makkelijkst te vinden, en bij het monteren raak je ook niet je halve afscherming kwijt.

Voor knijp connectoren moet je eerst aan een speciale tang komen om die dingen te knijpen.

Ik gebruik altijd schroef connectoren, omdat er niet echt veel verschil in zit, en ik niet zo'n tang heb. Wel kan je schroef connectoren hergebruiken, dat lukt je met die knijpdingen niet.
Wil je in grotere series stekkers monteren zijn knijp stekkers wel handiger, maarja.. dat wordt normaliter alleen in grote installaties gedaan, of op professioneel niveau.
Als je bij je thuis 20 van die dingen doet dan kan dat best met schroef connectoren.
Oud 10-10-2003, 21:44
Verwijderd
Die coax-tangen zijn overigens ook vrij prijzig. Maar ik pleit er wel zwaar voor.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:36
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Dan moet je wel een b-merk nemen.. A-merk tangen die kosten al snel zo'n 1000 gulden..
Reageren

Regels voor berichten