Advertentie | |
|
![]() |
||
Natuurlijk zijn ouders medeverantwoordelijk over hun kinderen als ze minderjarig zijn en dan mogen ze wat mij betreft ook mee betalen. Echter, moet dit niet in gevallen gebeuren waarin duidelijk gebleken is dat de ouders vele manieren uitgeprobeerd hebben om hun zoon of dochter op het rechte pad te houden; maar dit desondanks toch niet gelukt is.
Ik heb t dus dan ook over ouders bij wie t geen ene f*** uitmaakt waar de jongeren 's avonds om 12:00 ofzo zijn en wat ze doen. Meerderjarigen zijn zelf-verantwoordelijk en behoren wel opgevoed te zijn en de wetten te gehoorzamen, anders moeten ze maar voelen ![]() Overigens vind ik dat de politie ook best wat assertiever moet zijn. Kon mijn oogjes niet geloven toen ik het volgende las (zie dikgedrukte delen): Citaat:
![]() En dat van die voorzieningen kan best kloppen, maar aan de andere kant verbaas ik me wel vaak over dat 14 en 16 jarige jochies rondhangen rond 12:00 's avonds. Doe toch wat nuttigs, ga forummen ofzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie vooral heil in deze methodiek bij ontspoorde Marokkaanse ettertjes. Het enige waar ze vaak nog een beetje respect voor hebben is hun vader en de familie-eer. Op het moment dat ze door hun criminele gedrag hun familie en hun eer in het gevaar brengen, of hun familie bankroet gaat door de torenhoge boetes die zoonlief Achmet opgelegd krijgt, dan laten ze het wel uit hun kop, die scooter te pikken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is toch niet normaal als je zoontje van 14 dag in dag uit rondhangt bij een winkelcentrum en iedere week thuiskomt met een nieuwe fiets?? Ik vind het een heel goed plan om criminele jongeren (of hun ouders) een deel te laten betalen....als je immers iets sloopt, steelt, etc ben je daar zelf verantwoordelijk voor en dus ook voor de kosten... |
![]() |
|
![]() |
maar wat versta je onder een deel. Ik ben van mening dat ook de kosten voor het verblijf in gevangenis, het politiewerk enz.. ook vergoed moeten worden wij betalen immers als Nederlandse bevolking belasting waaruit deze dingen weer betaalt worden. Laat deze jongeren maar eens voelen wat ze fout doen.......... geen halt want dat helpt niet
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het een prima idee, de schade die is aangericht door jeugdige ettertjes door hen of hun ouders te laten betalen. Zo hoort het toch ook, of ligt dat nu aan mij?
Dan hebben ze ook niet meer het geld voor Karl Kani shirtjes en dat vinden hun vriendjes natuurlijk niet strak ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en niet op het daadwerkelijk oplossen van het probleem gelukkig maar dat sommige politici niet zo dom zijn en als je hun ouders laat betalen, dan pak je mensen die het meestal tog niet al te ruim hebben en die allang (vaak) de controle over hun kind kwijt zijn....tot welke leeftijd zou die maatregel moeten gelden?? tot 14 lijkt me wel ok, dan kan je als ouder nog wel wat bereiken, maar bij iemand van 17 toch niet
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De brandweer presenteert jou toch ook niet de rekening is als jou te verwijten valt dat jouw huis is afgebrand? |
![]() |
|
![]() |
nee maar de belasting zou wel verlaagd kunnen worden, wanneer deze kosten zelf worden betaalt en dus niet uit de zak van de nederlandse burger. of de kosten die worden bespaard kunnen aan andere dingen worden besteedt........studenten ??? Je mocht als student willen dat je kost en inwoning vergoed kreeg.
|
![]() |
||
Citaat:
de gevangenisstraf is gewoon nodig als wraak, maar het nadeel heirvan is dat het een jongere status geeft in zijn groep als ie gezeten heeft. een internaat daarentegen geeft dit niet en hier kan je iemand ook een daadwerkelijke toekomst bieden; iemand die weet dat ie met een normaal beroep een redelijk salaris verdient zal veel minder snel terugvallen dan iemand die zo uit de gevangenis gezet wordt en geen enkele kans heeft doordat ie geen opleiding en een strafblad heeft. de begeleiding is nodig, om te voorkomen dat iemand alsnog terugvalt in oud gedrag en de staat moet alles betalen. dit kost misschien wel wat, maar wat scheelt is, dat als je 1x iemand op het rechte pad hebt, dit zo zal blijven; draaideurcriminaliteit zal dan niet veel meer voorkomen. op langere termijn is het dus goedkoper. daarnaast zijn alle jonge criminelen dan van de straat, wat veel veiligheid oplevert.
||
Citaat:
de ene zaak verschilt nogal van de andere wat betreft politiewerk... wil je bijvoorbeeld bij kleine diefstallen (bv winkeldiefstal) de raddraaiers ook laten opdraaien voor de kosten? Wordt dan wel heel veel extra administratief werk voor de politie... |
![]() |
||
Citaat:
Maar als het teveel voorkomt moet er natuurlijk wel samen met staat en ouders een oplossing/ straf worden gezocht. Ouders kunnen ook niet alles aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk zijn er gevallen waarin het heel duidelijk is dat ouders de opvoeding van het kind hebben verwaarloosd, maar de meeste gevallen zijn niet zo duidelijk. Daar is het een heel complex samenspel van opvoeding- en omgevingsfactoren en aangeboren eigenschappen. In ieder geval ben ik een voorstander van het verhalen van kosten op ouders, maar dan hebben we het dus alleen over kosten die zijn gemaakt voor bijvoorbeeld speciale preventie. De boetes die bedoeld zijn als straf kunnen natuurlijk niet op ouders verhaald worden - dat zou betekenen dat het kind geen eigen gedrag meer heeft, geen eigen verantwoordelijkheid, en dat alle gedrag rechtstreeks wordt toegerekend aan de ouders. Dat gaat mij te ver. Een kind heeft zeker een eigen verantwoordelijkheid, en als het die verantwoordelijkheid te buiten gaat, dan moet het (binnen zekere grenzen) ook zelf de gevolgen dragen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Als je dan geld gaat laten betalen, worden die ouders kwaad en zullen ze (hopelijk) ervoor gaan zorgen dat dat ****kind van hun niet meer zulke streken uithaalt. Je kan natuurlijk niet eindeloos de ouders laten betalen. Zo werkt het niet. [Maar het was gisterenavond en zoals al eerder vermeldt, liet mijn hersencapaciteit het afweten. ![]()
||
Citaat:
Alle Nederlanders die de belasting NIET ontduiken krijgen toch ook geen bonus? ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jouw politieke partij WärteR | 153 | 21-11-2006 18:07 | |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Probleemjeugd treitert politie Ede Plusmarktboy | 125 | 01-10-2004 11:02 | |
Protest tegen pedofilie door vnl extreem-rechts verboden Gatara | 134 | 29-10-2003 16:01 | |
Wat zijn JOUW politieke standpunten? Evito | 150 | 15-05-2003 20:46 | |
Ben jij tevreden met de verkiezingsuitslag? Boogie | 79 | 02-02-2003 22:41 |