Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 12:37
murwari
murwari is offline
Lekker makkelijke gerechten die in een pannetje kunnen worden klaargemaakt. Een-pans gerechten, wie maakt ze, welke vind je het lekkerst, welke zijn moeilijk te maken en welke net erg makkelijk?

Jouw ervaringen, en ja zeg eens hoeveel pannen gebruik je stiekem?
Oud 26-10-2003, 13:58
mandarijn
mandarijn is offline
als ik kook red ik het nooit met 1pas... het worden er meestal 2 en/of een ovenschaal
Oud 26-10-2003, 14:25
funkypunk
funkypunk is offline
gebruikt er toch vaak twee, makkelijkste pasta en saus
een lekker eenpans gerecht
uien/champignons/tomaat/courgette/knoflook (groente die je lekker vindt) in een pas bakken met spekblokjes + aardappels die gebakken kunnen worden, als het allemaal min of meer gaar is doe je er 1 of meerdere eieren door (blijven roeren) en eventueel kaar (plakjes/geraspt) en kruiden
zorg er wel voor dat alles gaar is
Oud 26-10-2003, 14:29
Nona
Nona is offline
Ik heb laats bij een vriendin gegeten die een jaar au-pair in Engeland gewerkt heeft. Ze heeft iets gekookt dat heel Engels is blijkbaar met vlees en groenten. Dat ging allemaal in één pan. Ze had er ook nog salade en aardappelpuree los bij gemaakt, maar dat terzijde.

Ik vond dat echt heel lekker (ik ga daar vaker eten ), net als de meeste dingen die gewoon uit één pannetje komen.

Ik heb trouwens het idee dat je voor alles wel meerdere pannetjes of schaaltjes nodig hebt, maar als het allemaal in 1 pan belandt zie ik het als eenpansgerecht.
Oud 26-10-2003, 15:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Paella uit zo'n pak van knorr is een eenpansgerecht, makkelijk om te maken, kost niet heel veel tijd en is echt heel lekker. Als je nog minder tijd wilt besteden kan je ook een zak paella halen uit de diepvries bij de Lidl, heel lekker, zit vrij veel vis in maar is vrij flauw gekruid.
Oud 26-10-2003, 23:41
[CP]Grinttegel
[CP]Grinttegel is offline
Als je een beetje handig bent kun je ook macaroni in 1 pan maken
Oud 27-10-2003, 06:46
Verwijderd
Citaat:
[CP]Grinttegel schreef op 27-10-2003 @ 00:41:
Als je een beetje handig bent kun je ook macaroni in 1 pan maken
hoe wil je de macaroni koken, afgieten en het gehakt rulbakken (of ander vlees) in 1 pan? (tenzij je vegetarische macaroni maakt natuurlijk...)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 07:31
[CP]Grinttegel
Citaat:
azaziël schreef op 27-10-2003 @ 07:46:
hoe wil je de macaroni koken, afgieten en het gehakt rulbakken (of ander vlees) in 1 pan? (tenzij je vegetarische macaroni maakt natuurlijk...)
Eerst de macaroni koken, vervolgens in een vergiet pleuren en uit laten lekken. Dan bak je in dezelfde pan het gehakt en de groenten, dan pleur je de tomatenprut erbij, als dat goed heet is gooi je de macaroni er weer bij.

N.B.

De macaroni word weer warm door de saus maar verbrandt niet ofzo, en het is nog verrekte lekker ook
Oud 27-10-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
[CP]Grinttegel schreef op 27-10-2003 @ 08:31:
Eerst de macaroni koken, vervolgens in een vergiet pleuren en uit laten lekken. Dan bak je in dezelfde pan het gehakt en de groenten, dan pleur je de tomatenprut erbij, als dat goed heet is gooi je de macaroni er weer bij.

N.B.

De macaroni word weer warm door de saus maar verbrandt niet ofzo, en het is nog verrekte lekker ook
*doh*
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 23:15
funkypunk
funkypunk is offline
maar dan gebruik je een vergiet, ook pan ding van plastic met gaatjes
nog steeds boel afwas
Oud 28-10-2003, 11:57
[CP]Grinttegel
Citaat:
funkypunk schreef op 28-10-2003 @ 00:15:
maar dan gebruik je een vergiet, ook pan ding van plastic met gaatjes
nog steeds boel afwas
Dude, fftjes met de borstel erdoor heen en klaar is piet. Er heeft toch alleen maar pasta ingezeten.
Oud 31-10-2003, 01:27
ne0
ne0 is offline
zulke zakken met aardappelschotel van de edah. zit in zown blauwe zak, en je hebt daar verschillende smaken van:
- hollandse aardappelschotel (aardappelschijfjes met uien, mager rookspek, en champignons)
- griekse aardappelschotel (aardappelpartjes met gyrosvlees, courgette, en paprika)
- javaanse aardappelschotel (aardappelpartjes met schil, bamboescheutjes, kipfilet, peultjes, rode paprika, en zwarte champignons)
- hongaarse aardappelschotel (aardappelpartjes met rundvlees, ui, doperwtjes, broccoli, groene en rode paprika)

je hebt hier dus maar 1 pan bij nodig, enje kan er eventueel ook nog extra vlees ofzow bij bakken als je dat nodig vind meestal duurt et bij 1 zown zak 10-15 minuten totdat et klaar is
ik vind de hollandse het lekkerste
Oud 31-10-2003, 06:57
Verwijderd
Citaat:
ne0 schreef op 31-10-2003 @ 02:27:
zulke zakken met aardappelschotel van de edah.
van Aviko dus, je kunt ze toevallig ook bij de Edah kopen...
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 13:18
ne0
ne0 is offline
Citaat:
azaziël schreef op 31-10-2003 @ 07:57:
van Aviko dus, je kunt ze toevallig ook bij de Edah kopen...
mja dat bedoel ik ook kon alleen ff nie op et merk komen...
Oud 03-11-2003, 10:13
Auntie M
Auntie M is offline
hm dan vind ik die zakken van iglo lekkerder...vooral de zalm met tagliatelli en spinazie

maaruh zelf 1 pansgerechten inelkaar prutsen met alleen 1 pan gaat echt niet.

Wat ik nog kan aanbevelen is een hartige taart (...is weer eens wat anders)
Oud 04-11-2003, 09:34
marieke_temp
marieke_temp is offline
(stiekem met 2 pannen, behalve als je aardappels in een wok kookt...)
kort gekookte aardappels in stukjes
wok op het vuur
aardappels + broccoli + worteltjes + courgette + paprika + champignons (eigenlijk alle groenten die je toevallig lekker vindt) + kastanjes = lekker
Oud 07-11-2003, 16:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Macaroni met ham en kaas:
- kook de macaroni gaar
- haal de pan van het vuur en giet de macaroni af
- roer een blikje tomatenpuree door de macaroni
- roer een pakje hamblokjes en een pakje gemalen kaas door de macaroni
- zet de macaroni weer op het vuur en zorg ervoor dat het goed warm is.
- eventueel kan je er een salade bij maken of je kan ook groente warm maken nadat de macaroni gekookt is. Je kookt dan eerst de macaroni, die haal je van je gaspit af, dan kook je groente, die wikkel je in een handdoek om het warm te houden en daarna warm je de macaroni op.
Oud 07-11-2003, 20:04
ne0
ne0 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2003 @ 17:29:
Macaroni met ham en kaas:
- kook de macaroni gaar
- haal de pan van het vuur en giet de macaroni af
- roer een blikje tomatenpuree door de macaroni
- roer een pakje hamblokjes en een pakje gemalen kaas door de macaroni
- zet de macaroni weer op het vuur en zorg ervoor dat het goed warm is.
- eventueel kan je er een salade bij maken of je kan ook groente warm maken nadat de macaroni gekookt is. Je kookt dan eerst de macaroni, die haal je van je gaspit af, dan kook je groente, die wikkel je in een handdoek om het warm te houden en daarna warm je de macaroni op.
mijn ex maakte altijd iets heel smerigs, deed ie spaghetti koken, en dan blikje tomatenpuree der door, + van die blokjes smac (hoe dat ook heet) en da wast dan vonk zow smerig...
Oud 07-11-2003, 20:05
ne0
ne0 is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 03-11-2003 @ 11:13:
hm dan vind ik die zakken van iglo lekkerder...vooral de zalm met tagliatelli en spinazie

maaruh zelf 1 pansgerechten inelkaar prutsen met alleen 1 pan gaat echt niet.

Wat ik nog kan aanbevelen is een hartige taart (...is weer eens wat anders)
jaaa die zalm met tagliatelli en spinazie is super ! maar wel heel erg duur
Oud 07-11-2003, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ne0 schreef op 07-11-2003 @ 21:04:
mijn ex maakte altijd iets heel smerigs, deed ie spaghetti koken, en dan blikje tomatenpuree der door, + van die blokjes smac (hoe dat ook heet) en da wast dan vonk zow smerig...
Met smac vind ik het ook niet lekker, deden wij altijd op de camping omdat dat in zo'n blikje zit zodat je het mee kan nemen voor noodgevallen. Maar met hamblokjes vind ik het wel altijd heel lekker maar dat is denk ik een kwesite van persoonlijke smaak.
Oud 10-11-2003, 10:44
Verwijderd
Op vakantie met m'n zus en met vrienden hebben we een paar keer pizza-soep gemaakt... water, tomaten, paprika, spaghetti, aardappels, mais, gewoon alles erin gooien dat je hebt... en wat kruiden erbij... en dat ruikt dan naar pizza
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 13:30
ne0
ne0 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2003 @ 22:02:
Met smac vind ik het ook niet lekker, deden wij altijd op de camping omdat dat in zo'n blikje zit zodat je het mee kan nemen voor noodgevallen. Maar met hamblokjes vind ik het wel altijd heel lekker maar dat is denk ik een kwesite van persoonlijke smaak.
de smac von ik het enige superlekkere deraan. maar gewoon de combi van alleen tomatenpuree en spaghetti..geen kruide of nix, geen groente, geen vlees...blegh
Oud 10-11-2003, 21:50
Verwijderd
De meeste soepen kan je wel in een pan maken En dan begin je gewoon met een of andere simpele tomatensoep (of wat voor soep dan ook) en die vul je dan een beetje met dingen die jij in je soep wil , gewoon verse pasta erbij enzovoort.
Dingen die je erin kan gooien:
-Soepgroenten (doh)
-Croutons
-Tagliatelli
-Stukjes stokbrood/ turks brood
-Mais

enzovoort. Krijg je net zoiets als die pizza-soep hierboven. Eet behoorlijk lekker weg

Net zoiets als Goulashsoep, vult goed erg goed.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:55
Verwijderd
Ik vind koken met 1 pan het leukst...lekker vanalles in 1 pan pleuren.

Macaroni kan heel goed, als je het koken van de pasta dus niet meerekent , in 1 pan. Gehakt bakken (of Quorn fijngehakt=veggie), tomatenpuree erdoor roeren, groente zoals paprika mais en courgette erdoor, kruiden zoals knoflook, paprikapesto, basilicum, Italiaanse keukenkruiden...Als dit gaar is de gekookte pasta erdoor heen en als laatst crème fraîche. Ik vind het echt heerlijk

Risotto: Boullion maken van 800 ml water, bouillonblokje en 400 gram gepelde tomaten. Aan de kook brengen. Risottorijst (van Lassie) beetje bakken in echte boter. Eventueel gehakt bakken (of Quorn voor de veggies) en een uitje. Bouillon erbij en 20 minuten laten koken. Ondertussen groente erdoor (paprika, courgette, witlof, mais etc). Kruiden erdoor en knoflook. Eventueel nog tomatenpuree. Na 20 minuten moet de Risotto redelijk droog zijn geworden. Je kunt het afmaken met crème fraîche en peterselie.

Koken met 1pansgerechten is makkelijk en leuk, omdat je je creativiteit de vrije loop kunt laten gaan. Een beetje experimenteren met kruiden en groenten kan geen kwaad. De basis blijft hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 19:53
la_bella
la_bella is offline
je kapt gewoon een hoop gesneden paprika in de wok, champignons erbij, sojascheuten, fijngehakte quorn (jaah de vegetariër weer!) en dan wat nog? hmm gebruik je inspiratie...
succes dermeej
Oud 24-11-2003, 22:21
Yohst
Yohst is offline
Aardappelschijfjes met kipnuggets
Oud 01-12-2003, 17:48
A*
A* is offline
Euhm, ik bak vrijwel alleen pannekoeken als ik eenpansgerechten maak.

Verder kook ik nooit.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 11:48
Silver rain
Silver rain is offline
groentesoep! Gewoon water, groente erbij pleuren, wat bouillon-blokjes en zout, ff laten koken en klaar
Reageren

Regels voor berichten