Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2003, 14:12
Verwijderd
hallohallohallo

ik heb even een vraag aan de mensen hier die make-up gebruiken! zelf gebruik ik altijd een beetje maar de laatste tijd baal ik van m'n ogen. ik smeer normaal gesproken veel mascara op mn wimpers maar nu is ie op dus ik moet een nieuwe kopen. Ik wilde die nieuwe zwart/wittoestand van L'Oreal kopen maar ik twijfel. Weet iemand of ie goed is? En heeft iemand nog foundation aanraders? Ik heb geen zin om 30 euro uit te geven aan een foundation die me toch weer tegenvalt...

Het ergste is dat ik echt een probleem heb met optijd opstaan, dus vaak als ik me opmaak zijn mijn ogen niet open te branden en ik heb altijd wallen omdat ik een beetje een vertekend dag/nacht ritme heb. Wie weet een goeie crème hiertegen? Naja. Misschien moet ik gewoon wat meer m'n hoofd onder de koude kraan houden... maar dat is zo koud 's ochtends. Tips anyone?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2003, 14:48
feline
feline is offline
Bij de Body Shop verkopen ze een ooggel die tegen wallen en rode oogjes schijnt te werken.
Mijn mascara is van Maybelline, en ik ben er erg tevreden mee. Die zwart-wit toestanden zijn niet echt aan mij besteed.
Als ik een foundation gebruik (zelden), is dat die van de Hema. Niet die ene met calendula (vieze dikke plak zooi), maar die andere.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 14:55
Verwijderd
om m'n ogen open te 'branden' mieter ik altijd vijfhonderd keer een flinke hupsake ijskoud water over m'n gezicht. helpt echt!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:07
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
hmmz die zwart-wit mascara werkt echt wel goed. ik heb m van een ander merk wel,je wimpers worden er echt langer van als je eerst met dat wit erover gaat.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:29
alpha
alpha is offline
Zwart-witgedoe valt mij erg tegen. Maar misschien omdat ik veel gebruik, ik houd er wel van dat je duidelijk kunt zien dat je mascara op hebt. En door dat witte krijgt je nou niet echt volume. En dat witte droogt uit. Bij mij dan.
Ik raad het je dus af. Wat ik wel aan zou raden ben ik nog niet helemaal achter.
Oud 27-10-2003, 16:05
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
tegen vermoeide ogen: rozenwater!
Gewoon op wattenschijfjes plensen en op je ogen leggen, zo kan je nog wat langer blijven liggen. Komt uit de tijd dat ik 's ochtends nauwelijks m'n ogen openkreeg of ze hooguit halfstok hingen. Toen bracht m'n oma eens een goeie ouderwetse fles rozenwater mee .
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:35
Verwijderd
thanks voor alle tips!
ik heb ook al een keer mascara van lancome gehad maar die droogde ontieglijk snel uit! en ik vond hem helemaal niet zo super...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 16:57
Ninnoc
Ninnoc is offline
wit-zwart mascara lijkt me echt zooooo kut, lijkt me dat je met zwart niet over al het wit heen gaat en je beetje maf resultaat krijgt. foundation gebuik ik zeeeer zelden dus weinig tips daarover
Oud 27-10-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 27-10-2003 @ 17:05:
tegen vermoeide ogen: rozenwater!
Gewoon op wattenschijfjes plensen en op je ogen leggen, zo kan je nog wat langer blijven liggen. Komt uit de tijd dat ik 's ochtends nauwelijks m'n ogen openkreeg of ze hooguit halfstok hingen. Toen bracht m'n oma eens een goeie ouderwetse fles rozenwater mee .
Kun je dat gewoon bij de drogist kopen oid?
Ik heb ook echt eeuwige wallen onder mn ogen, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:18
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-10-2003 @ 18:03:
Kun je dat gewoon bij de drogist kopen oid?
Ik heb ook echt eeuwige wallen onder mn ogen, namelijk.
ja je kan het soms zelfs in de supermarkt kopen, maar let wel op dat er niet teveel toegevoegde geurstoffen aan toegevoegd zijn, die kunnen namelijk in je ogen pieken.
In de apotheek hebben ze ook zulke flessen (hier toch), die echt niet duur zijn.
Btw mijn oma zegt dat kamillewater ook een kalmerend effect op de huid heeft.
En als mijn oma het zegt...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 27-10-2003 @ 18:18:
ja je kan het soms zelfs in de supermarkt kopen, maar let wel op dat er niet teveel toegevoegde geurstoffen aan toegevoegd zijn, die kunnen namelijk in je ogen pieken.
In de apotheek hebben ze ook zulke flessen (hier toch), die echt niet duur zijn.
Btw mijn oma zegt dat kamillewater ook een kalmerend effect op de huid heeft.
En als mijn oma het zegt...
oeh
ik wou hier toch nog even iets kopen
dus ik ga eventjes kijken bij de drogist

hmmm.. bij welke producten moek dan kijken
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 17:22
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-10-2003 @ 18:19:
oeh
ik wou hier toch nog even iets kopen
dus ik ga eventjes kijken bij de drogist

hmmm.. bij welke producten moek dan kijken
hier staan die bij de ontschmink/demaquillant/demakeup-producten
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:00
guess what
guess what is offline
Ik gebruik zelf foundation van Clinique..erg duur, maar wel erg goed. Wel de goede kleur uitkiezen, iig niet te licht. Als het iets te donker is kan je het mengen met een beetje creme.
Ik heb ook nog een oogvraagje, welke kleur oogschaduw is het best te gebruiken bij groene ogen?
Oud 27-10-2003, 18:04
Novska
Novska is offline
Bij groene ogen staat paars mooi

De foundation die ik soms gebruik is Hydrasense van Rimmel, die is ook hydraterend en niet zo zwaar.
Van mascara heb ik nu Maybelline waterproof. Is wel ok.
Oud 27-10-2003, 18:19
feline
feline is offline
Citaat:
guess what schreef op 27-10-2003 @ 19:00:
Ik gebruik zelf foundation van Clinique..erg duur, maar wel erg goed. Wel de goede kleur uitkiezen, iig niet te licht. Als het iets te donker is kan je het mengen met een beetje creme.
Ik heb ook nog een oogvraagje, welke kleur oogschaduw is het best te gebruiken bij groene ogen?
He bah, je kan beter iets te licht hebben dan iets te donker. Te donker wordt al snel oranje-achtig (nep!) en je ziet het heel erg bij de randjes van je gezicht.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 18:20
Gwen.
Gwen. is offline
Ben erg enthousiast over Lash Architect van l'Oréal. Ook okay LashExpansion en MoreLashes van Maybelline, wel meerdere lagen gebruiken natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 19:07
paranoid
paranoid is offline
welke mascara perfect is voor iedereen is natuurlijk niet te zeggen aangezien ieder mens andere wimpers heeft.. ik zelf heb best wel dunne wimpers en heb snel met mascara dat ze aan elkaar gaan zitten. Ik wil dus altijd goeie mascara want ik hou er wel van dat ze goed opvallen. Ik heb superveel merken geprobeerd enzo duur en goedkoop, maar t beste naar mijn mening en eigen ervaring is *tromgeroffel* Maybelline lash Discovery One by One. Niet alleen omdat ie mooi dekt en niet klonterd, maar ook omdat mn wimpers hier echt langer van lijken. Het is een mooi handig super klein borsteltje.... *jeej* wat ben ik er blij mee
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 20:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
guess what schreef op 27-10-2003 @ 19:00:
Ik gebruik zelf foundation van Clinique..erg duur, maar wel erg goed.
Godver die wil ik ook. Ik heb er nu een monstertje van, echt heerlijk spul
Oud 27-10-2003, 21:17
Divina Flor
Divina Flor is offline
even potje erbij pakken..:

Hema/Miss Helen: niet echt tevreden over, ik vind het wat klonteren en dat er zit teveel mascara op het borsteltje (op zo'n manier dat mijn wimpers al snel samenkleven tot 1 zwart geheel..)
Bourjois (volgensmij moet dat er gestaan hebben en iets van 'aqua .. (de rest is niet meer te lezen)'): tevreden over, werkt prima
Rimmel (100% waterproof): wel goed, alleen brokkelt soms wat af
Maybelline (Full n' soft): ook goed geloof ik, inmiddels is hij op en gebruk ik hem als borsteltje (om wimpers te scheiden)
Soho (Volume mascara, bij de V&D): werkt goed, echt volume komt er niet bij, maar scheidt wimpers mooi, alleen niet waterproof, wel goedkoop overigens
Lancome (Externicils): erg veel, je wimpers lijken er een stuk dikker door en langer, maar is mij wat te 'heftig' om elke dag op te doen, dus ik doe het eigenlijk alleen op naar feestjes of als ik uit ga
Max Factor (Aqau lash): goed (helaas van m'n moeder, al leen ik hem ook wel)
Miss Sporty: niet goed (bij deze ook gelijk weggesmeten aangezien de mascara minstens 2 jaar oud is..)
Yves Rocher (Soleil): gouden mascara, niet echt super maar goud staat me toch niet
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 21:19
Divina Flor
Divina Flor is offline
maar dat is dus maar mijn persoonlijke oordeel..

overigens heb ik het meeste gekregen van m'n moeder; was afgekeurd of gebruikte ze niet meer omdat ze nieuwe had
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 23:59
Verwijderd
Bij groene ogen vind ik zilver en lichtgroen mooi. Vooral het groene doet je ogen nog groener lijken dan ze al zijn.

Mascara kan ik Maybelline aanraden, ik kan helaas niet meer lezen welke soort, maar het omhulsel is zilver (de donkerblauwe werkt ook ok). Klontert niet, en geeft een mooi effect.

Voor die vermoeide ogen heb ik nog een simpel receptje liggen: venkelooglotion. Laat maar weten als je het wil.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:45
chaostar
chaostar is offline
even kijken wat ik heb liggen:

L'oreal Lash Architect: Werkt goed, klontert niet.

Clinique lash doubling mascara: Houdt de wimpers mooi gescheiden en maakt ze langer, niet voller

Helena Rubinstein: Erg goed, mooie volle wimpers

Qua oogschaduw voor groene ogen vind ik paars en groen mooi. Ik heb oogschaduw van Estee Lauder die echt heel mooi staat.
Oud 28-10-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef op 27-10-2003 @ 18:22:
hier staan die bij de ontschmink/demaquillant/demakeup-producten
hmm
kon het hier niet vinden maar misschien moet ik in het centrum kijken.. hier bij de AH en DA iig niet.

Citaat:
Mutant schreef:
Voor die vermoeide ogen heb ik nog een simpel receptje liggen: venkelooglotion. Laat maar weten als je het wil.
Ik wil!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 28-10-2003 @ 15:05:
hmm
kon het hier niet vinden maar misschien moet ik in het centrum kijken.. hier bij de AH en DA iig niet.

Ik wil!
Bij de Kruidvat bij de natuurlijke gezichtsverzorging (bruin glazen flesje met lichtgeel etiket en donkerrode opdruk)

Ja ik werk daar
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:16
rodina
rodina is offline
Zeg Fb'tjes open ik een compleet Make-uptrend topic waar plaats is voor tips en dergelijke, krijg je dit.

Lifestyle rent achteruit
Oud 28-10-2003, 16:18
Verwijderd
Citaat:
rodina schreef op 28-10-2003 @ 17:16:
Zeg Fb'tjes open ik een compleet Make-uptrend topic waar plaats is voor tips en dergelijke, krijg je dit.

Lifestyle rent achteruit
ooooh ja straf me daar hou ik van!
trouwens gaat dit over make up trends dan?

toevoeging: jammer dat je zelf geen FB bent zeker want anders sloot je hem gelijk
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:22
rodina
rodina is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 28-10-2003 @ 17:18:
ooooh ja straf me daar hou ik van!
trouwens gaat dit over make up trends dan?

toevoeging: jammer dat je zelf geen FB bent zeker want anders sloot je hem gelijk

ik vind het zoooo enorm jammer dat ik daar gestopt mee ben ja. Ik heb er nog trauma's aan over gehouden.

Nou meis ren naar je opmaakpoppenhoofd en plunder de beautycase van je mams, and have fun darling

En nee dit gaat niet over trends.

Maar goed dan pleur je lekker het hele forum vol met losse topics over make-up
Oud 28-10-2003, 16:31
Verwijderd
sure dolle pret
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 16:52
Verwijderd
Ik gebruik mascara van Bourjois, dat is denk ik wat jullie zwart-wit noemen? Eerst een laagje wit en dan een laagje zwart. Ik heb van mezelf nou niet bepaald lange wimpers, kortom: zonder mascara zie je ze zowat niet. En lange wimpers vind ik juist zo mooi. Dat lukt dus aardig met de mascara die ik heb en m'n wimpers blijven er ook mooi gescheiden door.

Poeder heb ik van Shiseido.. dat gebruik ik echt al jaren. Van Clinique heb ik vroeger wel heel vaak gehad, maar ik weet niet meer precies hoe die nou was. Die van Shiseido is iig lekker matterend en dekt goed.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 19:28
annetjuh
annetjuh is offline
ik heb mascara van de oriflame
goed en niet duur
7,50 of zo en hij is superfijn
Oud 28-10-2003, 19:34
Dree
Dree is offline
Citaat:
annetjuh schreef op 28-10-2003 @ 20:28:
ik heb mascara van de oriflame
goed en niet duur
7,50 of zo en hij is superfijn
Waar koop jij Oriflame? Een vriendinnetje van mij gebruikt er foundation van. Ze bestelt het via een vriendin (-> is vertegenwoordiger van oriflame geloof ik ), maar ik heb het nooit in een winkel gezien.
Oud 29-10-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 28-10-2003 @ 15:05:

Ik wil!
Het zou je ogen een nieuwe glans geven (jaha ).
Je hebt nodig 30g venkelzaad en 5 dl gezuiverd water.

Laat de zaadjes 20 min zachtjes koken in het water. Zeef het aftreksel, laat het afkoelen en giet het in een flesje. Breng de lotion met watten op uw ogen aan.

Wattenschijfjes zijn dus erg handig. Ik vind dat het echt wel ontspannend en oppeppend voor de ogen is. En t is echt simpel te maken .
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 12:55
Gadje
Gadje is offline
mascara gebruik ik l'oreal lash architect
en voor foundation bourjois waarvan ik de naam niet meer weet maar dies geweldig. bij de douglas kost die 15euro en ik had m bij de v&d voor 2.50 gnagna.
kortom verder niet zo boeiend.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 29-10-2003 @ 11:35:
Het zou je ogen een nieuwe glans geven (jaha ).
[I]Je hebt nodig 30g venkelzaad
Leuk idee maar waar vind ik venkelzaad? heheh Kan je dat bij een reformwinkel halen of zo?
Dat met het rozenwater ga ik binnenkort ook eens proberen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:16
Divina Flor
Divina Flor is offline
IJsblokjes schijnen goed te werken tegen wallen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 20:59
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 29-10-2003 @ 16:05:
Leuk idee maar waar vind ik venkelzaad? heheh Kan je dat bij een reformwinkel halen of zo?
Dat met het rozenwater ga ik binnenkort ook eens proberen.
Iemand had het voor mij meegenomen... es even denken, ik zou eerst eens bij de uitgebreidere kruidenhoek kijken (dus niet het allerkleinste hoekje in een supermarkt). En anders in een tuinzaak... Ik zal wel eens vragen waar ze t vandaan had.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten