Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2003, 12:40
Blenderhead
Blenderhead is offline
het moest er eens van komen,

waarom drink jij bier ipv andere toei
wat voor bier drink je het liefst?
wanneer drink je bier?

etc.etc. kortom: discuss!
Oud 03-11-2003, 12:55
Footprint
Footprint is offline
waarom bier hm tis ten eerste lekker en er zit alcohol in wat ook wel fijn is, niet teveel niet te weinig vind ik ongeveer wel goed
ehm ik drink bier ipv andere dranken omdat ik dan zin heb in bier en niet in andere dranken
ehm en wat voor bier, pils is altijd wel goed maakt me niet zo heel veel uit welk merk, maar aangezien wij thuis altijd bavaria hebben drink ik dat ook het vaakst en ehm ik ben een grote fan van witbier dat is vrijwel allemaal ook wel lekker muv witte raaf blegh dat was nou niet je van het
en wanneer ehm zowiezo in het weekend en ehm s avonds doordeweeks ook wel een flesje of wat
hehe
Oud 03-11-2003, 13:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik vind witbier persoonlijk niets aan, geef mij maar gewoon pils.

en daar heb je natuurlijk ook nog verschil in zitten... het liefst grolsch (maar dat is al bekend hier geloof ik). verder mag ik me graag bezighouden met de volgende merken: brand, hertog jan, warfsteiner, jupiler, maternus, bavaria, schultenbrau en heineken

andere goedkope aldizooi drink ik liever niet.

wanneer ik drink begint een probleempje te worden. sowieso elk weekend 2 á 3 x straalbezopen.

af en toe door de weeks ook een keer goed zat en ook nog wat avondjes redelijk aangeschoten. hmmm.. k ga vanavond maar es niets drinken denk ik.
Oud 03-11-2003, 13:48
Mir-idiotA
omdat ik bier lekker vind.. like duh
ben niet zo verwend op dat gebied, maar als ik mocht kiezen Leffe.
als er bier is drink het het
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 15:08
paco de taco
paco de taco is offline
ik drink bier omdat ik het lekker vind en er alcohol in zit
ik drink bier uit gewoonte op feestjes en partijen en andere feestelijke gelegenheden
en omdat bier is goedkoper is als sterke drank
het liefst heb ik mijn bier uit een koud flesje
-dommelsch
-bavaria
-grolsch
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 16:06
Verwijderd
bier omdat het lekker is en er alcohol in zit, ik drink ook zo vaak andere alcoholische dranken, maar bier is lekker goedkoop tijdens het uitgaan.
Zowiezo vrijdag en zaterdag en uiteraard met feesten door de week. Soms ook gewoon, maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen, lukt goed.
Welk bier boeit me weinig: heineken, palm, das, grolsch, dommelsch, maar ook de goedkope bieren als best en euroshopper vink prima te doen....
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 17:32
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
omajunk schreef op 03-11-2003 @ 17:06:
bier omdat het lekker is en er alcohol in zit, ik drink ook zo vaak andere alcoholische dranken, maar bier is lekker goedkoop tijdens het uitgaan.
Welk bier boeit me weinig: heineken, palm, das, grolsch, dommelsch, maar ook de goedkope bieren als best en euroshopper vink prima te doen....
mjah das mijn mening ook wel zo'n beetje.. Ik drink het elke zaterdag als ik uitga.
Oud 03-11-2003, 17:59
cha0s
cha0s is offline
Waarom drink je bier?
omdat 't lekker is en 'r alcohol inzit.
Wat voor bier drink je het liefst?
Hertog Jan, maar elk ander biertje wil ook wel. (zolang 't maar niet dat pisbocht van Freddy is.)
Wanneer drink je bier?
Te vaak.
Oud 03-11-2003, 18:32
Verwijderd
Drink bijna nooit bier, omdat ik het niet kan verdragen. Word er zo ziek als een hond van. Als ik zat ben wil ik wel eens bewijzen dat ik ook een ad fundum kan drinken (liever doe ik dat met een -vol- glas sterke drank, maar bier is dan goedkoper en dus makkelijker). Als er echt nix anders is en ik wil toch alcohol drinken, dan wat sneeuwwitjes of mazouts naar binnen gooien met vies gezicht of als er Kriek is, natuurlijk dat (enige bier dat ik echt lekker vind). Maar eigenlijk zo goed als nooit, vrijwel altijd sterke drank of breezerachtige dingen.

En dan heb ik volgens sommige mensen ook nog de afschuwelijke gewoonte om kriek te mixen met 7up (dan drink ik langer en valt het niet meteen kut. Maar na 3 halve krieks word ik al misselijk ).
Kriek Bellevue trouwens.

En ik heb een pet van Hertog Jan .
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:42
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Mutant schreef op 03-11-2003 @ 19:32:

En dan heb ik volgens sommige mensen ook nog de afschuwelijke gewoonte om kriek te mixen met 7up

wat...hoe...kun....maar.

wat lijkt me dat vies
Oud 03-11-2003, 18:51
]{ing
]{ing is offline
bier smaakt gewoon erg goed

Maar die merken die in dit topic genoemd worden zijn niet al te geweldig. Als pils heb ik graag grolsch, jupiler en hertog jan.
Als het over bier gaat kan je je gewoon niet beperken tot de standaard pilsjes.. belle vue kriek, lekker, maar niet geweldig nja ben toch niet zo'n liefhebber van kriekenbier. lindemanns is wel een aanrader though.. mijn favorieten zijn chimay, westvleteren, rochefort, westmalle (trapist), speciaal; timmermans geuze, straffe hendrick, la chouffe en last but not least;

Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:59
dark_poetry
dark_poetry is offline
Geef mij maar export halfe liters van de dekamarkt.
Ze zijn 37cent per stuk en smaken lekker.
voor 5euro heb je 6 bier plus een pakje sjek met vloei,is het niet geweldig.
Het lekkerste bier vind ik alsnog Hertog jan!!!.
En waarom ik bier boven andere meuk drink? omdat ik al die mixdrankjes smerig vind en die troep toch allemaal liimonade is waar je tyfus veel geld voor moet neerleggen.
Oud 03-11-2003, 19:10
Vlooienband
Vlooienband is offline
Ik drink het vanwege de alcohol en omdat het lekker is, wanneer... als ik thuis zin heb in bier of in 't cafe. Eens denken... thuis hebben we meestal grolsch, wat wel te drinken is. Cafe, bavaria, da's ook goed.
Het lekkerste wat ik gedronken heb, was ergens in zwitserland. Ik was iets van..tien jaar, had net ongelofelijk zout gegeten en had dorst. Ik, tien jaar en blut zijnde, mocht toen niks van mijn ouders hebben, dus toen mijn vader even naar de wc was, pakte ik zijn pul bier en dronk er flink wat van. Dat was lekker,'k heb alleen geen flauw idee wat voor soort het was. Calanda brau waarschijnlijk.
Oud 04-11-2003, 09:56
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Bier is gewoon lekker, vooral als het flesje koud is en buiten is 't warm.

Welk bier? Eerste voorkeur gaat natuurlijk uit naar Hertog Jan, daarna zitten Jupiler, Grolsch en Dommelsch ongeveer op een lijn.
Witbier vind ik weinig aan; pils met wat minder smaak. Trappist gaat er daarentegen op z'n tijd wel in (Westmalle of La Trappe).

Wat me extreem tegen staat is Heineken, Holger, Export, Schutters, Duvel en al het bier met fruitsmaakje

Ik drink bier heel af en toe door de weeks als ik bij vrienden zit en bij het uitgaan.
Oud 04-11-2003, 15:05
coopergirl
coopergirl is offline
Wanneer nuttig ik bier?
- Elke vrijdagmiddag en avond, dan gaan we met een groep vrienden naar onze stamkroeg 'de Docter'..
- Op een warme zomerdag is bier ontzettend lekker
- Wanneer ik bijna blut ben, maar toch wil stappen

Mijn favo bier is Hertog Jan en Warsteiner

Waarom bier?
- Bier is goedkoop ...En op den duur ga je het zelfs nog lekker vinden

Tijdens het stappen drink ik meestal straaljagers (Jonge jenever met bitter lemon) óf ga ik aan de cola wanneer ik een snuifje/ pilletje heb gehad..
Oud 04-11-2003, 15:20
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 03-11-2003 @ 16:08:
ik drink bier omdat ik het lekker vind en er alcohol in zit
ik drink bier uit gewoonte op feestjes en partijen en andere feestelijke gelegenheden
en omdat bier is goedkoper is als sterke drank
het liefst heb ik mijn bier uit een koud flesje
-Hertog Jan
-Bavaria
-Grolsch
Bij ons in huis hebben we altijd euroshopper bier, want met een krat of 3-4 per week is het anders niet te betalen.
Oud 05-11-2003, 13:34
needlefreak
needlefreak is offline
waarom: omdat het lekker is en je er dronken van word.
wat: meestal jupiler, maes, duvel of goedkoop aldi bier.
wanneer: vroeger dagelijks (was geen alcoholieker)
nu enkel de woensdagnamidag en de weekends. soms ook andere dagen maar niet veel. je mag geen alcohol drinken in die instelling.
Oud 05-11-2003, 15:50
rock gek
rock gek is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 04-11-2003 @ 16:20:
Bij ons in huis hebben we altijd euroshopper bier, want met een krat of 3-4 per week is het anders niet te betalen.

euroshopper is echt vies

HIer thius hebben we altijd bavaria Wat ook meteen van het normale bier mijn favoriete bier is maar van eht speciaal bier hou ik veel van strongbow (iers bier) derperado's palmpje en een trapistje in de zomer Pas witte trapist gehad was ook lekker.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:09
Mir-idiotA
hm bavarie treee halve litr 10 euro ofsu ibj kontmark toch?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 16:26
baldadigheid
baldadigheid is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 05-11-2003 @ 17:09:
hm bavarie treee halve litr 10 euro ofsu ibj kontmark toch?
ghehe, beetje vroeg of nie?
Oud 05-11-2003, 16:31
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
rock gek schreef op 05-11-2003 @ 16:50 met veel inmiddels gecorrigeerde speelfouten:
Euroshopper is echt vies.
Hier thuis hebben we altijd Bavaria, wat ook meteen van het normale bier mijn favoriete bier is.
Terwijl Euroshopper bijna hetzelfde als Bavaria smaakt...
Oud 05-11-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 04-11-2003 @ 16:05:
onze stamkroeg 'de Docter'..
hehe daar ben ik elke week (zaterdagavond dan)
hm..kan me niet herinneren jou ooit te hebben gezien.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2003, 19:00
Hulk
Hulk is offline
Hm, normaal gesproken drink ik heineken. Maar ik heb niet echt een grote voorkeur. Dommelsch is ook wel goed te drinken maar wat ik echt smerig vind is het 'Kanon'.
Ik dacht ff snel indrinken dus ik koop twee kanonnetjes laat ik er nog een kapotvallen buiten ook, dus ik moet opnieuw naarbinnen en dan blijkt nog dat het spul volstrekt niet te drinken is. Enige voordeel is dat je er fijn aangeschoten van wordt.
Wereldwijd wordt guinness als beste bier gezien, ik heb het een keertje geprobeerd (vooral omdat het niet veel te krijgen is en geimporteerd wordt). Deze vind ik wel lekker. Het is stukken pittiger dan het nederlandse b33r
Oud 05-11-2003, 19:03
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
rock gek schreef op 05-11-2003 @ 16:50 met veel inmiddels gecorrigeerde speelfouten:
Euroshopper is echt vies.
Hier thuis hebben we altijd Bavaria, wat ook meteen van het normale bier mijn favoriete bier is.
Bavaria is echt bagger. Euroshopper heeft gewoon een zeer relaxte prijs. als ik drie bier in een kroeg koop ben ik met een krate euroshopper nog goedkoper uit
Oud 05-11-2003, 19:52
rock gek
rock gek is offline
Citaat:
Daster schreef op 05-11-2003 @ 20:03:
Bavaria is echt bagger. Euroshopper heeft gewoon een zeer relaxte prijs. als ik drie bier in een kroeg koop ben ik met een krate euroshopper nog goedkoper uit

ja achja ben niet zo goed in typen en je hebt wel gelijk als je in de kroeg 3 bier koopt maar het verschil tussen euroshopper en bavaria is niet zo heel groot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2003, 21:52
Verwijderd
hertog jan en jaeger
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:35
Verwijderd
Tsja, waarom vindt iemand spruitjes niet lekker en witte bonen wel? Ik kan niet zeggen waarom ik bier lekkerder vind dan wijn (hoewel ik op zijn tijd een glas goede wijn ook zeker kan waarderen). Het is gewoon zo gegroeid. Mijn beide ouders drinken veel bier en dat is er bij mij eigenlijk bijna met de paplepel ingegoten.

Van de doordrinkpilsen vind ik Amstel het best te drinken. Stevig van smaak en lekker bitter, niet zulke zoete troep als Grolsch of Heineken. Grolsch is overigens wel te drinken als het ijskoud staat, anders niet.

Oranjeboom is paardenpis, Dommelsch is wel goed te zuipen. Bavaria ook wel. Euroshopper daarentegen vind ik goor, net als Pitt-bier en andere inferieure huismerken, hoewel ze vaak nog wel te pruimen vallen als ze écht ijskoud staan.

Van de hoge-gistingsbieren vind ik vooral Duvel erg lekker, samen met Kasteelbier. Dat is uiteraard geen doorhijbier, daar ga je lekker voor zitten en dat giet je in een bijpassend glas. Leffe Dubbel of Tripel vind ik ook erg goed te zuipen.

Verder is Palm een lekker biertje om van door te blijven zuipen, omdat het weliswaar geen pils is maar toch niet te zwaar valt. Mits het ijskoud staat kun je er de hele avond wel van blijven tanken. Je wordt er ook op een aangenamere manier zat van dan van pils, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:47
paco de taco
paco de taco is offline
Citaat:
rock gek schreef op 05-11-2003 @ 20:52:
het verschil tussen euroshopper en bavaria is niet zo heel groot
als je het over de smaak hebt vind ik er juist wel een groot verschil inzitten. bavaria vind ik altijd goed te drinken, euroshopper heb ik al lang niet meer gehad en dat ben ik ook van plan zo te houden maar dat vond ik echt niet te zuipen toen ik het voor de laatste keer gehad heb.
en dan heb ik he gewoon over koud bier.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2003, 10:58
dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 06-11-2003 @ 11:47:

en dan heb ik he gewoon over koud bier. [/B]
Ik drink me bier ALTIJD lauw.
Vind ik veel fijner
Oud 06-11-2003, 22:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
rock gek schreef op 05-11-2003 @ 20:52:
het verschil tussen euroshopper en bavaria is niet zo heel groot
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
als je het over de smaak hebt vind ik er juist wel een groot verschil inzitten. bavaria vind ik altijd goed te drinken, euroshopper heb ik al lang niet meer gehad en dat ben ik ook van plan zo te houden maar dat vond ik echt niet te zuipen toen ik het voor de laatste keer gehad heb.

idem....
Oud 06-11-2003, 22:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2003 @ 11:35:

Van de doordrinkpilsen vind ik Amstel het best te drinken. Stevig van smaak en lekker bitter, niet zulke zoete troep als Grolsch of Heineken. Grolsch is overigens wel te drinken als het ijskoud staat, anders niet.

ja, het is net zoals water; stevig van smaak.....

wat een troep zeg....
Oud 07-11-2003, 01:19
Verwijderd
heerlijk dronken. blaat
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 10:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
deadlock schreef op 07-11-2003 @ 02:19:
heerlijk dronken. blaat
dat je dan nog kan typen...
Oud 07-11-2003, 12:15
Mir-idiotA
Citaat:
birthmark schreef op 07-11-2003 @ 11:58:
dat je dan nog kan typen...
dat kan! kijk naar bijv. mij! en hem
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 12:16
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2003 @ 11:35:

Toch is Grolsch een van de bitterste bieren van Nederland, Heineken absoluut een van de zoetste. Verder is Grolsch pils en Heineken niet.

Even ter kennis.

Ik ben zelf een erg grote fan van grolsch. Drinkt gewoon lekker weg, vooral uit fles. Van de tap vind ik hem vaak te bitter. Dan drink ik liever Dommelsch en vroeger kon ik Oranjeboom erg waarderen. Maar dat bestaat niet meer, vandaar dat mijn stamkroeg voortaan dommelsch heeft. Ik vind dat qua smaak best dicht bij elkaar liggen.
Beste terrasbier vind ik Grimbergen Dubbel. Gewoon lekker robuust, beetje zoet, goede nasmaak.
Witbier ben ik niet zo'n grote fan van en van Heineken al helemaal niet.
Oud 07-11-2003, 12:33
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 07-11-2003 @ 13:16:
Toch is Grolsch een van de bitterste bieren van Nederland, Heineken absoluut een van de zoetste. Verder is Grolsch pils en Heineken niet.

Even ter kennis.

Ik ben zelf een erg grote fan van grolsch. Drinkt gewoon lekker weg, vooral uit fles. Van de tap vind ik hem vaak te bitter. Dan drink ik liever Dommelsch en vroeger kon ik Oranjeboom erg waarderen. Maar dat bestaat niet meer, vandaar dat mijn stamkroeg voortaan dommelsch heeft. Ik vind dat qua smaak best dicht bij elkaar liggen.
Beste terrasbier vind ik Grimbergen Dubbel. Gewoon lekker robuust, beetje zoet, goede nasmaak.
Witbier ben ik niet zo'n grote fan van en van Heineken al helemaal niet.
Grolsch, tja, is idd bitter, te bitter en dat is nooit goed. Een kennis van ons is 1 van de 2 bierbrouwers van grolsch maar das niet helemaal positief. Wij hebben namelijk daardoor alleen maar grolsch thuis staan en dat vinnik ni te zuipen, te bitter. Liever een Hertogje.........
Oud 07-11-2003, 12:56
Verwijderd
of je neemt meteen een breezer....
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 13:41
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
omajunk schreef op 07-11-2003 @ 13:56:
of je neemt meteen een breezer....
nee, dat suckt
Oud 07-11-2003, 13:43
Footprint
Footprint is offline
maar is niet bitter
bitter in de mond maakt het hart gezond 23
Oud 07-11-2003, 13:44
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
Footprint schreef op 07-11-2003 @ 14:43:
maar is niet bitter
bitter in de mond maakt het hart gezond 23

Ik vind et bitter.........
Oud 07-11-2003, 13:48
Footprint
Footprint is offline
breezer?
Oud 07-11-2003, 13:52
Moehaha
Moehaha is offline
Citaat:
Footprint schreef op 07-11-2003 @ 14:48:
breezer?
lol nee, grolsch
Oud 07-11-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
jnieuwelaar schreef op 07-11-2003 @ 13:16:
Er staat al decennia lang HEINEKEN PILSENER op de etiketten, maar je hebt gelijk, Heineken is natuurlijk geen pils joh
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 17:14
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-11-2003 @ 15:49:
Er staat al decennia lang HEINEKEN PILSENER op de etiketten, maar je hebt gelijk, Heineken is natuurlijk geen pils joh

die logica ontging mij ook ff
Oud 07-11-2003, 17:46
Verwijderd
Bier omdat het lekker is en best goedkoop, van breezers gaan je tanden zelfs rotten.

Bier drink ik als ik in de stemming ben... en dan bedoel ik niet maandagmiddag.

het weekend meestal. maarja dat is bij de meesten hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 18:10
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 05-11-2003 @ 18:43:
hehe daar ben ik elke week (zaterdagavond dan)
hm..kan me niet herinneren jou ooit te hebben gezien.
Jaaaaaaaah?! De Docter in Zwolle???
Uhmz, ik ben elke woensdag + vrijdag middag + avond fysiek aamwezig in de doc... Op zaterdag gemiddeld eens per maand....

*shock*

Wel cool btw
Oud 07-11-2003, 19:08
rock gek
rock gek is offline
Citaat:

jaa shit bedoel absoluut niet de smaak

Bedoel kwa prijs kwa prijs ben ik idd eens is bavaria veel lekkerder kvind euroshopper niet te drinken
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:28
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
birthmark schreef op 03-11-2003 @ 13:40:
het moest er eens van komen,

waarom drink jij bier ipv andere toei
wat voor bier drink je het liefst?
wanneer drink je bier?

etc.etc. kortom: discuss!
sjoerd toch...
Oud 07-11-2003, 20:21
Verwijderd
*biern00b*
bier is toch pils? en pils is toch bier?
zo niet; wat is dan het wezenlijke verschil tussen die 2?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 20:55
zeehond23
zeehond23 is offline
Bier is voor echte mannen, net zoals sletterige vrouwen en zware shag
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten