Advertentie | |
|
![]() |
|
ratten kunnen inderdaad wat kaler worden als ze ouder worden.
Zeker met rexratten is dit zo, maar ook met gladhaartjes. Wel een ontzettend mooie leeftijd voor je rat!!!(en wat maken die kale plekken dan nog uit ![]()
|
Die van mij kreeg een kaal plekje op z'n hoofd. Eerste waar ik aan dacht was: Tumor! Maar beestje had geen pijn, kon nog prima doorleven, is 4 jaar oud geworden. Daarnaast had ik nog een albino, die werd helemaal niet kaal, en die stierf pas op zijn eind 6e jaar...
Maar kaalheid is idd een teken van ouderdom. Als het eerst een heel klein plekje is en het breidt zich dramatisch uit binnen korte tijd en je merkt dat het beestje soms gedesorienteerd is of zich niet lekker voelt, laat em dan alsjeblieft inslapen want dan heeft ie een fikse tumor te pakken. (ratten zijn overgevoelig voor tumoren, verkoudheid en kanker)
|
mijn grote zwarte dikke rat,die onlangs is overleden, werd n halfjaar geleden ook kaal, daarvoor had ie altijd een hele donkere mooie vacht, en mn andere 2ratten hadden dit ook telkens,maar voor de rest geen vlekken ofzo, gewoon minder dikke vacht.
Terwijl ze altijd het beste van het beste hebben gehad, een kooi van 1,5mx0,4mx1m altijd goed voer, elke dag schoon water, en op zn tijd n extra snoepje oid, ook elke dag er even uit en altijd aandacht, nooit hardhandig of onaardig behandeld,perfect al zeg ik het zelf, maar ouder als 3 zijn ze helaas nooit geworden, maar kaal werden ze wel altijd...
|
Mn ratje ziet er verder nog goed uit hoor, is hardstikke lief en komt op mij gelukkig over. Zodra ik het idee krijg dat ze ziek is ongelukkig is dan laat ik haar inslapen, heb ik met mn vorige ratje ook gedaan. Maar ze is nu dus alleen nog maar kaal en ontzettend lief dus ik vind het niet zo erg maar ik wilde even weten of het normaal was of dat ze vlooien of schurft ofzo had maar ik denk dat het gewoon van ouderdom komt.
Bedankt allemaal!! ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Mooie taalfouten #11 TopDrop | 500 | 08-01-2010 17:33 | |
Psychologie |
Is of lijkt dit zwak? Rerisen Phoenix | 28 | 25-12-2002 19:10 |