Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2003, 16:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een ratje en in januari wordt ie drie jaar oud dus dat is opzich best oud. Alleen lijkt het net alsof ie nog maar heel weinig haar heeft, echt alleen nog zo'n dun laagje dons haar en ook een paar kale plekken. Komt dat van de ouderdom of kan het ergens anders door komen???
Oud 07-11-2003, 17:24
marieke_temp
marieke_temp is offline
een van mijn ratjes werd wat kaler na een jaar of 3, dus ik denk dat het redelijk normaal is en van ouderdom komt. als hij veel echt kale plekken heeft (waar soms wondjes komen) kan het schurft ofzo zijn, dat had eentje van mijn zusje een keer maar na wat zalf van de dierenarts ging dat weer een heel stuk beter.
Oud 07-11-2003, 18:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 07-11-2003 @ 18:24:
een van mijn ratjes werd wat kaler na een jaar of 3, dus ik denk dat het redelijk normaal is en van ouderdom komt. als hij veel echt kale plekken heeft (waar soms wondjes komen) kan het schurft ofzo zijn, dat had eentje van mijn zusje een keer maar na wat zalf van de dierenarts ging dat weer een heel stuk beter.
Ik heb voor mijn ratten muizen gehad en een van mijn muizen heeft ook schurft gehad. Ik weet dus hoe dat er ongeveer uitziet maar ik vind dit er toch niet echt op lijken. Het lijkt me dat het hier dus idd gewoon van ouderdom komt. Als het niet verbeterd ga ik maar naar de dierenarts bij mijn muis kreeg ik toen een zalfje dat wel goed hielp (daar heb ik overigens nog steeds een restje van en ik kan ook proberen of dat helpt bij mn rat, het is eigenlijk oogzalf voor honden en katten dus veel kwaad kan het niet denk ik)

Bedankt iig voor je reactie
Oud 07-11-2003, 19:18
D@mien
D@mien is offline
Ik heb 2 Cavia's van 7 jaar oud, en die zijn ook al erg kaal..dus ik denk dat het ouderdom is....ze hebben et al een jaar ofzo, dus dodelijk is et niet
Oud 07-11-2003, 21:35
Belle
Belle is offline
ratten kunnen inderdaad wat kaler worden als ze ouder worden.
Zeker met rexratten is dit zo, maar ook met gladhaartjes.
Wel een ontzettend mooie leeftijd voor je rat!!!(en wat maken die kale plekken dan nog uit) ik hoop dat ze dat bij mij ook gaan halen.
Oud 08-11-2003, 00:18
AngelLena
AngelLena is offline
Die van mij kreeg een kaal plekje op z'n hoofd. Eerste waar ik aan dacht was: Tumor! Maar beestje had geen pijn, kon nog prima doorleven, is 4 jaar oud geworden. Daarnaast had ik nog een albino, die werd helemaal niet kaal, en die stierf pas op zijn eind 6e jaar...

Maar kaalheid is idd een teken van ouderdom. Als het eerst een heel klein plekje is en het breidt zich dramatisch uit binnen korte tijd en je merkt dat het beestje soms gedesorienteerd is of zich niet lekker voelt, laat em dan alsjeblieft inslapen want dan heeft ie een fikse tumor te pakken. (ratten zijn overgevoelig voor tumoren, verkoudheid en kanker)
Oud 08-11-2003, 00:22
Tiño
Tiño is offline
mijn grote zwarte dikke rat,die onlangs is overleden, werd n halfjaar geleden ook kaal, daarvoor had ie altijd een hele donkere mooie vacht, en mn andere 2ratten hadden dit ook telkens,maar voor de rest geen vlekken ofzo, gewoon minder dikke vacht.
Terwijl ze altijd het beste van het beste hebben gehad, een kooi van 1,5mx0,4mx1m altijd goed voer, elke dag schoon water, en op zn tijd n extra snoepje oid, ook elke dag er even uit en altijd aandacht, nooit hardhandig of onaardig behandeld,perfect al zeg ik het zelf, maar ouder als 3 zijn ze helaas nooit geworden, maar kaal werden ze wel altijd...
Oud 08-11-2003, 10:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mn ratje ziet er verder nog goed uit hoor, is hardstikke lief en komt op mij gelukkig over. Zodra ik het idee krijg dat ze ziek is ongelukkig is dan laat ik haar inslapen, heb ik met mn vorige ratje ook gedaan. Maar ze is nu dus alleen nog maar kaal en ontzettend lief dus ik vind het niet zo erg maar ik wilde even weten of het normaal was of dat ze vlooien of schurft ofzo had maar ik denk dat het gewoon van ouderdom komt.

Bedankt allemaal!!
Reageren

Regels voor berichten