Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2003, 00:51
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=16462

We have decided to save the Saruman sequence for the DVD. It's a great little scene. 7 mins long. Chris is wonderful, as usual. Brad is in about 6 shots. It was a film maker decision - nothing to do with the studio.

The problem is that the sequence was originally shot for The Two Towers, as it is in the book. Since The Two Towers couldn't sustain a 7 min "wrap" after Helm's Deep, we thought it would be a good idea to save it for the beginning of the Return of the King. The trouble is, when we viewed various ROTK cuts over the last few weeks, it feels like the first scenes are wrapping last year's movie, instead of starting the new one. We felt it got ROTK off to an uncertain beginning, since Saruman plays no role in the events of ROTK (we don't have the Scouring later, as the book does), yet we dwell in Isengard for quite a long time before our new story kicks off.

We reluctantly made the decision to save this sequence for the DVD. The choice was made on the basis that most people will assume that Saruman was vanquished by the Helm's Deep events, and Ent attack. We can now crack straight into setting up the narrative tension of ROTK, which features Sauron as the villian.

It was a very similar situation to last year when we decided to take a nice Boromir/Denethor flashback out of The Two Towers, and put it in the DVD. It was causing us pacing problems in the theatrical version, but with the Extended Cut just coming out now, fans can see this great little scene. Thank God for DVD, since it does mean that a version of the movie, which has different pacing requirements, can be released later. The Saruman sequence will definately be a highlight of the Extended ROTK DVD.

We have a lot of great DVD material this time around. As we crafted the movie, we reduced it from an over 4 hour running time, down to 3.12 (without credits - about 8 mins long). This was done by us. There were no studio cutting notes. We now have a movie with a pace that fells ok for it's theatrical release. One more week to go. We are nearly there. Will we still be standing? It's going to be a close run thing.

Cheers,

Peter J

Christopher Lees reactie:
http://breakingnews.iol.ie/entertain...y6x&n=70297189

------------
Dit is vrij stupide. Ik ben niet iemand die vindt dat Jackson zich letter voor letter aan de boeken moet houden, maar je kunt niet zomaar een personage uit de film knippen, je laat zo een verhaallijn open. Dan heb ik liever een wat slechtere pacing.
Oud 13-11-2003, 10:53
ganralph
ganralph is offline
er zit wel wat in dat hij een of meerdere verhaallijnen moet laten vallen bij een boekverfilming als deze

ik wordt alleen een beetje schijtziek van het dvd-beleid van meneer Jackson. misschien ben ik nog ouderwets als ik denk dat een film begint met het logo van de filmmaatschappij en eindigt na de aftiteling...

maar meneer Jacksons films zijn pas afgelopen na de "special-edition-directors-cut-extended-4-dvd-box"

kut op zeg
Oud 13-11-2003, 11:11
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-11-2003 @ 11:53:
ik wordt alleen een beetje schijtziek van het dvd-beleid van meneer Jackson. misschien ben ik nog ouderwets als ik denk dat een film begint met het logo van de filmmaatschappij en eindigt na de aftiteling...

maar meneer Jacksons films zijn pas afgelopen na de "special-edition-directors-cut-extended-4-dvd-box"

kut op zeg
Erg vervelend voor je dat je van zoiets 'schijtziek' kan worden. Ik heb totaal geen idee waarom je je daar aan ergert, maar het simpele "koop het dan niet, dan heb je alsnog een prima film van logo tot aftiteling" is het enige passende wat ik hierop kan zeggen. Ikzelf vind de DVD fantastisch en ook voor Jackson is het uiteraard geweldig mooie scenes die door tijdgebrek het doek niet bereikten alsnog te laten zien.

Over Saruman, ben eigenlijk opgelucht omdat ik bang was dat het gezelschap eerst helemaal naar Orthanc zou gaan, en daarna weer terug, veel nuttelose tijd verspillend. Ik had de scene graag in TTT gezien, maar ik kan wel begrijpen dat het voor de op- en afbouw gewoon een slecht getimede scene was.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 11:22
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 13-11-2003 @ 12:11:
Erg vervelend voor je dat je van zoiets 'schijtziek' kan worden. Ik heb totaal geen idee waarom je je daar aan ergert, maar het simpele "koop het dan niet, dan heb je alsnog een prima film van logo tot aftiteling" is het enige passende wat ik hierop kan zeggen. Ikzelf vind de DVD fantastisch en ook voor Jackson is het uiteraard geweldig mooie scenes die door tijdgebrek het doek niet bereikten alsnog te laten zien.
waarom ik er schijtziek van word:
wat noem jij "lord of the rings: the two towers"?

a) de film zoals die in de bioscoop gedraaid heeft
b) de film zoals die met 4 uur extra beeldmateriaal op de dvd staat?

ik vind het gewoon irritant dat er 2 versie van een en dezelfde film bestaan, met dezelfde titel

en waarom moet het in 3 stappen worden uitgebracht?
1) de bioscoopfilm die maar 3 uur mag duren omdat ie anders niet genoeg geld op brengt
2) de video/dvd die met veel bombarie wordt aangekondigd zodat ie ook maar veel geld op brengt
3) de special edition dvd waar zoveel extra op zit dat de echte fan hem toch wel koopt, waardoor die veel geld op brengt (terwijl die ook tegelijkertijd met de eerste dvd klaar was, maar marketingtechnisch nog 2 maanden moest wachten)
Oud 13-11-2003, 11:44
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-11-2003 @ 12:22:

ik vind het gewoon irritant dat er 2 versie van een en dezelfde film bestaan, met dezelfde titel

Duidelijk antwoord a (antwoord b heet officieel "Lord of the Rings: The Two Towers Extended Version" of iets in die geest). Jij doet nu net alsof de twee totaal van elkaar verschillen. Het verhaal is hetzelfde, de personages zijn hetzelfde, 90% van de scenes zijn hetzelfde, etc. De extended versie verrijkt het verhaal alleen maar, maar het verandert NIETS.

Citaat:
Je geeft zelf het antwoord al. Jammer, maar onvermijdelijk, hoewel je stap 2 gewoon over kunt slaan als je een beetje geduld hebt om 2 maanden te wachten. Er is zoveel geld gestoken in het project met enorme risico's erbij, zonder dat waren de films er nooit gekomen. Het is niet meer dan logisch dat er zoveel mogelijk aan terug te verdienen moet zijn, beetje terecht ook wel.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 11:59
Martian
Martian is offline
Geen scouring of the shire?

verdomme
Oud 13-11-2003, 12:18
Joostje
Joostje is offline
tja, de bioscoop is naturlijk een heel ander medium dan de DVD, nogal logisch dat dan ook d einhoud anders is.

Wel jammer natuurlijk
Oud 13-11-2003, 12:36
Verwijderd
Ik had al de reactie van Christopher Lee al ergens gelezen ja. Vind het wel zielig voor hem eigenlijk. Hoe het dan voor het verhaal zit weet ik eigenlijk niet, dus ehm, daar zeg ik dan wijselijk ook niets over.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 12:58
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-11-2003 @ 12:59:
Geen scouring of the shire?

verdomme
ja dat is godverdomme essentieel aan LOTR
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 13:00
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
geldklopperij.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 14:31
actionhank
actionhank is offline
Ik vind scouring of the Shire persoonlijk echt een dom hoofdstuk in het boek. Ik zou zelf ook de keuze gamaakt hebben om het uit de film te laten, het is echt een anticlimax. En over de voice of Saruman: Ik zou eerst maar ff afwachten. Peter Jackson heeft heus wel meer verstand van spanningsopbouw in films, en aangezien hij weet hoe de film is met én zonder 10 minuten introductie in Isengard zal hij vast wel de goede keuze gemaakt hebben. Ow, en niet zeuren over die extended editions. Wees blij dat ze de moeite nemen om extra mooie versies te maken voor echte fans. Het is hardly geldklopperij als je weet hoeveel extra tijd en moeite er in de extendeds zitten. Fucking stop met zeiken, het is niet jullie film.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:01
Martijn
Martijn is offline
was al een tijdje bekend
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 15:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ja, ik las het een paar dagen geleden al. Christopher Lee is er niet blij mee. Saruman is in de film zo ongeveer mijn favoriete personage, ik vind het erg jammer dat ze de Voice of Saruman-scene weg hebben gelaten

Dat de Scouring er niet in zou komen was overigens al een hele tijd bekend, en het was sinds nog veel langer geleden wel te verwachten.
Oud 13-11-2003, 16:15
Martian
Martian is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 13-11-2003 @ 16:25:
Dat de Scouring er niet in zou komen was overigens al een hele tijd bekend, en het was sinds nog veel langer geleden wel te verwachten.
Ik verwachtte het ook wel, maar wist het nog niet zeker en had dus nog hoop.

Maar ik ben er al overheen en vind het ook zeker te begrijpen .
Ook zonder dat gaat ROTK enorm cool worden....
Oud 13-11-2003, 16:30
Martijn
Martijn is offline
Trouwens nog ff een postertje :

Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:02
Anonymous John
Anonymous John is offline
^^^ vette poster.

Maar ik moet zeggen dat ik dit ook een waardeloos idee vindt. Hoe gaan ze nu verklaren hoe Gandalf aan de palantir komt?
Oud 13-11-2003, 17:29
actionhank
actionhank is offline
Ja dat is de vraag, maar dat zullen ze vast wel op een normale manier 'afhandelen'. Als ze er zomaar niet over spreken kan nooit uitgelegd worden hoe Merry & Pippin bij het gezelschap komen en waar de Palantír vandaan komt. Aangezien ze de VOC scène wel in de EE stoppen, zullen ze het verhaal dus niet veranderen. Waarschijnlijk een korte terugblik ofzo. Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 17:30
actionhank
actionhank is offline
ow en ik vind de poster trouwens echt crap
Dr zitten veel te weinig characters in en er is helemaal geen focus op de enorme oorlog...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:

1) de bioscoopfilm die maar 3 uur mag duren omdat ie anders niet genoeg geld op brengt
2) de video/dvd die met veel bombarie wordt aangekondigd zodat ie ook maar veel geld op brengt
3) de special edition dvd waar zoveel extra op zit dat de echte fan hem toch wel koopt, waardoor die veel geld op brengt (terwijl die ook tegelijkertijd met de eerste dvd klaar was, maar marketingtechnisch nog 2 maanden moest wachten)
de extended dvd is dus NIET tegelijk met de normale dvd klaar.

alle muziek word extra opnieuw gemaakt speciaal voor de extended.
alle scenes moeten nog uitgezocht worden.
etc...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 20:11
Nebula
Nebula is offline
Dit staat op imdb.com:

Lord Of The Rings actor Christopher Lee is fuming after discovering all of his scenes have been cut from the third and final fantasy epic. The 81-year-old, who plays Saruman in the first two Lord Of The Rings films, says he was "shocked" and mystified by his exclusion from The Return Of The King - which hits cinemas worldwide next month - and has vowed to boycott the star-studded premieres. Lee says, "The only reason I'm able to say this is because it was on the internet and has been for some days. I only heard recently. As far as I'm concerned, I'm only telling you this because it has been revealed on the internet, someone has talked and it certainly wasn't me. Of course I am very shocked, that's all I can say. If you want to know why you would have to ask the company New Line or director Peter Jackson and his associates because I still don't really know why. I can't say any more because I signed a confidentiality agreement and I honored my word." And after being asked if he planned to attend any of the premieres, Lee snapped back, "No, what's the point? What's the point of going? None at all."

Ik vind het sneu voor Christopher Lee.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 21:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Even voor de duidelijkheid, Scouring of the Shire is nooit opgenomen, er is nooit sprake van geweest dat ze dat zouden filmen. Het gaat om de sterfscène van Saruman, die dus anders is als in het boek. De sterfscène komt dus alleen op DVD.

Nu ik het heb laten bezinken, misschien hoeft het niet zo'n probleem te zijn, men zal er wel wat op hebben gevonden. We weten het pas als we de film zien. Wel lullig voor Lee, niemand van de cast houdt zoveel van de boeken als hij.
Oud 13-11-2003, 23:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-11-2003 @ 22:31:
Nu ik het heb laten bezinken, misschien hoeft het niet zo'n probleem te zijn, men zal er wel wat op hebben gevonden. We weten het pas als we de film zien. Wel lullig voor Lee, niemand van de cast houdt zoveel van de boeken als hij.
Idd, dat vind ik persoonlijk het "ergste" aan het hele drama. Ik ben benieuwd of Jackson zn plannetje doorzet (of niet)
Oud 14-11-2003, 01:31
actionhank
actionhank is offline
Het wordt sowieso in de extended al een beetje extra uitgelegd.
Spoiler

Alleen dat zegt verder niks over hoe de Palantír en Merry en Pippin bij de rest van de groep terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 11:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hatake Kakashi schreef op 13-11-2003 @ 20:53:
de extended dvd is dus NIET tegelijk met de normale dvd klaar.

alle muziek word extra opnieuw gemaakt speciaal voor de extended.
alle scenes moeten nog uitgezocht worden.
etc...
hij kan iig al lang klaar zijn. tussen bioscooprelease en gewone dvd zit 8-9maanden. tussen gewone en extended zit 2 maanden.

denk je nou echt dat de gewone 9 maanden nodig heeft om te maken en de 2 extra dvds maar 2 maanden?

zo gauw de film in de bios draait beginnen ze aan de dvd. en in 8 maanden kunnen zowel de gewone als extended klaar zijn.

zoals uit dit topic blijkt is Jackson NU al met de dvd bezig, dus het afwerken kan in augustus echt wel klaar zijn.
Oud 14-11-2003, 12:19
Blubje
Blubje is offline
ja dat las ik ook...
maar ik zal er niet veel last van hebben aangezien ik het boek niet ken, dus ik zal het niet eens merken. en daarbij ga ik er vanuit dat Jackson echt wel rekening heeft gehouden met het verloop van het verhaal, dus dat alles nog wel gewoon verklaard kan worden en goed verloopt enzo. Anders had hij het er heus niet uit gehaald.
Oud 20-11-2003, 17:22
$uperGirl
$uperGirl is offline
Citaat:
ganralph schreef op 14-11-2003 @ 12:09:
hij kan iig al lang klaar zijn. tussen bioscooprelease en gewone dvd zit 8-9maanden. tussen gewone en extended zit 2 maanden.

denk je nou echt dat de gewone 9 maanden nodig heeft om te maken en de 2 extra dvds maar 2 maanden?

zo gauw de film in de bios draait beginnen ze aan de dvd. en in 8 maanden kunnen zowel de gewone als extended klaar zijn.

zoals uit dit topic blijkt is Jackson NU al met de dvd bezig, dus het afwerken kan in augustus echt wel klaar zijn.
Ja maar het deed waarschijnlijk zo lang omdat ze eerst nog deel twee moesten afmaken (na de eerste) en de derde na de tweede. Ze hadden dan wel alles in 1 keer gefilmd maar ze moesten alles nog knippen en plakken en de special effects en animatie toevoegen en daar ben je ook niet zomaar klaar mee, en dan moesten ze het ook nog op dvd zetten want bij de extended version moeten ze dan ook nog plakken en knippen enzv..
Oud 20-11-2003, 22:43
Kazanka
Kazanka is offline
Fijn, door Ieke weet ik ook gelijk hoe het boek afloopt Dat ik het zo te weten moest komen...schandalig
Oud 21-11-2003, 07:48
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
bagger
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 12:01
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 20-11-2003 @ 23:43:
Fijn, door Ieke weet ik ook gelijk hoe het boek afloopt Dat ik het zo te weten moest komen...schandalig
Wat is dit nou weer voor onzin. Jij kan alleen weten waar ik het over heb als jij die spoiler leest en dat houd in dat je het zelf heb verpest.

Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:19
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
Ieke schreef op 21-11-2003 @ 13:01:
Wat is dit nou weer voor onzin. Jij kan alleen weten waar ik het over heb als jij die spoiler leest en dat houd in dat je het zelf heb verpest.
De spoiler van LiedekeR? Hij geeft de suggestie
Spoiler
u ontkent dat, door mede te zeggen dat het in het boek niet zo is... Of doelt u nu ergens anders op ?

Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 19:53.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:53
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 21-11-2003 @ 17:19:
De spoiler van LiedekeR? Hij geeft de suggestie
Spoiler
u ontkent dat, door mede te zeggen dat het in het boek niet zo is... Of doelt u nu ergens anders op ?
Jij zou werkelijk geen idee hebben wat niet zo in het boek loopt als jij die spoiler niet zou lezen. Dus wees niet bij mij, ik let daar juist heel erg op. Dus in pricipe zeg ik niks en nu genoeg offtopic geweest.
Oud 29-11-2003, 12:57
Martijn
Martijn is offline
Hier een recensie! Let op: SPOILERS!!!!!!!

Een heleboel spoilers
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:23
Manus J. van Alles
Wat is er veel uitgeknipt
Oud 29-11-2003, 20:30
Martijn
Martijn is offline
'Ze' zeggen dat de Extended Edition van ROTK 6 uur zal duren....

Was het maar waar
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Martijn schreef op 29-11-2003 @ 21:30:
'Ze' zeggen dat de Extended Edition van ROTK 6 uur zal duren....

Was het maar waar
ik zie het zo gebeuren.

er is zoveel geknipt in ROTK.

en de extended van TTT had al 44 minuten extra.

ik zie ROTK al snel 1:30 tot 2:00 uur extra scenes hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 21:30
actionhank
actionhank is offline
lol, ik niet. Zal wel iets van 60 minuten worden ofzo.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 01:39.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 08:43
Manus J. van Alles
Spoiler

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 17:28
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-11-2003 @ 09:43:
Spoiler

dat stond ook in mijn link

hier nog iets:

10 Minuten aan clips ROTK!!!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2003, 21:43
actionhank
actionhank is offline
juu dat filmpje is teh 1337

Niet echt spectaculaire stukjes, maar
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-12-2003, 19:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Okee, ik heb 'm vandaag gezien. De film was ongeveer net zo goed als de eerste twee, maar misschien wel beter. Puristen zullen zich na het zien van de film vele nachten in slaap huilen om wat die gemene, dikke Hobbit Peter Jackson met hun geliefde Return of the King heeft gedaan, my precious, my preciousssss.

Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 30-11-2003 @ 09:43:
Spoiler
Klopt, behalve
Spoiler

Verder zijn deze dingen veranderd/toegevoegd:

Spoiler

Maar de veranderingen zijn niet storend zolang je boek en film kunt scheiden.

O ja, een boel mûmakil.

Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 13:19
Manus J. van Alles
Mja, zoiets dacht/wist ik al. Klinkt best goed...
Spoiler
.
Oud 10-12-2003, 15:10
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 10-12-2003 @ 14:19:
Spoiler
.

Zeker!!!
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 01:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 10-12-2003 @ 14:19:
Spoiler
.
Persoonlijk vind ik de veranderingen een verbetering, behalve dit:

Citaat:
Martijn schreef op 10-12-2003 @ 16:10:
Spoiler
Agreed.
Oud 11-12-2003, 09:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef op 13-11-2003 @ 13:58:
ja dat is godverdomme essentieel aan LOTR
Euh, nee. The Scouring is niet essentieel voor het verhaal. Ik kan begrijpen dat je het er graag in had gehad, ik ook (in de extended versie, niet de bios versie) maar roepen dat het essentieel is, is onzin. Zelfs Tolkien zelf was er niet zo gelukkig mee.

Ik vind het trouwens wel lullig voor Christopher Lee, hij is de grootste Tolkien Fan van het stel, en de enige die Tolkien ooit zelf ontmoet heeft. Dat 7 minuten durende stuk zou volgens mij prima bij het eind van het vorige verhaal aansluiten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2003, 11:41
Martian
Martian is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-12-2003 @ 10:50:
Ik vind het trouwens wel lullig voor Christopher Lee, hij is de grootste Tolkien Fan van het stel, en de enige die Tolkien ooit zelf ontmoet heeft.
De kleinzoon van Tolkien heeft toch ook een rol?
Oud 11-12-2003, 12:02
actionhank
actionhank is offline
Royd Tolkien heet ie volgens mij. Die gast heeft ergens een bijrolletje geloof ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten