Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 13:58
funkypunk
funkypunk is offline
hoi!
zie titel, vertel verder wat je er van vond, waarom en waar het eventueel nog gaat spelen (adres van site handig)
Oud 21-11-2003, 14:13
funkypunk
funkypunk is offline
ik zal zelf beginnen

gisteren Campagne! van de Noorderlingen in het Grand Theatre gezien. www.denoorderlingen.nl

ik ben nog steeds verward, heel veel tekst met grappige en rae stukken, maar zo snel. verder was het een toch wel moeilijk te begrijpen verhaal. dacht je het eenmaal te snappen en dan ging het weer een andere kant op, maar ik en dan ook niet heel erg thuis in sience fiction en dit was een fictief stuk.

ondanks dat het moeilij te beschrijven is kan ik het toch aanraden, zo zouden op het toneel soms iets duidelijker moeten spreken, maar je ziet wel een groep jonge mensen die hun best doen!

het speelt komende week nog in groningen gedurende het Jonge Harten festival en zal daarna nog op andere podia te zien zijn
Oud 21-11-2003, 15:54
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
ik ben afgelopen vrijdag bij jeans 13 geweest, was wel oke, niet van een erg cultureel hoogstaand niveau maar oke. de woensdag ervoor was ik naar lola lola, muziektheater....nouja toneelstuk waarin een paar liedjes gezongen werden
Oud 21-11-2003, 16:08
Balance
Balance is offline
Afgelopen zaterdag naar Arie en Sylvester geweest.
Ontzettend leuk, constant lachen: echt heel goed.

De week ervoor naar de Ramayana geweest (van de Jeugdtheaterschool Zuid-Holland) en naar een voorstelling geweest die volgens mij 'het Mensen museum' heette (oid).
De Ramayana was ontzettend leuk, heel energiek en leuke liedjes en grappen (maar ik ben bevooroordeeld )
Het mensen museum (ofzo) was heel ingewikkeld, niet echt duidelijk, maar juist daarom toch ook weer heel knap. Veel om over na te denken en heel veel moois gezien en gehoord.
Oud 21-11-2003, 17:26
Verwijderd
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij was dat een kindervoorstelling van Frank Groothof, genaamd 'Gilgamesh'

Het begon allemaal in het jaar 1839. Een jonge Engelsman, Henry is zijn naam, gaat op reis. Hij trekt de weide wereld in om schatten op te graven. Hij hoopt, als hij geluk heeft, honderd meter onder het zand misschien wel een oeroud huis te vinden of een oude tempel! Hij gaat op weg met een rugzak vol gereedschap; pikhouwelen, scheppen, kwasten en zaklantarens. Na maanden komt ie aan in het land Mesopotamië. Daar zwoegt ie in de moordende hitte, hakt en graaft in de harde, droge grond. En dan, eindelijk op een zondagochtend vindt ie een ruïne! Een paleis? Een tempel? Nee, een soort bibliotheek lijkt het… Maar zonder boeken, want die bestonden vijfduizend jaar geleden nog niet. Kleitabletten, bergen kleitabletten, maar bijna allemaal kapot.

Wel honderd jaar zal het duren voordat professoren en geleerden uit de hele wereld al die kleitabletten aan elkaar hebben gelijmd en het spijkerschrift hebben ontcijferd. En als ze dan eindelijk kunnen lezen wat er op die oude kleitabletten staat, ontdekken ze iets geweldigs. Het zijn niet zomaar wat losse krantenberichten of boodschappenlijstjes, nee, er staat een compleet verhaal op! Ze hebben de oudste vertelling van de wereld gevonden! Een heel spannend verhaal over de avonturen van Gilgamesh, een machtige koning die heerste over de stad Oeroek. Zijn héle leven stond op die kleitabletten, vanaf het eerste begin…

het was wel leuk, maar niet een van zn beste stukken.
Oud 21-11-2003, 20:32
funkypunk
funkypunk is offline
mensen, dank, maar liever niet teveel ofzo, dat maakt het zo'n ramp om de dingen door te lezen (doe de spelers ook eer aan door en de naam van het stuk plus het gezelschap te noemen) verder is de plaats waar het speelt misschien ook van belang.
Oud 21-11-2003, 21:33
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
oke, alles wat na mij genoemd werd ben ik geweest of ga ik nog heen. ik vond frank groothof idd ook niet op zn best maar ik vind het toch altijd weer hartstikke leuk!

het mensenmuseum ben ik ook geweest, en zo ontzettend moeilijk was t toch niet om het te begrijpen? het was beeldend theater dus met erg weinig tekst en das misschien ook een van de 'moeilijke' dingen dan... waar heb je m gezien? ik in Utrecht

aankomende week ga ik nog naar arie en sylvester en ik ben blij dat ik je niet vergeten ben ( das best erg maar al die mensen die meezingen in het publiek---> heerlijk haha)

ramayana lijkt me niet echt geweldig, voirg jaar ben ik volgens mij naar een voorstelling van ze geweest en dat viel nogal tegen (kan me de titel niet meer herinneren)
Oud 23-11-2003, 19:23
funkypunk
funkypunk is offline
recensie van Campagne!

Antirimpelcrème en aidsremmers

De Noorderlingen gaan op Campagne!, dat betekent een avondje theater in en uit eigen stad. Zeven boeiende jongeren die met veel inzet hun stukje doen.
Na ontvangst met een glaasje water uit onder andere Frankrijk en Zwitserland beland je in je stoel. Een fel verlichtte zaal zodat de toneelspeler het publiek bijna net zo goed kan zien als andersom. De campagne start en een waterval aan woorden valt over je heen. Dit gaat door gedurende 2 uur waarin een geconcentreerde zaal haar best doet alles te volgen, toch is nog steeds niet helder waar het verhaal over gaat. “Een actuele theaterfictie” wordt het betiteld, máár belangrijker dan wat het verhaal is, zijn de woorden. Een uitleg van de wereld, het leven en de vragen waar elke puber mee worstelt ofwel heeft geworsteld. Weet je het nog; “Mam, wat is het doel van het leven?”
Na afloop een lichte hoofdpijn, maar toch vooral verbijstering van hetgeen ik heb gezien of misschien ook wel niet gezien. Wat het nu precies is, daar kan ik al niet meer achter komen. Zoveel mooie teksten met diepzinnige opmerkingen en rake humor, helaas niet alles goed te verstaan. Af en toe een haperende uitspraak, te zacht, te schreeuwend, neem toch alsjeblieft de tijd om je zinnen af te maken en het spel te spelen!
De Waarheid is niet tot me gekomen, misschien was dat de opzet. Wel een raadselachtige herinnering en de vraag wanneer ik toe ben aan antirimpelcrème.

Kim van Polen
Oud 24-11-2003, 08:47
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik ben een aantal weken geleden naar: Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer? geweest!

Het is écht een aanrader, want de musical is gewoon leuk voor iedereen. Oudere mensen herinneren zich de serie van vroeger, en ook voor ons (jongeren) is het gewoon een hele mooie musical. Erg leuk decor, en hele goede liedjes!
Oud 24-11-2003, 15:38
Daangerous
Daangerous is offline
ik ga 3 december naar Rouw siert Electra van Toneelgroep Amsterdam, en ik ga 6 december naar Tim van Athene van ZT Hollandia
Oud 24-11-2003, 16:54
alpha
alpha is offline
het laatste theaterstuk wat ik heb gezien van Sympathy for the Devil van het NNT. Ik vond het heel erg tegenvallen eigenlijk, vooral door alle lovende verhalen die ik gehoord had.
Alles was te. De contrast in kostuums was te sterk, de grappen waren te lollig, alles was te erg over de top. De stukjes afzonderlijk waren leuk maar als een geheel niet.
Oud 25-11-2003, 15:44
PeTAR19
PeTAR19 is offline
Je hebt ook de inleiding niet gehad Alpha en dat heeft bij mij zeer zeker geholpen.

De eerste keer vond ik het ook niks aan, maar nadat ik de workshop/inleiding had gedaan/gehoord vond ik het een erg leuk stuk en begreep ik wat de verbintenis met ieder stuk was...

Mijn laatste stuk wat ik gezien had was 'De Getemde Feeks' ook van het NNT.

Het begin was erg warrig maar het verhaal werd steeds beter. Hoop dat deze op tournee gaat en iedereen ervan kan genieten.

(ps. nog ff geduld alpha.... de loting is binnen kort ....)
Oud 25-11-2003, 15:50
zoef de haas
zoef de haas is offline
Jeans 13 maar ik vond hem in vergelijking met de vorige 2 wel een beetje minder. En vorige week ook Rob Kamphues. Oersoep was een beetje vaag en ook niet echt iets wat me aansprak eigenlijk.

Verder is daarvoor het laatste waar ik ben geweest Adam Eva enz. (van de Jeugd thaterschool zuid-holland dus) en die vond ik best wel ok
Oud 25-11-2003, 16:39
alpha
alpha is offline
Citaat:
PeTAR19 schreef op 25-11-2003 @ 16:44:
Je hebt ook de inleiding niet gehad Alpha en dat heeft bij mij zeer zeker geholpen.

De eerste keer vond ik het ook niks aan, maar nadat ik de workshop/inleiding had gedaan/gehoord vond ik het een erg leuk stuk en begreep ik wat de verbintenis met ieder stuk was...
o? ben ik niet naar de inleiding geweest? Jawel dus. Niet naar een workshop, dat was er niet hier in Emmen maar wel naar het theater vooraf waar ze de achtergrond ed vertelden.
Citaat:
(ps. nog ff geduld alpha.... de loting is binnen kort ....)
ik was het briefje kwijt en nu ben ik te laat...
Oud 25-11-2003, 18:22
Angel
Angel is offline
Javier Guzman. De sinterklaasconferance "Guzman deelt uit". Het is te zien op ned 3 op 5 december
Zie andere topic over mijn menig erover
Oud 26-11-2003, 06:37
*Bellissima*
*Bellissima* is offline
ik heb gisteren Sympathie for the devil gezien van het NNT. van tevoren had ik er echt geen zin in want we moesten met school. maar het was heel leuk, maar het verhaal was een beetje moeilijk te volgen.
Oud 26-11-2003, 12:08
Verwijderd
Il barbiere de Siviglia in Rome

De barbier van Sevilla dus... Heel erg leuk!
Oud 26-11-2003, 16:17
PeTAR19
PeTAR19 is offline
Citaat:
alpha schreef op 25-11-2003 @ 17:39:
o? ben ik niet naar de inleiding geweest? Jawel dus. Niet naar een workshop, dat was er niet hier in Emmen maar wel naar het theater vooraf waar ze de achtergrond ed vertelden.
ik was het briefje kwijt en nu ben ik te laat...
Oeps dat wist ik niet .... hmmm nouja... kan he
Oud 28-11-2003, 20:34
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
nilgun yerli
Oud 30-11-2003, 10:48
maanloop..
maanloop.. is offline
laatste voorstelling waar me is geweest is de Ziener van cabaretier Vincent Bijlo...zie voor meer info www.cultonline.nl daar staat m'n recensie n die van een partnerredactrice...Mijn naam is Nikla..ook een leuke site voor meer cultuur en kunst!! (hoezo reclame maken )
Oud 30-11-2003, 10:53
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
ik ben afgelopen donderdag naar de opera De Parelvissers van de staatsopera van Tatarstan geweeest. Echt tof.
Oud 02-12-2003, 12:11
Verwijderd
sanne wallis de vries - stuk (caberet, ff voor de duidelijkheid)
Oud 04-12-2003, 18:09
Daangerous
Daangerous is offline
Rouw siert Electra - Toneelgroep Amsterdam
dat was echt super! Geweldige acteurs (oa pierre bokma, halina reijn, jochem ten haaf en hans kesting), mooi uitgewerkt verhaal, en een zeer aparte stijl. zeker aan te raden voor liefhebbers! kijk op www.toneelgroepamsterdam.nl voor meer info.
Oud 07-12-2003, 13:53
Daangerous
Daangerous is offline
Tim van Athene - Zuidelijk Toneel Hollandia

Gerardjan Rijnders heeft er weer een fantastisch kunstwerk van gemaakt, gaat dat zien!

zie www.zthollandia.nl
Oud 10-12-2003, 20:47
Lief Bloempje
Lief Bloempje is offline
Grease, is amerikaans, ze stonden op broadway. Het was helaas in het oude Luxor, terwijl het in het nieuwe Luxor zou zijn, daardoor konden veel decorstukken niet gebruikt worden vanwege het te kleine podium. Was overigens wel heel erg leuk, beetje komisch neergezet, soms iets te komisch waardoor Danny niet echt meer "stoer" overkwam, verder gaaf .
Advertentie
Oud 11-12-2003, 11:11
Daangerous
Daangerous is offline
Witlox, Wetten van Kepler

aardige voorstelling, maar viel toch een beetje tegen... vanavond Bert Visscher!
Oud 11-12-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 21-11-2003 @ 18:26:
Het is alweer een tijdje geleden, maar volgens mij was dat een kindervoorstelling van Frank Groothof, genaamd 'Gilgamesh'

*verhaal*

het was wel leuk, maar niet een van zn beste stukken.
Ja, die heb ik ook gezien
vond hem niet zo heel erg leuk en moeilijk te begrijpen voor al die kleine kinderen die in de zaal zaten.
De stukken van hem die ik eerder heb gezien, Carmen, De thuiskomst van Odysseus, De zwarte tulp, Boris Godunov *ofzo* vond ik veel beter. Maargoed, ik blijf fan van "mijn" Frank

Citaat:
Lief Bloempje schreef op 10-12-2003 @ 21:47:
Grease, is amerikaans, ze stonden op broadway. Het was helaas in het oude Luxor, terwijl het in het nieuwe Luxor zou zijn, daardoor konden veel decorstukken niet gebruikt worden vanwege het te kleine podium. Was overigens wel heel erg leuk, beetje komisch neergezet, soms iets te komisch waardoor Danny niet echt meer "stoer" overkwam, verder gaaf .

Jaaaa!!! Die heb ik ook gezien!! Afgelopen zaterdag!
Ik vond hem wel erg tof, maar was jammer dat die auto niet op het podium paste eigenlijk Maar ik heb erg genoten en heb alle liedjes meegezongen
Oud 11-12-2003, 22:57
Daangerous
Daangerous is offline
en jawel: bertje vis rulede weer dikke beer, hij valt in herhaling, maar het blijft leuk
Oud 12-12-2003, 07:56
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
West side story, niet denderend maar wel een leuke avond uit .
Oud 13-12-2003, 18:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
macbeth dat is dus geen aanrader he?? wat een ongelofelijk saai toneelstuk (van shakespear) was dat!

op een gegegeven moment zat ik wezenloos naar het toneel te staren en te letten op de bewegingen maar kwam er echt geen woord mijn oor meer in.
Oud 13-12-2003, 21:27
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 13-12-2003 @ 19:16:
macbeth
door wie?
Oud 14-12-2003, 11:57
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ben laatst ook naar Macbeth geweest, was ook geen succes maar weet niet meer hoe die groep ook alweer heette. Was in de brakke grond iig.
Oud 14-12-2003, 15:59
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
als laatste pas geleden naar Freek de Jonge, hier in Dinxperlo.
Oud 19-12-2003, 20:25
*evaatjuh*
*evaatjuh* is offline
heey ik ben naar de 3musketiers geweest
echt zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
VET

VOORAL PIA DOUWENS IN HAAR LIEDJUH MANNEN
zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo
GAAF

IS DAAR OOK IEMAND HEEN GEWEEST ZOJ WAT VON JE ERVAN

XXXXXXXXXXX EVAATJUHHHHH
Oud 20-12-2003, 10:47
Verwijderd
ik ga helemaal niet vaak naar een voorstelling ofzow, maak ben een tijdje trug met vriendinnen naar "onze jeugd" geweest. het was een heel apart en mooi stuk, cker leuk!!
Oud 21-12-2003, 12:56
Verwijderd
heb vrijdagavond Frank en René Groothof gezien in:
De Broertjes en de Strijd om De Ring.
dat was erg grappig, ook al was het best kinderachtig
heb me helemaal bescheurd
Oud 21-12-2003, 18:42
Verwijderd
De laatste was Saturday Night Fever...is alweer even geleden.

Ik wil heel graag naar Mama Mia...maar ja, met z'n tweetjes €150 is toch wel weer errug veel geld... (Ik weet dat tweede, derde en vierde rang goedkoper is, maar dan zit je helemaal achteraan (alleen de laatste 5 rijen (oid) zijn dat, de rest is allemaal eerste rang) en dan is het nog duur.)
Oud 21-12-2003, 20:50
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
West side story (broadway cast)...

vanmiddag

De musical vond ki opzich heel leuk en ouderwets maar dat vond ik juist wwel wat hebben. Je kan heel duidelijk zien dat het niet een musical uit deze tijd is...

De dans vond ik wat tegen vallen het ging niet gelijk en het leek heel erg onproffesioneel... Ook spraken ze heel onduidelijk.

Verder vond ik de zang super!! Het verhaal werd leuk gebracht en het decor was mooi!

Regels voor berichten