![]() |
||
Citaat:
Maar ergens denk ik dat zelfbewustzijn meer in verband staat met sociaal vermogen (dat eventueel een klein deel van de intelligentie zou kunnen vormen) dan met intelligentie over het algemeen.
||
Citaat:
Volgens mij heeft intelligentie ook verband met de mate waarin je seks hebt, maar dat is maar een wilde gok die ik nauwelijks kan onderbouwen. Vraag me af of hier (semi)wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
||
Citaat:
||
Citaat:
Waar trek je de grens in intelligentie? hoe bepaal je iemand zijn intelligentie? Door zo'n test vind ik erg verneukeratief. Is een momentopname. Als je kijkt naar het totaalbeeld is het weer een heel persoonlijke opvatting die je mijns inziens niet in verband kan leggen met sex.
||
Citaat:
B: Ik weet dat die groeit, en dat die op een gegeven moment constant blijft. Maar dat heb je mij in deze stelling/vraag niet horen zeggen.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Ik weet ook niet of je, als je eenmaal een bepaald IQ hebt opeens betere seks hebt dan mensen onder dat bepaalde IQ. Ik vraag het me af. En ja, ik weet dat de term 'betere seks' onmeetbaar is. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat was dus een puur hypothetisch? ![]() Ik denk dat het zeker niet altijd opgaat. Ik denk wel dat wat minder intelligente mensen eerder geneigd zijn te vallen voor puur genot en dat zij daardoor eerder voor hun eigen genot zullen gaan dan voor het genot van de partner. In onze huidige maatschappij met mensen met een toch wel hoge seksuele intelligentie gaat dat maar weinig meer op denk ik. Ik denk niet dat intelligentie in principe direct leidt tot een verhoogde seksuele intelligentie, maar dat het de kans vergroot op het jezelf aanleren van seksuele vaardigheden. Overigens acht ik geen van beide, intelligentie of seksueel talent, van enig belang. En al vond ik het belangrijk, de seks wordt er heus niet fijner door. Mensen die goed zijn in bed stimuleren de genotsdrang, de mensen die lief zijn in bed stimuleren de liefde. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als je stelt dat seksuele intelligentie is het werkelijk "goed zijn in bed": Ik denk dat het voor een intelligente persoon makkelijker is seksuele intelligentie aan te leren maar dat intelligente personen kwantitatief minder geneigd zullen zijn seksuele intelligentie belangrijk te vinden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
behalve de grove autisten die met een hamer op geslachtsdelen gaan slaan en denken dat de ander het fijn vindt. |
![]() |
||
Citaat:
En als iets aan het sociale gebonden is, getuigt dat vaak van minder pure intelligentie dan wanneer het dat niet is. |
![]() |
||
Citaat:
En wat is pure intelligentie volgens jou?
||
Citaat:
De juiste bedpartner zijn, weten waar iemand waarde aan hecht in bed, heeft denk ik niets te maken met "pure intelligentie". Meer met de band tussen twee mensen, het op elkaar ingespeeld zijn, liefde voor elkaar hebben, dat op een bijzondere manier delen in bed. Dan heb ik het dus over een echte liefdesrelatie. Niet over seksuele relaties. |
![]() |
|
Niet dat intelligente mensen nooit 'n bord voor hun kop hebben natuurlijk.
![]() Creativiteit komt gemiddeld vaak voort uit intelligentie, en creativiteit zorgt voor verhoogd plezier in bed en dus als alle omstandigheden het toelaten voor een grotere kans op meer seks. Er rammelt veel aan deze stelling, hij moet geconcretiseerd worden.
||
Citaat:
![]() *ik ben er zelf een, voor het geval je dat even was ontgaan*
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
*overigens was mijn opmerking niet zo serieus bedoeld als hij misschien op je overkwam* Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb het tot nu toe, en ik hoop dat dat zo blijft, alleen gedaan met academici en HBO ers. Intelligente mensen, hoewel met zeer verschillende soorten intelligentie en mate van sociale vaardigheid en hoeveelheid ervaring. De een wat ongeremder, de ander wat serieuzer, de een uit liefde, een ander puur vanwege de geilheid. Allemaal even opwindend, enthousiast, creatief en lief voor me. Allemaal anders, maar allemaal als totaalplaatje, als optelsom, even "goed in bed." De hevigste orgasmes krijg je met iemand waar je helemaal op ingespeeld bent Emotioneel het heftigst is degeen met wie je het puur uit liefde doet Het geilst zijn de spannende nieuwe veroveringen De ideale bedgenoot is alledrie. Ik denk niet dat het alleen een kwestie van intelligentie is, maar ook van intentie. Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 01:34. |
![]() |
|
Ik denk dat je bedprestaties geen zak te maken hebben met je intelligentie. In bed is het een kwestie van geven en nemen, je open stellen, sociaal zijn in de zin van 'niet alleen aan jezelf denken', op elkaar ingespeeld zijn, aanwijzingen geven en opvolgen, naar elkaar luisteren en elkaar in de gaten houden.
Zijn dit dan factoren die een 'intelligent' iemand beter onder de knie heeft? Ik denk van niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat stelt intelligentie dan nog voor! ![]() Ok ok, je kunt ook nix meer schrijven hier he ![]() Maar ik heb 3 jaar in de klas gezeten bij gymnasiumleerlingen...en er zaten tussen met een iq van 100-110.... En ook qua gedrag en uitspraken niet 'intelligent' te noemen... Ik zeg niet dat intelligentie zo belangrijk is, maar even weer iets rechtzetten. Ik moest het toch nog even kwijt sorry ![]() Verder wel een grappige topic. Heb er zelf niet veel over te zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen dat kan ook per persoon verschillen..hmm..kweenie. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Wanneer je 'intelligent' bent heb je het in je om ontzettend veel details te gelijk op te merken en aan te voelen, om daar snel en overzichtelijk over te denken en om er naar te handelen. Deze aspecten zijn van groot belang tijdens de sex. Als zij het koud heeft schuif je niet de deken nog verder weg. Als zij ongesteld is zou je kunnen zorgen voor wat wc-papier of een glas water. Wat dan ook. Daar denk je dan eerder aan. Je hebt het ook in je om sociaal intelligenter te zijn. Weer omdat je zoveel details waarneemt en snel kan determineren wat het geval is, waarom en wat je er aan kan doen. Dat is ook handig in bed, als je de juiste dingen kan zeggen, lieve dingetjes als ze aandacht nodig heeft, haar een zoen geven als ze zich even wat minder voelt. Zoals ik het nu schrijf klinkt het net alsof er op deze manier niets spontaans meer aanzit, alsof het een automatisme is. Niets is minder waar. Het zijn slechts voorbeelden en het kan ook heel anders lopen. Natuurlijk zijn er ook hele intelligente mensen die geen interesse hebben in sex, of die graag tv willen kijken ondertussen, die hun sokken aanhouden of die ontzettend stinken. Ik ben me hier terdege van bewust en ik wil dus ook niet stellen dat 'hoe hoger de intelligentie, hoe hoger de sex', maar 'als er sprake is van een hogere intelligentie, is er een grotere kans op betere sex'. En dit geldt precies hetzelfde voor het omgekeerde. Bij een lagere intelligentie heb je een grotere kans op sociale klunzigheid, minder geestelijke verbintenis omdat dat een hoger abstractieniveau vraagt en natuurlijk zijn er de macho's waarvan er vast een paar ontzettend goed op en neer kunnen. Je ziet trouwens in de categorie 'lagere intelligentie' opvallend veel jongens die het voor geen meter kan schelen hoe het meisje de sex ervaart. Wat betreft de remmingen geldt weer hetzelfde. Iedere categorie kent hele introverte en hele extraverte individuen. Een hoger intelligentie niveau kan juist extra houvast bieden om met deze remmingen om te gaan, maar kunnen ook extra hindernissen opwerpen. In de praktijk is het iq van geen aanwijsbare invloed op de remmingen. Volgens mij is het hele corps ook remmingloos. Om kort te gaan: Intelligentie kan de sex een stuk beter maken, maar het is geen garantie. |
![]() |
|
|