Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2003, 14:26
Scatterheart
Scatterheart is offline
Ik zit er steeds vaker aan te denken. Is het mogelijk dat intelligentie de (mate waarin je) seks (hebt) beinvloedt?

Kan het zijn dat intelligentie voor meer lef, voor meer creativiteit, voor meer inzicht in je partners' geilheden zorgt?

Ik denk het namelijk wél.

Maar van de andere kant, zorgt intelligentie ook weer niet voor bepaalde remmingen?..
Oud 29-11-2003, 14:37
Thomas
Thomas is offline
Seksueel intelligente mannen zullen de neiging anderen tot object te maken in zichzelf registreren en zich in dat opzicht leren beheersen. Ook de neiging het orgasme te verheffen tot doel van de copulatie en zo vaak mogelijk en snel klaar te komen is typisch mannelijk-biologisch. Uit allerlei onderzoek blijkt dat voortijdige zaadlozing een wijdverspreid en chronisch probleem vormt in relaties. Vrouwen blijven onbevredigd achter na de daad en verliezen na verloop van tijd belangstelling voor het hele beddenwerk. Seksueel intelligente mannen richten daarom hun aandacht doelbewust op het proces van het bedrijven van de liefde, op het verschaffen en ervaren van genot tijdens dit proces en niet op het eindeffect ervan. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze zich klakkeloos onderwerpen aan de seksuele wensen en grillen van vrouwen.

Seksueel intelligente vrouwen onderwerpen zich niet aan de primitieve, biologische neigingen van seksueel onintelligente mannen, laat staan dat ze die overnemen en luidkeels gaan verkondigen dat het lekker is om lustobject te zijn en dat het uitsluitend gaat om de climax. Dat is bij dieren zo, niet bij mensen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 14:39
Nona
Nona is offline
Intelligentie zorgt niet voor remmingen. Een tekort aan dopamine (of tekort... eerder laag dopamine-gehalte) zorgt ervoor dat je meer spanning op moet zoeken om op een interessant peil van opwinding te komen. Dus hoe meer dopamine je in je bloed hebt, hoe minder je de spanning zelf op moet zoeken. Dat staat niet in verband met intelligentie voor zover ik weet.

Het kan best zo zijn dat meer seks voor meer intelligentie zorgt. In ieder geval creatieve seks kan misschien wel meer voor creativiteit zorgen. Immers, IQ valt ook door bepaalde dingen (training) op peil te houden of zelfs omhoog of omlaag te brengen. Dus waarom een zelfde soort van intelligentie voor creativiteit niet?
Oud 29-11-2003, 14:53
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 15:39:
Intelligentie zorgt niet voor remmingen. Een tekort aan dopamine (of tekort... eerder laag dopamine-gehalte) zorgt ervoor dat je meer spanning op moet zoeken om op een interessant peil van opwinding te komen. Dus hoe meer dopamine je in je bloed hebt, hoe minder je de spanning zelf op moet zoeken. Dat staat niet in verband met intelligentie voor zover ik weet.

Het kan best zo zijn dat meer seks voor meer intelligentie zorgt. In ieder geval creatieve seks kan misschien wel meer voor creativiteit zorgen. Immers, IQ valt ook door bepaalde dingen (training) op peil te houden of zelfs omhoog of omlaag te brengen. Dus waarom een zelfde soort van intelligentie voor creativiteit niet?
Wat betreft je eerste argument lijkt het me niet nodig om meteen op het niveau van dopaminerge verbindingen te gaan kijken als mogelijke oorzaak van remmingen. Het is denk ik waarschijnlijker dat intelligentie remmingen zouden kunnen veroorzaken door een groter (zelf)bewustzijn.

Verder lijkt de analyse van Wawl me zo slecht nog niet: intelligentere mensen zullen inderdaad hun verstandelijke vermogens kunnen inzetten om biologische neigingen in eerste instantie te weerstaan teneinde uiteindelijk voor meer genot te zorgen.
Oud 29-11-2003, 15:25
Nona
Nona is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 29-11-2003 @ 15:53:
Wat betreft je eerste argument lijkt het me niet nodig om meteen op het niveau van dopaminerge verbindingen te gaan kijken als mogelijke oorzaak van remmingen. Het is denk ik waarschijnlijker dat intelligentie remmingen zouden kunnen veroorzaken door een groter (zelf)bewustzijn.
Maar staat zelfbewustzijn in verband met intelligentie? En zo ja: druk je die intelligentie dan uit in een algemene factor (g), in vloeibare en uitgekristalliseerde intelligentie, of in een andere verdeling, zoals de zeven vormen van intelligentie? En als je het niet in één algemene factor uitdrukt, zijn remmingen dan verbonden met een bepaalde vorm van intelligentie? (Als je die theorieën niet kent kan ik wel even links gaan zoeken).

Maar ergens denk ik dat zelfbewustzijn meer in verband staat met sociaal vermogen (dat eventueel een klein deel van de intelligentie zou kunnen vormen) dan met intelligentie over het algemeen.
Oud 29-11-2003, 15:28
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 29-11-2003 @ 15:53:
Dat bedoelde ik. Doordat je je van jezelf bewust bent neig je er eerder toe om af te remmen of om bepaalde dingen te laten.

Volgens mij heeft intelligentie ook verband met de mate waarin je seks hebt, maar dat is maar een wilde gok die ik nauwelijks kan onderbouwen.

Vraag me af of hier (semi)wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
Oud 29-11-2003, 15:42
AngelLena
AngelLena is offline
Volgens mij heeft intelligentie weinig te maken met zelfbewustzijn, maar volgnes mij heb je eerst een duidelijke definitie van intelligentie nodig om dit te kunnen beantwoorden.
Oud 29-11-2003, 15:44
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-11-2003 @ 16:42:
Volgens mij heeft intelligentie weinig te maken met zelfbewustzijn, maar volgnes mij heb je eerst een duidelijke definitie van intelligentie nodig om dit te kunnen beantwoorden.
IQ? Gemeten volgens de methode waar naar het totaalbeeld wordt gekeken, niet naar prestaties op een ruimtelijk inzicht test.
Oud 29-11-2003, 15:52
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 16:44:
IQ? Gemeten volgens de methode waar naar het totaalbeeld wordt gekeken, niet naar prestaties op een ruimtelijk inzicht test.
Vind ik zelf eigenlijk te vaag. Voorbeeld, ik ken mensen op de universiteit die zo vreselijk dom kunnen zijn, ik ken mensen op het MBO die vreselijk slim zijn.

Waar trek je de grens in intelligentie? hoe bepaal je iemand zijn intelligentie? Door zo'n test vind ik erg verneukeratief. Is een momentopname. Als je kijkt naar het totaalbeeld is het weer een heel persoonlijke opvatting die je mijns inziens niet in verband kan leggen met sex.
Oud 29-11-2003, 15:58
Negrotiator
Negrotiator is offline
Voor inhoudelijk in te gaan op je vraag/stelling, vraag ik mij zelf de volgende dingen af:

Hoe kom je erbij dat seksualiteit interessanter wordt?
Hoe kom je erbij dat de intelligentie groeit?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:21
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 29-11-2003 @ 16:58:

A:Hoe kom je erbij dat seksualiteit interessanter wordt?
B:Hoe kom je erbij dat de intelligentie groeit?
A: Ik kom nergens bij, ik vraag het me ten zeerste af. Een mogelijkheid zou zijn dat het komt omdat je met een intelligente geest beter kunt inspelen op je partner. Noem het pesten. Dat moet je aanvoelen, hetgeen best wel eens onder de noemer intelligentie zou kunnen vallen. Je kunt dingen beter inschatten, ik voreg me af, geldt dat ook op seks. gebied?

B: Ik weet dat die groeit, en dat die op een gegeven moment constant blijft. Maar dat heb je mij in deze stelling/vraag niet horen zeggen.
Oud 29-11-2003, 17:23
Fade of Light
Fade of Light is offline
zijn alle turken slecht?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:24
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-11-2003 @ 16:52:
Vind ik zelf eigenlijk te vaag. Voorbeeld, ik ken mensen op de universiteit die zo vreselijk dom kunnen zijn, ik ken mensen op het MBO die vreselijk slim zijn.
Heel fijn, maar ik heb het niet over wat jij vindt. Heb je een test bij de mensen die je kent afgenomen? Ik denk het niet. Je moet inderdaad een standaard in de hand nemen, anders kun je nergens resultaat boeken. Ik heb het niet over het verschil tussen MBO en Uni. Ik heb het over het intelligentiequotient.

Citaat:

Waar trek je de grens in intelligentie? hoe bepaal je iemand zijn intelligentie? Door zo'n test vind ik erg verneukeratief. Is een momentopname. Als je kijkt naar het totaalbeeld is het weer een heel persoonlijke opvatting die je mijns inziens niet in verband kan leggen met sex.
Heb je je wel eens verdiept in testen? Zo niet, doe dat dan even, want dat maakt de discussie wat makkelijker. (Niet dat dat hoeft, maar voordat er weer grandioos offtopic wordt gegaan. )

Ik weet ook niet of je, als je eenmaal een bepaald IQ hebt opeens betere seks hebt dan mensen onder dat bepaalde IQ. Ik vraag het me af.

En ja, ik weet dat de term 'betere seks' onmeetbaar is.
Oud 29-11-2003, 17:24
Verwijderd
Intelligente mensen zijn hoe dan ook gemiddeld creatiever, en ook hebben ze meer inzicht, dan minder intelligente mensen, dus ook als het om seksualiteit gaat lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:26
Scatterheart
Scatterheart is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-11-2003 @ 18:24:
Intelligente mensen zijn hoe dan ook gemiddeld creatiever, en ook hebben ze meer inzicht, dan minder intelligente mensen, dus ook als het om seksualiteit gaat lijkt mij.
Gemiddeld creatiever? Ik weet het zo net nog niet.
Oud 29-11-2003, 17:28
Nona
Nona is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 18:24:
Ik weet ook niet of je, als je eenmaal een bepaald IQ hebt opeens betere seks hebt dan mensen onder dat bepaalde IQ. Ik vraag het me af.

En ja, ik weet dat de term 'betere seks' onmeetbaar is.
Dat eerste lijkt me enorm interessant. Maar het lijkt me wel dat het te meten is door middel van self-reports, al vraag ik me af of je dan geen zelfvertrouwen meet in plaats van bedprestaties.
Oud 29-11-2003, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 18:26:
Gemiddeld creatiever? Ik weet het zo net nog niet.
Niet per se creatiever op de manier van schilderen en componeren enzo, maar creatiever in het krijgen van ideeën zeg maar. En dat 'gemiddeld' is omdat 't natuurlijk alsnog voor iedereen anders blijft
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 15:26:
Ik zit er steeds vaker aan te denken. Is het mogelijk dat intelligentie de (mate waarin je) seks (hebt) beinvloedt?

Kan het zijn dat intelligentie voor meer lef, voor meer creativiteit, voor meer inzicht in je partners' geilheden zorgt?

Ik denk het namelijk wél.

Maar van de andere kant, zorgt intelligentie ook weer niet voor bepaalde remmingen?..
oh en je maakt al de fout zomaar aan te nemen dat meer creativiteit voor meer seks zorgt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:33
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 18:21:
A: Ik kom nergens bij, ik vraag het me ten zeerste af. Een mogelijkheid zou zijn dat het komt omdat je met een intelligente geest beter kunt inspelen op je partner. Noem het pesten. Dat moet je aanvoelen, hetgeen best wel eens onder de noemer intelligentie zou kunnen vallen. Je kunt dingen beter inschatten, ik voreg me af, geldt dat ook op seks. gebied?

B: Ik weet dat die groeit, en dat die op een gegeven moment constant blijft. Maar dat heb je mij in deze stelling/vraag niet horen zeggen.
Oh, ik dacht dat vanwege jouw titel: "Seksualiteit wordt interessanter".
Maar dat was dus een puur hypothetisch?

Ik denk dat het zeker niet altijd opgaat.

Ik denk wel dat wat minder intelligente mensen eerder geneigd zijn te vallen voor puur genot en dat zij daardoor eerder voor hun eigen genot zullen gaan dan voor het genot van de partner. In onze huidige maatschappij met mensen met een toch wel hoge seksuele intelligentie gaat dat maar weinig meer op denk ik. Ik denk niet dat intelligentie in principe direct leidt tot een verhoogde seksuele intelligentie, maar dat het de kans vergroot op het jezelf aanleren van seksuele vaardigheden.

Overigens acht ik geen van beide, intelligentie of seksueel talent, van enig belang.

En al vond ik het belangrijk, de seks wordt er heus niet fijner door. Mensen die goed zijn in bed stimuleren de genotsdrang, de mensen die lief zijn in bed stimuleren de liefde.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:34
Scatterheart
Scatterheart is offline
Seksuele intelligentie, is dat gekoppeld aan algehele & algemene intelligentie, dat is dus de vraag.
Oud 29-11-2003, 17:37
Nona
Nona is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 29-11-2003 @ 18:33:
Oh, ik dacht dat vanwege jouw titel: "Seksualiteit wordt interessanter".
Maar dat was dus een puur hypothetisch?
Bwaap. Een interessantere kant van seksualiteit dan de standaard vraagjes van 'op welke leeftijd ben je ontmaagd', wordt hiermee bedoeld.
Oud 29-11-2003, 17:37
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 18:34:
Seksuele intelligentie, is dat gekoppeld aan algehele & algemene intelligentie, dat is dus de vraag.
Kijk, het is moeilijk te bepalen wat seksuele intelligentie is. Iedereen wil wat anders in bed. Zeker als je in het domein van de liefdesrelaties komt, is het gewoon belangrijk dat iemand lief is in bed.

Als je stelt dat seksuele intelligentie is het werkelijk "goed zijn in bed":

Ik denk dat het voor een intelligente persoon makkelijker is seksuele intelligentie aan te leren maar dat intelligente personen kwantitatief minder geneigd zullen zijn seksuele intelligentie belangrijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:38
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 18:37:
Bwaap. Een interessantere kant van seksualiteit dan de standaard vraagjes van 'op welke leeftijd ben je ontmaagd', wordt hiermee bedoeld.
Oh, ok.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:41
Nona
Nona is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 29-11-2003 @ 18:37:
Kijk, het is moeilijk te bepalen wat seksuele intelligentie is. Iedereen wil wat anders in bed. Zeker als je in het domein van de liefdesrelaties komt, is het gewoon belangrijk dat iemand lief is in bed.
Misschien zou je seksuele intelligentie wel kunnen definiëren als 'in kunnen schatten wat een bepaald persoon lekker vindt in bed en dat zo goed en creatief mogelijk uit kunnen voeren'. Dat lijkt me een vorm van intelligentie die sterk aan het sociale gebonden is.
Oud 29-11-2003, 17:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 18:41:
'in kunnen schatten wat een bepaald persoon lekker vindt in bed en dat zo goed en creatief mogelijk uit kunnen voeren'
Dat is zo complex, daar kun je nooit uitspraken over doen....

behalve de grove autisten die met een hamer op geslachtsdelen gaan slaan en denken dat de ander het fijn vindt.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:46
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 18:41:
Misschien zou je seksuele intelligentie wel kunnen definiëren als 'in kunnen schatten wat een bepaald persoon lekker vindt in bed en dat zo goed en creatief mogelijk uit kunnen voeren'. Dat lijkt me een vorm van intelligentie die sterk aan het sociale gebonden is.
"lekker" is iets anders dan "lief" natuurlijk.

En als iets aan het sociale gebonden is, getuigt dat vaak van minder pure intelligentie dan wanneer het dat niet is.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 17:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
Negrotiator schreef op 29-11-2003 @ 18:46:
"lekker" is iets anders dan "lief" natuurlijk.

En als iets aan het sociale gebonden is, getuigt dat vaak van minder pure intelligentie dan wanneer het dat niet is.
'Waar een ander waarde aan hecht in bed' dan misschien?

En wat is pure intelligentie volgens jou?
Oud 29-11-2003, 17:56
Negrotiator
Negrotiator is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 18:52:
'Waar een ander waarde aan hecht in bed' dan misschien?

En wat is pure intelligentie volgens jou?
Pure intelligentie is voor mij IQ.

De juiste bedpartner zijn, weten waar iemand waarde aan hecht in bed, heeft denk ik niets te maken met "pure intelligentie". Meer met de band tussen twee mensen, het op elkaar ingespeeld zijn, liefde voor elkaar hebben, dat op een bijzondere manier delen in bed. Dan heb ik het dus over een echte liefdesrelatie. Niet over seksuele relaties.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 18:03
Scatterheart
Scatterheart is offline
Niet dat intelligente mensen nooit 'n bord voor hun kop hebben natuurlijk.

Creativiteit komt gemiddeld vaak voort uit intelligentie, en creativiteit zorgt voor verhoogd plezier in bed en dus als alle omstandigheden het toelaten voor een grotere kans op meer seks.

Er rammelt veel aan deze stelling, hij moet geconcretiseerd worden.
Oud 29-11-2003, 18:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-11-2003 @ 18:44:
Dat is zo complex, daar kun je nooit uitspraken over doen....

behalve de grove autisten die met een hamer op geslachtsdelen gaan slaan en denken dat de ander het fijn vindt.
Zeg, we gaan hier toch geen rare opmerkingen over mensen met autisme plaatsen, hè...
*ik ben er zelf een, voor het geval je dat even was ontgaan*
Oud 29-11-2003, 18:36
Nona
Nona is offline
Citaat:
Scatterheart schreef op 29-11-2003 @ 19:03:
Er rammelt veel aan deze stelling, hij moet geconcretiseerd worden.
We zullen in de eerste plaats moeten vaststellen wat we in deze discussie verstaan onder intelligentie.
Oud 29-11-2003, 18:57
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 29-11-2003 @ 19:19:
Zeg, we gaan hier toch geen rare opmerkingen over mensen met autisme plaatsen, hè...
*ik ben er zelf een, voor het geval je dat even was ontgaan*
er stond nog een bijvoeglijk naamwoord voor, die in dit geval veel zegt. Je wil toch neit beweren dat die groep een grotere kans heeft op afwijkened gedrag dan "normale" mensen (ah leuk zo'n psychologisch 'feitje' ? nja ga op dit tussen haakjes maar niet in )
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 19:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 29-11-2003 @ 15:39:
Goh, ik heb zin om m'n creatieve IQ ook eens te trainen.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2003, 20:14
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-11-2003 @ 19:57:
er stond nog een bijvoeglijk naamwoord voor, dat in dit geval veel zegt.
Dat was me ook absoluut niet ontgaan, aangezien ik sterker op details gericht ben dan iemand zonder autisme.

Citaat:
Je wil toch niet beweren dat die groep een grotere kans heeft op afwijkend gedrag dan "normale" mensen
Dat ligt er maar net aan hoe je het begrip afwijkend gedrag precies wenst te interpreteren, natuurlijk.
*overigens was mijn opmerking niet zo serieus bedoeld als hij misschien op je overkwam*

Citaat:
(ah leuk zo'n psychologisch 'feitje' ? nja ga op dit tussen haakjes maar niet in )
Nou vooruit dan, omdat jij het bent...
Oud 30-11-2003, 01:27
juno
juno is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 29-11-2003 @ 16:52:
verneukeratief.

Ik heb het tot nu toe, en ik hoop dat dat zo blijft, alleen gedaan met academici en HBO ers. Intelligente mensen, hoewel met zeer verschillende soorten intelligentie en mate van sociale vaardigheid en hoeveelheid ervaring. De een wat ongeremder, de ander wat serieuzer, de een uit liefde, een ander puur vanwege de geilheid. Allemaal even opwindend, enthousiast, creatief en lief voor me.

Allemaal anders, maar allemaal als totaalplaatje, als optelsom, even "goed in bed."

De hevigste orgasmes krijg je met iemand waar je helemaal op ingespeeld bent
Emotioneel het heftigst is degeen met wie je het puur uit liefde doet
Het geilst zijn de spannende nieuwe veroveringen

De ideale bedgenoot is alledrie. Ik denk niet dat het alleen een kwestie van intelligentie is, maar ook van intentie.

Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 01:34.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 10:46
Verwijderd
Ik denk dat je onder intelligente mensen wel meer mensen vindt die minder waarde hechten aan seks of er minder mee bezig zijn, omdat die andere prioriteiten hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2003, 11:33
Stevill
Stevill is offline
De lusten zijn primaire factoren dus die beinvloeden dmv intelligentie lijkt mij onwaarschijnlijk echter de mate waarin de lust beantwoord wordt zal voor intelligentere mensen wat grootser zijn naar mijn idee.
Oud 30-11-2003, 12:57
metalgirl
metalgirl is offline
Ik denk dat je bedprestaties geen zak te maken hebben met je intelligentie. In bed is het een kwestie van geven en nemen, je open stellen, sociaal zijn in de zin van 'niet alleen aan jezelf denken', op elkaar ingespeeld zijn, aanwijzingen geven en opvolgen, naar elkaar luisteren en elkaar in de gaten houden.

Zijn dit dan factoren die een 'intelligent' iemand beter onder de knie heeft? Ik denk van niet.
Oud 30-11-2003, 13:44
Verwijderd
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 30-11-2003 @ 12:33:
De lusten zijn primaire factoren dus die beinvloeden dmv intelligentie lijkt mij onwaarschijnlijk echter de mate waarin de lust beantwoord wordt zal voor intelligentere mensen wat grootser zijn naar mijn idee.
Simpele mensen laten zich juist meer en sneller overmannen door hun emoties, dus het zou best kunnen dat die seks en liefde intenser beleven.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 15:49
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2003 @ 14:44:
Simpele mensen laten zich juist meer en sneller overmannen door hun emoties, dus het zou best kunnen dat die seks en liefde intenser beleven.
...of gewoon sneller met andere neuken
Oud 01-12-2003, 19:51
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
juno schreef op 30-11-2003 @ 02:27:

Ik heb het tot nu toe, en ik hoop dat dat zo blijft, alleen gedaan met academici en HBO ers. Intelligente mensen, hoewel met zeer verschillende soorten intelligentie en mate van sociale vaardigheid en hoeveelheid ervaring.
Als iedereen met hbo/uni opeens bij voorbaat al intelligent genoemd wordt...
Wat stelt intelligentie dan nog voor!
Ok ok, je kunt ook nix meer schrijven hier he
Maar ik heb 3 jaar in de klas gezeten bij gymnasiumleerlingen...en er zaten tussen met een iq van 100-110.... En ook qua gedrag en uitspraken niet 'intelligent' te noemen...
Ik zeg niet dat intelligentie zo belangrijk is, maar even weer iets rechtzetten.
Ik moest het toch nog even kwijt sorry
Verder wel een grappige topic. Heb er zelf niet veel over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 19:54
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2003 @ 14:44:
Ik denk juist dat intelligente mensen meer emoties voelen, zich daar door kunnen laten leiden en seks dan ook intenser beleven...
Alleen dat kan ook per persoon verschillen..hmm..kweenie.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 20:43
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
en het antwoord is nee. Net zo min als intelligentie en goede sociale vaardigheden iets met elkaar te maken hebben.
Oud 16-12-2003, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 15-12-2003 @ 21:43:
en het antwoord is nee. Net zo min als intelligentie en goede sociale vaardigheden iets met elkaar te maken hebben.
En het antwoord is ja. Het IQ heeft wel degelijk te maken met sexuele intelligentie. Het is jammer dat de vraag bij een groot aantal hier een verkeerde interpretatie heeft genoten. Er wordt gesproken over mensen die sexuele intelligentie hebben, maar het gaat hier om mensen die een hoger denk/abstractieniveau hebben en of deze beter zijn in bed, ceteris paribus.

Wanneer je 'intelligent' bent heb je het in je om ontzettend veel details te gelijk op te merken en aan te voelen, om daar snel en overzichtelijk over te denken en om er naar te handelen. Deze aspecten zijn van groot belang tijdens de sex. Als zij het koud heeft schuif je niet de deken nog verder weg. Als zij ongesteld is zou je kunnen zorgen voor wat wc-papier of een glas water. Wat dan ook. Daar denk je dan eerder aan.
Je hebt het ook in je om sociaal intelligenter te zijn. Weer omdat je zoveel details waarneemt en snel kan determineren wat het geval is, waarom en wat je er aan kan doen.
Dat is ook handig in bed, als je de juiste dingen kan zeggen, lieve dingetjes als ze aandacht nodig heeft, haar een zoen geven als ze zich even wat minder voelt.
Zoals ik het nu schrijf klinkt het net alsof er op deze manier niets spontaans meer aanzit, alsof het een automatisme is. Niets is minder waar. Het zijn slechts voorbeelden en het kan ook heel anders lopen.
Natuurlijk zijn er ook hele intelligente mensen die geen interesse hebben in sex, of die graag tv willen kijken ondertussen, die hun sokken aanhouden of die ontzettend stinken.
Ik ben me hier terdege van bewust en ik wil dus ook niet stellen dat 'hoe hoger de intelligentie, hoe hoger de sex', maar 'als er sprake is van een hogere intelligentie, is er een grotere kans op betere sex'.
En dit geldt precies hetzelfde voor het omgekeerde. Bij een lagere intelligentie heb je een grotere kans op sociale klunzigheid, minder geestelijke verbintenis omdat dat een hoger abstractieniveau vraagt en natuurlijk zijn er de macho's waarvan er vast een paar ontzettend goed op en neer kunnen.
Je ziet trouwens in de categorie 'lagere intelligentie' opvallend veel jongens die het voor geen meter kan schelen hoe het meisje de sex ervaart.
Wat betreft de remmingen geldt weer hetzelfde. Iedere categorie kent hele introverte en hele extraverte individuen. Een hoger intelligentie niveau kan juist extra houvast bieden om met deze remmingen om te gaan, maar kunnen ook extra hindernissen opwerpen. In de praktijk is het iq van geen aanwijsbare invloed op de remmingen. Volgens mij is het hele corps ook remmingloos.
Om kort te gaan: Intelligentie kan de sex een stuk beter maken, maar het is geen garantie.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 23:25
Verwijderd
did I kill it?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten