Advertentie | |
|
![]() |
|
Nee maar eh, het was wel ok hoor gym, maar bij de keuze huis of gym ging ik liever naar huis. In principe vond ik het dus niet zo geweldig. Ik had ook niet zo'n goeie conditie en ik was niet zo goed enzo. Maar eh wat wel veranderd mag worden, is dat ze wat meer keuzevrijheid geven. Doen ze tegenwoordig al, allerlei tripjes, je mag naar het fitnesscentrum, je mag je inschrijven voor allerlei leuke modules, maar ook gewoon in zijn algemeen. Turnen was vreselijk en ieder moment dat ik geturnd heb in mijn leven was een verloren moment. Dit moment is ook een verloren moment trouwens. Gegroet.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nee maar eh wat vond je zo koel aan gym dan? Ik vond dat echt vreselijk, vechten om een bal met 20 mensen die je niet mag of voor het oog van iedereen falen bij de trampolineee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik was niet slecht in gym. Zat in het schoolteam bij basketbal (en in de derde bij hockey, aangezien dat zo'n ongelooflijk onpopulaire sport was, kwam iedereen die zich opgaf voor het schoolteam er ook automatisch in ![]() ![]() ![]() En turnen was kut, dus als we gingen trampoline springen was ik altijd ongesteld ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Hoe lang ben jij? Ik lag dus niet zo goed in mijn klas. Gym was de ultieme confrontatie met mij en mijn pestkoppen die altijd beter bleken in van alles. Ik had wel eens van die buien. Dan kreeg ik ruzie bij het voetballen met allerlei mensen en als we dan buiten voetbalden en de leraar was even weggegaan, dan ging ik iedereen heel hard neerschoppen. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
1.66. Op m'n identiteitskaart staat 1.67, maar ik heb gelogen ![]() Klein he. Als ik zeg dat ik basketbalde begin mensen altijd te lachen. Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het zijn heel vaak dezelfde populaire sporten die herhaald worden. Bij ons was er op school een module schermen, voor het eerst in 5 jaar. Dat wilde ik proberen omdat ik het nog nooit gedaan had. Heb ik me voor ingeschreven maar was vol
![]() Bij lichamelijke opvoeding moet naar mijn mening even veel aandacht worden besteed aan een zo groot mogelijk aantal sporten i.p.v. veel tijd reserveren voor een klein aantal populaire sporten. Dan zou ik het leuk vinden. OF Er moet vrijstelling worden gegeven voor lichamelijke opvoeding als een leerling al een x aantal uren aan sport doet buiten school om. Het primaire doel van het is immers beweging, en dat kan ook buiten school. Ik deed jui-jitsu en ik moest nog steeds gaan voetballen op school. Ik haat voetbal, laat mij de sport doen die ik leuk vind.
||
Citaat:
Het probleem is dan weer dan sommige mensen ook graag in hun vrije tijd sporten. Ik fiets bijvoorbeeld wel eens. Dat zou dan niet meetellen als ik niet bij een vereniging aangesloten was... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat is ten eerste zo moeilijk te controleren. Telt het alleen in clubverband dan, als je een vast aantal uren per week sport? Niet uitvoerbaar als je het mij vraagt. Bovendien kom je op deze manier in aanraking met verschillende sporten ![]() Ik vind gym wel cool ![]() ![]() ![]() Alleen softbal, dat is bij mij een nutteloze bezigheid zeg. Ik sla altijd 3x mis ![]()
|
![]() |
vond gym opzich wel leuk.
turnen soms, hing er vanaf wat we deden. bokspringen had k altijd negens maar snap nog altijd niet hoe je ooit een hurksprong zou kunnen maken.... ![]() ![]() hockey vind ik geen leuk sport, en aangezien ik op een school zit waar de helft in de bilt, bilthoven-noord, zeist of aan de gracht in utrecht woont, zit de halve school op hockey.... bah ![]() voetbal vind k niet echt geweldig maar ook niet erg. en basketbal vind ik opzich wel leuk, minder leuk dan korfbal maar dat deden we nooit ondanks dat 1 van de docenten het zelf jarenlang heeft gedaan, alleen jammer dat sommige jongens er niet zo goed tegen kunnen geblokt te worden door een meisje, of een meisje niet te kunnen verdedigen, of dat ze niet van zo ver kunnen schieten.... zat (zit) nog met 2 andere korfballers in de klas, wel lachen altijd met die mensen die denken dat ze geweldig kunnen basketballen. volleybal: ook wel ok. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind LO het allercoolste wat er is. Ik zit op dit moment op de acedemie voor lichamelijke opvoeding, en hoop over een x-aantal jaren voor de klas te staan.
Het is wel zo dat veel docenten lange blokken van een sport geven, ik keur dat niet goed. Maar je techniek wordt er zeker beter van. Bij ons op de middelbare school hadden we per blok drie sporten waar we uit mochten kiezen. Daar waren ook sporten als spinning en mountainbiken bij. Dat is dus echt beter. Ik hoop toch echt dat jullie er wat meer plezier in krijgen. Want het is echt leuk en nog gezond bovendien. Daarnaast zitten scholen te springen om toekomstige collegas voor het vak LO. Kom gerust langs op de AlO, het is er echt Cool. Misschien wordt jij dan nog weleens een echte LO-docent. |
![]() |
|
![]() |
Wij moeten regelmatig turnen, nou dan ga ik mooi niet meedoen, want ik ben zó slecht dat ik geen handstand overslag en die troep kan. Hockey, volleybal enzo zijn wel leuk, alleen we doen meestal de hele les hetzelfde. Dus als je de hele les moet trampolinespringen dan is het wel balen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind de LO lessen die ik krijg erg leuk, dit komt doordat mijn docent zijn eigen visie op gym heeft losgelaten. We hebben een leerlijn en daarin staan 3 catogorieën : bewegingsthema's, kennis-en inzichtsthema's, regelthema's.. Per periode van 12 weken hebben we verschillende domeinen waar je aan kan werken. Een aantal onderdelen zijn verplicht en een aantal onderdelen zijn niet verplicht. Dus eigenlijk is er voor iedereen wat wils. De fanatieke en de minder fanatieke sporter. Per les mag je helemaal zelf bepalen wat je gaat doen en kan je altijd hulp inroepen v/d docent.
Ik ben wel tevreden over mijn lo lessen eigenlijk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Stoppen met turnen. Als het nou bij een simpel bokje bleef.. Maar onze leraar (type tunfanaat) heeft niet door dat 3/4 van onze klas een hopeloze Hollandse bouw heeft wat betreft turnen. Verder iets gevarieerdere balsporten. Basketbal en volleybal zijnleuk, maar niet het hele jaar door. Dansen zou trouwens ook wel een er leuk zijn.
|
![]() |
|
Ik zou het zo doen:
In de eerste drie jaar zoveel mogelijk sporten doen. (dus niet alleen basketbal, softbal, volleybal en turnen) Ook bijv. tennis en zwemmen (wordt weinig gedaan) Na de onderbouw in de bovenbouw zelf keuzes kunnen maken waar je je in wilt verdiepen. (maar dit doen veel scholen al) |
![]() |
|
Ik houd sowieso niet zo van gymen/sporten, maar ik vind het wel leuk dat ik nu ik in de bovenbouw zit mag kiezen wat ik wil doen, dat scheelt wel weer.
Wat ik wel belachelijk vind van mijn school is dat als je één les mist moet je die altijd inhalen... ik heb een hele week ziek in bed gelegen en heb toen één gymles gemist en nu moet ik in mijn toetsweek, op de dag dat ik eigenlijk vrij zou zijn gaan fluiten op de sportdag van de brugklassen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Heey
Ik ben heel slecht in gym, ik heb een conditie van niks (ookal fiets ik elke dag 22 km) en ben zo stijf als een hark. Daardoor krijg ik meestal een 5 of een 6 (1/4 van de klas krijgen deze punten zo ongeveer). Ze zeggen op school dat iedereen met gemak een dikke voldoende kan krijgen, maar hier ben ik het niet mee eens. Alles wat je doet is niet goed, maar ik kan bijv. wel goed badmintonnen (ofzoiets) en daar krijg ik dan ook een 6 voor. En de gene die super atletisch zijn enzo krijgen altijd een 8 of hoger en worden de hemel in geprezen. Das toch niet eerlijk wel dan?! Ik vind trouwens dat ze al die super atletische sporten af moeten schaffen en al dat geren. owja ook dat nog de leraar zegt dat iedereen een hele goede conditie kan hebben maare volgens mij heeft dat ook met aanleg enzo te maken. maja ik stop want ken nog wel ff doorgaan over dit onderwerp ![]() groetjes rabecca ps. wij moeten alles verplicht doen dus we kennen niet kiezen wat we willen gaan doen ofzo anders kan je niet slagen (zeggen ze) Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 17:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een vriend van mij moest ook fluiten op de sportdag omdat hij 1 uurtje afwezig was geweest.. |
![]() |
|
ik vind gym over het algemeen wel leuk
maar ze zouden wel wat meer afwisseling bij ons mogen doen het is bij ons:2 rondjes om het veld heen dan nog ff honkballen( ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ga overigens ook voor meer voetbal. |
![]() |
|
baseball lijkt mij leuk om es te doen, of mss eens hoogspringen
overigens, ploegen kiezen is VRESELIJK stom, da's toch altijd maar dezelfde ploegen. o, en me conditielopen (20 min en zo), handstand (kan da nie!!!!!) en radslag, daar moge ze eindelijk wel es stoppe vind ik
Laatst gewijzigd op 10-07-2004 om 10:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Zelf ben ik nogal een 'zwemfan' en dat onderdeel is bij mij nog nooit ergens in de gymlessen terug gekomen...op zich snap ik dat wel: een zwembad huren is duur...maar goed, een gymzaal kost ook geld als ze die niet bij de school hebben. In de brugklas deden we nog aardig wat verschillende dingen (turnen (bah), volleybal, basketbal, veel atletiek, enz. - we hadden ook een paar keer per jaar een toernooi), daarna nam het wel af...ik heb nog 1,5 jaar op die school gezeten en op zich deed die school wel veel aan verschillende sporten (er was ook een atletiekbaan dicht in de buurt). Dingen die ik echt ![]() School daarna was meestal voetbal of basketbal. En in de vierde mochten we geloof ik kiezen wat we deden. School daarna was meestal voetbal, basketbal, volleybal of hockey. En in de vijfde kiezen (bv. paardrijden, fitness, tennis, squash, enz.). Nou vind ik voetbal, volleybal, basketbal en hockey gelukkig wel leuk. ![]() Beetje lange reply geworden. ![]() |
![]() |
|
softbal tot we erbij neervallen...!
mn moeder heeft op dezelfde school gezeten als ik en dezelfde leraar gehad voor sport (maar nee hoor, toeval, daar geloof ik niet in...!) en die deed al exact hetzelfde als wat hij nu, dertig jaar later, nog doet. sorry hoor, maar word je dan niet gek van jezelf? softbal, softbal, softbal, softbal en als we heel erg hard meneren, mogen we heeel misschien zelfs... jaja, niet te frivool worden... softbal! *trapt uit frustratie de kat door de kamer*
|
Wij hebben wel een flexe leraar, zo gek als een deur
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
nadeel, ik heb het maar 1 uur per week, en het is zeker 10 minuten heen 10 minuten terug dus we hebben maar zon 20 minuten om te gymen ![]() |
![]() |
|
Ik vond het vroeger niks. Maar nu me 4de jaar. Ik heb heleboel van die exacte vakken. En dus allemaal denken die hersens. Ik vindt gym nu een lekkere ontspannende vak
![]() ![]() Wat moet veranderen? Meer buiten gaan maar dat kan natuurlijk weer niet door het weer ![]()
|
Verwijderd
|
Ik lees dat veel leraren ontzettend veel hetzelfde geven. Heel vreemd. Bij ons was het enorme afwisseling, helaas zat er altijd wel rennen bij, maar dan nog
![]() Ieder jaar had wel atletiek, balsporten en turnen. Af en toe ook hiphopdansen er tussendoor. En op zich was dat wel handig: zo was er altijd wel wat waar je goed in kon zijn. En bij turnen moesten we vaak een vrije oefening presenteren waarbij je muziek mocht kiezen en zo, basket, volley en voetbal draaiden uit op klastoernooien enz. t Was dat ik altijd last had van mijn longen en weinig tot geen inspanning kon doen, anders vond ik het allemaal wel leuk, behalve dingen als rekstok en rennen ^^. Ik was ook vrij goed alleen in basket en voetbal, alleen had ik er de conditie niet voor. |
![]() |
||
Citaat:
absoluut ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquête lichamelijke opvoeding België. Nimbex | 0 | 13-09-2014 21:34 | |
Eindexamens 2003 |
4 In je profieldeel -> gezakt? miekmuis | 39 | 24-05-2003 17:25 | |
Algemene schoolzaken |
Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen? Verwijderd | 48 | 23-05-2003 09:13 | |
Eindexamens 2003 |
slaag en zak regeling @Moon | 6 | 28-03-2003 13:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
douchen op school lakyie | 45 | 15-04-2002 18:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
over anti-semitisme Joostje | 8 | 03-02-2002 20:23 |