Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2003, 17:57
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb de laatste paar maanden vaak last van een blaasontsteking. Het begon met een beetje pijn bij het plassen, maar na een paar keer blaasontsteking krijgen wordt het steeds erger. Het is nu al de zesde keer dat ik het heb, ondanks dat ik de vorige keren antibiotica heb gekregen van de huisarts.

Heeft een van jullie dit ook? En dan ook steeds weer achter elkaar? Wat kun je dr aan doen en hoe komt het (zo vaak terug)?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:05
Qimm
Qimm is offline
Ik denk dat het misschien nodig is om een kweek te maken. Het kan zijn dat de bacteriën die jouw blaasontsteking veroorzaken resistent zijn tegen de antibiotica.
Oud 16-12-2003, 18:06
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-12-2003 @ 19:05:
Ik denk dat het misschien nodig is om een kweek te maken. Het kan zijn dat de bacteriën die jouw blaasontsteking veroorzaken resistent zijn tegen de antibiotica.
Dat weet ik wel zeker na een aantal kuren... Maar kan het zijn dat het steeds weer terug komt? Ik slik nu de pil en heb gehoord dat het ook kan komen door seks enzo?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:06
Verwijderd
-veel vitamine c binnenkrijgen
-zorgen dat er geen bacterieen in komen (van voren naar achter afvegen/na geslachtsgemeenschap vrijwel direct plassen)
-je antibioticakuur helemaal afmaken..
- niet lang je plas ophouden

kan iemand nog aanvullen?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:09
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 16-12-2003 @ 19:06:
-veel vitamine c binnenkrijgen
-zorgen dat er geen bacterieen in komen (van voren naar achter afvegen/na geslachtsgemeenschap vrijwel direct plassen)
-je antibioticakuur helemaal afmaken..
- niet lang je plas ophouden

kan iemand nog aanvullen?
Ja Geen strakke broeken, strings dragen...

Maar daar hou ik me gewoon aan en ik heb t nog steeds
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:11
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 16-12-2003 @ 18:09:
Ja Geen strakke broeken, strings dragen...

Maar daar hou ik me gewoon aan en ik heb t nog steeds
dat zijn onlogische tips

Wat Stefanlovertje zei, dat zijn wel goeie tips. En als je je daar netjes aan houdt dan zou je in principe niet iedere keer wéér een blaasontsteking 'mogen' krijgen. Ik heb het sterke vermoeden dat de bacterien resistent gewoden zijn en dat een kweek nuttig is.
Oud 16-12-2003, 18:21
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 16-12-2003 @ 19:11:
dat zijn onlogische tips

Wat Stefanlovertje zei, dat zijn wel goeie tips. En als je je daar netjes aan houdt dan zou je in principe niet iedere keer wéér een blaasontsteking 'mogen' krijgen. Ik heb het sterke vermoeden dat de bacterien resistent gewoden zijn en dat een kweek nuttig is.
Als je hele strakke broeken draagt, dan worden alles samengeperst en krijgen bacterien de kans, dus tis wel een handige tip. De huisarts heeft het zelf aangeraden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 18:24
Qimm
Qimm is offline
nou ja vooral die van de string snapte ik niet, strakke broek enigzins logisch, maar toch... als je je netjes wast en de goeie kant op afveegt dan is het overbodig.
Oud 17-12-2003, 08:42
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb het nu ook al voor de 7de keer in een paar maanden tijd. Ook elke keer antibiotica gehad, maar dat helpt nu niet meer. Ben voor een kweek naar het ziekenhuis geweest, maar daar kwam niks uit. Als ik jou was, zou ik dat wel even aanvragen bij de huisarts. En verder kun je er heel weinig aan doen. Ik heb zelf het vermoeden dat hij bij mij van de sex komt, ondanks dat ik altijd meteen ga plassen, daarna goed was van onder en de hele dag veel water drink.

De tips van StefanLovertje zijn heel goed. Als aanvulling: zorg dat je veel drinkt (liefst water) en idd slik extra vitamine c en eventueel cranberrie. Daar ben ik nu mee bezig, werkt preventief en bij mij onderdrukt het de blaasontstekingen volgens mij wel.
Succes ermee!
Oud 17-12-2003, 09:20
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 17-12-2003 @ 09:42:
Ik heb het nu ook al voor de 7de keer in een paar maanden tijd. Ook elke keer antibiotica gehad, maar dat helpt nu niet meer. Ben voor een kweek naar het ziekenhuis geweest, maar daar kwam niks uit. Als ik jou was, zou ik dat wel even aanvragen bij de huisarts. En verder kun je er heel weinig aan doen. Ik heb zelf het vermoeden dat hij bij mij van de sex komt, ondanks dat ik altijd meteen ga plassen, daarna goed was van onder en de hele dag veel water drink.

De tips van StefanLovertje zijn heel goed. Als aanvulling: zorg dat je veel drinkt (liefst water) en idd slik extra vitamine c en eventueel cranberrie. Daar ben ik nu mee bezig, werkt preventief en bij mij onderdrukt het de blaasontstekingen volgens mij wel.
Succes ermee!
Ik heb al een afspraak met de huisarts voor die kweek. Moet ik alleen nog even langsbrengen. Zal vast niets uit komen, is altijd zo... Maja, voor de zekerheid. Thnx!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 09:27
Roos
Roos is offline
Plassen na de sex.
Oud 17-12-2003, 12:57
ekki
ekki is offline
Als je al zo vaak antibiotica hebt gehad, zou ik het geloof ik niet weer nemen. Antibiotica is hartstikke slecht en blijkbaar zit het probleem dieper. Probeer 'ns (dat duurt wel wat langer) veel water te drinken (als het kan 3 liter per dag) en cranberrysap of cranberrytabletten te slikken. Altijd aan het begin iets meer doen dan op de verpakking staat. En cranberrysap moet wel zonder suiker zijn als je dat gaat drinken (dan is het heeeeeeeeeel zuur, je kunt het dus ff verdunnen met water, maar moet echt geen suiker in zitten).

Je kunt deze dingen krijgen bij natuurvoedingswinkels. En inderdaad veel vitamine C. Ik zou sowieso even veel multivitaminen en echinaforce enzo gaan slikken, omdat je zoveel antibiotica hebt geslikt. Maar goed, dat moet je maar zien.

Regels voor berichten