Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2002, 15:44
Decalogue
Decalogue is offline
wat is Ki en hoe leer je het?
Advertentie
Oud 26-04-2002, 16:41
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Decalogue schreef:
wat is Ki en hoe leer je het?
Hier is mijn email: Jottem80@hotmail.com
Ikzelf oefen ook in Ki en ik zal je alles uitleggen.
Oud 26-04-2002, 16:44
wicce
wicce is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Hier is mijn email: Jottem80@hotmail.com
Ikzelf oefen ook in Ki en ik zal je alles uitleggen.
kuntu dan misschien zo vrij zijn om het op het forum uit tel leggen? anders blijve we aan dit soort topics met msn adresjes hangen, terwijl ik dan gewoon kan terug linken.

so, pwetty plies??
Oud 26-04-2002, 16:54
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
wicce schreef:

kuntu dan misschien zo vrij zijn om het op het forum uit tel leggen? anders blijve we aan dit soort topics met msn adresjes hangen, terwijl ik dan gewoon kan terug linken.

so, pwetty plies??
Nou goed dan ik zal het voor de 100ste keer uitleggen, maar kijk gewoon op andere topics, staat zat uitleg.

Ki is een levensenergie, dit is energie die in elk levend wezen zit. De energie komt uit chakra's, chakra's zijn punten in je lichaam die je energie geven. Nou zijn er sommige mensen zoals ik, die de energie (overigens ook ki genoemt, qi, chi enz) kunnen beheersen. Wij beoefenaars kunnen de energie door ons lichaam laten bewegen, als ik me concentreer op mijn vingertop, dan beweeg ik er mijn energie heen, daardoor ontstaat er een druk op mijn vingertop, ik laad mijn vingertop op. Nu kun je de energie (ki) voor alles gebruiken. Het kan je vrolijker maken als je in een dipje zit, je kunt er andere mensen mee helen, je kunt er voorwerpen (met heel veel oefening) mee bewegen, je kunt (met nog veel meer oefening) je eigen lichaam laten zweven. Je kunt ook sterker worden en sneller worden door ki. Je kunt bijvoorbeeld je energie naar je vuist bewegen, zodat je je vuist hard en minder (of geen) pijn hebt als je tegen een muur slaat. Je kunt je conditie verhogen met ki. Je kunt er beter mee zien en beter horen. Je kunt er dus alles mee bereiken, en niet alleen gezonde mensen kunnen het leren, ook gehandicapten. Iedereen leert het en gebruikt het op zijn eigen manier. Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest voor je.
Oud 26-04-2002, 17:17
M1D0_h0sSa/\/\_
M1D0_h0sSa/\/\_ is offline
enhoe leer je het?
Oud 26-04-2002, 17:59
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
M1D0_h0sSa/\/\_ schreef:
enhoe leer je het?
Dat ligt eraan, heb je al een soort gevoel dat constant door je lichaam stroomt? Dat is dus de energie. Maar als je je leeg voelt heb ik hier een techniek. Leer eerst mediteren, als je dat goed kan kun je het volgende doen (P.S. Als je mediteert is de kans groot dat je al zo'n stromend gevoel in je lichaam krijgt).
Ga dus op je rug liggen en relax voor een tijdje, nu ga je je op een chakra concentreren (energiepunt). Wij ki-beoefenaars gebruiken meestal de Tan-Tien. Deze chakra zit ongveer 5 cm onder je navel. Nu moet je je daarop concentreren, visualiseer de chakra als een bol van energie (het maakt niet uit welke kleur, maar de meeste gebruikte kleur is groen). Nu ga je net zo lang aan de bal van energie denken totdat je iets voelt. Het voelen kan een prikkel zijn, of een raar gevoel in je onderbuik. Nu visualiseer dat er energie uit de bal stroomt door je lichaam heen, probeer het te voelen. Het kan voelen als een soort vloeistof die je lichaam vult. Als je dit kan kun je proberen de energie te concentreren, kies een lichaamsdeel uit en beweeg daar je energie naar toe, de energie in het gekozen lichaamsdeel zat sterker worden. En als je dit kan kun je je handen zo houden net als of je een bal vasthoudt. Nu laat je de energie naar je handen stromen, als er genoeg zit laat je die energie eruit stromen naar elkaar toe, en concentreer de energie tot een bal. Als je een soort druk voelt die je handen van elkaar wegduwt het je een energie-bal gemaakt. Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen.
Oud 26-04-2002, 18:25
M1D0_h0sSa/\/\_
als ik het doe gebeurt er niks maar ik krigj wel een raar licht gevoel in mijn buik
oh jaw voor de mensen met vragen over paranormale krachten enzow
ik vond www.bovennatuurlijk.com wel een goede site ik snap meer maar de site is heel traag
Oud 26-04-2002, 19:14
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
M1D0_h0sSa/\/\_ schreef:
als ik het doe gebeurt er niks maar ik krigj wel een raar licht gevoel in mijn buik
oh jaw voor de mensen met vragen over paranormale krachten enzow
ik vond www.bovennatuurlijk.com wel een goede site ik snap meer maar de site is heel traag
Ja maar ten eerste, kun je goed mediteren? Hoe lang heb je van tevoren gemediteerd? En hoelang heb je er over gedaan om ki te voelen? Vergeet niet dat de bol stilstaat. De bol van energie moet je visualiseren dat deze draait. Bij sommige mensen lukt het in één keer (zoals bij mijn broertje binnen 10 min.), en bij sommige mensen duurt het gewoon weer langer. Blijven oefenen en niet opgeven, en vooral niet denken dat je het niet kunt!
Oud 27-04-2002, 09:38
M1D0_h0sSa/\/\_
hoe beweeg je die bal dan?
moet je denken waar die naartoe moet of moet het anders?
Oud 27-04-2002, 15:53
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
M1D0_h0sSa/\/\_ schreef:
hoe beweeg je die bal dan?
moet je denken waar die naartoe moet of moet het anders?
Je kunt de bal gewoon in je gedachte rondjes zien draaien om zijn as. Zie het als een planeet, maar dan van energie. Je hoeft het alleen maar te visualiseren (dus in je gedachte laten gebeuren), je kunt ook gewoon de hele bal (heel) langzaam door je lichaam laten bewegen, maar vergeet niet de bal weer op zijn plaats terug te zetten (5 cm onder je navel). Na wat oefen kun je al langzaam wat voelen. Succes.
Oud 27-04-2002, 17:31
Mysticus
Mysticus is offline
Een andere goed techniek om ki buiten je lichaam te leren voelen is om ki naar de vinger van je dominante hand te sturen.
laad die flink op.
Maak dan een draaiende beweging en visualiseer de energie in je vinger meedraaien.
Richt dan naar je andere arm en visualiseer nu hoe de ki eruit komt als een soort spiraal.
Oefen dat tot je het op je andere arm kan voelen.
Oud 27-04-2002, 19:50
Sylver
Sylver is offline
dat van die energiebol tussen je handen klinkt wel leuk en aardig, maar wat moet je ermee als je hem "af" hebt? verder las ik ergens dat je ook ki uit de natuur kan "verzamelen" hoe moet dat?
Oud 27-04-2002, 20:22
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Sylver schreef:
dat van die energiebol tussen je handen klinkt wel leuk en aardig, maar wat moet je ermee als je hem "af" hebt? verder las ik ergens dat je ook ki uit de natuur kan "verzamelen" hoe moet dat?
Ki uit de natuur noem je mana. Deze energie is onstabiel en moeilijk handelbaar, ik zou eerst maar es goeie controle over je eigen ki krijgen voordat je verder gaat ok?

P.S. Hoe trek je mana aan? Voel eerst de ki door je lichaam stromen, concentreer je nu op de energie in de lucht, in de aarde, nu laat je die energie in je lichaam stromen of een bal vormen.
Oud 27-04-2002, 20:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Een andere goed techniek om ki buiten je lichaam te leren voelen is om ki naar de vinger van je dominante hand te sturen.
laad die flink op.
Maak dan een draaiende beweging en visualiseer de energie in je vinger meedraaien.
Richt dan naar je andere arm en visualiseer nu hoe de ki eruit komt als een soort spiraal.
Oefen dat tot je het op je andere arm kan voelen.
Het is 100x zo belangrijker om eerst de energie goed "in" je lichaam te leren voelen. Maar die techniek die jij neerzetten is gewoon een drilboor. De mensen hier moeten eerst de ki leren voelen voordat ze verder gaan met al die andere technieken. Dus alsjeblieft moeilijke technieken neerzetten, eerst je eigen lichaam goed leren verkennen.
Oud 27-04-2002, 20:39
Sylver
Sylver is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ki uit de natuur noem je mana. Deze energie is onstabiel en moeilijk handelbaar, ik zou eerst maar es goeie controle over je eigen ki krijgen voordat je verder gaat ok?

P.S. Hoe trek je mana aan? Voel eerst de ki door je lichaam stromen, concentreer je nu op de energie in de lucht, in de aarde, nu laat je die energie in je lichaam stromen of een bal vormen.
bedankt voor de waarschuwing, maarre... hie zit het nou met het nut van die energiebal?
Oud 29-04-2002, 10:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Sylver schreef:

bedankt voor de waarschuwing, maarre... hie zit het nou met het nut van die energiebal?
Ow jaah sorry, als je een energiebal hebt gemaakt kun je die voor eigelijk alles gebruiken. Je gaat de energiebal vertellen wat je er mee wilt doen. Nou ikzelf wil ze gebruiken om mensen pijn te doen (klinkt mischien hard), je gaat denken dat de energiebal een bal is die de mensen pijn gaat doen. Als je dat goed kan kun je daarmee mensen verwonden, en dan niet lichamelijk verwonden maar energiek verwonden. Je laat hun energiestelsel een beetje door elkaar schudden, waardoor ze lichamelijk krijgen. Maar je kunt ook als je een energiebal hebt dit doen: Je gaat denken dat de energiebal mensen gaat genezen, stel iemand heeft pijn, je stuurt de bal erop af en laat hem genezen van de pijn. Er zijn nog ontelbare dingen wat je allemaal met energie kunt doen, sommige dingen vergen veel oefening, en andere weer niet zoveel.
Oud 29-04-2002, 12:33
Sylver
Sylver is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ow jaah sorry, als je een energiebal hebt gemaakt kun je die voor eigelijk alles gebruiken. Je gaat de energiebal vertellen wat je er mee wilt doen. Nou ikzelf wil ze gebruiken om mensen pijn te doen (klinkt mischien hard), je gaat denken dat de energiebal een bal is die de mensen pijn gaat doen. Als je dat goed kan kun je daarmee mensen verwonden, en dan niet lichamelijk verwonden maar energiek verwonden. Je laat hun energiestelsel een beetje door elkaar schudden, waardoor ze lichamelijk krijgen. Maar je kunt ook als je een energiebal hebt dit doen: Je gaat denken dat de energiebal mensen gaat genezen, stel iemand heeft pijn, je stuurt de bal erop af en laat hem genezen van de pijn. Er zijn nog ontelbare dingen wat je allemaal met energie kunt doen, sommige dingen vergen veel oefening, en andere weer niet zoveel.
nog één vraagje: stel dat ik die bal ergens voor heb gebruikt (bijv. om iemand te genezen ofzo) hoe vul ik mijn "verloren energie" dan weer aan? en kun je ook "leeg raken" (als een soort "ki-accu"?)
Oud 29-04-2002, 12:52
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Sylver schreef:

nog één vraagje: stel dat ik die bal ergens voor heb gebruikt (bijv. om iemand te genezen ofzo) hoe vul ik mijn "verloren energie" dan weer aan? en kun je ook "leeg raken" (als een soort "ki-accu"?)
Jaah, je haalt je ki via je Tan-Tien, dat is die chakra 5 cm onder je navel. Dit is zeg maar een soort van ki-accu jah, en deze kan op een begeven moment op raken, en als die op is, dan heb je een burnout. Maar je kunt ff gaan mediteren of zo, of rustig wat gaan eten. De energie laad zich vaneigens weer op, maar je kunt ook grouden of ki-drawing toepassen. Grounden is je concentreren op de energie van de aarde en die dan in je lichaam halen. En ki-drawing is de energie van de lucht in je ademen. Ik zelf ga altijd ff rustig ergens liggen en concentreer me op mijn Tan-Tien, en ik laat daar dan rustig energie uit stromen die mijn lichaam dan weer vult.
Oud 30-04-2002, 23:18
Donziewoman
Donziewoman is offline
Toch nog even een vraagjhu van mij..
Ik heb het idee dat ik dit wel heel interressant vind..
Dus ik wil het ook gaan proberen..
Maar ik wil nog even weten..
Kan dit negatieve gevolgen hebben voor mijezelf..
als ik het op de verkeerde manier doe..
Want ik wil wel ff beetje zekerheid daarover..
niet dat ik ineens weet ik wat met me gebeurd..
Dus alsk allemaal volg wat hier staat dan kan ik ook Met dat Ki gaan doen en dus mezelf in bepaalde dingen sterker maken..
Kan ik daarmee ook mijn onzekerheid minder maken..
Of dat niet..

Plz antwoord alvast bedankt
Oud 01-05-2002, 12:00
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Donziewoman schreef:
Toch nog even een vraagjhu van mij..
Ik heb het idee dat ik dit wel heel interressant vind..
Dus ik wil het ook gaan proberen..
Maar ik wil nog even weten..
Kan dit negatieve gevolgen hebben voor mijezelf..
als ik het op de verkeerde manier doe..
Want ik wil wel ff beetje zekerheid daarover..
niet dat ik ineens weet ik wat met me gebeurd..
Dus alsk allemaal volg wat hier staat dan kan ik ook Met dat Ki gaan doen en dus mezelf in bepaalde dingen sterker maken..
Kan ik daarmee ook mijn onzekerheid minder maken..
Of dat niet..

Plz antwoord alvast bedankt
Ja je kunt ook je onzekerheid minder maken. Als je ki goed gebruikt zal het je goed doen, gebruik je het op de verkeerde manier, dan word je zelf alleen maar zieker. De energie die leer je beheersen, en als je iets fout doet met die energie kan dat gevolgen hebben voor je lichaam, je kunt ziek worden. Maar als je het op de manier gebruikt zoals ik boven heb gezet kan er niets mis gaan, je moet wel altijd de energie langzaam bewegen. Je kunt je eigen sterker maken in bepaalde dingen, maar dat ligt eraan wat, sommige dingen zijn makkelijker dan andere.
Oud 01-05-2002, 12:06
Donziewoman
Donziewoman is offline
Kijk ik ben dus enorm onzeker...
door bepaalde dingen is dat gekomen en ik wil gwoon wat zekerder worden..
en ik weet dat ik het kan maar het lukt me gwoon niet dus je denkt dat dat me wel gaat lukken dmv Ki..
en gwoon wat sterker in mijn schoenen staan en lekker in mijn vel zitten...

Thnx..
Oud 01-05-2002, 19:17
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Donziewoman schreef:
Kijk ik ben dus enorm onzeker...
door bepaalde dingen is dat gekomen en ik wil gwoon wat zekerder worden..
en ik weet dat ik het kan maar het lukt me gwoon niet dus je denkt dat dat me wel gaat lukken dmv Ki..
en gwoon wat sterker in mijn schoenen staan en lekker in mijn vel zitten...

Thnx..
Geen dank, als je éénmaal de Ki lekker door je lichaam kunt laten vloeien gaat het allemaal vaneigens. Je voelt je energieker, zekerder, vrolijker. Als ik ooit me echt rot voel doe ik dit, ik ga ergens liggen en laat de ki door m'n lichaam vloeien, ik zie het als een gele heldere kleur, ik laat die energie me blij voelen, het lukt echt. Je voelt je dan echt vrolijker, dit is wel handig voor mensen die depressief zijn.
Oud 04-05-2002, 22:15
ABrules
ABrules is offline
May The Ki be with you.
Oud 05-05-2002, 08:38
real terminator
real terminator is offline
ik ben hier net nieuw op het forum maar ik was al eerder geintereseerd in dit onderwerp... Alleen heb ik nog een vraag...
waar zitten al die chakras ik weet nu dat er 1tje zit 5cm onder je navel maar waar nog meer?????
Oud 05-05-2002, 08:40
real terminator
ow ja ook nog een vraag (ik zit wanhopig vragen te bedenken...)
als je dan gaat mediteren is het dan verstandig om naar muziek te luisteren die je aanspreekt.?
Advertentie
Oud 05-05-2002, 10:36
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
real terminator schreef:
ow ja ook nog een vraag (ik zit wanhopig vragen te bedenken...)
als je dan gaat mediteren is het dan verstandig om naar muziek te luisteren die je aanspreekt.?
Dat kan, zolang het maar rustig is en jij je er eigen goed bij voelt. Maar het kan zijn dat je dan meer op het liedje gaat letten. Ik doe altijd zonder muziek, gewoon wat voor jou het rustigste is. De sleutel tot meditatie is dat je geest en lichaam even rustig blijven.
Oud 05-05-2002, 10:41
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
real terminator schreef:
ik ben hier net nieuw op het forum maar ik was al eerder geintereseerd in dit onderwerp... Alleen heb ik nog een vraag...
waar zitten al die chakras ik weet nu dat er 1tje zit 5cm onder je navel maar waar nog meer?????
Je hebt 7 hoofdchakra's, daarnaast heb je nog ongeveer 100 andere chakra's en subchakra's, je hebt dus eigelijk heel veel chakra's. Maar goed de 7 hoofdchakra's:
1. De basis-chakra (zit helemaal onder in je lichaam bij je stuitje)
2. De sex-chakra (zit ongeveer 5 cm onder je navel)
3. De solar-plexus (zit ongeveer onder je borstbeen)
4. De hart-chakra (zit onder je borstkast vlakbij het hart)
5. De keel-chakra (zit onder in je keel)
6. Het 3e oog chakra (zit tussen je wenkbrauwen)
7. De kruin-chakra (zit bovenop je hoofd)
Oud 05-05-2002, 14:32
real terminator
dank je wel enne kan je de energie zich in alle chakras bevinden of alleen in de seks-chakra?
Oud 05-05-2002, 14:46
real terminator
volgens mij zit het in alle chakras of nie maar ik heb et nog nooit gedaan maar als je dit een boel traint word je dan sterker op dit punt of blijf je gewoon zoals je begon op dit punt
Oud 05-05-2002, 15:05
real terminator
en de laatste vraag voor de antwoorden komen als je sterker kan worden op dit gebied hoe train je dat dan??
Oud 05-05-2002, 19:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
real terminator schreef:
en de laatste vraag voor de antwoorden komen als je sterker kan worden op dit gebied hoe train je dat dan??
Wow al die vragen! Maar goed ik zal antwoorden, ik help graag mensen. Ik zou eerst maar es goed leren mediteren, en daarna de technieken uitvoeren om de energie te sturen. Als je dat kan kun je energieballen maken. Door dat te oefenen word je energie ook beter. Maar ik neem aan dat jij op een andere manier sterker wilt worden? Ga je eerst concentreren op je 7 chakra's, maak ze nu dicht, doe dit door de chakra's te visualiseren als open bloemen, maak ze nu één voor één dicht. Probeer niet meer aan energie te denken, denk dat je lichaam leeg is en dat er geen energie in zit. Nu ga je hard trainen, conditietraining, krachttraining en de rest. Je zult merken dat je sneller moe word maar dat is alleen goed. Als je flink moe bent ga je ergens rustig liggen, nu open je je chakra's weer, visualiseer ze als bloemen die één voor één open gaan. Laat nu weer de energie door je lichaam stromen. De energie-concentratie op je spieren zal nu hoger zijn. Zo kun je bijvoorbeeld energie sterker maken.
Oud 06-05-2002, 06:28
real terminator
ok bedankt ik ga het allemaal proberen!
en mischien komen er nog vragen....
Oud 06-05-2002, 10:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
real terminator schreef:
ok bedankt ik ga het allemaal proberen!
en mischien komen er nog vragen....
Hahaha, geeft niet.
Oud 07-05-2002, 09:31
JediJoel
JediJoel is offline
Yo, Ki Fighter.
Tijdje niet geweest, er is een hoop veranderd. Alleen maar goed, eigenlijk.
Maarruh, Hoe werkt dat mediteren nou precies? Alleen rustig liggen, en relaxen, of moet je nog meer doen? Greetzzz
Oud 07-05-2002, 11:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Yo, Ki Fighter.
Tijdje niet geweest, er is een hoop veranderd. Alleen maar goed, eigenlijk.
Maarruh, Hoe werkt dat mediteren nou precies? Alleen rustig liggen, en relaxen, of moet je nog meer doen? Greetzzz
Iedereen denkt altijd van: Ow shit mediteren wat moeilijk, alles lijkt hun moeilijk terwijl het helemaal niet moeilijk is. Maar goed, ga in een houding zitten op liggen die jij het makkelijkst vind en waarin jij je het rustigst voelt. Sluit je ogen en ontspan elke spier in je lichaam, nu ga je proberen rustig te ademen en nergens aan te denken, komen er toch gedachtes? Okee laat maar komen, als je maar niet blijft er aan denken. Als het niet goed lukt kun je in je geest een brandende kaars zien, concentreer je nu op de vlam. Deze techniek heeft bij veel mensen geholpen. Ik hoop dat het lukt!
Oud 08-05-2002, 13:08
JediJoel
JediJoel is offline
Nou, ik voelde niet echt veel...
Maar ik kon me niet zo goed concentreren, denk ik. Ik zie die groene energiebal wel, maar ik kan hem niet plaatsen op 5 cm onder mn navel...
Ook als ik mijn vingers daar op druk, lukt het nog niet...
Maar ja, blijven oefenen he?
(btw: ik had ongeveer 10 minuten gerelaxed, net nadat ik echt goed wakker was geworden.)
Oud 08-05-2002, 13:11
JediJoel
JediJoel is offline
Is er ook verschil tussen personen hoe sterk iemand is? Of is elke persoon even sterk..
Oud 08-05-2002, 15:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
JediJoel schreef:
Nou, ik voelde niet echt veel...
Maar ik kon me niet zo goed concentreren, denk ik. Ik zie die groene energiebal wel, maar ik kan hem niet plaatsen op 5 cm onder mn navel...
Ook als ik mijn vingers daar op druk, lukt het nog niet...
Maar ja, blijven oefenen he?
(btw: ik had ongeveer 10 minuten gerelaxed, net nadat ik echt goed wakker was geworden.)
Net nadat je wakker was geworden? s'Morgens is het altijd zwakker, doe het rond de middag waar je energieniveau op het hoogst is.
Oud 09-05-2002, 08:46
CryperA
CryperA is offline
nu is er in een andere topic iets over reiki en ki...ik heb het een vriendin ook gevraagd en die zei dat reiki en ki ongeveer hetzelfde waren. Alleen met ki werk je via de chakra's en met reiki via energieen van de kosmos.

Is ki dan een soort via-via-wijze van reiki??
Ik bedoel omdat de energie uit de chakra's weer vanuit de kosmos komt?

Met die energieballen werk ik trouwens ook, maar ook daarmee werk ik via energie uit de kosmos :)
Oud 09-05-2002, 08:56
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
CryperA schreef:
nu is er in een andere topic iets over reiki en ki...ik heb het een vriendin ook gevraagd en die zei dat reiki en ki ongeveer hetzelfde waren. Alleen met ki werk je via de chakra's en met reiki via energieen van de kosmos.

Is ki dan een soort via-via-wijze van reiki??
Ik bedoel omdat de energie uit de chakra's weer vanuit de kosmos komt?

Met die energieballen werk ik trouwens ook, maar ook daarmee werk ik via energie uit de kosmos
Reiki en Ki maken gebruik van dezelfde energie. Die energie kun je aanpassen voor allerlei zaken. Je kunt het gebruiken voor helen, Reiki. En je kunt het ook bijvoorbeeld gebruiken voor ki ballen, Ki. Vraagje: Hoe haal jij energie uit de kosmos? Ik heb al een keer uitgelegd dat de chakra's in een lichaam verbonden staan met de energie uit de kosmos. Via een chakra krijg je energie binnen van de kosmos. Dus op welke manier je ook energie haalt, het komt altijd van de kosmos. Maar gebruiken jullie reiki-beoefenaars een andere techniek om aan energie te komen? Hoe gaat die techniek dan?
Oud 09-05-2002, 09:44
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Reiki en Ki maken gebruik van dezelfde energie. Die energie kun je aanpassen voor allerlei zaken. Je kunt het gebruiken voor helen, Reiki. En je kunt het ook bijvoorbeeld gebruiken voor ki ballen, Ki. Vraagje: Hoe haal jij energie uit de kosmos? Ik heb al een keer uitgelegd dat de chakra's in een lichaam verbonden staan met de energie uit de kosmos. Via een chakra krijg je energie binnen van de kosmos. Dus op welke manier je ook energie haalt, het komt altijd van de kosmos. Maar gebruiken jullie reiki-beoefenaars een andere techniek om aan energie te komen? Hoe gaat die techniek dan?
oozooo nee ok, maakt alles weer duidelijker Sorrie btw dat je alles zovaak moet uitleggen

Hmmz, nu ik duidelijker kijk...ik visualiseer bij mijn kruin dat daar een luikje opent en ik zo in contact sta met de kosmos. Die energie gaat dan door dat luikje, naar beneden, door mijn handpalmen heen en daar maak ik dan een energiebal van.
Sja eigelijk gaat de energie dan door mijn chakra's.

Hmmz, ik raak een beetje in de war eigelijk

En ik ben nog niet een echte reiki-beoefenaar, ik ben alleen bezig met energie op planten en met energieballen
Oud 09-05-2002, 10:40
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
CryperA schreef:

oozooo nee ok, maakt alles weer duidelijker Sorrie btw dat je alles zovaak moet uitleggen

Hmmz, nu ik duidelijker kijk...ik visualiseer bij mijn kruin dat daar een luikje opent en ik zo in contact sta met de kosmos. Die energie gaat dan door dat luikje, naar beneden, door mijn handpalmen heen en daar maak ik dan een energiebal van.
Sja eigelijk gaat de energie dan door mijn chakra's.

Hmmz, ik raak een beetje in de war eigelijk

En ik ben nog niet een echte reiki-beoefenaar, ik ben alleen bezig met energie op planten en met energieballen
Ja die techniek ken ik, maar wij ki-beoefenaars kunnen het "ook" via de kruin doen. Dat doet ieder mens vanzelf. Telkens als je inamdemt komt er energie via je kruin door naar je lichaam. Ik had pas op TV iets moois gezien. Als je elke nacht slaapt met een zware zak op je buik, dan word de ademhaling moeilijker. Als je dat gewent bent krijg je een veel sterkere ademahaling, en als je een sterke ademahaling hebt haal je meer energie uit de kosmos en krijgt het lichaam meer energie waardoor het sterker is, je bent dan ook beter bestand tegen ziektes.

P.S. De kruin is net als het 3e oog ook een speciale chakra. Met deze kruinchakra haal je ook energie uit de kosmos, alleen deze is er denk ik beter in en gevoeliger voor, daarom wordt de kruinchakra gebruikt. Dus eigelijk komt het weer op het zelfde neer: Energie haal je toch altijd uit je chakra's die verbonden staan met de kosmos. Dus eigelijk haal je energie uit een chakra zonder dat je het zelf weet.
Oud 09-05-2002, 10:57
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Ja die techniek ken ik, maar wij ki-beoefenaars kunnen het "ook" via de kruin doen. Dat doet ieder mens vanzelf. Telkens als je inamdemt komt er energie via je kruin door naar je lichaam. Ik had pas op TV iets moois gezien. Als je elke nacht slaapt met een zware zak op je buik, dan word de ademhaling moeilijker. Als je dat gewent bent krijg je een veel sterkere ademahaling, en als je een sterke ademahaling hebt haal je meer energie uit de kosmos en krijgt het lichaam meer energie waardoor het sterker is, je bent dan ook beter bestand tegen ziektes.

P.S. De kruin is net als het 3e oog ook een speciale chakra. Met deze kruinchakra haal je ook energie uit de kosmos, alleen deze is er denk ik beter in en gevoeliger voor, daarom wordt de kruinchakra gebruikt. Dus eigelijk komt het weer op het zelfde neer: Energie haal je toch altijd uit je chakra's die verbonden staan met de kosmos. Dus eigelijk haal je energie uit een chakra zonder dat je het zelf weet.
Jeps, wel thnx voor de clear up

Intressant, inderdaad
Oud 09-05-2002, 22:10
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
CryperA schreef:

Jeps, wel thnx voor de clear up

Intressant, inderdaad
Geen dank
Oud 10-05-2002, 13:32
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Net nadat je wakker was geworden? s'Morgens is het altijd zwakker, doe het rond de middag waar je energieniveau op het hoogst is.
Ok. Maarruh, hoe voelt het precies als je het voelt? Beetje prikkelend zei iemand? Kun je meer precies zijn?
Oud 10-05-2002, 13:56
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
JediJoel schreef:

Ok. Maarruh, hoe voelt het precies als je het voelt? Beetje prikkelend zei iemand? Kun je meer precies zijn?
Dat is nou juist het lastige, iedereen voelt het weer iets anders. Voel het maar als een stroming die door je lichaam vloeit. Voel het als een soort warmte.
Oud 24-05-2002, 08:49
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Dat is nou juist het lastige, iedereen voelt het weer iets anders. Voel het maar als een stroming die door je lichaam vloeit. Voel het als een soort warmte.
Naja, ik kijk wel. Ik heb niet echt veel tijd, misschien in de vakantie.
BTW, Ki Fighter, had je je meel al gechekt?
Oud 24-05-2002, 12:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
JediJoel schreef:

Naja, ik kijk wel. Ik heb niet echt veel tijd, misschien in de vakantie.
BTW, Ki Fighter, had je je meel al gechekt?
Ja je wou toch een keer afspreken? Ik heb als het goed is al iets terug gestuurd.
Oud 26-05-2002, 13:20
Verwijderd
Whehehe, ik was gister op discovery iets aan het kijken over die Shaolin monnikken, met hun kung fu, en zij gebruiken dat chi ook, o.a. door het te centreren op bijvoorbeeld hun vuist en dan voelen ze daar gewoon geen pijn meer... Echt lijp Ik neem aan dat jullie met je ki gedoe dat ook zo gebruiken, en hoewel jullie ietsje minder geloofwaardig overkomen (door die magie troep ertussendoor en sommige dingen -_o) geloof ik wel dat je het op die manieren als bij de Shaolin kunt gebruiken...
Oud 26-05-2002, 15:13
Verwijderd
De geest is inderdaad in staat om dingen als pijn zodanig te negeren dat het niet voelbaar meer is... volgens mij zit die techniek in je hersenen en komt het niet zozeer door Ki, krachtvelden en energieboosts of wat dan ook, maar dus gewoon door een al dan niet sterke geest... Ik zie die Ki techniek die veel mensen hier beoefenen meer als het veertje van Dombo de Disney olifant

[goudentip]als je jeuk hebt en je focust je op iets anders, heb je geen jeuk meer!! [/goudentip]
Advertentie

Regels voor berichten