Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ikzelf oefen ook in Ki en ik zal je alles uitleggen.
||
Citaat:
so, pwetty plies?? ![]()
||
Citaat:
Ga dus op je rug liggen en relax voor een tijdje, nu ga je je op een chakra concentreren (energiepunt). Wij ki-beoefenaars gebruiken meestal de Tan-Tien. Deze chakra zit ongveer 5 cm onder je navel. Nu moet je je daarop concentreren, visualiseer de chakra als een bol van energie (het maakt niet uit welke kleur, maar de meeste gebruikte kleur is groen). Nu ga je net zo lang aan de bal van energie denken totdat je iets voelt. Het voelen kan een prikkel zijn, of een raar gevoel in je onderbuik. Nu visualiseer dat er energie uit de bal stroomt door je lichaam heen, probeer het te voelen. Het kan voelen als een soort vloeistof die je lichaam vult. Als je dit kan kun je proberen de energie te concentreren, kies een lichaamsdeel uit en beweeg daar je energie naar toe, de energie in het gekozen lichaamsdeel zat sterker worden. En als je dit kan kun je je handen zo houden net als of je een bal vasthoudt. Nu laat je de energie naar je handen stromen, als er genoeg zit laat je die energie eruit stromen naar elkaar toe, en concentreer de energie tot een bal. Als je een soort druk voelt die je handen van elkaar wegduwt het je een energie-bal gemaakt. Ik hoop dat ik je op weg heb geholpen.
|
![]() |
als ik het doe gebeurt er niks maar ik krigj wel een raar licht gevoel in mijn buik
oh jaw voor de mensen met vragen over paranormale krachten enzow ik vond www.bovennatuurlijk.com wel een goede site ik snap meer maar de site is heel traag |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Een andere goed techniek om ki buiten je lichaam te leren voelen is om ki naar de vinger van je dominante hand te sturen.
laad die flink op. Maak dan een draaiende beweging en visualiseer de energie in je vinger meedraaien. Richt dan naar je andere arm en visualiseer nu hoe de ki eruit komt als een soort spiraal. Oefen dat tot je het op je andere arm kan voelen.
||
Citaat:
P.S. Hoe trek je mana aan? Voel eerst de ki door je lichaam stromen, concentreer je nu op de energie in de lucht, in de aarde, nu laat je die energie in je lichaam stromen of een bal vormen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Toch nog even een vraagjhu van mij..
Ik heb het idee dat ik dit wel heel interressant vind.. Dus ik wil het ook gaan proberen.. Maar ik wil nog even weten.. Kan dit negatieve gevolgen hebben voor mijezelf.. als ik het op de verkeerde manier doe.. Want ik wil wel ff beetje zekerheid daarover.. niet dat ik ineens weet ik wat met me gebeurd.. Dus alsk allemaal volg wat hier staat dan kan ik ook Met dat Ki gaan doen en dus mezelf in bepaalde dingen sterker maken.. Kan ik daarmee ook mijn onzekerheid minder maken.. Of dat niet.. Plz antwoord alvast bedankt |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Kijk ik ben dus enorm onzeker...
door bepaalde dingen is dat gekomen en ik wil gwoon wat zekerder worden.. en ik weet dat ik het kan maar het lukt me gwoon niet dus je denkt dat dat me wel gaat lukken dmv Ki.. en gwoon wat sterker in mijn schoenen staan en lekker in mijn vel zitten... Thnx.. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
1. De basis-chakra (zit helemaal onder in je lichaam bij je stuitje) 2. De sex-chakra (zit ongeveer 5 cm onder je navel) 3. De solar-plexus (zit ongeveer onder je borstbeen) 4. De hart-chakra (zit onder je borstkast vlakbij het hart) 5. De keel-chakra (zit onder in je keel) 6. Het 3e oog chakra (zit tussen je wenkbrauwen) 7. De kruin-chakra (zit bovenop je hoofd)
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Nou, ik voelde niet echt veel...
![]() Maar ik kon me niet zo goed concentreren, denk ik. Ik zie die groene energiebal wel, maar ik kan hem niet plaatsen op 5 cm onder mn navel... Ook als ik mijn vingers daar op druk, lukt het nog niet... ![]() Maar ja, blijven oefenen he? ![]() (btw: ik had ongeveer 10 minuten gerelaxed, net nadat ik echt goed wakker was geworden.)
||
Citaat:
|
nu is er in een andere topic iets over reiki en ki...ik heb het een vriendin ook gevraagd en die zei dat reiki en ki ongeveer hetzelfde waren. Alleen met ki werk je via de chakra's en met reiki via energieen van de kosmos.
Is ki dan een soort via-via-wijze van reiki?? Ik bedoel omdat de energie uit de chakra's weer vanuit de kosmos komt? Met die energieballen werk ik trouwens ook, maar ook daarmee werk ik via energie uit de kosmos :)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Hmmz, nu ik duidelijker kijk...ik visualiseer bij mijn kruin dat daar een luikje opent en ik zo in contact sta met de kosmos. Die energie gaat dan door dat luikje, naar beneden, door mijn handpalmen heen en daar maak ik dan een energiebal van. Sja eigelijk gaat de energie dan door mijn chakra's. ![]() Hmmz, ik raak een beetje in de war eigelijk ![]() En ik ben nog niet een echte reiki-beoefenaar, ik ben alleen bezig met energie op planten en met energieballen ![]()
||
Citaat:
P.S. De kruin is net als het 3e oog ook een speciale chakra. Met deze kruinchakra haal je ook energie uit de kosmos, alleen deze is er denk ik beter in en gevoeliger voor, daarom wordt de kruinchakra gebruikt. Dus eigelijk komt het weer op het zelfde neer: Energie haal je toch altijd uit je chakra's die verbonden staan met de kosmos. Dus eigelijk haal je energie uit een chakra zonder dat je het zelf weet.
||
Citaat:
![]() Intressant, inderdaad ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
BTW, Ki Fighter, had je je meel al gechekt?
|
Verwijderd
|
Whehehe, ik was gister op discovery iets aan het kijken over die Shaolin monnikken, met hun kung fu, en zij gebruiken dat chi ook, o.a. door het te centreren op bijvoorbeeld hun vuist en dan voelen ze daar gewoon geen pijn meer... Echt lijp
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
De geest is inderdaad in staat om dingen als pijn zodanig te negeren dat het niet voelbaar meer is... volgens mij zit die techniek in je hersenen en komt het niet zozeer door Ki, krachtvelden en energieboosts of wat dan ook, maar dus gewoon door een al dan niet sterke geest... Ik zie die Ki techniek die veel mensen hier beoefenen meer als het veertje van Dombo de Disney olifant
![]() [goudentip]als je jeuk hebt en je focust je op iets anders, heb je geen jeuk meer!! ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[WI] Breuken omschrijven Peter1989 | 6 | 10-10-2013 17:42 | |
Studeren |
Kunstmatige Intelligentie???????????? Aidaa | 15 | 15-10-2007 10:16 | |
Vrije tijd |