|
|
Bekijk resultaten poll: ben jij eenzaam? | |||
ja ik voel me aan een stuk door eenzaam |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 12.44% |
ja ik voel me regelmatig eenzaam |
86 | 39.63% |
af en toe ben ik wel eenzaam; wie niet? |
79 | 36.41% |
bijna niet / zelden |
21 | 9.68% |
anders..... |
4 | 1.84% |
Aantal stemmers: 217. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Altijd, al ben ik er niet elke seconde van de dag mee bezig natuurlijk.
Eenzaamheid is een relatief begrip. Eigenlijk kun je je (in mijn ogen) ook alleen maar eenzaam voelen. Eenzaam zijn zou dan meer zoiets zijn als; alleen zijn. Maar dat is mijn mening. Ik kan het soms heel gezellig vinden ergens, mensen om me heen hebben plezier, daar kan ik van genieten, maar kan dan soms tegelijk beseffen hoe eenzaam ik me voel. (mijn excuses als ik het werkwoord zijn een keer gebruik. Ik zal dan waarschijnlijk voelen bedoelen ![]() Ik voel me constant eenzaam. Voel me altijd anders dan anderen. Ben ik natuurlijk ook. Iedereen is anders dan anderen, iedereen is uniek. (zelfs een kloon is nooit geheel identiek, geestelijk gezien in ieder geval niet) Misschien voel ik me altijd wel eenzaam omdat ik vaak niet het gevoel heb bij iemand uit te kunnen huilen, bij iemand terecht te kunnen. Heb ook vaak (meer altijd dan soms) het gevoel dingen fout te doen, fout te begrijpen, fout te reageren. Ik kan me soms zo dom, en daardoor eenzaam, voelen. Ik kan me vaak erg klein, dus eenzaam, voelen. Je eenzaam voelen hoeft ook helemaal niet logisch te zijn volgens mij. De laatste keer dat ik bij 'mijn' psychologe was maakten we een soort van analyse, samen, over hoe het ging. Zij vroeg, ik antwoorde. Veel ging goed en kreeg een voldoende (in cijfers uitgedrukt), maar ik voelde nog steeds eenzaam. Volgens haar kon dat niet. Gelukkig is ze daar verder niet op door gegaan, maar toch. Maar iemand aan de top, met veel succes en veel geld, kan zich toch ook eenzaam voelen, ondanks een gelukkig gezin te hebben bijvoorbeeld. Alleen zijn kan ik erg fijn vinden. Hoef dan geen rekening te houden met anderen. Kan mezelf zijn, me niet druk hoeven maken over mijn mening. Wordt niet gestoord tijdens het lezen door een ander. Alleen zijn kan mij een heel rustig gevoel geven, zolang ik er maar ook echt zelf voor kies. Ongewenst alleen zijn is een 'ramp' voor mij, maar als ik er zelf voor kies ben ik misschien nog wel op m'n gelukkigst. In mijn familie voel ik me ook een buitenbeentje, voel me daardoor ook vaak eenzaam. (met familie bedoel ik zowel gezin als familie van moeder's kant als familie van vader's kant) Ook helemaal niet gek misschien, in mijn gezin ben ik een nakomertje (12 jaar jonger dan broer en zus), in de familie van moeder's kant zit ik er leuk tussenin (iedereen meer dan 6 jaar ouder of meer dan 6 jaar jonger). Familie van vader's kan zie ik niet zo vaak, ook geen behoefte aan hoor, maar toch. Nu is het kerst, mijn broer eindelijk in 10 jaar weer eens thuis tijdens kerst en waar zit ik? op de computer, niet normaal toch? Maar goed, aan gezeur heeft niemand iets. Hoe we ons ook voelen, we zullen toch zo goed mogelijk verder moeten met ons leven..... vind ik
|
Neuh. Ik heb veel familie, op zich ook wel vrienden (eigelijk vind ik het ook weer geen échte vrienden, meer goede kennissen) maar ik heb nou eenmaal niet zo de behoefte om die op te zoeken. Ik vermaak me prima alleen of met mijn familie, hoef ze niet continu om me heen te hebben. Zeker niet als ik school heb, daarna ben ik blij om even geen mensen te zien. Mijn moeder vraagt me weleens of ik nou niet aan het vereenzamen ben maar dat vind ik onzin, ik vind het prima zo.
|
Verwijderd
|
mmz ben toch niet de enige
![]() aan de antwoorden op de poll te zien kun je wel zeggen dat bijna de helft van de bezoekers van dit forum eenzaamheid toch wel zien als een probleem (lijkt mij tenminste als je het regelmatig bent). tenslotte neem ik aan dat als je je eenzaam voelt je dat nooit fijn vindt. soms is het heel fijn om alleen te zijn maar op sommige dagen heb ik echt het gevoel alsof niemand mij kent, alsof men vrienden langs me heen leven en het bijna niemand wat boeit wie ik ben. dat voelt wel *** (LOGISCH!). geen vriendin hebben is ook wel iets van eenzaamheid denk ik. de meeste tijd maakt het me niets uit maar soms is het ----> i need love. en dan niet van me ouders ofzo, dat snap je vast wel ![]() er zit niet echt een lijn in dit verhaal maar het is ook al half 2 (vandaar!). wat ik probeer te zeggen is dat ik het fijn vindt dat er genoeg mensen zijn die zich ook vaak eenzaam voelen (niet dat ik dat andere mensen toewens). in mijn klas was er niemand die wel eens eenzaam was (of ze durfden het niet te zeggen, kan ook ![]() maar wat doen jullie zoal tegen deze eenzaamheid, of moet ik voor deze vraag weer een nieuwe topic openen? ![]() |
![]() |
|
ik breek vaak alles wat mij lief is af om weer terug in eenzaamheid te vervallen om dan weer diep tragisch als een drama queen te gaan huilen in de nacht terwijl ik mezelf tussendoor lekker verwen met een massage
maar me eenzaam als een negatief gevoel uhh ![]() ik heb aan mezelf genoeg. de rest is een leuke bijkomstigheid ofso ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 26-12-2003 om 04:38. |
![]() |
|
af en toe
vroeger heel erg vaak maar nu ik mijn vriend heb veel minder. alleen zie ik hem niet heel erg vaak, dus voel ik me af en toe nog wel alleen omdat ik hem zoveel mis. ik heb ook niet een familie met wie ik super-close ben dus...maar meestal voel ik me niet écht alleen
|
![]() |
de laatste tijd voel ik me best eenzaam..
alleen... tis uit met mn vriend...en nu 2maanden lang echt een vage situatie tussen ons..waar ik best mee zit.. vooral s´avonds als ik alleen op bed lig...dan voel ik me echt alleen
||
Citaat:
|
![]() |
|
ik denk dat eenzaam zijn verschillende betekenisen kan hebben.
Ik ben regelmatig eenzaam, omdat ik voel dat er op zo'n momenten niemand is waarop ik kan vertrouwen. maar langs de andere kant ben ik ook veel alleen, en dat zie ik niet als eenzaam zijn, want dat alleen zijn is bewust, ik ben graag alleen en ik sluit me graag af van de mensen rondom mij , daar kies ik voor. Samengevat denk ik dat eenzaamheid iets is waar je niet bewust voor kiest, een pijnlijk gevoel dat je overvalt en waar je niets kan aan doen , en dat iedereen overkomt, of je nu een sociaal iemand of een eenzaat bent. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() (ik wil 'm best toevoegen, 't lijkt me alleen een vrij nutteloze optie, al is het maar omdat 'anders..' erbij staat. ![]()
|
..Voel me de laatste tijd veelal eenzaam...
(M'n allerbeste vriendin heeft @ the moment een drugsprobleem.. Dat houdt me bezig. Verder sluit ik mezelf vaak alleen op in m'n kamer... Ben af 'n toe beetje misantropisch ingesteld ![]()
|
Vroeger voelde ik me aan een stuk door eenzaam/ rot en verveelde ik me te pletter omdat ik geen vrienden had (eentje die ik al vanaf haar geboorte ken maar die zie ik maar een paar keer per jaar) en op school de pispaal was etc.
Ik zat de hele dag thuis en deed nooit iets leuks omdat ik niet zo ergens naar toe durfde te gaan in mn eentje (behalve de stad en de supermarkt etc. dan, maar niet uitgaan s'avonds, dat vond ik voor lul) en ik verder niemand had die ik mee kon vragen. Ik kreeg ook nog eens een minderwaardigheidscomplex door mn ouders omdat die het maar raar vonden dat ik niet zo goed alleen uit durfde en me steeds zaten uit te kafferen dat ik gewoon in mn uppie naar een cafe moest gaan, bij een vereniging moest gaan, niet zo chagerijning moest kijken, niet zo ascoiaal over moest komen etc. Pas later ben ik daardoor gaan inzien dat ik echt niet de enige 14 of 16-jarige was die niet zo goed alleen uit wou gaan (s'avonds bijv.) omdat ze dan bang was dat dat ontzettend op zou vallen als ze helemaal remi de discotheek binnen zou stappen en die bang was dat ze dan de hele avond als een muurbloem langs de kant zou staan omdat ze niemand kende daar. Tegenwoordig voel ik me niet meer vaak eenzaam. Alleen op momenten dat ik zie hoeveel vrienden/ kennissen en activiteiten anderen hebben en weer met mn neus op de feiten gedrukt wordt dat ik toch best eenzaam ben. Of op momenten dat ik mn leven als een sleur zie en graag iets leuks wil gaan doen, es lekker uit de band springen (uitgaan, ergens heen): ik heb dan geen mensen met wie ik iets kan gaan doen (heb maar 4 vrienden/ kennissen en die wonen niet allemaal even dichtbij.) Ik heb geen mensen die ik kan opbellen als ik uit wil gaan of zin heb in een dagje uit/ shoppen, ik heb geen mensen om mee te vragen naar een saunacentrum want zij durven allemaal niet naakt etc., ik heb geen mensen met wie ik bepaalde interesses kan delen, ik heb geen mensen bij wie ik gezellig over de vloer kan komen als ik me verveel, heb geen mensen die ik zomaar even kan bellen om ff loos te babbelen (als de 2 mensen van de 4 die ik wel eens bel niet thuis zijn). En ga zo maar door. tja dan baal ik best wel van het feit dat ik niet zo durferig ben om vrienden te maken en dat ik niet weet hoe ik vrienden moet behouden -als ik een leuk iemand heb ontmoet- etc. en voel ik me verveeld en eenzaam. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Studenten en eenzaamheid Student22 | 22 | 17-09-2014 11:04 | |
Psychologie |
Onnodig Eenzaam Verwijderd | 13 | 06-11-2012 14:05 | |
De Kantine |
Arrr!! Ben jij een piraat? Verwijderd | 36 | 03-12-2007 21:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 | |
ARTistiek |
Een poëtisch en vaag verhaal metzondernix | 35 | 12-08-2001 14:07 |