Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 15:00
Guissie
Guissie is offline
iemand ooit naar Arizona geweest?(grand canyon,monument valley,bryce canyon)
ik ga daar in de meivakantie 10 dagen heen met mijn vader, hij is daar al een paar keer eerder geweest maar hebben jullie nog tips qua plaatsen of dingen die je echt moet zien?
Advertentie
Oud 15-01-2004, 15:22
Alexanchez
Alexanchez is offline
Zeg kerel. Heb jij enig idee wat flora & fauna betekent?
Inderdaad ja, planten en dieren.

Dus dit past hier niet... Op naar De Kantine.
Oud 15-01-2004, 15:55
autodropje
autodropje is offline
F&F __> DK
Oud 15-01-2004, 15:56
Wawl
Wawl is offline
Nee, daar ben ik nog nooit geweest. Lijkt me wel erg stoer.
Oud 15-01-2004, 15:56
hasseltboy
hasseltboy is offline
Nee... wel op het lijstje...
Oud 15-01-2004, 15:58
Kuzco
Kuzco is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-01-2004 @ 16:56:
Idem
Oud 15-01-2004, 16:00
zwoesj
zwoesj is offline
Nee, helaas niet.
Oud 15-01-2004, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 15-01-2004 @ 16:56:
Oud 15-01-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Oud 15-01-2004, 16:30
frozenfountain
frozenfountain is offline
Jep, Grand Canyon is heel . Maar na 2 dagen ben je er wel op uitgekeken, die enorme kloof
Bryce Canyon is ongeveer hetzelfde. Maar ziet er meer cow boy-achtig uit.
Enneh, er is een supermooie mall in Scottsdale vlakbij Phoenix. Ook de moeite waard. Ik was daar maar 1 dag.
Oud 15-01-2004, 17:35
Lionheart
Citaat:
Oud 15-01-2004, 18:27
Verwijderd
Nee, lijkt me wel heel leuk
Oud 15-01-2004, 18:29
Gatara
Gatara is offline
Staat ook op mijn lijstje. Hoewel ik totaal niet zit te springen op een reisje naar de VS met die rare regelingen in vliegtuigen en op land enzo. Misschien ooit als de storm der paranoia wat bekoeld is

Prachtige natuur daar. Wil ik heel graag zien.
Oud 15-01-2004, 18:40
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:29:
Staat ook op mijn lijstje. Hoewel ik totaal niet zit te springen op een reisje naar de VS met die rare regelingen in vliegtuigen en op land enzo. Misschien ooit als de storm der paranoia wat bekoeld is

Prachtige natuur daar. Wil ik heel graag zien.
Geldt niet voor Nederlanders, dacht ik.
Oud 15-01-2004, 19:19
schietgeweer
schietgeweer is offline
Monument Valley is erg mooi.
Oud 15-01-2004, 19:24
Verwijderd
Nah, Californië is vele malen harder!
Oud 15-01-2004, 20:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Die vingerafdruk enzo? Ja, weet ik. Maar het feit dat daar alleen al onderscheid in gemaakt wordt (alsof een Nederlander geen terrorist kan zijn ) en ueberhaupt dat er zo'n paranoia in het algemeen erom heen is. Nee bedankt. Dan liever op een rustiger moment de VS bezoeken.
Oud 15-01-2004, 21:13
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Guissie schreef op 15-01-2004 @ 16:00:
ik ga daar in de meivakantie 10 dagen heen met mijn vader, hij is daar al een paar keer eerder geweest maar hebben jullie nog tips qua plaatsen of dingen die je echt moet zien?

Jaaa! Als je ooit in scotsdale komt, in het centrum zit een ontzettend gave 'Ice-cream parlor' Helemaal rose met wit, zuurstokje buiten. Net zo'n dingetje uit Grease ofzo. Héél leuk en ze hebben er de lekkerste milkshake die ik ooit heb gegeten.!
En voor de rest, tja, Bryce enzo. Zion National Park is toch ook niet zover? Die is ook héél mooi.
Oud 15-01-2004, 22:10
Verwijderd
Mijn vriend heeft 3 jaar in Phoenix Arizona gewoond.. Ik zal eens aan hem vragen wat je nou echt gezien moet hebben. Grand Canyon schijnt wel heel mooi te zijn idd
Oud 15-01-2004, 22:16
herby
herby is offline
Ik vond Bryce Canyon mooier dan Grans Canyon toen ik er was, maar Grand Canyon is indrukwekkender.

Ow jah Indianen-nederzettinkjes zoeken, wel doen, daar verkopen ze nog leuke dingen

En als je ergens een stel heel vreemde reclameborden naar een of andere vage winkel in het midden van de woestijn ziet staan, stop even bij die winkel, daar verkopen (of verkochten iig) ze "Arizona Bull Shit", stierenschijt in een glazen bol, vet humor.

Er was ook een spookstadje, een mijnstad, ben ik de naam ff van kwijt.
En Las Vegas uiteraard.

Blijf vooral niet te lang op 1 plek hangen, er is heel veel te zien.
Heb zelf een tour gemaakt door geheel West-Amerika, was vet mooi, alleen de verkeerde tijd van het jaat, we mochten Death Valley niet in te heet.
Oud 15-01-2004, 22:18
the tourist
the tourist is offline
Nee. Daar is het erg warm in de zomer (en dat is een heel nutteloze mededeling ) Het lijkt me er op zich wel leuk, maar er zijn andere plekken/landen waar ik eerst heen wil
Oud 16-01-2004, 07:42
Tandpasta
Tandpasta is offline
Nee, nog niet.
Oud 16-01-2004, 08:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Tandpasta schreef op 16-01-2004 @ 08:42:
Nee, nog niet.
Oud 16-01-2004, 08:56
Verwijderd
Daar wil ik ooit nog wel eens heen, ik geloof dat een vriendin er is geweest.. *jaloers*
Oud 16-01-2004, 11:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nopez, wel in Florida.
Oud 16-01-2004, 13:05
Ieke
Ieke is offline
Je zegt het zelf al: Grand Canyon, Monument Valley en Bryce Canyon. Phoenix vond ik werkelijk niks aan, niet veel te beleven, maar het was daar dan ook heel erg heet. Zelf vind ik Miami en San Fransico de leukste Amerikaanse steden waar ik ben geweest. Was nog een mooi park daar, maar ik kan me de naam niet meer herrinneren. eens kijken of ik het voor je op kan zoeken, was een beetje woenstijn achtig met hele speciale bomen.
Monument Valley is wel kleiner als het altijd lijkt op tv, verder geloof ik dat je er alleen met de auto in mag.

Citaat:
herby schreef op 15-01-2004 @ 23:16:
Ik vond Bryce Canyon mooier dan Grans Canyon toen ik er was, maar Grand Canyon is indrukwekkender.

Ow jah Indianen-nederzettinkjes zoeken, wel doen, daar verkopen ze nog leuke dingen

En als je ergens een stel heel vreemde reclameborden naar een of andere vage winkel in het midden van de woestijn ziet staan, stop even bij die winkel, daar verkopen (of verkochten iig) ze "Arizona Bull Shit", stierenschijt in een glazen bol, vet humor.

Er was ook een spookstadje, een mijnstad, ben ik de naam ff van kwijt.
En Las Vegas uiteraard.

Blijf vooral niet te lang op 1 plek hangen, er is heel veel te zien.
Heb zelf een tour gemaakt door geheel West-Amerika, was vet mooi, alleen de verkeerde tijd van het jaat, we mochten Death Valley niet in te heet.
Vegas ligt niet in Arizona maar in Nevada. Vond het echt een gestoorde plaats, de gokmachines stonden zelf in de supermarkt.
Ben het met je eens dat Bryce mooier is dan de Grand Canyon. De Grand Canyon is gewoon zo groot dat je het niet goed kan bevatten. Allebij iig zeer de moeite waard.
Jammer dat je Death Vally niet in mocht, vond het echt zeer bijzonder. Ook heel heet trouwens, we hadden de auto aan het koken (was tussen de 45 en 50 graden)

Fijne vakantie! De afstanden zijn wel groot, dus hou daar wel rekening mee.
Oud 16-01-2004, 15:13
Guissie
Guissie is offline
hehe nou die gaan op het aanteken lijstje
thnx allemaal, ik ben zelf ook 1 keer naar florida geweest met de everglades enz en de stranden dat is ook zeer de moeite waard
Oud 03-02-2004, 09:14
Lief muisje
Lief muisje is offline
Ik ben d'r geweest! Was echt vet cool, ik weet verder geen plaatsen meer. Want was al een tijdje geleden
Oud 03-02-2004, 09:50
Verwijderd
Biosfeer II !!
Oud 03-02-2004, 10:49
Souris
Souris is offline
ik ben er geweest.
Grand Canyon, Monument Valley en Bryce Canyon heb ik allemaal gezien en dan nog wat van die parken.

we hebben ook geisers gezien in 1 van die parken.
zo mooi alleen het stonk wel

en death valley heb ik ook gezien,daar was het idd erg heet
je moet echt veel foto`s maken enzow omdat je het niet allemaal kan bevatten die mooie dingen.
het is zo veel moois in 1 keer
Oud 03-02-2004, 13:00
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 19:29:
[B]Staat ook op mijn lijstje. Hoewel ik totaal niet zit te springen op een reisje naar de VS met die rare regelingen in vliegtuigen en op land enzo. Misschien ooit als de storm der paranoia wat bekoeld is

B]
Jij hebt veel geduld blijkbaar?
Oud 03-02-2004, 14:08
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-01-2004 @ 19:40:
Funny. Ook als je onder het Visa waiver programma het land binnenkomt ben je subject to questioning en de hele shit. En je kunt wel degelijk geweigerd worden.
Oud 03-02-2004, 20:58
herby
herby is offline
Citaat:
Ieke schreef op 16-01-2004 @ 14:05:
Was nog een mooi park daar, maar ik kan me de naam niet meer herrinneren. eens kijken of ik het voor je op kan zoeken, was een beetje woenstijn achtig met hele speciale bomen.
Sequoia's?
de Sequoia's was ik idd vergeten, die waren echt indrukwekkend.

Er is ook ergens zo'n park met stenen bomen maar ik heb geen flauw idee in welk land, daar wil ik echt nog es heen.
Oud 03-02-2004, 21:01
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
herby schreef op 03-02-2004 @ 21:58:
Sequoia's?

Er is ook ergens zo'n park met stenen bomen maar ik heb geen flauw idee in welk land, daar wil ik echt nog es heen.
, de sequoia's staan ergens in de bergen bij San Fransisco niet in Arizona(veel te warm) en versteende bomen zijn er op goenoeg plekken, ik heb het zelf een keer op Lesbos in Griekenland gezien
Oud 03-02-2004, 21:23
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
herby schreef op 03-02-2004 @ 21:58:
Sequoia's?

Nee, dat is in Calaornië.
Ik bedoelde Josua tree national park. (geloof dat je het zo schrijft) Helaas was het toen ik daat was heel heiig zodat je niet ver kon kijken, maar als het helder is kan je echt super ver kijken.
Oud 03-02-2004, 21:28
EspumaX
EspumaX is offline
Het wordt steeds meer DK alias vakantieforum
Oud 04-02-2004, 13:25
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
Guissie schreef op 15-01-2004 @ 16:00:
Nee, maar ik ken iemadn die daar heen gaat!...Lijkt me ook wel leuk, ik ga eind feb. naar Barcelona met mijn vader! is ook leuk!
Oud 04-02-2004, 14:07
Roos
Roos is offline
Deze kan toch naar het wisselforum nu?
Oud 04-02-2004, 15:55
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
zjoerd schreef op 04-02-2004 @ 14:25:
Nee, maar ik ken iemadn die daar heen gaat!...Lijkt me ook wel leuk, ik ga eind feb. naar Barcelona met mijn vader! is ook leuk!
geen opgezette smile doen als avatar
Oud 21-04-2004, 16:28
Guissie
Guissie is offline
Ik heb trouwens 10 dagen de tijd en ga iig naar Goosenecks,Grand Canyon,Bryce Canyon,Zion Natl. Park en Monument Valley. Heb je dan genoeg tijd om dan via Las Vegas terug naar Phoenix te gaan? Want Las Vegas wil ik wel een keer gezien hebben.
Oud 21-04-2004, 16:54
L1
L1 is offline
honkbal in Phoenix. Daar is een heel mooi stadion: bank one ballpark.

Oud 21-04-2004, 16:59
Martjin
Martjin is offline
Ik zou naar Florida gaan, daar heb je al die vette pretparken, grote steden en mooie stranden
Oud 21-04-2004, 16:59
Envy
Envy is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-01-2004 @ 16:56 :
Oud 21-04-2004, 17:06
Boogie
Boogie is offline
Tegenwoordig hebben we een reisforum.

De Kantine ---> Reizen & Vakantie/Verre Bestemmingen
Oud 21-04-2004, 17:54
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
MartenZ schreef op 21-04-2004 @ 17:59 :
Ik zou naar Florida gaan, daar heb je al die vette pretparken, grote steden en mooie stranden
Ben ik al geweest hehe
Oud 21-04-2004, 17:55
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Boogie schreef op 21-04-2004 @ 18:06 :
Tegenwoordig hebben we een reisforum.

De Kantine ---> Reizen & Vakantie/Verre Bestemmingen
Weet ik maar dit topic is al heel oud en aangezien er toen nog gee reisforum was en ik deze even wilde uppen kon het niet anders. En ik ben geen forumbaas dus kan ik het niet ff gaan verplaatsen.
Oud 21-04-2004, 19:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Guissie schreef op 21-04-2004 @ 17:28 :
Ik heb trouwens 10 dagen de tijd en ga iig naar Goosenecks,Grand Canyon,Bryce Canyon,Zion Natl. Park en Monument Valley. Heb je dan genoeg tijd om dan via Las Vegas terug naar Phoenix te gaan? Want Las Vegas wil ik wel een keer gezien hebben.
dan heb je wel de mooiste dingen iig.
Las Vagas is idd een van de dingen die je een keer gezien moet hebben. Het is werkelijk krankzinnig daar. Heel erg veel tijd heb je er niet nodig, tenzij je veel dingen wil proberen. Er worden daar veel shows gegeven en als je die wil bekijken is het wel raadzaam om wat langer te blijven, maar verder heb je de gok hallen snel gezien. De strip is wel leuk om even af te gaan en de bijzondere dingen die er staan even te zien (Vergeet de vulkaan niet, die laten ze eens in de zoveel tijd gaan). Opzich heb je in een avond het wel gezien. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog geen 21 bent wordt je daarbinnen bij gokautomaten constant weggestuurt en gemaant door te lopen.
Iig is er in Las Vegas veel meer te beleven dan in Phoenix, dus als je ergens tijd moet aftrekken kan je het het beste daar doen. Als je de kans hebt om een stukje door Bryce te wandelen moet je dat ook zeker doen, met alleen aan de rand staan is het minder bijzonder dan als je er ook een stukje hebt doorgelopen.
Monument vally mag je trouwens alleen met een auto in, lopen mag iig niet. Ik weet niet hoe jou reis geregelt is, maar het is erg zonde als je er niet in kan.

Ik heb trouwens ook wat foto's die ik zelf heb gemaakt daar:
http://www.boomspeed.com/ieke/bryce01.jpg
http://www.boomspeed.com/ieke/bryce04.jpg
http://www.boomspeed.com/ieke/bryce05.jpg
http://www.boomspeed.com/ieke/monumentvalley01.jpg
http://www.boomspeed.com/ieke/monumentvalley02.jpg
Oud 21-04-2004, 19:29
Guissie
Guissie is offline
Thnx

Ik heb van meer mensen gehoord dat Phoenix niet zo super is idd, was dan ook niet van plan daar lang te blijven, alleen vanwege vliegveld...
Echt zeer mooie foto's en die monumentvalley01 heb ik als bureaublad haha alleen dan genomen vanuit het midden van de weg.

deze:
Oud 21-04-2004, 21:33
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Guissie schreef op 21-04-2004 @ 20:29 :
Thnx

Ik heb van meer mensen gehoord dat Phoenix niet zo super is idd, was dan ook niet van plan daar lang te blijven, alleen vanwege vliegveld...
Echt zeer mooie foto's en die monumentvalley01 heb ik als bureaublad haha alleen dan genomen vanuit het midden van de weg.

deze:
[afbeelding]

Ik vond het een beetje gevaarlijk om in het midden van de weg te gaan staan. Deze foto's vind ik zelf wel de mooiste die ik heb gemaakt, met nog een aantal anderen, maar op die plaatsen kom je niet.
Heel erg veel plezier en geniet ervan
Oud 21-04-2004, 22:33
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, wel in Florida, was mooi
Je schijnt daar in Arizone wel mooie mokkels te hebben

Regels voor berichten