Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2004, 22:45
Gatara
Gatara is offline
(sorry, het is weliswaar een nieuwsbericht, maar vond het toch meer hier horen. Misschien dat jullie hier wat aan hebben. En anders gooi je dr maar een slot op)

Russisch meisje beschikt over 'röntgenvisie'

Een Russisch meisje kan in mensenlichamen kijken. Russische wetenschappers zijn stomverbaasd.

Getest
Het 16 jaar oude meisje, Natalia Demkina, kan zonder hulpmiddelen organen van mensen zien. Ze is gestest door Russische dokters en die kunnen haar bijzondere gave niet verklaren.

Bevestigd
Natalia was erg blij dat de dokters haar gave bevestigden. Ze denkt zelf dat ze door een aantal operaties de 'röntgenvisie' heeft gekregen. Natalia kan zelfs door simpelweg naar iemand te kijken bepalen of die een ziekte heeft, en welke ziekte dat precies is.

Studie
Natalia wil haar gave gebruiken in haar toekomstige professionele leven. Ze studeert nu medicijnen in Moskou. Ze helpt ook bij veel diagnoses en ze ondergaat ook zelf nog veel tests. Die moeten een wetenschappelijke verklaring opleveren voor haar 'röntgenvisie'.

Prima
Natalia vind het allemaal prima: "Als ze een verklaring kunnen vinden voor mijn gave dan heb ik een goede kans om naar de meest prestigieuze school voor medicijnen te gaan."
Bron: RTL Nieuws

Teenage girl 'has X-ray vision'

Updated 15 January 2004, 15.14

Scientists in Russia are baffled by a girl who apparently has X-ray vision and can see inside human bodies.

Reports say 16-year-old Natalia Demkina has been tested by doctors at the children's hospital in Saransk and they can't explain her strange talent.

Natalia, who can describe the inside of bodies in detail, said she was pleased the doctors didn't think she was lying.

But she claims to be worried "that they might be hiding something from me about why I can see through objects".

Spooky talent!
Natalia's apparent spooky talent has caught the imagination of the Russian public.

Her mother, Tatiana Vladimirovna, said: "I knew she was a talented girl. When she started to claim she sees through things, that worried me."
BBC
Oud 19-01-2004, 22:55
Maarten
Maarten is offline
Ik geloof er geen snars van

Ons lichaam is aangepast om bepaald deel van het spectrum waar te nemen, en zij heeft toevalligerwijs dusdanige mutaties gehad zodat ze rontgenstraling kan waarnemen of iig een ander veel van het spectrum?

Ik betwijfel dat onze hersenen het goed zouden kunnen verwerken. Al met al erg ongeloofwaardig.
Oud 19-01-2004, 23:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 19-01-2004 @ 23:55:
Ik geloof er geen snars van

Ons lichaam is aangepast om bepaald deel van het spectrum waar te nemen, en zij heeft toevalligerwijs dusdanige mutaties gehad zodat ze rontgenstraling kan waarnemen of iig een ander veel van het spectrum?

Ik betwijfel dat onze hersenen het goed zouden kunnen verwerken. Al met al erg ongeloofwaardig.
Zou cool zijn als "deze mutatie" - in de veronderstelling dat het waar is - de nieuwe ge-evolueerde mens is. Zou handig zijn, want dan hebben we geen rontgenapparaten meer nodig

Mutaties zijn niet wereldvreemd, dus wat dat betreft weet je het nooit. Het klinkt inderdaad nogal ongeloofwaardig en vraag me eigenlijk af hoe ze het gecontroleerd hebben.

Desalniettemin, het was ook vreemd dat die hoogbejaarde vrouw in Rusland van een paar jaar terug opeens een nieuwe tand kreeg. Haar enige van dat moment Het zou kunnen dat deze nog in de kaak zat maar er nu pas uitkwam, maar het zou ook een mutatie kunnen zijn en een volwassen tand die een volwassen tand verving die er al niet meer inzat. Deze mutatie (als het er 1 was) zou ook erg handig zijn voor de mensheid, aangezien we steeds ouder worden en het logisch is dat we een groot deel van ons leven zonder alle tanden in de mond zullen doorbrengen. Dan komt een extra gebit handig uit

Oud 20-01-2004, 08:45
Maarten
Maarten is offline
Citaat:

Zou cool zijn als "deze mutatie" - in de veronderstelling dat het waar is - de nieuwe ge-evolueerde mens is. Zou handig zijn, want dan hebben we geen rontgenapparaten meer nodig
Nou, hier zijn vele mutaties voor nodig en ze moeten ook nog op precies de juiste plaatsen gebeuren. Onwaarschijnlijk dus

Citaat:
Mutaties zijn niet wereldvreemd, dus wat dat betreft weet je het nooit. Het klinkt inderdaad nogal ongeloofwaardig en vraag me eigenlijk af hoe ze het gecontroleerd hebben.
Je weet het inderdaad nooit, maar de kans dat dit gebeurd is echt zooooooooooo klein

Citaat:
Desalniettemin, het was ook vreemd dat die hoogbejaarde vrouw in Rusland van een paar jaar terug opeens een nieuwe tand kreeg. Haar enige van dat moment Het zou kunnen dat deze nog in de kaak zat maar er nu pas uitkwam, maar het zou ook een mutatie kunnen zijn en een volwassen tand die een volwassen tand verving die er al niet meer inzat. Deze mutatie (als het er 1 was) zou ook erg handig zijn voor de mensheid, aangezien we steeds ouder worden en het logisch is dat we een groot deel van ons leven zonder alle tanden in de mond zullen doorbrengen. Dan komt een extra gebit handig uit
Dit verhaal is geloofwaardiger, maar je moet goed beseffen dat het meestal niet 1 mutatie kost om zoeits te krijgen. Ongeremde celdeling kost ook meerdere mutaties bijvoorbeeld.
Oud 20-01-2004, 09:30
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 20-01-2004 @ 09:45:
Nou, hier zijn vele mutaties voor nodig en ze moeten ook nog op precies de juiste plaatsen gebeuren. Onwaarschijnlijk dus
Mutaties die ook daadwerkelijk verschil maken, vinden meestal plaats in de eicel, of soms in de zaadcel of in de bevruchte eicel... dus dan is er nog maar 1 cel, en dan is er nog niet echt zoiets als 'de plaats in het lichaam' .

Als je 'goede plaats op het DNA' bedoelt, doe dan maar alsof ik dit niet heb gezegd
Oud 20-01-2004, 14:08
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Zou wel handig zijn voor je bio proefwerk maar volgens mij is het allemaal gelul, ze verzint het denk ik alleen om op die goede medicijnenschool te komen.
Oud 20-01-2004, 14:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Vaaaaaag.

Maarja, ik sluit niets uit.
Oud 21-01-2004, 15:42
Verwijderd
je zou het maar hebben
Oud 21-01-2004, 15:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
en waar zend ze die röntgestralen mee uit dan?! Dat kan helemaal niet joh. Dat zou ook een beetje heel ongezond voor haar omgeving zijn met al die straling. Die mensen in het ziekenhuis gaan niet voorniks achter zo'n loden muur staan tijdens het maken van een foto. Ze maken meerdere foto's op een dag en als ze dan steeds "bestraald" zouden worden gaat het op een gegeven moment echt niet goed meer met ze...
Oud 21-01-2004, 16:48
Verwijderd
Als dit werkelijk zo is, haalt dat meisje de twintig niet. De straling die daarbij vrijkomt, constant, omdat het immers 'in haar ogen zit', lijkt me snel leiden tot een hersentumor.
Oud 21-01-2004, 16:53
Verwijderd
Vaag verhaal, maar ik vraag me af hoe het met die straling zit
Oud 21-01-2004, 16:59
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Kweet niet of ze ook echt rontgenstralen in haar ogen heeft...tis meer een soort paranormale gaven ofzo denk ik...
Oud 21-01-2004, 17:12
SonOfSinterklaz
SonOfSinterklaz is offline
Ik denkt het zelfde als tulpje6.........een paranormale gave......Of haar ogen zijn gemuteerd.
Oud 21-01-2004, 17:21
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
misschien kan ze wel een beetje infrarood zien
maar dan zou ze ook last moeten hebben van kachels en vliegtuigen
Oud 21-01-2004, 17:31
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Natalia kan zelfs door simpelweg naar iemand te kijken bepalen of die een ziekte heeft, en welke ziekte dat precies is.
Dit stukje maakt het zeer ongeloofwaardig.
Oud 21-01-2004, 17:58
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 21-01-2004 @ 18:31:
Ja, want daar heb je toch eits meer dan een rontgenblik voor nodig denk ik
maarja.. rusland joh
Oud 21-01-2004, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 21-01-2004 @ 18:31:
Precies. Nu doe ik het ook af als crap.
Oud 21-01-2004, 19:54
Divina Flor
Divina Flor is offline
Voor ik dit geloof wil ik meer bewijs en waarom ze die gave precies zou hebben.
- eerst zien, dan geloven -
Oud 22-01-2004, 10:51
$TR@NG3R
$TR@NG3R is offline
Als die artsen het bevestigen lijkt het mij dat ze haar gewoon wat dingen hebben laten bekijken en later met rontgenstralen hebben gekeken of het waar was.
Oud 22-01-2004, 11:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
wazig hoor... hoe kan dat nou? dat betekend dus dat ze nooit iemand normaal ziet maar altijd de binnenkant hahhha wel vreemd... kan t niet echt geloven maar goed
Oud 22-01-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 22-01-2004 @ 12:26:
wazig hoor... hoe kan dat nou? dat betekend dus dat ze nooit iemand normaal ziet maar altijd de binnenkant hahhha wel vreemd... kan t niet echt geloven maar goed
Ja, nog niet eens aan gedacht, dan ziet ze dus nooit normaal... ja, tenzij ze het aan en uit kan zetten, zoals superman
Oud 22-01-2004, 11:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 21-01-2004 @ 17:59:
Kweet niet of ze ook echt rontgenstralen in haar ogen heeft...tis meer een soort paranormale gaven ofzo denk ik...
ALS ze het inderdaad echt kan, dan denk ik dat je gelijk hebt. En ik denk ook dat dit artikel niet voor niets rontgenvisie en -ogen tussen aanhalingstekens zet.

(is het niet ook zo dat als ze echt zulke ogen heeft altijd zwart ziet oid?)
Oud 22-01-2004, 12:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
stel je voor je ziet alleen iemands ingewanden ofzo
ze zal t idd zien wanneer ze wil (ALS het waar is)
maar toch... goh schat je hebt een tumor in je lever you're going to die in 7 days
Oud 22-01-2004, 12:21
Maarten
Maarten is offline
Hangt er vanaf grl

Wij hebben aparte kleur en zwart-wit zenuwcellen op ons netvlies zitten (kegeltjes en staafjes). Kleur zien wij niet doordat de kegeltjes een apart signaal afgeven voor elke kleur (Ze kunnen slechts aan of uit) maar doordat sommige zenuwcellen bij andere golflengtes maximaal actief zijn. Dus volgens mij zou je nog steeds in kleur moeten kunnen zien, het hangt er maar vanaf hoe dat oog in elkaar zit.

offtopic:

Citaat:

stel je voor je ziet alleen iemands ingewanden ofzo
ze zal t idd zien wanneer ze wil (ALS het waar is)
maar toch... goh schat je hebt een tumor in je lever you're going to die in 7 days
Dat doet me denken aan een boek dat ik gelezen heb, daar kan een vrouw de toekomst zien en die weet dat die vrouw doodgaat maar ze vertelt het niet omdat ze het toch niet zou geloven.

Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 12:24.
Oud 22-01-2004, 12:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 22-01-2004 @ 13:21:
Hangt er vanaf grl

Wij hebben aparte kleur en zwart-wit zenuwcellen op ons netvlies zitten (kegeltjes en staafjes). Kleur zien wij niet doordat de kegeltjes een apart signaal afgeven voor elke kleur (Ze kunnen slechts aan of uit) maar doordat sommige zenuwcellen bij andere golflengtes maximaal actief zijn. Dus volgens mij zou je nog steeds in kleur moeten kunnen zien, het hangt er maar vanaf hoe dat oog in elkaar zit.

offtopic:

Dat doet me denken aan een boek dat ik gelezen heb, daar kan een vrouw de toekomst zien en die weet dat die vrouw doodgaat maar ze vertelt het niet omdat ze het toch niet zou geloven.
I see. Ik dacht opeens aan dat de rontgenfoto's altijd een soort negatieven zijn en dus vroeg ik me dat af.
Oud 22-01-2004, 12:32
Sithan
Sithan is offline
Misschien wel een slachtoffer van tsjernobyl met de bijbehorende mutaties
Ik vind t maar een wazig verhaal
Oud 22-01-2004, 12:47
Roos
Roos is offline
Ookal ZOU ze rontgen-ogen hebben..
Dan kan ze nog niet zomaar kunnen zeggen welke ziekte iemand heeft. Lijkt me sterk dat een 16-jarig meisje in 1 oogopslag diagnoses kan stellen...?
Oud 22-01-2004, 14:15
Hulk
Hulk is offline
de hele dag tegen organen aankijken, lijkt me ook niet fijn. als het nou nog net door kleding heengaat . Maar als het werkelijk waar is is het voor de wetenschap wel interessant

intelligente reactie op ander forum

This is rubish...
Something like "X-ray" vision is a remanescent of the way the ancients imagined our vision worked. They used to think rays came out of our eyes that allowed us to see.

Problem is that what we "see" if the affect some form of light (visible light "normaly") has on the nerve cells of the eyes.
That means that for example a "heat vision" would be possible if our brain and eyes was equiped to make pictures out of the Infrared light that hit us, some animals do that and actualy SEE heat.

The obvious problem is that it implies that light (visible, heat or anything else) MUST interfere with the eye nerve cells and for OBVIOUS reasons x-ray does NOT interfere with the eyes (ie: e-rays cross the nerve cells without being absorved).

_____

Problem is that any sort of light/radiation that crossed people's flesh and let you look inside their body (see the bones) would also cross HER flesh (eyes) and thus not be absorbed hence not be seen.
I am afraid that "x-ray vision" is a phisical impossibility without apropriate equipment.
Even if for some freak mutation the girl's eye nerve cells had lead in them (absorbs x-rays) the lead would kill her (toxic) and it would have to be several milimiters thick to absorb the x-rays. Since nerve cells are only microns thick and not the necessary milimiters that would also be a no go.

Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 15:47.
Oud 22-01-2004, 15:44
Fade of Light
Fade of Light is offline
onzin.

Die gedachte wordt alleen maar versterkt door:
"Natalia kan zelfs door simpelweg naar iemand te kijken bepalen of die een ziekte heeft, en welke ziekte dat precies is. "

Dan zou zij op 16 jarige leeftijd de kennis van een voleerd dokter hebben, of misschien zelfs meer... (edit: zoals roos dus al zei)

daarbij kom maar naar fatosnelijk westers land en laat je testen. Ruslans als bron geloof ik niet.
Oud 22-01-2004, 17:54
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb er nog een ander artikel over gelezen. Daarin zeggen ze dat het iets is wat ze 'aan en uit kan zetten'. -ze bedoelen dus niet letterlijk rontgenstraling, maar dat hadden we zelf ook al wel bedacht, toch?- Ook helpt ze vaak bij het stellen van de diagnose in ziekenhuizen en is het 'bewezen' dat het klopt. En ze kan zieke organen herkennen doordat ze een soort van... uhm.. wat is een goeie vertaling voor 'impulses'.. ziet. -zinnen worden toch raar als je nederlands en engels door elkaar gaat gebruiken -

Nou ja... het blijft vaag.
Oud 22-01-2004, 18:37
Jules
Jules is offline
broodje aaaaaap
Oud 23-01-2004, 12:45
aniki
aniki is offline
was die gast (ik ben z'n naam ff kwijt) die beweerde dat hij ontdekt had dat paarden ook complexe gedachten konden hebben doordat hij zijn paard had geleerd te hoofdrekenen ook niet een rus??

rare jongens die russen
Oud 23-01-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 23-01-2004 @ 13:45:
was die gast (ik ben z'n naam ff kwijt) die beweerde dat hij ontdekt had dat paarden ook complexe gedachten konden hebben doordat hij zijn paard had geleerd te hoofdrekenen ook niet een rus??

rare jongens die russen
Uiteindelijk bleek dat die meneer onbewust door kleine bewegingen het paard een sein gaf wanneer te beginnen met tellen en wanneer op te houden. Daarom kon het paard ook niet rekenen wanneer hij en zijn baasje geen oogcontact hadden.
Oud 23-01-2004, 20:10
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
aniki schreef op 23-01-2004 @ 13:45:
rare jongens die russen
Oud 25-01-2004, 01:24
Daevrem
Daevrem is offline
Oke even samenvatten wat hier staat. Een meisje kan in iemands lichaam kijken, net zoals een rontgenscan dat doet. Er staat nergens dat dit meisje fotonen met een hele hoge golflengte kan zijn, zoals rontgenstraling. Laat staan dat ze die zelf uitzend en er dus kanker van krijgt.

Volgens mij is het hier zelfs niet mogelijk dat het gaat om rontgenstraling want je ziet niets als je niet zelf straling uitzend. En haar ogen kunnen niet radioactief zijn. En dan nog wordt het een heel groot probleem om wat ze zien. Ons oog had al 10,000-den mutaties nodig om te ontwikkelen en haar fysisch vele malen problematischere x-ray-oog vormde zich in een mutatie?

Maar stel, ze heeft een bepaalde mutatie en ze kan in lichamenen van mensen kijken doordat ze speciale frequenties radiogolven waarneemt. Dit acht ik niet eens echt onmogelijk. Er zijn bijvoorbeeld slangen die goed infrarood ligt kunnen waarnemen.

Maar deze mutatie is geen evolutie tenzij er een heleboel mensen doodgaam op haar en haar nageslacht met dezelfde mutatie na.

En het gelijk kunnen diagnoseren van allerlei ziekten door een 16 jarige door enkel te 'kijken', daar geloof ik niets van. Als men zo losjes praat om de relatieve nieuwswaarde van dit bericht te verhogen wat heeft men dan nog meer veranderd.

Ik geloof dus ook niet dat er ook maar iets waar is van dit artikel.
Oud 25-01-2004, 11:22
Verwijderd
Ik zou er knettergek van worden, dat zou betekenen dat ze altijd in lichamen kon kijken (tenzij het een spontane mutatie is) en zou ze nooit "gewoon" kunnen zien zoals wij.

Maar ik zie dit toch echt aan als een broodje aap verhaal.
Oud 25-01-2004, 11:25
Lorelei
Lorelei is offline
Daevrem, ik geloof dat je 'rontgenogen' iets te letterlijk neemt.
Oud 25-01-2004, 12:07
Choke
Choke is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-01-2004 @ 15:15:
Vaaaaaag.

Maarja, ik sluit niets uit.
Idd..
Oud 26-01-2004, 15:16
Harrie
Harrie is offline
je mag zoveel straling op je hebben per jaar.
haar familie zou al zwaar verdoemd zijn
Oud 27-01-2004, 02:39
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, aan het begin wel. Ik kwam al snel tot de conclusie dat dat beeldsprakelijk bedoeld was. Het zegt genoeg over de wetenschappelijke karakter van het artikel.
Oud 27-01-2004, 17:16
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Het gebrek aan details maakt het niet bepaald geloofwaardig. Ik hoop dat die wetenschappers de term "röntgenvisie" niet zelf hebben geopperd, dan weten ze niet eens waar ze het over hebben.
Oud 27-01-2004, 20:24
ekki
ekki is offline
We (Just Johan, Tampert en ik) hebben besloten deze topic te sluiten, omdat het meer een onderwerp voor PW is. De topic daar is: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=728264. Het is namelijk meer iets wetenschappelijks, vandaar dat het meer op dat forum 'hoort'.

Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 20:26.
Topic gesloten

Regels voor berichten