![]() |
|
(sorry, het is weliswaar een nieuwsbericht, maar vond het toch meer hier horen. Misschien dat jullie hier wat aan hebben. En anders gooi je dr maar een slot op)
Russisch meisje beschikt over 'röntgenvisie' Een Russisch meisje kan in mensenlichamen kijken. Russische wetenschappers zijn stomverbaasd. Getest Het 16 jaar oude meisje, Natalia Demkina, kan zonder hulpmiddelen organen van mensen zien. Ze is gestest door Russische dokters en die kunnen haar bijzondere gave niet verklaren. Bevestigd Natalia was erg blij dat de dokters haar gave bevestigden. Ze denkt zelf dat ze door een aantal operaties de 'röntgenvisie' heeft gekregen. Natalia kan zelfs door simpelweg naar iemand te kijken bepalen of die een ziekte heeft, en welke ziekte dat precies is. Studie Natalia wil haar gave gebruiken in haar toekomstige professionele leven. Ze studeert nu medicijnen in Moskou. Ze helpt ook bij veel diagnoses en ze ondergaat ook zelf nog veel tests. Die moeten een wetenschappelijke verklaring opleveren voor haar 'röntgenvisie'. Prima Natalia vind het allemaal prima: "Als ze een verklaring kunnen vinden voor mijn gave dan heb ik een goede kans om naar de meest prestigieuze school voor medicijnen te gaan." Bron: RTL Nieuws Teenage girl 'has X-ray vision' Updated 15 January 2004, 15.14 Scientists in Russia are baffled by a girl who apparently has X-ray vision and can see inside human bodies. Reports say 16-year-old Natalia Demkina has been tested by doctors at the children's hospital in Saransk and they can't explain her strange talent. Natalia, who can describe the inside of bodies in detail, said she was pleased the doctors didn't think she was lying. But she claims to be worried "that they might be hiding something from me about why I can see through objects". Spooky talent! Natalia's apparent spooky talent has caught the imagination of the Russian public. Her mother, Tatiana Vladimirovna, said: "I knew she was a talented girl. When she started to claim she sees through things, that worried me." BBC
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als je 'goede plaats op het DNA' bedoelt, doe dan maar alsof ik dit niet heb gezegd ![]() |
![]() |
|
en waar zend ze die röntgestralen mee uit dan?! Dat kan helemaal niet joh. Dat zou ook een beetje heel ongezond voor haar omgeving zijn met al die straling. Die mensen in het ziekenhuis gaan niet voorniks achter zo'n loden muur staan tijdens het maken van een foto. Ze maken meerdere foto's op een dag en als ze dan steeds "bestraald" zouden worden gaat het op een gegeven moment echt niet goed meer met ze...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (is het niet ook zo dat als ze echt zulke ogen heeft altijd zwart ziet oid?) |
![]() |
||
Hangt er vanaf grl
Wij hebben aparte kleur en zwart-wit zenuwcellen op ons netvlies zitten (kegeltjes en staafjes). Kleur zien wij niet doordat de kegeltjes een apart signaal afgeven voor elke kleur (Ze kunnen slechts aan of uit) maar doordat sommige zenuwcellen bij andere golflengtes maximaal actief zijn. Dus volgens mij zou je nog steeds in kleur moeten kunnen zien, het hangt er maar vanaf hoe dat oog in elkaar zit. offtopic: Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 12:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
de hele dag tegen organen aankijken, lijkt me ook niet fijn. als het nou nog net door kleding heengaat
![]() intelligente reactie op ander forum ![]() This is rubish... Something like "X-ray" vision is a remanescent of the way the ancients imagined our vision worked. They used to think rays came out of our eyes that allowed us to see. Problem is that what we "see" if the affect some form of light (visible light "normaly") has on the nerve cells of the eyes. That means that for example a "heat vision" would be possible if our brain and eyes was equiped to make pictures out of the Infrared light that hit us, some animals do that and actualy SEE heat. The obvious problem is that it implies that light (visible, heat or anything else) MUST interfere with the eye nerve cells and for OBVIOUS reasons x-ray does NOT interfere with the eyes (ie: e-rays cross the nerve cells without being absorved). _____ Problem is that any sort of light/radiation that crossed people's flesh and let you look inside their body (see the bones) would also cross HER flesh (eyes) and thus not be absorbed hence not be seen. I am afraid that "x-ray vision" is a phisical impossibility without apropriate equipment. Even if for some freak mutation the girl's eye nerve cells had lead in them (absorbs x-rays) the lead would kill her (toxic) and it would have to be several milimiters thick to absorb the x-rays. Since nerve cells are only microns thick and not the necessary milimiters that would also be a no go.
Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 15:47. |
![]() |
|
onzin.
Die gedachte wordt alleen maar versterkt door: "Natalia kan zelfs door simpelweg naar iemand te kijken bepalen of die een ziekte heeft, en welke ziekte dat precies is. " Dan zou zij op 16 jarige leeftijd de kennis van een voleerd dokter hebben, of misschien zelfs meer... (edit: zoals roos dus al zei) daarbij kom maar naar fatosnelijk westers land en laat je testen. Ruslans als bron geloof ik niet. |
![]() |
|
Ik heb er nog een ander artikel over gelezen. Daarin zeggen ze dat het iets is wat ze 'aan en uit kan zetten'. -ze bedoelen dus niet letterlijk rontgenstraling, maar dat hadden we zelf ook al wel bedacht, toch?- Ook helpt ze vaak bij het stellen van de diagnose in ziekenhuizen en is het 'bewezen' dat het klopt. En ze kan zieke organen herkennen doordat ze een soort van... uhm.. wat is een goeie vertaling voor 'impulses'.. ziet. -zinnen worden toch raar als je nederlands en engels door elkaar gaat gebruiken
![]() Nou ja... het blijft vaag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Oke even samenvatten wat hier staat. Een meisje kan in iemands lichaam kijken, net zoals een rontgenscan dat doet. Er staat nergens dat dit meisje fotonen met een hele hoge golflengte kan zijn, zoals rontgenstraling. Laat staan dat ze die zelf uitzend en er dus kanker van krijgt.
Volgens mij is het hier zelfs niet mogelijk dat het gaat om rontgenstraling want je ziet niets als je niet zelf straling uitzend. En haar ogen kunnen niet radioactief zijn. En dan nog wordt het een heel groot probleem om wat ze zien. Ons oog had al 10,000-den mutaties nodig om te ontwikkelen en haar fysisch vele malen problematischere x-ray-oog vormde zich in een mutatie? Maar stel, ze heeft een bepaalde mutatie en ze kan in lichamenen van mensen kijken doordat ze speciale frequenties radiogolven waarneemt. Dit acht ik niet eens echt onmogelijk. Er zijn bijvoorbeeld slangen die goed infrarood ligt kunnen waarnemen. Maar deze mutatie is geen evolutie tenzij er een heleboel mensen doodgaam op haar en haar nageslacht met dezelfde mutatie na. En het gelijk kunnen diagnoseren van allerlei ziekten door een 16 jarige door enkel te 'kijken', daar geloof ik niets van. Als men zo losjes praat om de relatieve nieuwswaarde van dit bericht te verhogen wat heeft men dan nog meer veranderd. Ik geloof dus ook niet dat er ook maar iets waar is van dit artikel. |
![]() |
|
Het gebrek aan details maakt het niet bepaald geloofwaardig. Ik hoop dat die wetenschappers de term "röntgenvisie" niet zelf hebben geopperd, dan weten ze niet eens waar ze het over hebben.
|
We (Just Johan, Tampert en ik) hebben besloten deze topic te sluiten, omdat het meer een onderwerp voor PW is. De topic daar is: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=728264. Het is namelijk meer iets wetenschappelijks, vandaar dat het meer op dat forum 'hoort'.
Laatst gewijzigd op 27-01-2004 om 20:26. |
![]() |
|
|