Advertentie | |
|
![]() |
|
Is een afweging voor jezelf. Hoeveel risico wil je lopen.
Weinig risico, bedrijf als Shell, ook niet zoveel winst. Veel risico, bedrijf in de IT-sector, meer winst. Verder is eigenlijk alleen belangrijk wanneer je koopt, een uitzondering daargelaten. Stijgt de AEX 20%, grote kans dat jouw aandeeltje gezellig meedoet.
|
![]() |
[QUOTE]StijnSpoortNiet schreef op 01-02-2004 @ 16:19:
[B]Onzin. Met 500 euro kan je wel winst maken met beleggingen. Mja je hebt gelijk, het kan wel. Maar ik bedoel dat je ook kosten moet betalen wat ongeveer 25 euro voor het kopen en verkopen samen is. Dus moet je in dit geval al 5% maken voordat je uberhaupt winst gaat maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat je met beleggen gewoon een aantal keren een groot risico moet nemen en niet bang moet zijn je geld te verliezen. Kan je er niet van slapen dat je misschien 500 of 1000 euro kwijtraakt de dag erop dan moet je er sowieso niet aan beginnen. Maar dan zal je ook geen grote winsten maken als je een keer geluk hebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Op die manier raak je die 100 euro ook niet kwijt. En hoef je geen 25% rendament te maken om je kosten eruit te krijgen. Als je trouwens in beleggingsfondsen gaat zoals het postbank internetfonds dan zijn deze kosten veel lager dus dan zou je makkelijker winst kunnen maken. Ok dit is dat maar 5 of 10 euro maar je deed het toch niet voor het geld toch? ![]() Ik ben trouwens ook zo 1 die beleggen als hobby ziet, vind het leuk de structuren van de bedrijven te onderzoeken en te zien hoe iedereen elkaar tegenspreekt op forums omdat eigenlijk iedereen zit te gissen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Inderdaad, een spel spelen is misschien wel beter, maar zoiets doe ik al en 'echte' aandelen lijken me gewoon spannender (kinderachtig hè?
![]() Als ik er wat beter in zou zijn, zou ik ook graag wat winst maken, maar ik kan het me op het moment ook niet permitteren meer dan een euro of 100 te verliezen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 100 euro is voor aandelen gewoon te weinig. Als jij risico wil lopen voor een lullige 10 euro dan moet jij dat weten. Stel je maakt 10% winst. Dat is bij 100 euro, 10 euro. En geloof mij, hiervoor moet je al een paar dagen geduld hebben als je geluk hebt. Maar dan zijn de kosten nog 25 euro. Dus heb je 15 euro verlies. Kortom met zo'n bedrag schiet het gewoon niet op. Ik zou zeggen bij 1500 euro wordt het al te doen. Zo ben ik ook begonnen, maar dan kan je hooguit een leuk avondje stappen verdienen. Bij lage bedragen is er bij aandelen ook nix meer aan en kan je beter in beleggingsfondsen gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Maar om op de vraag terug te komen. Ik beleg momenteel in Versatel, Corus, en een ABN AMRO obligatiefonds. |
![]() |
|
![]() |
Beleggen is best interessant.
Voor 2 weken terug heb ik 10000 aandelen tulip gekocht voor 23 cent (2300 euro) en een week geleden verkocht voor 29 cent --> rendement 600 euro bruto (570 euro netto). ![]() Dit heeft weinig met beleggen te maken maar meer met een gokje, Tulip is een zogenaamde pennystock aandeel (een aandeel van een bedrijf dat bijna falliet is). ![]() Vorig jaar heb ik in een dag een klapper gehad met Buhrman (48% rendement), maar ik heb ook heel veel verloren met van der Moolen (ca -35 %). ![]() Momenteel heb ik Kon. olie, ABN Amro, ASMI en IHC Calland. Hier verwacht ik rendementen tussen de 5 en de 20% binnen ca 2 maanden(zowel winst als verlies). ![]() Beleggen met ca 500 euro kan gunstig zijn op lange termijn. Voorbeeld in het meest gunstige geval: Vorig jaar maart getronics kopen 5000 * 0,10 euro -> huidig waarde 5000 * 3,00 euro = 15000 euro (dan moet je wel heeeeeeel veeeeel geluk hebben. ![]() Veel succes met beleggen ![]() X
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Aandelen Verwijderd | 9 | 15-08-2010 20:34 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[M&O] Emissie en aandelen vwostudent | 1 | 07-12-2009 22:01 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |