Geen titel.
Mali laat zich zuchtend op haar bed vallen. Voor de zoveelste keer luistert ze het nummer Skaterboy van Avril Lavigne. Wat is ze toch goed, denkt Mali. ‘Mali, ga je slapen?’ roept haar moeder onderaan de trap. ‘Ja mam!’ roept ze terug. Als ze haar lamp heeft uitgezet valt ze in slaap.
De volgende ochtend voelde Mali zich niet lekker, en haar moeder zag dat. ‘Is er iets lieverd?’ vraagt ze. ‘N-nee’ zei Mali. Mam voelde aan haar voorhoofd, en zei: ‘Je hebt koorts Mali!’’Het gaat wel, ik ga wel naar school hoor!’zei Mali geschrokken. ‘Waarom dan?’vraagt haar moeder. Mali zwijgt, haar moeder hoeft niet te weten dat ze verliefd is op Jason, en dat hij vandaag terug komt van vakantie. Mali denkt na, hoe zou het daar geweest zijn? ‘Mali luister je wel?!’vroeg haar moeder, ze keek Mali geïrriteerd aan. ‘Sorry mam, ik dacht na’
‘Ik zei….’ging ze verder ‘dat oma vandaag komt, en dat je uit school meteen naar huis moet komen!’’Is goed mam”zei Mali afwezig. Haar moeder zuchtte en vertrok naar haar werk.
Op weg naar school dacht Mali na wat ze tegen Jason zou zeggen: Heeey Jas, leuk vakantie gehad? Nee, dat slaat nergens op, die naam alleen al, Jas! Je spreekt zijn naam uit als Djeeson, jas lijkt daar helemaal niet op. Soms noemt ze hem Jay, dat kan beter dan Jas. Deze misschien: Hoi Jay, nog omver gelopen door een koe in India? Waar de Indiërs boos? Nee, dat leek ook nergens op. Ze besloot het te houden bij: Hai Jason, was het leuk in India? Toen ze opkeek stond ze al bij de klaarovers. Daar stond Jolanda met een nors gezicht. Mali grijnsde en zei: ‘Ha Jo, isset leuk??’’Mond dicht van Velden! Als jij moet lach ik jou ook uit! ‘zegt Jolanda. Mali glimlachte en stak over. ‘hey Mali!’hoorde ze iemand roepen. Ze keek om en daar stond Jason. Hij grijnsde. ‘Hai Jay, was het leuk in India?’ ‘Ja super!’ zei Jason. ‘lekker voor je’zei Mali ‘Ja, zijn zo dik dat ze moeite moeten doen om naar het eten toe te waggelen, dat voor ze is klaargelegd!’ ‘Die zijn daar toch heilig?’vroeg Mali geïnteresseerd. ‘Ja, echt niet te geloven’zei Jason. Druk pratend over India liepen Jason en Mali het schoolplein op. ‘Kijk eens wie we daar hebben!’riep een honende stem, het was Maat, de pestkop van de klas. ‘Wat moet je?’ vroeg Jason. ‘Ik wist niet dat jij op valszingende lelijke, puistige grietjes viel Jason’zei hij, terwijl hij vals naar Mali keek. De tranen sprongen in Mali’s ogen. Óh, ik was jankerige vergeten’ siste Matt. Mali rende snikkend de school in.
Een kwartier later waren ze aan het werk, en Mali was nog steeds kwaad op Jason. ‘Mali, ik moest dit aan jou geven’fluisterde Jolanda, die achter haar zat. Mali pakte een opgevouwen briefje van Jolanda aan. Er stond
Trek je niets aan van Matt je zingt juist prachtig Mali!
p.s. Kan je vanmiddag spelen? Greetz en x van
Jason