Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2002, 03:39
miep
miep is offline
ja sorry mensen maar gelukkig is dat nog altijd anoniem

ik heb dus zeer veel problemen met plassen en poepen, plassen lukt alleen als ik koud water over m'n hand voel stromen (dus moet er een kraan naast me staan) en dan nog moet k me goed concentreren.
poepen lukt de laatste helemaal niet meer, ik moet wel want ja dat voel ik wel mara volgens mij ontploft m'n hoofd als ik het echt probeer....

sorry mara wat is er nu weer mis met mij? (ik heb dit al een tijdje, dat plassen heb ik al heel lang)
Oud 30-04-2002, 09:52
Snufje
Snufje is offline
Ga even langs de dokter, want er zit iets niet goed volgens mij..!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 10:49
Sciza
Sciza is offline
Ik ken het, ik heb zoiets al vanaf mijn geboorte. Bij mij komt het in vlagen. De ene keer (soms een week, soms een maand) kan ik gewoon alles zonder moeite, de andere keer (soms een week, soms een maand) lukt het gewoon vrijwel niet.

Dokter geeft me altijd tips als: een glas lauwwater drinken 's ochtends (werkt een beetje laxerend). En verder gewoon altijd veel drinken, soms naar de wc gaan ook al moet je niet. Verder moet je geen donkere groenten als spinazie en broccoli eten, daar zit een stof in die een soort opstoppende werking heeft.

Misschien kan je idd zelf ook even langs de dokter gaan, kan zijn dat je dan een soort kuurtje krijgt. Heb ik ook gehad.
Oud 30-04-2002, 12:27
mathfreak
mathfreak is offline
Wat je problemen met plassen betreft kan ik je alleen maar adviseren om je urine door de huisarts te laten onderzoeken. Misschien dat het beter lukt om te plassen door veel te drinken.
Wat je andere probleem betreft zou het om obstipatie (verstopping) kunnen gaan. Mogelijke oorzaken daarvan zijn een zittend leven met weinig beweging, niet meteen naar het toilet gaan als je aandrang voelt (en dus je ontlasting ophouden waardoor er water aan wordt onttrokken en je ontlasting harder wordt, zodat het moeite kost om deze kwijt te raken) en verder een gebrek aan vezelrijke voeding, een plotselinge verandering van je voedingsgewoonte of uitdroging door hoge koorts met braken, weinig drinken of veel zweten. Om obstipatie tegen te gaan kun je het beste veel vezelrijke voeding eten (rauwkost, ongeschild fruit, bruinbrood, peulvruchten of bruine rijst) en veel lauw water drinken (het eerste glas direct na het opstaan). Zorg er voor dat je langzaam eet en je eten goed kauwt en dat je voldoende lichaamsbeweging hebt. Extra laxerende voedingsmiddelen zijn stroop, ontbijtkoek, noten en (gewelde) gedroogde pruimen. Verder is het van belang om meteen naar het toilet te gaan als je aandrang hebt en rustig je tijd te nemen om je ontlasting kwijt te raken.
Oud 30-04-2002, 13:20
Sciza
Sciza is offline
Wat Mathfreak zegt klopt helemaal.

Soms wil thee ook nog wel eens helpen!
Oud 30-04-2002, 20:24
Verwijderd
Suikervrij snoep werkt ook laxerend. En tis meestal nog lekker ook!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 21:49
Verwijderd
meer vezels eten, die zijn goed voor je darmwand en helpen de spijsvertering
Met citaat reageren
Oud 30-04-2002, 22:13
miep
miep is offline
hee iedereen,
bedankt voor reageren!
maar u 't probleem: ik drink heel veel! bijna 3 liter op een dag, en ik begin de dag ook met een halve liter water1
ik eet ook veel vezels.
soms neem ik wel eens een suikervrij kaugompje, zal ik 'n vaker doen dan
nouja.. misschien toch even de dokter dan

danke wel he!
Oud 01-05-2002, 13:09
Verwijderd
jij had toch ook je bloed laten onderzoeken....?
Heb je daar de uitslag al van dan..?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:48
Soesje
Soesje is offline
poepen ken ik ook vaak niet
me ma helemaal niet, d'r kont groeide dicht kweenie precies hoe dat zat
die heeft nu een stoma (poepzakje op d'r buik, d'r darmen zijn weggehaald bij d'r anus en nu heb ze een klein stukje darm uit d'r buik en daar komt het doorheen)
als ik jou was zal ik even naar d'r dokter gaan en dan ook gelijk magnesium vragen, dat zijn vezels in een zakje die je poep dunner maakt het is heel vies maar door de yoghurt valt het wel mee
Oud 01-05-2002, 21:11
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
Soesje schreef:
poepen ken ik ook vaak niet
me ma helemaal niet, d'r kont groeide dicht kweenie precies hoe dat zat
die heeft nu een stoma (poepzakje op d'r buik, d'r darmen zijn weggehaald bij d'r anus en nu heb ze een klein stukje darm uit d'r buik en daar komt het doorheen)
als ik jou was zal ik even naar d'r dokter gaan en dan ook gelijk magnesium vragen, dat zijn vezels in een zakje die je poep dunner maakt het is heel vies maar door de yoghurt valt het wel mee
Je kan beter eerst wat beginnen met alternatieven, voordat je aan laxeerdingen gaat. Wat ontbijtkoek, dat soort dingetjes...

Ik heb er nu ook last van, is echt verrot
Oud 01-05-2002, 23:58
miep
miep is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
jij had toch ook je bloed laten onderzoeken....?
Heb je daar de uitslag al van dan..?
Hi Alicia, leuk dat je je dat herinnert, ja klopt en ik kreeg toen alleen telefoon dat ik afspraak met gynaecoloog moest maken. Daar mag ik pas over 2 weken naar toe ofzo...
Oud 02-05-2002, 09:55
halve gare
halve gare is offline
je gebruikt niet toevallig ijzer tabletten? die zijn erg remmend!
Oud 02-05-2002, 14:16
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm dat plassen is niet goed... Ik heb laatst een nier onderzoek gehad omdat ik dus ook haast niets plas, moest 24u urine bijhouden.. (Echt ranzig ).. En daaruit kwam toch wel naar voren dat mijn nieren heel traag werken.. En tsja.. ik zou als ik jou was dus echt wel langs de huisarts gaan.. En dat niet kunnen poepen, tsja.. dat kan ik zo ook niet verklaren..
Oud 02-05-2002, 14:18
nl2suzy
nl2suzy is offline
Uhh.. als je weinig plast moet je het volgende niet nemen :

Melk of melkprodukten
Koolsoorten
Uien
bruin brood

(van wit brood ga je ook beter naar de wc )

En dat was het wel, maar dat is echt een aanrader..!
Oud 02-05-2002, 15:12
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
nl2suzy schreef:
Hmm dat plassen is niet goed... Ik heb laatst een nier onderzoek gehad omdat ik dus ook haast niets plas, moest 24u urine bijhouden.. (Echt ranzig ).. En daaruit kwam toch wel naar voren dat mijn nieren heel traag werken.. En tsja.. ik zou als ik jou was dus echt wel langs de huisarts gaan.. En dat niet kunnen poepen, tsja.. dat kan ik zo ook niet verklaren..
Grappig, ze dachten eerst ook dat ik dat had omdat ik ook bar weinig plaste. Toen kreeg ik plotseling gigantische last van een blaasontsteking, antibiotica voor gekregen, hielp allemaal geen fuck. Na 2 maanden was het ineens over. Toen dacht mijn moeder dat het maar eens tijd werd voor dat 24 uur urine bijhouden, maar ja... door die blaasontsteking plas ik op een of andere manier meer en beter (maar niet pijnlijk of continu).

Ach ja, heeft er ook weinig mee te maken

Het is overigens heel belangerijk dat, wanneer je last van verstopping, je echt naar de wc gaat wanneer je voelt dat je moet. Niet proberen uit te stellen en gewoon je tijd nemen op de wc. Is echt niet tof wanneer je het telkens ophoudt en het er gewoon niet meer uitkan... dan gaan ze namelijk iets inbrengen

Maja, succes!!
Oud 02-05-2002, 15:22
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hehe ik heb altijd veel haast ff "snel" plassen.. is het meestal... Tsja.. .en dan kan het ook komen natuurlijk.. Maar ja niet als je te weinig nierfunctie hebt.. maar ja dan is bovenstaand dieet wel mogelijk.. en 2x in de week spoelen...

Regels voor berichten