Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2004, 17:47
Cartosa
Cartosa is offline
Zijn er nog mensen die deze zomer op reis gaan met enkel rugzak en reisgids?
Mensen die misschien ervaringen willen delen of zeggen welke landen ze al hebben bezocht?

Ik ben vorige zomer naar Zuid-India geweest en ga volgende zomer het noorden doen en een stukje Nepal..
Oud 03-02-2004, 18:00
Multilot
Multilot is offline
wel georganiseerd. schotland ga ik bezoeken. Ik ben wel van plan dat vaker te gaan doen ja
Oud 03-02-2004, 18:05
Verwijderd
Ik ga deze vakantie voor het eerst met een rugzak op vakantie (en vliegen en met het openbaar vervoer dus zonder auto en in jeugdherberg) naar Italie met m'n ouders..
In de meivakantie gaat het hele gebeuren plaatsvinden.. hmm vind het wel heel spannend..

Heeft iemand tips qua voorbereiding?
Oud 03-02-2004, 18:36
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-02-2004 @ 19:00:
wel georganiseerd. schotland ga ik bezoeken. Ik ben wel van plan dat vaker te gaan doen ja
Schotland <3

Mij lijkt et geweldig om is een keer met alleen mn rugzakje door Nieuw Zeeland te gaan..of ook door Schotland
Oud 03-02-2004, 19:24
marieke_temp
marieke_temp is offline
misschien ga ik van de zomer nog 'even' op kamp in ierland. ben er 2 jaar terug geweest en het is daar zooo mooi. wil er als ik ga graag een weekje liften-hiken-kamperen aan vast plakken (maar ik weet niet of ik durf )
Oud 03-02-2004, 20:24
Verwijderd
Ik ga denk ik deze zomer door europa trekken. Ik ga wel flink sparen zodat ik tussendoor nog een weekje luxe kan betalen en als ik het een dagje zat ben ik wat luxer kan reizen.
Oud 03-02-2004, 20:47
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 03-02-2004 @ 19:05:
Ik ga deze vakantie voor het eerst met een rugzak op vakantie (en vliegen en met het openbaar vervoer dus zonder auto en in jeugdherberg) naar Italie met m'n ouders..
In de meivakantie gaat het hele gebeuren plaatsvinden.. hmm vind het wel heel spannend..

Heeft iemand tips qua voorbereiding?
minder meenemen dan dat je denkt dat nodig is, je hebt altijd teveel en ook zou ik als ik jou was GEEN tent meenemen eris altijd wel plaats in appartementen/hotels/studios/pensions gewoon er naartoe lopen en vragen of er nog plaats is.
meestal krijg je het dan nog goedkoper ook
Oud 03-02-2004, 21:25
damaetas
damaetas is offline
met rugzak en kaart. zonder reisgids.

naar ierland (noordwesten), 10dagen ofzo
naar corsica: Gr20 14dagen (hopen we)
Oud 03-02-2004, 23:32
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik wil heel graag naar het Midden Oosten. Maar ik heb niemand die mee wil, geen geld, en misschien nog te weinig reiservaring voor zo'n gewaagd gebied.
Oud 04-02-2004, 13:36
Verwijderd
Mijn zus zit momenteel in Australië met haar vriend. ook backpacken. ze hebben eerst een aantal weken gewerkt en geld verdiend, en is dat nu allemaal aan leuke dingen aan het uitgeven. ze zit nu in Melbourne, en vertrekt met een paar dagen naar Nieuw Zeeland. als je iets over haar wil weten, moet je t zeggen, dan wil ik wel een en ander aan dr vragen maar, dat is al duidelijk, t is een geweldige ervaring.
Oud 04-02-2004, 18:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Toen ik 14 was ben ik een kort weekje (5 dagen ofzo) alleen naar zuid-Duitsland geweest.
Was wel leuk. Overnacht in een natuurvriendenhuis bij Schwäbisch-Hall (ongeveer 70 km ten noordoosten van Stuttgart), om er te komen moest ik 4 km door het bos lopen vanaf de bushalte.
Ben o.a. naar het Märklin-museum (modeltreinen) in Göppingen geweest, heb in een ICE gezeten (met 280 km/h) en véél beleefd.

Alles helemaal zelf geregeld dus, als 14-jarige. Best knap, achteraf (er zijn lui van 18 die nog niet in hun eentje naar Amsterdam durven).
Oud 05-02-2004, 13:31
Str0nk
Str0nk is offline
Iemand ervaring met bed and breakfast ? Misschien ga ik wel door scandinavie trekken.
Oud 05-02-2004, 13:35
sublime
sublime is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 04-02-2004 @ 00:32:
Ik wil heel graag naar het Midden Oosten. Maar ik heb niemand die mee wil, geen geld, en misschien nog te weinig reiservaring voor zo'n gewaagd gebied.
ha ik zou zo met je meegaan als ik het geld ervoor had (en als ik al arabische taal en cultuur had geleerd)

/o en ik weet nog niet waar ik deze zomer heenga - of ik ergens heen ga - maar backpacken door spanje lijkt me wel kewl en berlijn wil ik heen of anders praag/budapest/wenen of scandinavië.

opties genoeg, geld te weinig
Oud 05-02-2004, 17:19
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
damaetas schreef op 03-02-2004 @ 22:25:
met rugzak en kaart. zonder reisgids.
Niet zo handig, dan mis je namelijk een hoop leuke en belangrijke dingen.
Oud 06-02-2004, 15:24
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 05-02-2004 @ 18:19:
Niet zo handig, dan mis je namelijk een hoop leuke en belangrijke dingen.
ik bereid me wel goed voor. maar als ik met een rugzak ga trekken komt het sportieve eerst en dan pas de cultuur. mensen bekijken je meestal ook maar raar als je met vuile kleren een museum binnenstapt.

bij mijn soort reizen is een topokaart of een wegbeschrijving meestal voldoende.

Regels voor berichten