Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik ben vorig jaar in de carnavals vakantie naar Egypte geweest, ´alleen´ naar Caíro. En het was ontzettend leuk, ik vond het heel indrukwekkend. Eigenlijk de piramides niet eens zo, maar meer het leven daar, dat heeft veel meer indruk op me gemaakt dan die piramides, had ik nooit verwacht.
Maar diarree remmers zijn wel handig ja, ik ben niet ziek geworden, je moet gewoon niet daar uit de kraan drinken, en op letten wat je daar eet en drinkt, maar dan gaat het wel goed. En op een cruiseschip natuurlijk al helemaal. Ik zou rekening houden met kleren die je mee neemt, want ookal zal het heel heet zijn daar, toch maar lange mouwen en lange broeken, want je wordt daar erg gek gekeken als je in rokje met spagettieband truitje loopt. Dat had een meisje bij mij in t hotel gedaan, nou die fout maakte ze geen tweede keer want ze werd allemaal na geroepen en aangestaard. Iets waar je misschien niet aan denkt, maar toch handig om rekening mee te houden. En verder natuurlijk gewoon heel veel drinken. Want het is natuurlijk heet in de zomer. Veel plezier!
|
Ik heb ook zo'n nijlcruise gedaan, tot aan aswan, dan terug tot luxor. Met de slaaptrein naar Cairo, daar paar nachtjes en dan met de bus naar Hurghada. In 15 dagen. Was echt heel leuk.
Wij hebben ons niet laten inenten, zijn niet erg ziek geweest. Diarreepillen zijn wel een idee. Voor de rest heb ik alleen een beetje last van zonnenallergie gehad aangezien we midden inde winter gingen en me gezicht niet aan de zon gewend was. Voor de rest nergens last van gehad... Met de hygiene valt het reuze mee. Ze zijn er echt heel schoon. Bij ons op de boot werden iedere dag driemaal de bedden opgemaakt: als je uit bed kwam opengeslagen tot 's avonds in een zwaan of krokodil 's avond om er meteen in te stappen en te gaan slapen En ook veel warme kleding, 's avonds is het veel koeler. En anders word je inderdaad heel erg nagekeken. Zeker in de kleine dorpjes. Over een gids meenemen: bij ons zat 't er allemaal bij. Een Nederlandse reisleider en een Engelse gids op de cruise, en een Nederlandse gids/reisleider in Cairo.
||
Citaat:
Ik wil er namelijk ook heen, ben ervoor aan het sparen. Ik wil denk ik met Djoser en dan 10 dagen. |
![]() |
|
De hygiëne valt idd erg mee, als je maar geen voedsel in plaatselijke tentjes gaat kopen. Daar kan je nl wel ontzettend ziek van worden.
Als je dingen koopt, als je in een taxi stapt, onderhandel. Je kan over het algemeen wel afdingen. Straatverkopers vaak gewoon negeren als je niks wil kopen. Soms proberen ze je ook de winkel in te praten, gewoon negeren tenzij je de winkel al inwou. Kvond Egypte een ontzettend leuk en gastvrij land. Kwil er zeker nog een keer naar toe en dan wil ik zo'n Nijlcruise gaan maken. Kben nu 1 keer in Hurgharda geweest en heb toen een uitstapje gemaakt naar luxor.
||
Citaat:
Ik heb afgelopen vrijdag nog bij de GGD gehoord (toen ik me liet inenten tegen Hepatitus A... ga ook naar Egypte ![]() Wat je echt moet doen in Egypte, dat is mij in ieder geval aangeraden door een vriend die er al geweest is, is gaan duiken of snorkelen omdat de zee en het leven in de zee daar gewoon geweldig is!
|
![]() |
Heey,
ik ben zelf nog nooit in Egypte geweest maar ik heb er net een heel tof boek over gelezen. Het is het verslag van een Nederlandse student die daar een tijd heeft gewoond, en hoe hij alles daar heeft ervaren en hoe de jongeren daar over dingen na denken. Laat je niet afschrikken door de titel!! ![]() |
![]() |
|
IDD geen water uit de kraan drinken, gewoon flessen bronwater kopen.
Verder ook geen ijs kopen, schijnt ook niet al te betrouwbaar te zijn... Verder wordt je meestal wel goed ingelicht door de reisbureaus, en anders daar wel door de reisleiders. ![]() Trouwens, als je uitstapjes gaat maken is het vaak verplicht om kleding te dragen dat je schouders en knieen bedekt. (vooral op plaatsen wat te maken heeft met geloof ed)
|
M'n broer zit daar nu voor een half jaar en als je normaal nadenkt voor je dingen doet (dus: kan ik hier uit de kraan drinken? etc.) gaat er waarschijnlijk weinig mis. Als je toch ziek wordt zou ik, waar mogelijk, naar een internationale huisarts gaan. In Caïro bijvoorbeeld zijn er meerdere Britse artsen.
Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 17:14. |
![]() |
|||
Citaat:
Maar met dat hele gedoe over het water uit de kraan dirnken... Dat is toch best logisch, dat kan ook niet in Turkije of Marokko en al dat soort landen. Citaat:
|
Wat zou ik graag met je meegaan, ik ben er 1,5 jaar geleden geweest. Het land is ge-wel-dig
![]() Waar je voor moet uitkijken: - de zon, let op met excursies, vaak sta je naar iemand te luisteren op een open vlakte, pal in de zon. Met die temperaturen soms is het dan niet te hebben en lig je 's avonds op bed met een zonnesteek - op buikkramp kun je eigenlijk sowieso wel rekenen, ten minste als ik kijk hoe het bij ons op de reis ging. Maar dat valt mee en daar laat je je vakantie echt niet door verzieken ![]() - kraanwater, ijsklontjes (worden gemaakt van kraanwater), rauwe groente (gewassen in kraanwater) -> maar een beetje kan weinig kwaad off course ![]() - verkopers ![]() Verder, Egypte is mooi, echt! De Vallei der koningen, de kolossen van Memnon, de tempel van Philea (ligt op een eiland, ga je met zo'n klien bootje heen, heel gaaf, in Aswan) en de tempel van Hatsjepsoet. De mensen zijn aardig, gastvrij. Echt heel tof. Heb nog een reisverslag voor je van mijn ervaringen eventueel als je wil ![]() Veel plezier iig!
Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 23:09. |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
never nooit niet groente of sla eten. Onder geen enkele omstandigheid.
Ik heb ook een reis gemaakt naar egypte, zelfde soort als jij. Iedereen was kerngezond, en op het cruiseschip werd iedereen ziek behalve degenen die de groente lieten liggen omdat het er vies uit zag. Verder is het er lekker warm en kun je goed contact maken met de mensen. Begin eens een gesprek met een verkoper. Maak duidelijk dat je niet komt voor souvenirs en het kan gezellig worden. Zo heeft iemand mij door heel luxor rondgeleid. Zeker cool. Verwacht verder niet teveel van de tempels, ze zijn allemaal hetzelfde. Egypte is wel vet gaaf en ik ga er zeker nog eens naar toe. |
![]() |
|
ik ben een week in sharm el sheikh geweest en als ik jou was als je de kans krijgt dan moet je echt gaan snorkelen of duiken in de rode zee. Is namelijk heel erg mooi en kameel rijden ook. Verder heb ik er niet heel veel gedaan, opzich wel jammer, want ik wil er nog wel een keer heen om veel dingen zien zoals piramides en je schijnt ook een hele mooie trip door de woestijn te kunnen maken. Verder heb ik het in elk geval heel erg naar m'n zin gehad en er een lekker bruin kleurtje aan over gehouden.
|
ik ben voor drie jaar terug in Egypte geweest, Sharm el Sheik. Was heel erg mooi daar, en de mensen zijn er aardig en beleefd.
Ik ben niet verder geweest dan daar, dus ik kan je op het gebied van reizen niet echt tips geven.
|
Hey
Ik ben vorig jaar in de voorjaarsvakantie naar Egypte en ik heb het echt ontzettend naar mn zin gehad! Ik wilde al een keer gaan want die piramides enzo ik ben er ontzettend fan van, ook van de oude verhalen. Nou is er familie van mij heen verhuisd een aantla jaar geleden, en die wilden we ook wel eens opzoeken dus.. ik kan het echt aanraden het is geweldig!!! (Alleen jammer dat het maar 17 graden was bij ons vorig jaar terwijl het gewoon minimaal 23 graden meestal is daar!)
|
Drink sowieso geen kraanwater daar.... Mijn familie woont daar sinds 5 jaar ongeveer en ze beginnen nu pas aan dat water te wennen...
EN als je een korte broek en hempje draagt als meisje dan krijg jeen boel jongens achter je aan , ook die van ong 12 jaar ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Kan je best doen, het is echt snikheet daaqr dan, ik trek me geowon niet zo veel van aan, ook al weet ik dat het ongewoon is dat meisjes daar zoveel bloot laten zien, ik ga me echt niet in een lange broek hijsen, krijg ik het superbenauwd in..
|
Och dat valt wel mee hoor, we moesten alleen ff een keertje opd e foto's met van die jongens die op schoolreisje waren, was wel grappig... en 1 keer in een museum was er een jongensklas en die kregen uitleg, wij kwamen langs en prompt was de uitleg niet interessant meer
![]() en toen had ik niet eens een korte broek aan...
|
Is er hier ook iemand met de reisorganisatie Djoser geweest? 10 of 15 dagen? Ik ga waarschijnlijk volgend voorjaar erheen en daarom wil ik graag weten hoeveel geld het handig is mee te nemen voor de excursies die niet inbegrepen zijn (bijna allemaal dus) en hoe duur het eten er is. Alvast bedankt.
|
![]() |
|
Nou voor zover ik het nog weet was het niet erg duur, ahoewel ze bij bepaalde winkels de prijs hoger maken als ze horen dat je buitenlander bent... MAar ik weet er verder niet zo veel over, ik was met mn vader en moeder en zusje....
||
![]() |
Citaat:
Daarom heb ik geopteerd voor een avontuurlijke tocht met jeep, bus, kamelen en te voet ![]() En inderdaad, door de warmte en het klimaatverschil (+voeding) is diarree een groot probleem, diarreepilletjes niet vergeten dus! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben eens benieuwd hoe je het vond.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wereldarmoede Gatara | 5 | 27-06-2007 10:18 | |
Algemene schoolzaken |
Buitelandse student Guimaraes | 1 | 20-08-2006 15:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Egypte] explosies aan Rode Zee Gatara | 146 | 29-07-2005 13:55 | |