Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2004, 11:58
Verwijderd
Zijn er mensen die dit wel eens gedaan hebben?
Waar ben je geweest en hoe was het?

Ik wil het heel graag een keertje doen, het lijkt me echt geweldig!
Advertentie
Oud 04-02-2004, 12:33
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik ben drie keer wezen interrailen, en tis inderdaad fantastisch om te doen. De eerste keer was ik pas 16 en toen was ik met een vriend met de trein naar 2 campings gereisd waar onze ouders stonden niet echt interrailen dus. De tweede keer ben ik met dezelfde vriend via Parijs naar Rome, Florance, Marseille en Barcelona gereisd. Was afgezien van plotselinge financiele problemen erg leuk en avontuurlijk. De derde keer was twee jaar geleden. Toen zijn we met zn zessen via Rome naar griekenland en een stuk door Turkije en de balkanlanden gereisd. Dat was denk ik de leukste vakantie ooit in mn leven. T was heel gezellig en het slapen in de openlucht op de boten tussen de griekse eilandjes is echt fantastisch. Er hangt een geweldige sfeer omdat er zoveel interrailers zitten.
Pm of msn me maar als je nog vragen of meer ervaringen wilt horen!
Oud 04-02-2004, 15:23
the tourist
the tourist is offline
Hier wilde ik ook net een topic over gaan openen

Ik ga deze zomer waarschijnlijk ook interrailen. En ik heb nog even een extra vraag aan de mensen die het wel eens gedaan hebben: hoeveel was je per dag kwijt aan eten/overnachtingen/bezienswaardigheden? (om te weten hoeveel het in totaal ongeveer gaat kosten)
Oud 04-02-2004, 18:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ga deze zomer waarschijnlijk (als ik genoeg geld heb) 12 daagjes door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Denemarken reizen. Geen onbekend gebied, dus heel erg avontuurlijk is het ook niet (ik spreek vloeiend Duits). Meer gewoon eens de gebieden bezoeken waar ik nog niet geweest ben.

Daarnaast ga ik nog 3 weken kamperen in Zwitserland (dat is m'n eerste prioriteit, dus interrailen komt pas als ik dan nog geld over heb).

Enfin, als je reistips nodig hebt voor Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, vraag mij maar.

Verder kan ik iedereen een héél goede reisplanner aanraden:
http://reiseauskunft.bahn.de
De Duitse reisplanner, je kan daar álles plannen in heel Europa. Of je nou van Buitenpost naar Rotterdam Alexander via Castricum wil, van Madrid naar Irkutsk via Athene, of van London Waterloo naar Murmansk via Palermo.
Echt, alle Europese treinen staan erin. 100000x beter dan de reisplanner van NS Internationaal.
Oud 04-02-2004, 18:25
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wil deze zomer door Europa (iig Scandinavië) gaan trekken, dus dan is interrail wel handig. Maar weet voor de rest nog helemaal niet hoe wie of wat..
Oud 04-02-2004, 21:54
Black Soul
Black Soul is offline
hmmz miss beetje dom, maar wie kan mij uitleggen wat interrailen precies inhoudt?
Oud 04-02-2004, 22:01
merijn
merijn is offline
inter = internationaal
railen = met de trein reizen
Oud 04-02-2004, 22:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 04-02-2004 @ 22:54:
hmmz miss beetje dom, maar wie kan mij uitleggen wat interrailen precies inhoudt?
Voor een vaste prijs door een aantal landen reizen voor een aantal dagen.

Je kan tussen tussen 12 dagen, 21 dagen of 30 dagen.
(12 of 21 dagen kan alleen voor 1 zone.)
Je kan (voor 30 dagen) ook meerdere zones kiezen, of zelfs heel Europa.

Zie hier voor algemene informatie (zones en prijzen) : http://www.ns.nl/internationaal/inte...kets/Interrail

Zie hier voor een complete online interrailgids (Duits): http://www.bahn.de/pv/view/angebote/...nterrail.shtml
Oud 05-02-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 04-02-2004 @ 16:23:
Hier wilde ik ook net een topic over gaan openen

Ik ga deze zomer waarschijnlijk ook interrailen. En ik heb nog even een extra vraag aan de mensen die het wel eens gedaan hebben: hoeveel was je per dag kwijt aan eten/overnachtingen/bezienswaardigheden? (om te weten hoeveel het in totaal ongeveer gaat kosten)
Ik ga deze zomer ook waarschijnlijk interrailen. k Heb al veel informatie opgezocht en ook over de overnachtingen enz. en veel mensen zeiden dat je rond de €1000,- kwijt bent inc. ticket (2 zones, dus een maand) Het ligt er dus ook wel aan waar je gaat overnachten (tent, open lucht, hotel, herberg) en ook wat voor treinen je gebruikt (met of zonder toeslagen) en verder niet te veel gekke dingen doen denk ik
Oud 05-02-2004, 13:44
sublime
sublime is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 04-02-2004 @ 19:25:
Ik wil deze zomer door Europa (iig Scandinavië) gaan trekken, dus dan is interrail wel handig. Maar weet voor de rest nog helemaal niet hoe wie of wat..
als je alleen door scandinavië gaat, kun je ook een scanrail nemen, das volgens mij goedkoper > moet je maar even kijken op www.ns.nl bij internationaal/rondreistickets
Oud 05-02-2004, 14:13
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
sublime schreef op 05-02-2004 @ 14:44:
als je alleen door scandinavië gaat, kun je ook een scanrail nemen, das volgens mij goedkoper > moet je maar even kijken op www.ns.nl bij internationaal/rondreistickets
Ik weet het, maar het wordt waarschijnlijk niet alleen Scandinavië..
Oud 05-02-2004, 22:41
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Ik wil graag met 2 andere vriendinnen in een korte tijd wat meer zien van Europa.

We willen graag richting Engeland-Scotland-Ierland, of Belgie-Luxemburg-Frankrijk.
Het is (vinden wij) behoorlijk duur met de trein zo'n182 Euro voor 12 dagen. We zijn van plan om gewoon met een rugzakje en een tentje een beetje rond te reizen. Veel geld en ervaring hebben we niet.
Heeft iemand enig idee hoeveel we kwijt zijn aan een camping en of er ook andere goedkopere overnachtingen zijn?

Kortom heeft iemand met ervaring wat tips over goedkoop reizen met de trein door Europa? En zijn er ook meer mensen die zoiets van plan zijn deze zomer?
Oud 06-02-2004, 02:44
Blitzkrieg Bop
Mja, dat kan ook wel in het interrail topic. Ik heb je bericht daar naar toe verplaatst
Oud 06-02-2004, 20:02
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef op 05-02-2004 @ 23:41:
Ik wil graag met 2 andere vriendinnen in een korte tijd wat meer zien van Europa.

We willen graag richting Engeland-Scotland-Ierland, of Belgie-Luxemburg-Frankrijk.
Het is (vinden wij) behoorlijk duur met de trein zo'n182 Euro voor 12 dagen. We zijn van plan om gewoon met een rugzakje en een tentje een beetje rond te reizen. Veel geld en ervaring hebben we niet.
Heeft iemand enig idee hoeveel we kwijt zijn aan een camping en of er ook andere goedkopere overnachtingen zijn?

Kortom heeft iemand met ervaring wat tips over goedkoop reizen met de trein door Europa? En zijn er ook meer mensen die zoiets van plan zijn deze zomer?
België-Luxemburg-Frankrijk is heel sterk af te raden. In België en Luxemburg heb je veel treinen, maar Frankrijk is een ramp.
Je zal in Frankrijk voor bijna iedere trein toeslag moeten betalen, voor de TGV (in Frankrijk kan je niet zonder de TGV) betaal je zelfs zo'n €25 per enkele reis per persoon aan toeslag!
Oud 07-02-2004, 15:37
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 06-02-2004 @ 21:02:
België-Luxemburg-Frankrijk is heel sterk af te raden. In België en Luxemburg heb je veel treinen, maar Frankrijk is een ramp.
Je zal in Frankrijk voor bijna iedere trein toeslag moeten betalen, voor de TGV (in Frankrijk kan je niet zonder de TGV) betaal je zelfs zo'n €25 per enkele reis per persoon aan toeslag!
je verhaaltje over interrail in Frankrijk is onzin (je hebt waarschijnlijk nog nooit in Frankrijk geïnterraild), in Frankrijk kun je heel goed zonder TGV

in Frankrijk zijn nachttreinen (noord/zuid-verbindingen, oost/west-verbindingen) waar je zonder toeslag gebruik van kan maken (of voor €3,- een zitplaats kan reserveren, anders heb je kans dat je op de grond moet zitten)

een voorbeeld hiervan is de nachttrein van Nancy/Metz -> Lyon -> Nice/Cannes (Franse riviera)

ook zijn er nachttrein van Nantes richting oosten en van het noorden naar Bordeaux

met zo'n nachttrein bespaar je dus de kosten van een overnachting; en overdag hoef je niet te treinen, maar kun aan het strand liggen of een stad bezoeken

en wat de TGV betreft, de TGV-tarieven (iig wat interrail-toeslagen) betreft zijn opgesplitst in top- en daluren
als tijdens topuren wilt reizen betaal je inderdaad €25,-; tijdens daluren is een TGV-reservering (van Nimes naar Parijs bv. maar €3,-) ook niet veel

in tegenstelling tot Frankrijk, is Spanje wel een ramp wat toeslagen en reserveringen betreft

Laatst gewijzigd op 07-02-2004 om 16:01.
Oud 07-02-2004, 19:48
jannuhthapannuh
jannuhthapannuh is offline
Citaat:
Dvalin schreef op 07-02-2004 @ 16:37:
je verhaaltje over interrail in Frankrijk is onzin (je hebt waarschijnlijk nog nooit in Frankrijk geïnterraild), in Frankrijk kun je heel goed zonder TGV

in Frankrijk zijn nachttreinen (noord/zuid-verbindingen, oost/west-verbindingen) waar je zonder toeslag gebruik van kan maken (of voor €3,- een zitplaats kan reserveren, anders heb je kans dat je op de grond moet zitten)

een voorbeeld hiervan is de nachttrein van Nancy/Metz -> Lyon -> Nice/Cannes (Franse riviera)

ook zijn er nachttrein van Nantes richting oosten en van het noorden naar Bordeaux

met zo'n nachttrein bespaar je dus de kosten van een overnachting; en overdag hoef je niet te treinen, maar kun aan het strand liggen of een stad bezoeken

en wat de TGV betreft, de TGV-tarieven (iig wat interrail-toeslagen) betreft zijn opgesplitst in top- en daluren
als tijdens topuren wilt reizen betaal je inderdaad €25,-; tijdens daluren is een TGV-reservering (van Nimes naar Parijs bv. maar €3,-) ook niet veel

in tegenstelling tot Frankrijk, is Spanje wel een ramp wat toeslagen en reserveringen betreft
okay..
Heb jij zelf ook gereisd met de trein door Frankrijk?
Oud 07-02-2004, 20:58
phensicske
phensicske is offline
Wat is dan de beste manier van reizen naar het zuiden van Frankrijk? Marseille bijvoorbeeld?
Ik zou dit kunnen doen vanuit Brussel (ik woon nl. in België), maar dan weet ik niet of ik het best mijn go-pass gebruik tot in Frankrijk of dan beter direct via de TGV ga of zo.
Er zijn gewoon zodanig veel formules, dat ik er niet al te veel meer van snap.

Iemand raad?
Oud 07-02-2004, 21:30
Blitzkrieg Bop
TGV van Brussel naar Parijs, en dan de nachttrein naar Marseille.
Oud 07-02-2004, 21:38
phensicske
phensicske is offline
Thx
Oud 07-02-2004, 21:38
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
jannuhthapannuh schreef op 07-02-2004 @ 20:48:
okay..
Heb jij zelf ook gereisd met de trein door Frankrijk?
tweemaal
Oud 07-02-2004, 21:39
Dvalin
Dvalin is offline
Citaat:
phensicske schreef op 07-02-2004 @ 21:58:
Wat is dan de beste manier van reizen naar het zuiden van Frankrijk? Marseille bijvoorbeeld?
Ik zou dit kunnen doen vanuit Brussel (ik woon nl. in België), maar dan weet ik niet of ik het best mijn go-pass gebruik tot in Frankrijk of dan beter direct via de TGV ga of zo.

Iemand raad?
zonder toeslagen:

Brussel - Luxemburg
Luxemburg - Nancy
Nancy - Nice etc. (met nachttrein)
Oud 08-02-2004, 00:20
G.T.C.
G.T.C. is offline
ik ben ook wel erg geinteresseerd in dit.
Zou iemand een soort van verslag kunnen schrijven van 1 van zijn reizen.

ik ben vooral benieuwd naar hoe je slaap plaatsen gezocht hebt en dergelijke. Of heb je al heel je route van te voren uitgestippeld en bekeken waar je op een camping ging en waar in een hotel?
En dingen zoals uitstapjes en hoe je dat dan geregeld hebt. Met de trein kom je vaak toch meer in de grotere steden. Als je nu is een mooi natuur gebied wil bezoeken (waterval in noorwegen bijvoorbeeld) kan je daar niet zomaar komen.
Hoe heb je die dingen opgelost? Of ben je daar sowieso niet aan begonnen en ben je alleen in de steden gebleven.
En liet je vaak je grote back-pack op de camping achter of nam je die overdag ook mee in de stad?

Ben helemaal leek op het back-pack en interrail gebied dus ik hoor graag ZEER UITGEBREIDE () verhalen. Een goede nederlandse website is natuurlijk ook goed.
Oud 08-02-2004, 09:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ik ben na m'n examen gaan interrailen... Inmiddels al weer bijna 3 jaar geleden :/

Anyway, we zijn met 5 man richting het oosten getrokken, zones duitsland/oostenrijk/zwitserland en oost europa. Voornamelijk in Polen, Tsjechie en Hongarije geweest, en is me heel goed bevallen. Treinen inderdaad zoveel mogelijk nachttreinen nemen (zoals hierboven staat), dat bespaard geld. Bovendien konden we in het oosten voor een heel klein bedrag extra een slaapcoupe boeken... Omgerekend destijds 5 of 6 gulden. We hadden voor de zekerheid tenten bij ons, aangezien veel mensen zeiden dat jeugdherbergen en dergelijke nog wel eens vol konden zitten, maar hebben ze nooit gebruikt. Lonely planet kan veel vertellen over waar en hoe goed bepaalde plekken zijn, maar is vrij duur. Meestal lukte het ook wel om gewoon ter plekke iets te vinden (vriend van me had lonely planet van Polen bij zich). De vrijheid om gewoon in de trein te stappen waar je zin in hebt is wat mij het meeste trekt... Te gaan en staan waar je zelf wil. Het ene moment in Warschau, dan Berlijn, dan een klein plaatsje in Zwitserland. Prachtig.
Oud 08-02-2004, 09:43
Quantes
Quantes is offline
ik ben vorige zomer met een vriendin door belgie gereisom daar allerlei leuke dingen te gaan bekijken, dat kan met een Go Pass (tot 26 jaar), en die kost nu 41,50.

Kijk maar eens op
http://www.b-rail.be/N/images/Home_But_Youth_Active.gif

Wij zijn naar Bastogene geweest, Bergen, dagjkes naar het strand enz. Echt heel leuk!
Oud 08-02-2004, 11:12
Guissie
Guissie is offline
Ikzelf heb dat nooit gedaan maar mijn broer wel, hij was heel enthousiast erover dus het zal wel leuk zijn dan.......
Hij was in Nice,een paar plaatsjes in Italie(ik weet niet precies welke) en Corfu.
Advertentie
Oud 17-02-2004, 19:30
kasparov
kasparov is offline
Ik heb afgelopen zomer 30 dagen ge-interraild langs, schrik niet,
Parijs-Milaan-Bari-Patras-Nafplion-Athene-Istanbul-terugweg via Corfu-Brindisi-Genua-Nice-Barcelona-Madrid-Lissabon. Het was echt heel leuk, we hebben niet gehaast, alleen gingen we idd meer voor de treinen dan voor de sightseeing. Vooral Milaan, Istanbul, Corfu, Nice en Lissabon waren leuk (overal 3 dagen ongeveer). Wat je betaalt (behalve je ticket natuurlijk) hangt af van hoog/laagseizoen, je "handigheid", waar je heen gaat, je "levensstandaard". Koop hiervoor een LonelyPlanet (het geld echt 4x waard)van het betreffende gebied, die dingen zijn geweldig.
Over de toeslagen, ik heb voor de TGV Parijs-Milaan 4 euro reserveringskosten moeten betalen, we misten hem en kregen toen voor de volgende trein zonder xtra kosten 1e klas kaartjes . Je moet een beetje handig zijn met in de goede rij te gaan staan, als iemand nee zegt, vraag het aan zn collega etc.
Ik heb een aantal x 20 euro betaalt voor o.a. Thessaloniki-Athene, Brindisi-Genua, Lissabon-Brussel en nog wat.
Ook moet je NOOIT veel treinen na elkaar reserveren, dan ga je nl. stressen en is het geen vakantie meer. Neem zoals de rest ook zegt idd veel nachttreinen, sommige kosten niks! Veel Suc6!
Oud 18-02-2004, 13:55
Eaglewing
Eaglewing is offline
Ja, drie jaar geleden heb ik een maand met vrienden door Belgie, France, Italie en Zwitserland gereisd. Als je een tentje meeneemt en een goed campingboek van de omgeving waar je heen wil ben je altijd verzekerd van slaapplaats. Voorts is het idd erg handig om voor de lange afstanden nachttreinen te nemen.
Voor de rest... gewoon doen heel leuk en leerzaam
Probeer van te voren niet alles tot in de kleinste details te weten en uitgestippelt te hebben! Al doende leert men en blijkt dat veel dingen al voor zichzelf spreken.
Oud 18-02-2004, 14:09
Hrvatska
Hrvatska is offline
Ik ben ook heel erg benieuwd naar ervaringen van mensen die dit gedaan hebben. Reisverslagen zijn dan ook erg welkom!! Graag zou ik ook wat meer willen weten over wat zo'n reis ongeveer kost.
Oud 18-02-2004, 14:15
Hrvatska
Hrvatska is offline
ik heb inmiddels deze site met informatie gevonden:
http://www.smeitz.nl/interrail/index.html
Oud 18-02-2004, 15:11
the tourist
the tourist is offline
Als je bij google onder "interrail(en) verslag" zoekt, vind je wel wat verslagen.
Oud 18-02-2004, 18:06
Maurice
Maurice is offline
check. spanje/portugal
Oud 18-02-2004, 22:05
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
phensicske schreef op 07-02-2004 @ 21:58:

Iemand raad?
Ik reis ieder jaar een aantal keer af naar het zuiden van Frankrijk en ik denk dat je best de TGV neemt. (Wil je naar Marseille zelf?)
Er zijn ook TGV's vanuit Rijsel/Lille.
Voor jongeren is er de 'Carte 12-25' waarmee je speciale korting kunt krijgen en als je bovendien voldoende tijd op voorhand je tickets reserveert, verlaagt de prijs nog.
Een aanrader en bovendien comfortabel en snel reizen!
Oud 18-02-2004, 22:07
Emilia
Emilia is offline
www.sncf.fr is dat denk ik
Oud 18-02-2004, 22:11
Emilia
Emilia is offline
Ik heb zelf nog een vraagje; ik had deze formule al eens ergens gezien, maar toen nog niet besloten het te gaan doen. Nu vind ik het bijzonder interessant klinken, maar stel dat je 12 dagen door één bepaalde zone gaat reizen, dan betaal je dus € 182 (vind ik trouwens meevallen!), maar dan heb je nog geen slaapplaats/maaltijden/bezoeken/...
Is er iemand die al eens 12 dagen binnen 1 zone heeft gereisd en me kan vertellen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent wanneer je je niet alles ontziet (al eens iets gaan eten in een gezellig restaurantje, een museumpje meepikken, etc.)?
Oud 19-02-2004, 12:11
Maurice
Maurice is offline
je bent per dag zo 40/50 euro kwijt
(hostel, treinreserveringen, musea, eten, drinken, souvenirs, openbaarvervoer in de stad)
als je 12 dagen gaat is dat dus inclusief IR-kaart wel 700 euro.
Oud 13-03-2004, 16:56
the tourist
the tourist is offline
Ze hebben de hele interrailindeling (en kosten natuurlijk) veranderd. En het is er niet op uit gegaan, vind ik :

tot 26 jaar:
1 zone (16 dagen): € 210,-
2 zones (22 dagen): € 289,-
heel Europa (1 maand): € 399,-
Oud 22-03-2004, 13:39
Verwijderd
ik ben vorig jaar op vakantie naar Zwisterland geweest, de pa van mijn vriend heeft een appartement in Bern en daar hebben we gezeten en vanaf daar zijn we een beetje gaan reizen (Geneve, Zurich, de bergen in en Interlaken om te zwemmen) en natuurlijk de reis er naar toe.
Wat erg fijn is is net zoals met een ov jaarkaart, je kan gewoon een (regionale)trein in stappen en zien waar je terecht komt...
(en in Zwisterland rijden de treinen op tijd)

Dit jaar zit ik erover te denken om met Interrail naar Roskilde te gaan om vervolgens nog wat door noord Duisland (oa prora) en evt Berlijn te touren...
Oud 23-03-2004, 01:07
stfuktnx
stfuktnx is offline
ja ik ga volgende week maandag 30 dagen spanje/portugal doen in me eentje. (niemand kon mee en toch zin)
Oud 23-03-2004, 09:33
tandenborstel
tandenborstel is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 13-03-2004 @ 17:56:
Ze hebben de hele interrailindeling (en kosten natuurlijk) veranderd. En het is er niet op uit gegaan, vind ik :

tot 26 jaar:
1 zone (16 dagen): € 210,-
2 zones (22 dagen): € 289,-
heel Europa (1 maand): € 399,-
Maar als je voor april boekt dan gelden de oude prijzen nog, dat ga ik dus alvast snel doen dus!
Oud 23-03-2004, 10:45
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 23-03-2004 @ 10:33:
Maar als je voor april boekt dan gelden de oude prijzen nog, dat ga ik dus alvast snel doen dus!
Oh, is dat zo?
Maar we hadden net zo ongeveer besloten dat we toch maar iets anders gaan doen, omdat het anders te duur wordt.
Oud 23-03-2004, 15:52
Ramble On
Ramble On is offline
Ik wil deze zomer ook gaan interrailen met een vriendin. We willen Denemarken, Duitslands, Oostenrijk en Zwisterland gaan doen. We gaan van tevoren wel een route uitstippelen en alvast hostels boeken enzo om wel zeker te zijn van een slaapplaats. Een tent meenemen is namelijk nog meer bagage en ik ben al niet zo groot dus om nou met ook nog es een tent te gaan sjouwen.
Oud 23-03-2004, 18:24
tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik ga met mn vriendin naar Istanbul vliegen en vanuit daar door griekenland met de boot naar italie en dan naar slovenie trekken met Interrail. In slovenie worden we opgehaald met de auto.
Wij willen wel zoveel mogelijk kamperen trouwens.

Nog andere mensen dit ook in dit traject gaan rondreizen?
Oud 24-03-2004, 17:30
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik ben van plan om dit jaar met mijn vriend te gaan interrailen, voor 16 dagen. welke zone we gaan nemen weet ik niet, maar het wordt waarschijnlijk
-Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk
-Denemarken, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk
ik weet nog niet welke het wordt. we willen zoveel mogelijk gaan kamperen, en gewoon op ons gemakje een trein pakken wanneer we zin hebben om ergens anders heen te gaan. ik wil dat het een avontuur wordt, geen geplande vakantie.
Oud 26-03-2004, 14:11
Floss
Floss is offline
Heb vorig jaar in mn eentje door Frankrijk, Spanje en Portugal geinterraild. Dat was echt super. Ik heb toen echt ongelooflijk veel mensen ontmoet en echt veel plezier gehad. Beetje klote was dat toen ik in Barcelona aankwam ik vanaf 21:00 tot 03:00 naar een plek om te slapen heb gezocht en uiteindelijk bij een Barcelonees op de bank ben beland Dus misschien is dit wel handig http://www.hihostels.com .
Als je een beetje oplet en 's nachts reist zodat je geen slaapplaats hoeft te betalen kan je denk ik voor 20 euro per dag goed rondkomen.
Verder had ik totaal niks gepland, ben gewoon gegaan naar waar ik zin in had en heb maar gezien wat er van kwam.
Oud 02-04-2004, 19:56
Omi0
Omi0 is offline
Ik heb vorig jaar met een vriendin geinterraild. Zone E was et geloof ik? Benelux/Frankrijk..maar ivm met bezorgde ouders en geldgebrek (toen waren we nog 2 meisjes van net 16 jaar oud.. ) zijn we niet echt ver geweest..We hebben eerst de trein naar Brussel gepakt, vanuit daar verder gereist naar Luxemburg-stad, Antwerpen, Brugge en Oostende..Tussendoor zijn we ook nog met de trein naar Gent en Maastricht geweest.

Maar interrailen is absoluut aan te raden! Toen we in Luxemburg zaten, en we het na 1 dag wel bekeken hadden daar..hebben we gewoon de kaart gepakt en gezien waar we heen wilden..eigenlijk wouden we naar frankrijk maar we gingen naar Maastricht? nah ja haha, het is wel relaxt dat je gewoon praktisch in elke trein kunt stappen die je maar tegen komt..

Qua kosten is het idd dik 180 euro, verder verbleven wij in jeugdherbergen (stayokay pas aanschaffen voor 14,95 of ondertussen misschien meer..) en dat was gem. 15 euro pppn.
Opzich is kamperen misschien wel goedkoper en zeker avontuurlijker maja zo als ik zei..we waren nog jong..
En qua eten hebben we de eerste avond in een heerlijke pizzeria in Brussel gegeten, waarna we besloten dat dat vééls te duur werd en dus de rest van de vakantie op stokbrood met paté geleefd..erg lekker hoor!

Nah dat waren we ongeveer mijn interrail avonturen als je in een jeugdherberg gaat is het vaak wel handiger als je van te voren (met internet) reserveerd..tenminste onze nieuwe vriend 'Brian from Ireland' {lol} kon in Brussel al geen kamer meer krijgen..Oh en vergeet niet om in je interrail-boekje-kaartje-dingetje op te schrijven waar je heen gaat..anders krijg je een enge belgische conducteur achter je aan...
Oud 03-04-2004, 10:11
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 02-04-2004 @ 20:56 :
*knip*
Maar hoeveel geld was jij in totaal kwijt? En hoe lang ben je weggeweest?
Oud 03-04-2004, 14:14
Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
Maar hoeveel geld was jij in totaal kwijt? En hoe lang ben je weggeweest?
Hmm eigenlijk weet ik de preciese bedragen niet meer..ik denk ergens rond de 350/400 euro, waarvan ik een geweldige vakantie heb gehad en ik heb ook nogal een beetje teveel gewinkelt maar afijn, dat moet ook gebeuren!

Opzich lijkt 400 euro zo wel heel veel geld..maar als je goedkoper wilt:
-ga kamperen, volgens mijn broer is dat iig veel goedkoper..
-ga niet teveel uit eten/op het terras zitten
-natuurlijk moet je ook wat aan sightseeing doen, maar als je 25 euro entree moet betalen..zo hebben wij een heerlijke dag in het park van Brussel gehad..en dat kostte niks.

Wat je van tevoren misschien ook even moet uitzoeken zijn de prijzen in het desbetreffende land, zo waren wij in Luxemburg en bleek et daar opeens klote duur te zijn

Oh ja, ik ben dus 12 dagen weg geweest, 21 dagen kan ook maar das wel veel vrij lang..Aan het eind van die 12 dagen waren we beide ook best wel kapot eigenlijk..
Oud 03-04-2004, 14:36
Briseïs
Briseïs is offline
ik vind 400 euro best wel weinig eerlijk gezegd.. ik reken er op dat ik minstens 750 kwijt ben..
Oud 03-04-2004, 14:44
Omi0
Omi0 is offline
*stopt ogen weer in de kassen * zo de juh 750 euro vind ik eigenlijk wel weer heel veel..
Nah ja opzich als je nu al kunt beginnen met sparen..maar voor 750 eurie's kun je ook naar Gran Canaria ofzo..en daar in een 5 ***** hotel..hmm..nah ja, ik was dus hier om interrailen te promoten

Nu ik er zo over nadenk..als je meer geld hebt kun je wel meer gaan bekijken, meer stappen, lekkerder eten enz..

Weet je al waar je heen wilt interrailen?
Oh en hoeveel geld waren andere interrailers er zoal aan kwijt?
Oud 03-04-2004, 15:29
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Lean schreef op 05-02-2004 @ 09:53 :
Ik ga deze zomer ook waarschijnlijk interrailen. k Heb al veel informatie opgezocht en ook over de overnachtingen enz. en veel mensen zeiden dat je rond de €1000,- kwijt bent inc. ticket (2 zones, dus een maand) Het ligt er dus ook wel aan waar je gaat overnachten (tent, open lucht, hotel, herberg) en ook wat voor treinen je gebruikt (met of zonder toeslagen) en verder niet te veel gekke dingen doen denk ik
daarom dus

ik wil finland-noorwegen-zweden-denemarken-duitsland doen, en dan krijg je oostenrijk en zwitserland er ook bij. voor 22 dagen ben ik dan iig al € 289,- kwijt. als jij zegt 15 euro per nacht in een jeugdherberg is dat dus ong 250 euro als je ook nog wat nachttreinen neemt. dan ben ik dus sowieso al meer dan 500 euro kwijt, en dan heb ik nog geen eten en allerlei andere kosten.

en voor 750 euro kun je niet naar gran canaria in een 5-sterrenhotel, maar als ik dat wilde dan zou ik ook niet gaan interrailen. je moet niet gaan interrailen als je graag een goedkope vakantie wilt.

Regels voor berichten