Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 12:37
Krekker
Krekker is offline
Er wordt de laatste tijd op S&M weinig tags gebruikt. Dit is best irritant, zouden de fb's de topicstarters die geen tag gebruiken erop willen wijzen dat het wel de bedoeling is een tag te gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2004, 15:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat klopt, maar dit probleem bestaat al langer.

Momenteel is de eerste prioriteit voor S&M de aanstelling van een nieuwe forumbaas. Samen met deze forumbaas zal nieuw beleid worden geïntroduceerd op S&M, waaronder een strenger beleid betreft het gebruik van tags in de topictitel. de announcement is al aangepast, maar er wordt nog niet opgetreden tegen tagloze titels. Dit in tegenstelling tot Hardware, waar ik alle titels wijzig die geen tag hebben, en er is zelfs iemand uitgesloten van het posten op Hardware simpelweg omdat hij zich herhaaldelijk niets aantrok van de waarschuwingen via Email en in de topics zelf.

Om dit probleem aan te kunnen pakken op S&M is een zeer aktieve moderatie nodig. Iets wat ik alleen van plan ben zodra S&M een nieuwe moderator kent. Ook andere beleidswijzigingen zullen zich dan voltrekken.

Nog even geduld dus.
Oud 08-02-2004, 15:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dit is verder ook een discussie over het beleid, waar ook andere forumleden hun ideeën en feedback kenbaar mogen maken.

-> Beleidszaken
Oud 08-02-2004, 15:55
Martin
Martin is offline
Zoals Enlightenment al zegt zal het een en andere veranderen bij de aanstelling van een nieuwe forumbaas. Ik hoop echter wel dat die forumbaas dan wel zo actief blijft posten als dat hij/zij daarvóór deed. Helaas is het in de praktijk vaak zo dat iemand na zijn aanstelling als FB ineens veel minder post.

Let's see

Is er trouwens al een beslissing gevallen over S&M?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:05
Verwijderd
Op V&A word er ook te weinig aan die tags gedaan

Maar over S&M en de nieuwe FB'.
Ik heb wel een idee welke personen hebben gesoliciteerd, waavan ook een aantal niet erg vaak online zijn.
Zou erg jammer zijn als die dan FB worden en nog steeds weinig aanwezig zijn..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
huilen....

zolang het maar een redelijke titel i en het niet over dat stinkmsn (mesenger) gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:37
grensgeval
grensgeval is offline
@martin: die fb zou niet perse veel hoeven te posten, maar ZEER regelmatig s&m moeten checken

ook zou het bijv. handig zijn als er met de dan actieve fb's een soort afspraken worden gemaakt... zodat er niet hele dagen voorkomen waarin er niet wordt gecheckt

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 16:40.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 17:53
Martin
Martin is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 08-02-2004 @ 17:37:
@martin: die fb zou niet perse veel hoeven te posten, maar ZEER regelmatig s&m moeten checken
Een actieve rol van een FB is imho een punt waaraan een FB moet voldoen, en niet alleen een fora moeten checken op topics/replies die tegen de regels in gaan.

Op welke grond worden dan forumbazen 'aangenomen'? Toch zeker op de afiniteit met het forum? Dan is topics checken imho niet voldoende.

Citaat:
kkkevin schreef op 08-02-2004 @ 17:37:
ook zou het bijv. handig zijn als er met de dan actieve fb's een soort afspraken worden gemaakt... zodat er niet hele dagen voorkomen waarin er niet wordt gecheckt
Daarvoor hebben we M&M, geef dit aan in M&M en er is wel een FB+ die even langswandelt. Trouwens, op admin hebben ze volgens mij een topic waarin aangegeven wordt wie wanneer afwezig is.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 17:58
Quiana
Quiana is offline
Er wordt op Admin al over een nieuwe fb gepraat... En volgens
mij weten de mensen die daarover praten echt wel aan welke
eisen ed een nieuwe fb op S&M moet voldoen. (en inactieve fb's worden vanzelf wel op de vingers getikt..)
Oud 08-02-2004, 18:03
Martin
Martin is offline
Citaat:
Quiana schreef op 08-02-2004 @ 18:58:
Er wordt op Admin al over een nieuwe fb gepraat...
Dat meen je niet

(er heeft wekenlang een sollicitatietopic op S&M gestaan, dus de meesten wisten dit al wel )

Citaat:
En volgens mij weten de mensen die daarover praten echt wel aan welke eisen ed een nieuwe fb op S&M moet voldoen.
Dat ben ik met je eens, maar zoals ik al eerder aangaf: mensen die FB zijn geworden zijn na het verkrijgen van die status ineens veel minder actief dan voorheen.

Citaat:
(en inactieve fb's worden vanzelf wel op de vingers getikt..)
Dat klopt idd .
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:14
grensgeval
grensgeval is offline
@martin: waarom zou de nieuwe fb van s&m ontzettend veel moeten posten?

-stel dat het nu een zeer actief lid is, dan zou het idd jammer zijn als die persoon niet meer post

maar er zijn ook mensen die nu al niet al te veel posten, en toch zeer geschikt kunnen zijn als fb!

mijn mening: beter een goede fb die weinig post, dan een slechte die veel post!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 22:18
Martin
Martin is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 08-02-2004 @ 23:14:

-stel dat het nu een zeer actief lid is, dan zou het idd jammer zijn als die persoon niet meer post

maar er zijn ook mensen die nu al niet al te veel posten, en toch zeer geschikt kunnen zijn als fb!

Ik ben het deels met je eens, neem dan een goede balans tussen die 2 eigenschappen. Een FB moet imho betrokken zijn bij zijn of haar forum.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:40
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Martin schreef op 08-02-2004 @ 23:18:
Ik ben het deels met je eens, neem dan een goede balans tussen die 2 eigenschappen. Een FB moet imho betrokken zijn bij zijn of haar forum.
dat laatste geef ik je zeer zeker gelijk in !
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
kkkevin schreef op 08-02-2004 @ 23:14:

Wat heb je aan een Fb die niks toevoegd aan het forum?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:45
Q
Q is offline
Citaat:
********** schreef op 09-02-2004 @ 23:57:
Kan geen kwaad toch, gewoon iemand die een oogje in het zeil houdt?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:22
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Q schreef op 10-02-2004 @ 20:45:
Kan geen kwaad toch, gewoon iemand die een oogje in het zeil houdt?
maar natuurlijk wel iemand die betrokken is bij zijn forum... dat is idd wel handig... maarre ff terzijde hoe staat het ervoor op admin?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
********** schreef op 09-02-2004 @ 23:57:
Correct, alleen je begrijpt de functie van een FB niet.

Iets toevoegen aan het forum en posten, zijn 'hele' andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:51
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 21:47:

zoals ook al in het sollicitatie topic naar voren komt hoeft de software en multimedia kennis niet supergroot te zijn, enkel goed genoeg om het beleid te goed te kunnen toepassen

oftewel: iets toevoegen is niet perse nodig
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:00
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 10-02-2004 @ 21:51:
oftewel: iets toevoegen is niet perse nodig
wel iets toevoegen, maar niet perse posts toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 10-02-2004 @ 21:47:

Ik geloof dat ik heel goed de functie van een FB weet, maar dan uit ervaring..

En om even je uit je onzin te helpen..
Een Forumbaas moet letterlijk EN figuurlijk iets aan het forum toevoegen...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:12
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
********** schreef op 08-02-2004 @ 17:05:
Op V&A word er ook te weinig aan die tags gedaan
mwoah. Een groot gedeelte is al tagvol. en ik geef zeker toe dat er af en toe wat doorheenglipt. Margoed, als je daaroiver wilt praten kun je altijd een topic openen of mij via de geëigende kanalen daarop aanspreken.
Oud 10-02-2004, 21:18
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
********** schreef op 10-02-2004 @ 22:10:
Ik geloof dat ik heel goed de functie van een FB weet, maar dan uit ervaring..
heel goed, dan weet je dat je onzin uitkraamt.

Citaat:
En om even je uit je onzin te helpen..
even mooi citeren, zodat je het commentaar op jezelf gespiegeld ziet.

Citaat:
Een Forumbaas moet letterlijk EN figuurlijk iets aan het forum toevoegen...
correct, en dat hoeft niet on de vorm van posts te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:51
Verwijderd
Even over die tags, ik had vorige week ofzo een topic dat "Help! Mijn Windows XP installatie loopt vast!", zou dat dan bijvoorbeeld ook niet mogen? Ik vond namelijk de titel zo duidelijk genoeg, dus een tag leek me wat overbodig.

tis trouwens al wel opgelost hoor, XP is superfijn
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:43
ekki
ekki is offline
Ja, je zou dan eigenlijk nog een tag moeten gebruiken. Ik ben het er persoonlijk niet helemaal mee eens, omdat ik het op jouw manier ook duidelijk genoeg vind. Maar je zou bijv. de tag [WINXP] kunnen gebruiken.
Oud 11-02-2004, 11:08
Q
Q is offline
Citaat:
ekki schreef op 11-02-2004 @ 10:43:
Ja, je zou dan eigenlijk nog een tag moeten gebruiken. Ik ben het er persoonlijk niet helemaal mee eens, omdat ik het op jouw manier ook duidelijk genoeg vind. Maar je zou bijv. de tag [WINXP] kunnen gebruiken.
Als iedereen een tag zou gebruiken is het wel meteen duidelijk dat er een tag gebruikt moet worden aangezien je een hele lijst vol met tags ziet staan En anders is de helft met een tag en de andere niet. (Zo maar iets wat bij me opkwam hoor)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 16:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
Q schreef op 11-02-2004 @ 12:08:
Als iedereen een tag zou gebruiken is het wel meteen duidelijk dat er een tag gebruikt moet worden aangezien je een hele lijst vol met tags ziet staan En anders is de helft met een tag en de andere niet. (Zo maar iets wat bij me opkwam hoor)
Ja, dat is ook zo. Het is wel zo dat het beter of helemaal wel of helemaal niet kan worden gebruikt.

Maar ik vind het bijvoorbeeld op Hardware helemaal niet zo overzichtelijk. Omdat het allemaal verschillende tags zijn. Ik vind het zelfs vrij lelijk, omdat ze allemaal verschillend van lengte zijn enzo. Nouja, dat is mijn mening.

Ik denk dat het wel zou werken als je uit een aantal tags zou kunnen kiezen. Net zoals op V&A, daar kun je min of meer kiezen uit [GEZ], [TK] en [WAAR?]. Dat vind ik veel overzichtelijker.
Oud 12-02-2004, 07:36
Q
Q is offline
Citaat:
ekki schreef op 11-02-2004 @ 17:01:
Ja, dat is ook zo. Het is wel zo dat het beter of helemaal wel of helemaal niet kan worden gebruikt.

Maar ik vind het bijvoorbeeld op Hardware helemaal niet zo overzichtelijk. Omdat het allemaal verschillende tags zijn. Ik vind het zelfs vrij lelijk, omdat ze allemaal verschillend van lengte zijn enzo. Nouja, dat is mijn mening.

Ik denk dat het wel zou werken als je uit een aantal tags zou kunnen kiezen. Net zoals op V&A, daar kun je min of meer kiezen uit [GEZ], [TK] en [WAAR?]. Dat vind ik veel overzichtelijker.
Enorm makkelijk leest het ook weer niet, maar ik denk niet dat je alles kunt samenvatten in 3 tags. Je hebt verschillende onderdelen om maar eens een PDA, monitor, netwerk, HD en videokaart te noemen. Maar je weet wel bij hardware in een keer waar het topic over gaat.

p.s. Ik had laatst op M&M ook over de tags gekeken Dus mensen die iets posten zonder tag blijf je wel houden, maar dat is vaak maar voor een keertje, daarna weten ze het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten