![]() |
|
De Europese Unie vind het heel erg belangrijk dat wij kindertje ook eens een kijkje over de grens nemen. Niet alleen als toerist zijnde, maar om iets te leren van een ander land. Daarom hebben ze EVS bedacht.
EVS staat voor European Volunteers Service en is een programma dat jongeren tussen de 18 en de 25 voor 6 tot 12 maanden vrijwilligerswerk laat doen in een land naar keuze (binnen Europa) In Nederland zijn een aantal zendingsorgansiaties die hierbij bemiddelen. Eentje hiervan is Stichting TofEnzo in Apeldoorn. Je kan je hierbij aanmelden en dan mag je op intakegesprek komen. Dit is geen selectiegesprek, maar meer een kennismaking. Er wordt een beetje besproken wat je zelf wil en wat de mogelijkheden zijn. Op de website van stichting TofEnzo kan je meer dan 4000 projecten vinden waar je uit kan kiezen. Ze zijn opgedeeld in allerlei categorien dus er zit voor iedereen wel wat bij. Als je er een paar hebt gevonden dat mail je die door naar de stichting, samen met een algemene motivatiebrief en je CV (engels). Zij gaan die projecten dan benaderen en als zij ook interesse in jou hebben kan de voorbereiding beginnen. De Europese Unie betaalt dit hele project. Je reis, verzekering, onderdak en eten wordt voor je betaald en je krijgt ook nog een zakcentje. Kan jij ook niet wachten om te gaan?? Kijk dan snel op http://www.europa-in.nl Houd er wel rekening mee dat de voorbereidingen zo'n 6 maanden duren. KNUF!! Merijn |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Dat ze dat willen weten, prima. Het is gratis en wat dat betreft een prima initiatief. Neemt niet weg dat 6 mnd. onbegrijpelijk lang is en velen er helaas zal van weerhouden (zoals ik). Dit soort zaken zouden gewoon in 2/3 maanden geregeld kunnen worden. Al die bureaucratie en onzin, terwijl in bijv. Oost-Europa elke vorm van hulp meer dan welkom is...
|
![]() |
|
Ik snap helemaal wat je bedoelt, maar het kan ook een hele poos duren voordat je een match hebt met een geschikt project. Verder zijn er door het jaar heen vier deadlines. Je aanvraag moet voor zo een deadline binnen zijn en dan kan je voor de andere deadline weg.
Stel, je hebt heel veel geluk en je begint begin januari met het zoeken van een project. Na twee weken heb je er een gevonden die jou graag wil hebben. Dan is er op 1 februari een deadline waarop alle aanvragen bij de EU binnen moeten zijn. Vanaf dat moment begint de hele papierwinkel en dan kan je na uiterlijk 3 maanden ook echt weg. Dan duurt het dus in totaal maar vier maandjes ![]() |
![]() |
|
Dit programma kan je ook gebruiken voor buiten Europa, maar omdat daar geen aangesloten projecten zijn zal je heel veel meer zelf moeten regelen. Kijk voor meer info eens op http://www.programmajeugd.nl
KNUF |
![]() |
|
dit lijkt me echt leuk, maar eigenlijk wil ik liever vrijwilligerswerk in zuid-afrika doen in een wildlife-park, ik wou eerst een jaar naar australie maar ik denk dat ik dat toch wel een beetje te ver weg vind om daar helemaal alleen naar toe te gaan, ik wil iig wel reizen nadat ik van school af ben.. maar waar ga jij naartoe en wat ga jij doen? (of heb ik nu t topic niet goed genoeg doorgelezen
![]()
|
ik ben bezig met 'solliciteren' bij projecten met kinderen in Oost-Eruopa. Ben nu twee weekjes bezig dus ben heel erg benieuwd hoe het gaat aflopen. zodra ik meer weet post ik het hier.
Voor diegenen die dit niet zien zitten en op zoek zijn naar andere ideeen om een poosje naar het buitenland te gaan: http://www.wereldwijzer.nl |
![]() |
|
Vandaag heb ik een mailtje gehad van en project dat mij wil accepteren als vrijwilliger... Van alle aanmeldingen die ze hadden hebben ze mij uitgekozen
![]() Als ik me bedenk dat ik een maand geleden nog niet eens wist van het bestaan van dit programma.... WOHOE!! Het gaat echt lekker snel. Nu worden dus alle formulieren ingevuld.... zodra ik meer weet horen jullie het ![]() |
Advertentie |
|
|
|