Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 21:31
Alexanchez
Alexanchez is offline
Een van mijn grote dromen is om later de hele werled rond te trekken... 2 reizen wil ik gaan uitvoeren:
Van China naar het zuiden trekken, via zuid-oost Azie naar Indonesie, en Guinea, om vervolgens een paar jaar te blijven (en rond te trekken) in Australie, en dan naar Nieuw Zeeland en de eilandjes daar als Samoa en Fiji.

En een andere reis wil ik gaan maken van Canada naar Zuid-Brazilie via midden-amerika. Met als Hoofddweg de Pan-American Highway.

Het zal heel hard sparen worden, maar het is dan ook een grote droom voor me.

Dus nu de vraag: Heb je ooit wel eens rondgetrokken door een werelddeel? Zo ja, wat zijn je ervaringen? Wat (bijv. welke landen) was positief en wat negatief?
En ben je misschien in de landen geweest die ik op noemde? (ik ben vooral op zoek naar mensen die in landen zijn geweest als Paraguay, Nicaragua, Guinea of een ander exotisch 3e wereldland die op de route ligt)

Of heb je soms ook een droom om een lange tocht te gaan maken? zoja waar heen?

Ben benieuwd naar de verhalen.
Advertentie
Oud 11-02-2004, 07:10
merijn
merijn is offline
Woohoo, ikke wil ook!!

Mijn grote droomreizen zijn:

Vanaf Amsterdam naar Vladivostok met de trein en dan een stukkie door Azië

Met de auto door Afrika.... dit mag echt een hele lange reis worden van een aantal jaar

Van Canada naar Zuid-Amerika

Maar..... ik ga eerst een jaar vrijwilligerswerk doen in Oosteuropa, want dat wordt gesubsidieerd door de EU...
Oud 12-02-2004, 15:49
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
merijn schreef op 11-02-2004 @ 08:10:
Woohoo, ikke wil ook!!

Mijn grote droomreizen zijn:

Met de auto door Afrika.... dit mag echt een hele lange reis worden van een aantal jaar

Van Canada naar Zuid-Amerika

Maar..... ik ga eerst een jaar vrijwilligerswerk doen in Oosteuropa, want dat wordt gesubsidieerd door de EU...
Cool

(maar vrijwilligerswerk heet toch niet voor niets ''vrijwilligerswerk''?)
Oud 12-02-2004, 16:22
merijn
merijn is offline
Dat is waar, maar bij veel projecten moet je zelf reis en verblijfskosten betalen. Bij dit project doet de EU dat. Kijk voor meer info op http://www.europa-in.nl
Oud 12-02-2004, 19:55
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
merijn schreef op 12-02-2004 @ 17:22:
Dat is waar, maar bij veel projecten moet je zelf reis en verblijfskosten betalen. Bij dit project doet de EU dat. Kijk voor meer info op http://www.europa-in.nl
Jij laat ook echt geen moment voorbij gaan om dat project te promoten he? Heb je aandelen in dat bedrijf ofzo?
Oud 12-02-2004, 20:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
merijn schreef op 11-02-2004 @ 08:10:
Wladiwostok ligt in Azië.

Ja, Rusland ligt voor (ruim) de helft in Azië. Terwijl de hoofdstad in Europa ligt.
Oud 12-02-2004, 20:04
merijn
merijn is offline
Hehe, je hebt gelijk Wat ben ik weer slim

Ennuh, ik heb geen aandelen bij EVS, maar wil het wel promoten. De EU heeft een enorme pot geld en veel mensen weten dat niet.
Time to let them know
Oud 17-02-2004, 13:38
Alexanchez
Alexanchez is offline
upperdepup
Oud 26-02-2004, 15:37
#BitCh182
#BitCh182 is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 10-02-2004 @ 22:31:
Een van mijn grote dromen is om later de hele werled rond te trekken... 2 reizen wil ik gaan uitvoeren:
Van China naar het zuiden trekken, via zuid-oost Azie naar Indonesie, en Guinea, om vervolgens een paar jaar te blijven (en rond te trekken) in Australie, en dan naar Nieuw Zeeland en de eilandjes daar als Samoa en Fiji.

En een andere reis wil ik gaan maken van Canada naar Zuid-Brazilie via midden-amerika. Met als Hoofddweg de Pan-American Highway.

Het zal heel hard sparen worden, maar het is dan ook een grote droom voor me.
whiejjj zeker wel gaaf , mag ik mee?
Oud 27-02-2004, 20:50
Silver rain
Silver rain is offline
Het is wel een droom van me om later de wereld rond te trekken. Vanuit waar en waar naartoe weet ik nog niet
Oud 28-02-2004, 19:54
MetAnanas
MetAnanas is offline
hallo,
ik heb afgelope zomer een reis gemaakt. 17 dagen door Spanje. Is natuurlijk niets bij wat jij wil gaan doen maar heb wel aardig het backpackgevoel meegekregen. Tip: Neem niets mee waarbij je twijfelt. Zo'n tas is zoooo zwaar in de zon .
Maar het schopte echt kont. Sfeer is zo leuk, heb 2 weken lang buiten geslapen. Op minicampings gestaan met nog honderden andere backpackers en wil het heel graag in het groot overdoen. Als je nog iets te vragen hebt vraag maar.
doeg!
Oud 01-03-2004, 13:42
ParisPlage
ParisPlage is offline
Hoi,

ik heb tussen 1998 en 2000 een deel van jouw parcours afgelegd: thailand, maleisie, singapore, indonesie van west naar oost, australie, nieuw zeeland. Ontzettend leuk om te doen, en hoewel het al een tijdje geleden is denk ik er nog elke dag aan, het is iets wat je nooooit meer vergeet (of wilt vergeten!). Zeker aan te raden.
Het zijn mooie landen, en hoewel allemaal heel erg toeristisch wel, is het toch goed mogelijk om je eigen route uit te stippelen en de toeristen te mijden, mocht je dat willen. Aan de andere kant, de toeristische trekpleisters zijn dat niet voor niks: ze zijn vaak ontzettend mooi!
Als je wat meer specifieke info wilt mbt bepaalde delen van je reis, dan mail je me maar...

Succes en veel plezier!
Oud 01-03-2004, 15:25
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 01-03-2004 @ 14:42:
Hoi,

ik heb tussen 1998 en 2000 een deel van jouw parcours afgelegd: thailand, maleisie, singapore, indonesie van west naar oost, australie, nieuw zeeland. Ontzettend leuk om te doen, en hoewel het al een tijdje geleden is denk ik er nog elke dag aan, het is iets wat je nooooit meer vergeet (of wilt vergeten!). Zeker aan te raden.
Het zijn mooie landen, en hoewel allemaal heel erg toeristisch wel, is het toch goed mogelijk om je eigen route uit te stippelen en de toeristen te mijden, mocht je dat willen. Aan de andere kant, de toeristische trekpleisters zijn dat niet voor niks: ze zijn vaak ontzettend mooi!
Als je wat meer specifieke info wilt mbt bepaalde delen van je reis, dan mail je me maar...

Succes en veel plezier!

Maar goed, het zit mij in de plamnning voor na m'n middelbare school en wel licht ook m'n studie, dus dat duurt nog even. Maar het is in ieder geval een ding dat ik nog wil gaan doen. Maar het is erg leuk om ervaringen van anderen te horen.
Oud 01-03-2004, 15:26
Alexanchez
Alexanchez is offline
Hoe lang ben je er trouwens geweest?
Oud 02-03-2004, 11:42
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik ben in totaal 15 maanden weggeweest, waarvan 2 maanden in Indonesie (maximum voor je visum: anders moet je het land uit en weer terugkomen; althans dat was zo in 2000) , en 10 maanden in Australie. Ik moest werken dus heb ik zo'n jongeren visum gehad waarmee dat kan.
Ga er trouwens niet vanuit dat je heeeel veel kunt sparen terwijl je in Oz werkt, bijv genoeg om nog een jaar te reizen, want de lonen zijn daar niet verschikkelijk hoog (vond ik). Of je moet heel hooggeschoold werk vinden maar die kans is klein als je maar een tijdje werkt.
Oud 07-03-2004, 09:16
Verwijderd
ik wil de chineze muur lopen lijkt me super mooi.
of door heel rusland met de trein. of de pan american highway in mexico en dan via de VS naar canada.. maja eerst mn school maar ns afmaken
Oud 21-03-2004, 20:36
kuivaar
kuivaar is offline
Het lijkt me ook supergaaf om een deel van de wereld rond te reizen. Met de trein lijkt me ook wel gaaf. Het lijkt me dan leuk om mooie natuurverschijnselen te bezoeken en beroemde gebouwen zoals de Chinese muur.
Maar helaas ben ik tot nu toe nooit echt verder gekomen dan Pompeï in Italië. Wat overigens ook best de moeite waard was.
Oud 22-03-2004, 11:52
INViCTuS
INViCTuS is offline
Mij lijkt het zeker onwijs kicke om dat is te gan doen!

Ik kreeg gister een e-mail van 2 vrienden die er nu een beetje mee bezig zijn. Ze zijn met z'n 2-en vertrokken naar India sinds eind januari en zijn zojuist trug na 3 weken Annapurna gebergte. Wat je daar allemaal wel niet ziet en meemaakt.
Oud 27-03-2004, 15:04
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Het wordt inderdaad steeds populairder om dat te doen. Mij lijkt het ook enorm gaaf om Azie te doorkruisen, omdat je daar niet zoveel van kent.
Oud 27-03-2004, 16:20
Rob
Rob is offline
Ik wil dolgraag de wereld zien. Maar het liefst zonder hulpmiddelen als autos en vliegtuigen. Als ik dan reis, dan reis ik het liefst te voet, met de boot of fiets. Haha, ik weet dat het dom klinkt, maar ik wil de tijd nemen om alles te zien. ^_^

Ach, ik zie nog wel. Maar de wereld zien zal ik!
Oud 29-03-2004, 15:27
Kadaver
Kadaver is offline
Ik ben dol op reizen

Zo ben ik al twee keer in Indonesie geweest en over een aantal weken ga ik weer naar Azie toe, voor 9 maanden in China Daarna wil ik verder rondtrekken en andere landen in die omgeving bezoeken, waaronder dus weer Indonesie. Dit doe ik misschien samen met een vriend van mij

Afgelopen 10 maanden ben ik ook veel onderweg geweest. Na een roadtrip door Californie werd het tijd om Europa verder te verkennen. Eerst naar Frankrijk (Epinal/Fougerolles) gegaan om lekker uit te rusten. Vervolgens weer naar NL (colleges volgen ). Tijdens de vakantie oud en nieuw gevierd in Londen. Weer tentamens...daarna voor een week naar Rome gegaan, terug naar NL en na een paar dagen meteen door naar Krakow (Polen) voor 10 dagen samen met 35 andere studenten . De stad is echt super (en goedkoop! )

De laatste dagen zit ik weer thuis...maar sinds ik het programma Peking Express heb ontdekt begint het weer aardig te jeuken Reizen is zo verslavend , hoe meer je reist hoe groter de wereld wordt
Oud 30-03-2004, 12:23
INViCTuS
INViCTuS is offline
Mijn financien staan dat nog niet echt toe
Oud 31-03-2004, 13:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 29-03-2004 @ 16:27 :
Ik ben dol op reizen

Zo ben ik al twee keer in Indonesie geweest en over een aantal weken ga ik weer naar Azie toe, voor 9 maanden in China Daarna wil ik verder rondtrekken en andere landen in die omgeving bezoeken, waaronder dus weer Indonesie. Dit doe ik misschien samen met een vriend van mij

Afgelopen 10 maanden ben ik ook veel onderweg geweest. Na een roadtrip door Californie werd het tijd om Europa verder te verkennen. Eerst naar Frankrijk (Epinal/Fougerolles) gegaan om lekker uit te rusten. Vervolgens weer naar NL (colleges volgen ). Tijdens de vakantie oud en nieuw gevierd in Londen. Weer tentamens...daarna voor een week naar Rome gegaan, terug naar NL en na een paar dagen meteen door naar Krakow (Polen) voor 10 dagen samen met 35 andere studenten . De stad is echt super (en goedkoop! )

De laatste dagen zit ik weer thuis...maar sinds ik het programma Peking Express heb ontdekt begint het weer aardig te jeuken Reizen is zo verslavend , hoe meer je reist hoe groter de wereld wordt
Damn, waar haal je het geld vandaan ?
Oud 19-05-2004, 11:00
sientjuh
sientjuh is offline
Hoe financieren jullie die reizen?
Ik ben van plan er volgend jaar een jaartje tussenuit te gaan, en werk nu wel om wat geld daarvoor te verdienen, maar dat is bij lange na niet genoeg vrees ik. Gelukkig dat ik lieve ouders heb die best een deel willen betalen
Maar misschien hebben jullie financieringstips?
Oud 20-05-2004, 13:17
Cartosa
Cartosa is offline
Ik werk het hele jaar door en heb dan steeds 3 maanden tijd om ergens heen te gaan, ik hoop op die manier tegen mn 26e toch een hele boel gezien te hebben, echt langere reizen gaat niet
Oud 25-05-2004, 17:31
Verwijderd
Mijn droom is om de hele wereld te zien.. Ik wil graag nog naar Nieuw Zeeland en Australie, maar ook China, Japan en Afrika.. Ik wil naar Amerika, maar niet voor een paar maanden..gewoon even.. een of 2 weekjes ofzo, omdat ik wil zien hoe het daar is en hoe de sfeer daar is. Ik ken het tot nu toe nog enkel via de televisie..

Ik wil naar Brazilie, maar ook naar Polen. Ik wil terug naar Griekenland, maar ik wil vooral ook ontzettend graag naar India. dat land lijkt me zo ont-zet-tend geweldig en gaaf.. Waah, als ik geld en tijd had zou ik nooit meer wat anders doen dan reizen
Oud 25-05-2004, 18:57
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 19-05-2004 @ 12:00 :
Ik heb werkelijk geen flauw idee, hoe ik dat moet gaan doen.
Oud 25-05-2004, 19:04
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
sientjuh schreef op 19-05-2004 @ 12:00 :
Ik ben van plan er volgend jaar een jaartje tussenuit te gaan, en werk nu wel om wat geld daarvoor te verdienen, maar dat is bij lange na niet genoeg vrees ik. Gelukkig dat ik lieve ouders heb die best een deel willen betalen
Maar misschien hebben jullie financieringstips?
Mijn broer is ongeveer een jaar in Australie geweest; had vantevoren gewerkt, had wat van mijn ouders geleend af en toe en soms ging hij ook ergens werken en dan ook voor onderdak enz.
Oud 25-05-2004, 19:04
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 25-05-2004 @ 19:57 :
Ik heb werkelijk geen flauw idee, hoe ik dat moet gaan doen.
extra krantenwijk
Oud 25-05-2004, 19:08
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Guissie schreef op 25-05-2004 @ 20:04 :
extra krantenwijk
Ik zit al te denken om de hele provincie Gelderland te gaan doen.
Oud 26-05-2004, 15:54
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 25-05-2004 @ 20:08 :
Ik zit al te denken om de hele provincie Gelderland te gaan doen.
Kun je mooi De Gelderlander doen.
Oud 28-05-2004, 10:30
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik had aardig wat gespaard, maar ja ik was ook al 23 toen ik wegging, dus heb ik wat meer tijd ervoor gehad om alles bij elkaar te verzamelen. Verder hebben mijn ouders een (grote ) bijdrage gedaan. In Australie heb ik nog wat baantjes gehad om de terugreis te kunnen betalen
Oud 01-07-2004, 20:38
sexylexy
sexylexy is offline
lijkt me leuk om te doen met me vriendin/vrouw een paar jaar voordat je kinderen hebt, lkkr met zijn 2en in de auto, dan wel door europa, vooral het gedeelte in frankrijk lijkt me dan er gleuk
Oud 02-07-2004, 23:42
hitchhiker007
hitchhiker007 is offline
Ik heb afgelopen zomer op mn 17e ge-interraild van istanbul tot lissabon en afgelopen drie maanden van Kaapstad (Zuid-afrika) door Botswana, Zambia, Malawi, Tanzania naar Nairobi (Kenia). Als er iemand informatie wil btw of adressen, mail me maar.
Oud 03-07-2004, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Alexanchez schreef op 10-02-2004 @ 22:31 :
En ben je misschien in de landen geweest die ik op noemde? (ik ben vooral op zoek naar mensen die in landen zijn geweest als Paraguay, Nicaragua, Guinea of een ander exotisch 3e wereldland die op de route ligt)
Laos kwalificeert wel als 3e wereldland dat op de route ligt - daar ben ik geweest.
Oud 03-07-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
hitchhiker007 schreef op 03-07-2004 @ 00:42 :
Ik heb afgelopen zomer op mn 17e ge-interraild van istanbul tot lissabon en afgelopen drie maanden van Kaapstad (Zuid-afrika) door Botswana, Zambia, Malawi, Tanzania naar Nairobi (Kenia). Als er iemand informatie wil btw of adressen, mail me maar.
Mijn vriendin en ik willen graag een keer naar Afrika. Aangezien het de eerste keer in Afrika is, willen we bij een toegankelijk land beginnen. Tips?
Oud 03-07-2004, 13:01
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 10-02-2004 @ 22:31 :

Jep. Ik ben in Costarica geweest. Als je wat wilt weten moet je maar naar mn kamer komen.
Oud 03-07-2004, 15:14
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 03-07-2004 @ 14:01 :
Jep. Ik ben in Costarica geweest. Als je wat wilt weten moet je maar naar mn kamer komen.
Bijdehandje
Oud 03-07-2004, 15:15
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 10:53 :
Laos kwalificeert wel als 3e wereldland dat op de route ligt - daar ben ik geweest.
Hoe lang ben je daar gweest en wat vond je er van?
Oud 03-07-2004, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Alexanchez schreef op 03-07-2004 @ 16:15 :
Hoe lang ben je daar gweest en wat vond je er van?
Twee weken. Het is een bijzonder mooi land. Een gangbare en veel gehoorde omschrijving betreft "Thailand maar dan niet zo commercieel".
Persoonlijk hekel ik het woord 'commercieel' - een kansloos woord dat waarmee veel mensen hun eigen oppervlakkigheid verraden. Hoe het zij, in dit geval is het een aardige omschrijving. Laos is een vrij open land, je kunt er vrij makkelijk binnenkomen en iedereen laat je aardig met rust. Afgezien van wat communistische (lees: totalitaire) eigenaardigheden is het een gemoedelijk land met zeer vriendelijke inwoners. Veel mensen zijn bereid een praatje te maken - veel mensen spreken een woordje engels. Omdat het toerisme pas op gang komt, zijn mensen nog neit zo gehaaid als in Thailand, maar vergis je niet: je bent en blijft een portemonnaie met pootjes (geef ze eens ongelijk).
De natuur is werkelijk adembenemend. Persoonlijk ben ik in het Noorden geweest (niet langs de grens met Vietnam, waar het vol ligt met mijnen en bommen uit de Vietnam oorlog), maar in het verre zuiden moet het ook zeer mooi zijn en nog minder vaak bezocht.
Het eten is vrij westers, niet in de minste plaats door de jarenlange Franse bezetting, waarvan je ook veel architectonische overblijfselen terugvindt. Doe jezelf een lol en ga in ieder geval naar Luang Prabang (soweiso iedereen gaat daar heen) en bezoek het Laotiaanse stoombad in het Rode Kruis gebouw - heeeeerlijk.
Ik zou nog veel meer kunnen vertellen, maar dan haal ik denk ik de lol voor jou eraf. Advies: sla Laos a b s o l u u t niet over. Neem de tijd en leer dit land en de bewoners enigzins kennen. Ik zou zo weer teurggaan.
Oud 03-07-2004, 21:22
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 20:19 :
Verhaal
Het lijkt me een zeer mooi land. Ik wil er dan ook graag naar toe... Als ik midden 20 ben hoop ik er een keer te komen. Bedankt voor de informatie.
Oud 06-07-2004, 12:51
merijn
merijn is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 10:54 :
Mijn vriendin en ik willen graag een keer naar Afrika. Aangezien het de eerste keer in Afrika is, willen we bij een toegankelijk land beginnen. Tips?
ethiopie.. voor meer info pm me maar
Oud 08-07-2004, 17:16
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 20:19 :
Laos
Ik wil er begin volgend jaar heen, lijkt me schitterend. 1 van mijn beste vrienden woont/werkt in Luang Prabang, en die wil ik opzoeken voordat hij besluit weer terug te komen. Sowieso ben ik in de meeste landen van Zuid-oost Azie geweest, behalve Laos, dus ik baal ervan dat ik nooit eens kan meepraten
Ik hoop in Januari/Februari te gaan....here I come Rode Kruis stoombad!

Regels voor berichten