Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat is waar, maar bij veel projecten moet je zelf reis en verblijfskosten betalen. Bij dit project doet de EU dat. Kijk voor meer info op http://www.europa-in.nl
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
hallo,
ik heb afgelope zomer een reis gemaakt. 17 dagen door Spanje. Is natuurlijk niets bij wat jij wil gaan doen maar heb wel aardig het backpackgevoel meegekregen. Tip: Neem niets mee waarbij je twijfelt. Zo'n tas is zoooo zwaar in de zon ![]() Maar het schopte echt kont. Sfeer is zo leuk, heb 2 weken lang buiten geslapen. Op minicampings gestaan met nog honderden andere backpackers en wil het heel graag in het groot overdoen. Als je nog iets te vragen hebt vraag maar. doeg! |
![]() |
|
Hoi,
ik heb tussen 1998 en 2000 een deel van jouw parcours afgelegd: thailand, maleisie, singapore, indonesie van west naar oost, australie, nieuw zeeland. Ontzettend leuk om te doen, en hoewel het al een tijdje geleden is denk ik er nog elke dag aan, het is iets wat je nooooit meer vergeet (of wilt vergeten!). Zeker aan te raden. ![]() Het zijn mooie landen, en hoewel allemaal heel erg toeristisch wel, is het toch goed mogelijk om je eigen route uit te stippelen en de toeristen te mijden, mocht je dat willen. Aan de andere kant, de toeristische trekpleisters zijn dat niet voor niks: ze zijn vaak ontzettend mooi! Als je wat meer specifieke info wilt mbt bepaalde delen van je reis, dan mail je me maar... Succes en veel plezier!
||
Citaat:
![]() Maar goed, het zit mij in de plamnning voor na m'n middelbare school en wel licht ook m'n studie, dus dat duurt nog even. Maar het is in ieder geval een ding dat ik nog wil gaan doen. Maar het is erg leuk om ervaringen van anderen te horen. ![]() |
![]() |
|
Ik ben in totaal 15 maanden weggeweest, waarvan 2 maanden in Indonesie (maximum voor je visum: anders moet je het land uit en weer terugkomen; althans dat was zo in 2000) , en 10 maanden in Australie. Ik moest werken dus heb ik zo'n jongeren visum gehad waarmee dat kan.
Ga er trouwens niet vanuit dat je heeeel veel kunt sparen terwijl je in Oz werkt, bijv genoeg om nog een jaar te reizen, want de lonen zijn daar niet verschikkelijk hoog (vond ik). Of je moet heel hooggeschoold werk vinden maar die kans is klein als je maar een tijdje werkt.
|
Het lijkt me ook supergaaf om een deel van de wereld rond te reizen. Met de trein lijkt me ook wel gaaf. Het lijkt me dan leuk om mooie natuurverschijnselen te bezoeken en beroemde gebouwen zoals de Chinese muur.
Maar helaas ben ik tot nu toe nooit echt verder gekomen dan Pompeï in Italië. Wat overigens ook best de moeite waard was. ![]() |
![]() |
|
Mij lijkt het zeker onwijs kicke om dat is te gan doen!
Ik kreeg gister een e-mail van 2 vrienden die er nu een beetje mee bezig zijn. Ze zijn met z'n 2-en vertrokken naar India sinds eind januari en zijn zojuist trug na 3 weken Annapurna gebergte. Wat je daar allemaal wel niet ziet en meemaakt.
|
Ik wil dolgraag de wereld zien. Maar het liefst zonder hulpmiddelen als autos en vliegtuigen. Als ik dan reis, dan reis ik het liefst te voet, met de boot of fiets. Haha, ik weet dat het dom klinkt, maar ik wil de tijd nemen om alles te zien. ^_^
Ach, ik zie nog wel. Maar de wereld zien zal ik!
|
![]() |
Ik ben dol op reizen
![]() Zo ben ik al twee keer in Indonesie geweest en over een aantal weken ga ik weer naar Azie toe, voor 9 maanden in China ![]() ![]() Afgelopen 10 maanden ben ik ook veel onderweg geweest. Na een roadtrip door Californie werd het tijd om Europa verder te verkennen. Eerst naar Frankrijk (Epinal/Fougerolles) gegaan om lekker uit te rusten. Vervolgens weer naar NL (colleges volgen ![]() ![]() ![]() De laatste dagen zit ik weer thuis...maar sinds ik het programma Peking Express heb ontdekt begint het weer aardig te jeuken ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hoe financieren jullie die reizen?
Ik ben van plan er volgend jaar een jaartje tussenuit te gaan, en werk nu wel om wat geld daarvoor te verdienen, maar dat is bij lange na niet genoeg vrees ik. Gelukkig dat ik lieve ouders heb die best een deel willen betalen ![]() Maar misschien hebben jullie financieringstips?
|
Verwijderd
|
Mijn droom is om de hele wereld te zien..
![]() Ik wil naar Brazilie, maar ook naar Polen. Ik wil terug naar Griekenland, maar ik wil vooral ook ontzettend graag naar India. dat land lijkt me zo ont-zet-tend geweldig en gaaf.. Waah, als ik geld en tijd had zou ik nooit meer wat anders doen dan reizen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik had aardig wat gespaard, maar ja ik was ook al 23 toen ik wegging, dus heb ik wat meer tijd ervoor gehad om alles bij elkaar te verzamelen. Verder hebben mijn ouders een (grote
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jep. Ik ben in Costarica geweest. Als je wat wilt weten moet je maar naar mn kamer komen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoonlijk hekel ik het woord 'commercieel' - een kansloos woord dat waarmee veel mensen hun eigen oppervlakkigheid verraden. Hoe het zij, in dit geval is het een aardige omschrijving. Laos is een vrij open land, je kunt er vrij makkelijk binnenkomen en iedereen laat je aardig met rust. Afgezien van wat communistische (lees: totalitaire) eigenaardigheden is het een gemoedelijk land met zeer vriendelijke inwoners. Veel mensen zijn bereid een praatje te maken - veel mensen spreken een woordje engels. Omdat het toerisme pas op gang komt, zijn mensen nog neit zo gehaaid als in Thailand, maar vergis je niet: je bent en blijft een portemonnaie met pootjes (geef ze eens ongelijk). De natuur is werkelijk adembenemend. Persoonlijk ben ik in het Noorden geweest (niet langs de grens met Vietnam, waar het vol ligt met mijnen en bommen uit de Vietnam oorlog), maar in het verre zuiden moet het ook zeer mooi zijn en nog minder vaak bezocht. Het eten is vrij westers, niet in de minste plaats door de jarenlange Franse bezetting, waarvan je ook veel architectonische overblijfselen terugvindt. Doe jezelf een lol en ga in ieder geval naar Luang Prabang (soweiso iedereen gaat daar heen) en bezoek het Laotiaanse stoombad in het Rode Kruis gebouw - heeeeerlijk. Ik zou nog veel meer kunnen vertellen, maar dan haal ik denk ik de lol voor jou eraf. Advies: sla Laos a b s o l u u t niet over. Neem de tijd en leer dit land en de bewoners enigzins kennen. Ik zou zo weer teurggaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik hoop in Januari/Februari te gaan....here I come Rode Kruis stoombad!
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abu JahJah Abu JahJah | 112 | 03-08-2003 16:32 |