Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2004, 08:14
phensicske
phensicske is offline
Bestaat er zoiets dat je in het buitenland kan werken (bv. in een hotel) en waar je dan geld verdient en/of kost en inwoon krijgt?

Ik zou eigenlijk graag druiven gaan plukken of gaan werken in een herbergje of zoiets (niet te commercieel getint, ergens op den buiten) en op die manier mezelf kunnen onderhouden.
Zo leer ik ook de taal (vb. Frans/Engels) en de cultuur van binnennuit kennen.

Ik ben zowiezo al van plan om mee te gaan met bouworde, maar dat is nog niet concreet gepland en bouworde is niet zo'n lange periode.

Hoe raak je in contact met zo'n werkgelegenheid?

Ik heb vroeger nog zitten zoeken, maar toen vlogen de visums en andere officiële zooi me om de oren en vond ik het te ingewikkeld worden.

Moet je dan echt daar wonen of een visum hebben voor je er kan werken??

Iemand wat uitleg?
Advertentie
Oud 28-02-2004, 09:08
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja zoiets bestaat een neef van mij is op reis in Australie geweest en heeft daar bij een boer gewerkt, wat geld verdiend en eten en onderdak en de omgeving op vrije dagen verkennen en naar een tijdje naar een ander deel van Australie.

Hoe het allemaal zit is een erg lang verhaal maar kijk een op www.backpackers.nl hier heb je allerlei info over backpacken.
-Als je alleen wilt reizen is een visum dan genoeg?
-Als je wilt werken is een visum genoeg of moet je ook nog een werkvisum hebben?

Of ga naar www.ilse.nl typ backpackers in en je ziet (voornamelijk Down Under) backpackerssites.

succes
Oud 28-02-2004, 09:25
phensicske
phensicske is offline
Thx, ik heb al even zitten kijken en het lijkt me een heel handige site (die eerste). Ik zal het dan eens uitgebreid bekijken als ik wat meer tijd heb.
Oud 28-02-2004, 11:37
merijn
merijn is offline
http://www.europa-in.nl
Oud 28-02-2004, 11:49
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
merijn schreef op 28-02-2004 @ 12:37:
http://www.europa-in.nl
Lijkt me alleen voor Nederlanders.
Oud 28-02-2004, 14:37
Breg
Breg is offline
ik was zelf aankomende zomer bijna in een Schotse bed & breakfast gaan werken, maar ze zochten iemand voor eind juni - half september, en mijn vakantie duurt niet zo lang dus gaat het niet door. Maar de vrouw die het runt zoekt nog steeds mensen, dus als je geinteresseerd bent kan ik je het emailadres wel geven. Het gaat dus om een bed & breakfast net buiten Edinburgh (ongeveer 15 minuten met de trein volgens mij), je werkt van 09.00-13.00 de rest van de dag heb je vrij of kun je misschien nog een ander baantje zoeken, het gaat vooral om de kamers schoonhouden en je moet beschikbaar zijn van eind juni tot half september.
Oud 28-02-2004, 14:42
merijn
merijn is offline
Citaat:
phensicske schreef op 28-02-2004 @ 12:49:
Lijkt me alleen voor Nederlanders.
Deze organisatie is inderdaad alleen voor Nederlanders. Het programma dat op deze site beschreven staat is voor alle jongeren binnen Europa. Als je geinteresseerd bent, moet je een mailen naar het mailadres op die site. Dan kan Marianne je vast het mailadres geven van een Belgische zendingsorganisatie.
Oud 28-02-2004, 14:57
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Breg schreef op 28-02-2004 @ 15:37:
ik was zelf aankomende zomer bijna in een Schotse bed & breakfast gaan werken, maar ze zochten iemand voor eind juni - half september, en mijn vakantie duurt niet zo lang dus gaat het niet door. Maar de vrouw die het runt zoekt nog steeds mensen, dus als je geinteresseerd bent kan ik je het emailadres wel geven. Het gaat dus om een bed & breakfast net buiten Edinburgh (ongeveer 15 minuten met de trein volgens mij), je werkt van 09.00-13.00 de rest van de dag heb je vrij of kun je misschien nog een ander baantje zoeken, het gaat vooral om de kamers schoonhouden en je moet beschikbaar zijn van eind juni tot half september.
Lijkt me héél interessant, maar aangezien ik nog niets concreet heb (i.v.m. datum bouworde, dat is pas binnen een maand of zo) wil ik dit aanbod niet direct gaan claimen.

Bedankt voor het voorstel, ik kom er nog op terug als ik het zou kunnen aannemen, maar hou het vooral nog voor anderen ook open.
Advertentie

Regels voor berichten