|
|
Bekijk resultaten poll: 1 Accepteer jij homoseksualiteit?/ 2 Vind jij homoseksualiteit geaccepteerd? | |||
1. ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
245 | 93.16% |
1. nee |
15 | 5.70% |
2. ja |
86 | 32.70% |
2. nee |
161 | 61.22% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 263. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Lul is toch ook nog steeds een scheldwoord of wil je beweren dat het nog steeds niet geaccepteerd is dat mannen een lul hebben ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
In die clip komen enkel mensen voor die zwak in de maatschappij staan en als belachelijk wordt gezien (zegt wel weer genoeg over hoe amerikanen tegen homo's aankijken). Als ik die clip zie heb ik zoiets van:"Moet dat nou?" Ik heb dat echter meer bij clips van 50 cents en van die andere rappers met 80 halfnaakte dames die om die lui hangen alsof ze goden zijn. Als ik een stel bij een bushalte speeksel zie uitwisselen heb ik hetzelfde "moet dat nou?" als bij homo's. |
![]() |
|
Ja, ik accepteer het wel, een goede vriend van mij is homo en ik heb er totaal geen problemen mee, vind het juist leuk om met hem over jongens te praten
![]()
|
![]() |
Je wilt weten of het werkelijk is geaccepterd, dat is eigenlijk heel erg moeilijk. Ik ben zelf lesbisch en heb eigenlijk weinig te maken hoe mensen over mij denken door heel Nederland heen. Als ik over straat loop ziet niemand aan mij: "Kijk zij is POT"
Maar ik heb meer te maken met mijn vrienden kring en natuurlijk de familie. Al twee jaar ben ik ervoor uit gekomen en wordt volledig geacepteerd! Maar ik vind wel dat je een onderscheidt moet maken tussen mannen en vrouwen hoor. Omdat mensen vaak twee vrouwen minder afstotend vinden dan twee mannen. (Hoewel als ik sta te zoenen midden op de dansvloer zie je iederen kijken en krijg je reacties: "hehe ga je eindelijk weg!") Nu spreek ik mij giga tegen, maar al om al is het erg moeilijk om een duidelijk antwoord te geven. Het zijn echt maar een paar domme mensjes die er niet tegen kunnen en het vies vinden, die hoor je wel!
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Of het egt in zn algemeen geaccepteerd is weet ik niet, maar ikzelf zou er egt geen enkel probleem mee hebben als een vriend of vriendin homoseksueel zou zijn
Prima hoor ![]() Iedereen moet gwoon doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, jah tog? ![]() ![]()
|
Het is niet echt geaccepteerd denk ik, hoewel ik er zelf geen problemen mee heb, als ik 2 gozers op straat of tv zie zoenen kijk ik wel de andere kant op want het is niet iets dat ik leuk vind om te zien (=-P sorry maar dat vind ik nou eenmaal zo)
maar ik heb een klasgenoot die homo is en ook een collega die homo is, maar dat zijn 2 aardige gozers en er is niks mis met ze. iedereen moet gewoon doen waar ie zichzelf goed bij voelt.
|
![]() |
Ja, ik accepteer het. Maar dat lijkt me ook nogal logisch als je zelf ook op jongens valt
![]() Ik vind dat de media een zowel positieve als negatieve rol erinheeft. Aan de ene kant zorgt de media-aandacht ervoor dat het meer en meer geaccepteerd wordt, maar aan de andere kant worden homo's in de media vaak afgebeeld als nichten. En daarmee bedoel ik dus van die verwijfde types, niet dat daar wat mis mee is, maar op die manier lijkt het net alsof iedere homo zo is. Zo krijg ik als reactie als ik vertel dat ik op jongens val vaak "Oh? Maar bij jou kan je het helemaal niet zien...". Alsof iedere homo hetzelfde is.... Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 20:44. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben nu aan het reizen door australie. Ik heb het onderwerp homoseksualiteit vaak ter sprake gebracht. Jammer genoeg merk ik dat het hier nog lang niet zover geaccepteerd is als in Nederland. De meeste ozzies vinden het niet kunnen. Ik heb er een ontmoet die zelfs tegen de mardi grass (sydney's homofestival) aan het bidden was
![]() Hierbij merk ik ook dat vaak de christenen in Australie er van walgen en het duivels noemen. Nee, ik ben blij dat ik in nederland woon, voor mij word het zo goed als geaccepteerd, ik ben tevreden met ons landje. |
![]() |
||
Citaat:
Maar in plaats van dat we nu gewoon met z'n allen even het laatste restje bekrompenheid overboord gooien... ![]()
|
Ik heb bij de eerste vraag ja gestemd, ken zelf ook een paar homo's en lesbiennes en heb absoluut geen moeite met homoseksualiteit.
Ik heb bij twee ook ja gestemd, omdat ten eerste het homohuwelijk anders niet ingevoerd zou zijn in Nederland, en omdat het (in mijn omgeving in ieder geval) gewoon geaccepteerd wordt ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja en ja. Oke, er zijn nog wel mensen die vinden dat het 'niet kan', maar die zijn in de minderheid... er zijn wél veel mensen die iets hebben van 'ze doen maar, maar ik wil het niet weten', maar dat vind ik op zich wel acceptatie, alleen niet erg verregaande acceptatie.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Ja, ik accepteer Homosexualiteit
2. Nee, Homosexualiteit wordt niet geaccepteert in deze maatschappij. Het feit dat er nog steeds wordt gescholden met homo en pot, vind ik niet aan te duiden als: Ja... Nederland accepteert Homosexualiteit. Verder vond ik het ook overdreven toen de Media er een hele ophef over maakte toen Jamai bekende homo te zijn. So??? Big Deal echt.. Die jongen is 16.. de hormonen gieren door zijn lijf en hij is/was een BN-er. Hij geilt gewoon op aandacht en dat zal hij krijgen ook. Klaar. |
![]() |
|
1 Ik accepteer het
2 Ik denk niet dat het voldoende geaccepteerd is Een hele goede vriend van me is homo, en sinds ik hem ken besef ik eigenlijk hoe vreselijk gewoon het eigenlijk is om homo te zijn. Zoveel verschil zit er echt niet tussen hetero en homo, ik vind het echt helemaal normaal. Voor ik hem kende, aanvaarde ik het wel, maar ik vond het een wat raar en onwennig idee. Ik denk dat je pas begrijpt hoe normaal het is als je een naast iemand kent die zo is. |
![]() |
|
Ja ik accepteer het wel want mijn neef die is homo maar dat is wel nog steets mun kameraad, dus homoos kunnen gwoon heel aardig zijn enzo! En hij zit ook niet aan me ofzo! Maar ik denk dat het in Nederland niet geaccepteert is want mun andere kameraden die vinden het niet leuk als mun neef er ook is!
|
In mijn vriendengroep zit een jongen die homo is, een tijdje geleden heeft hij het me verteld. Ik vind alles best, zo lang hij maar niet aan mij gaat zitten! (vriendschappelijk zoals hans op de schouder of zo wel natuurlijk maar niet klef... bah...)
|
Ik accepteer het volledig. Paar van mijn beste vrienden zijn homoseksueel en aantal vriendinnen lesbisch. Dikke boeiend. Vind het zelfs leuk. Je kan zo vreselijk lachen met die mensen
![]() Vind ik het geaccepteerd in NL: ik mis de optie: mwa. Ik heb toch maar op nee gestemd aangezien ik toch te vaak hoor over homo's of lesbiennes dat ze dit en dat doen en dat dat helemaal niet kan of mag en me dit en me dat. Dan beginnen mijn handen al te jeuken, maar ik kan me nog steeds inhouden. Maar anderen staan er weer positief tegenover. Dus kan er niet echt een ja of nee op zeggen.
|
Ja, ik accepteer homosexulateit. Zou ook niet weten waarom niet. Liefde is liefde en seks is seks. Met wie en waarom iemand zijn leven deelt zijn mijn zaken niet. Wat voor mij telt is waar iemand voor staat.
Overigens, voor diegenen die ook met 'ja' hebben geantwoord: de ultieme tollerantietest is volgens mij deze. Stel dat op een goede dag iemand van jouw sekse op je afloopt en tegen je zegt dat hij/zij zich tot je aangetrokken voelt. Reageer je dan net zo als wanneer iemand van de andere sekse het meldt?
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je voelt je per definitie niet op die manier aangetrokken. Dan zou het ook betekenen dat homoseksuele mensen heteroseksuele mensen ook niet accepteren. Heeft eigenlijk niets met acceptatie te maken. Ik denk dat je het niet accepteert dat wanneer je als bush loopt te blaten dat homohuwelijken niet kunnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb 1. ja en 2. nee gestemd.
Eigenlijk kan ik niet zo goed uitleggen waarom ik bij 2 nee heb gestemd, ik heb gewoon het idee dat het nog wat meer geaccepteerd kan worden. Nu is het toch nog wel speciaal als iemand zegt dat hij/zij op hetzelfde geslacht valt. Het is echt iets waar je melding van moet maken, heb ik het idee, dat hele "uit de kast komen".. Ik vind dat het zo moet gaan dat het de normaalste zaak van de wereld is als iemand op hetzelfde geslacht valt. Dat je, wanneer iemand zegt "ik ben verliefd", vraagt: "oh, op een meisje of een jongen?" in plaats van dat je meteen maar aanneemt dat diegene hetero is. Dat mensen niet zo in hokjes worden gestopt. Vaak hoor je ook nog weleens: "ik vind het niet erg dat ie homo is, zolang ie maar van mij afblijft." Dat vind ik ook zo fout en vaag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar omdat ik dat nog nooit van een meisje te horen heb gekregen zou ik dat iig boeiender vinden dan wanneer een jongen het zou zeggen. Vooral als het een leuk meisje zou zijn.. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Er zijn negen mensen die op vraag 1 nee gestemt hebben. Waarom kunnen die mensen niet eens met argumenten komen waarom ze tegen zijn? Is dat omdat die argumenten er niet zijn, of zijn deze mensen te laf om te laten zien dat zij het niet accepteren?
Ik vind het nogal raar om hier te zien dat iedereen het accepteert, terwijl ik uit eigen ervaring weet dat dat helemaal niet het geval is. Vraag me dus af in hoeverre dit representatief is. |
![]() |
|
![]() |
1. ja
Ik heb niks tegen homo's. Ik ken dan ook veel mannen die homo zijn. Ik dans en in de danswereld kom je ze vaak zat tegen. Verschillende leraren zijn dan ook homo. En ik vind dat er niks mis met ze is. Ze zijn juist veel socialer dan hetero mannen. 2. ja Ik ken eigenlijk maar weinig mensen die dit niet accepteert. Eerlijk gezegd geen 1. Vaak worden er wel stoere dingen geroepen, maar als ze een homo kennen, gaan ze ook gewoon normaal met ze om. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Enquête homoseksualiteit Cherryheart | 20 | 29-10-2013 15:15 | |
Lifestyle |
Acceptatie van holebi's WallsGlenview | 19 | 11-06-2010 21:51 | |
Liefde & Relatie |
Homo-emancipatie ELISEK | 68 | 27-05-2008 19:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Grote Multiculturele Samenleving Topic! -SoloWolf- | 72 | 18-12-2004 13:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VVD'er Wilders haalt uit naar de islam. JantjePietje | 220 | 17-02-2004 17:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Homofilie is een welvaartsverschijnsel Verwijderd | 89 | 12-01-2004 00:29 |