Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 14:04
number9
number9 is offline

Doelman overlijdt na botsing met opponent

1/3/2004 13:02

Een nieuw tragisch ongeluk in het voetbal. Josué Danny Ortiz, de nationale doelman van Guatemala, overleed zondag na een botsing met een tegenstander.
Ortiz kwam in de 78ste minuut van het duel van zijn club Municipal met Comunicaciones in aanvaring met aanvaller Mario Rodríguez. De spits knalde zonder opzet vol op de borstkas van de 27-jarige keeper, waarna Ortiz buiten westen raakte (zie foto).

Hij werd direct naar het ziekenhuis vervoerd, waar werd geconstateerd dat hij flinke inwendige bloedingen had. Aanvankelijk leek hij zich nog te herstellen, maar drie uur na de botsing bezweek hij toch aan zijn verwondingen. 'Zijn hart reageerde jammergenoeg nergens op', verklaarde dokter Jorge Jerez temidden van zijn collega's.

Ortiz was sinds 1998 verbonden aan Municipal. 'De club zal alle kosten voor haar rekening nemen', beloofde club-president Gerardo Villa. Het is niet voor het eerst dat Municipal, dat de wedstrijd met 2-0 had gewonnen, een speler verliest op het veld. Twee jaar geleden stierf Johhny Aldana tijdens een training.

Bron: Vi.nl

RIP!!!
Oud 01-03-2004, 14:10
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik zou niet graag kepper willen zijn in een Latijns-Amerikaans land. Na de Colombiaanse en de Hondureese keeper is hij de 3e nationale elftal-keeper.
Alleen ken ik hem totaal niet, deze ongelukjes hoor je wel eens vaker uit een ander ver land, en vind ze dus geen eigen topic je waard.

Behalve als ze dood gaan door een gebroken lat o..i.d. (dat was laatst gebeurd bij een andere Zuid-Amerikaanse keeper) Je moet er dan ook niet aan gaan hangen. )
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 14:35
Verwijderd
niet lullig bedoeld ofzo, maar kunnen we niet beter een topic maken (of deze daarin veranderen) die gaat over sporters die doodgaan of stoppen met hun sport, want dit is al de zoveelste in best korte tijd.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 14:42
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 01-03-2004 @ 15:35:
niet lullig bedoeld ofzo, maar kunnen we niet beter een topic maken (of deze daarin veranderen) die gaat over sporters die doodgaan of stoppen met hun sport, want dit is al de zoveelste in best korte tijd.
Bij deze...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tis me toch wat tegenwoordig... hoe het allemaal kan... tis mij een raadsel maja R.I.P. dan maar he...
Oud 02-03-2004, 14:00
Guissie
Guissie is offline
R.i.p
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 18:40
Krugdinho
Krugdinho is offline
R.i.p
Oud 02-03-2004, 18:43
Co
Co is offline
r.i.p.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:31
Martjin
Martjin is offline
Z.i.p.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 22:28
MikeyMo
MikeyMo is offline
no offense ofsow, maar alsof het hier enig nut heeft om rest in peace neer te zetten...behalve om aan andere scholieren te laten zien hoe meelevend je bent..
Oud 06-03-2004, 23:11
faan
faan is offline
waarom wordt nou elke sportsman die doodgaat hier neergezet.. 't begint te vervelen
Oud 06-03-2004, 23:24
forumfreakie
forumfreakie is offline
Citaat:
Zaagmanz schreef op 02-03-2004 @ 19:40:
R.i.p
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 13:53
number9
number9 is offline
Citaat:
Hartaanval velt Serginho tijdens duel

28/10/2004 9 :37

De wedstrijd tussen Sâo Caetano en Sâo Paulo kende woensdagavond in Morumbí een dramatisch ongeval. Serginho zakte na bijna een uur spelen in elkaar en overleed een uur later in het ziekenhuis aan de gevolgen van een hartaanval. Zowel op het veld als in het hospitaal slaagden de medici er niet in de dertigjarige verdediger van Sâo Caetano te reanimeren.
De wedstrijd werd direct na het ineenstorten van Serginho bij een stand van 0-0 gestaakt door scheidsrechter Cleber Welington Abade. 'Ik heb met de aanvoerders gesproken en beiden verzekerden mij dat de spelers te aangeslagen waren om nog verder te spelen', aldus de leidsman.

Serginho stond bekend als een harde verdediger die door spitsen als Romario en Luis Fabiano werd gevreesd vanwege zijn meedogenloze tackles. Na afloop van het tragische duel liet Sâo Caetano-doelman Silvio Luiz weten dat zijn overleden collega al hartproblemen had.

'Hij werd al behandeld aan zijn hart, maar het risico om iets op te lopen lag rond één procent. Dat kwam aan het licht bij de periodieke keuringen die we ondergaan', legde Silvio Luiz uit. De medische staf ontkende dat Serginho wat mankeerde. 'Hij had geen problemen met zijn gezondheid. In ieder geval niet aan zijn hart', verzekerde voorzitter Nairo Ferreira de Souza.

Miklos Fehér overkwam in januari van dit jaar hetzelfde als Serginho. De Hongaar zakte bij een wedstrijd van Benfica in elkaar en overleed eveneens aan een hartaanval. Bij dezelfde Portugese club sloeg het noodlot opnieuw toe toen in mei Bruno Baiâo (18) op de training een hartaanval kreeg. Na vier dagen in coma te hebben gelegen, overleed ook hij.
Oud 28-10-2004, 15:09
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 06-03-2004 @ 23:28 :
no offense ofsow, maar alsof het hier enig nut heeft om rest in peace neer te zetten...behalve om aan andere scholieren te laten zien hoe meelevend je bent..
requiescat in pace

-amen
Oud 29-10-2004, 16:29
Tom Poes
Tom Poes is offline
BTW, laatst stond er in zo'n junkkrant dat er WEER een voetballer was overleden. Er stond ook een overzichtje bij van de laatste 3 jaar, waarin er een stuk of 8 spelers in het veld zijn bezweken.
Het merendeel aan een hartaanval geloof ik.
Oud 29-10-2004, 19:51
number9
number9 is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 29-10-2004 @ 17:29 :
BTW, laatst stond er in zo'n junkkrant dat er WEER een voetballer was overleden. Er stond ook een overzichtje bij van de laatste 3 jaar, waarin er een stuk of 8 spelers in het veld zijn bezweken.
Het merendeel aan een hartaanval geloof ik.
idd, wordt steeds meer.

Nu ik dat artikel teruglees valt het me op, dat Marc Vivian Foe wordt vergeten.
Oud 31-10-2004, 05:59
No Soup For You
No Soup For You is offline
voetbal is ook stom
Oud 31-10-2004, 08:18
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
mr Orange schreef op 31-10-2004 @ 06:59 :
voetbal is ook stom
schrijf nooit berichten als je terugkomt van het uitgaan, krijg je later spijt van en het is vaak onzin
Reageren

Regels voor berichten