Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 20:36
???
??? is offline
hoi allemaal,

ik volg nu de opleiding SPW (sociaal pedagogisch werk) en ben nu met mijn afstudeerstage bezig en ben in juni klaar.

ik wil nog wel graag de pabo willen volgen maar dat is nog 4 jaar...ik vind dat niet zo erg maar wil wel graag gaan werken zodat ik kan samen wonen en niet pas over 4-5 jaar gaan werken.

kun je pabo ook in deeltijd doen in combinatie met werken en hoe zit dat dan met je stage's?

heeft iemand hier ervaring mee?
en is dat een beetje te doen met werk, school en huiswerk?
hoeveel dagen moet je naar school en hoeveel dagen werk jij?

ik snap dat jullie reactie is vraag het op die school, maar daar word je helemaal niet veel wijzer van...

graag reacties van jullie

bedankt!!!

greetzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 20:47
Verwijderd
Tuurlijk kan je de pabo in deeltijd doen in combinatie met werken. Stage hoef je dan niet te lopen, je doet je ervaring immers op met het werk dat je doet (je moet dus wel in het onderwijs werken dan). Hoeveel dagen (meestal avonden) je naar school heb verschilt vaak per instelling. Huiswerk weet ik niet precies, maar reken er iig op dat je met school, werk en huiswerk toch wel minstens 5 of 6 dagen in de week bezig bent (ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoeveel dagen je werkt).

Sommige pabo's bieden voor mensen met spw (soms alleen voor mensen met spw-oa) een verkorte opleiding van 3,5 jaar en vanaf het derde jaar kun je vaak duaal (dat is ook een combinatie van werken en leren), ook wanneer je de 4-jarige voltijd opleiding doet.

Werken om te gaan samenwonen vind ik niet zo'n geweldige reden, je kunt ook samenwonen als je studeert. Maar goed, er zijn dus meerdere opties. Bespreek het toch (nog) eens op de school waar je heen wilt, maak bv. een afspraak met de decaan daar.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 08:48
Verwijderd
http://www.paboforum.nl/yabbse/index...;threadid=4475

Je kan dus ook gewoon stage lopen wanneer je deeltijd doet, maar je kunt ook gaan werken (en voor zo ver ik weet is het zo dat als je werkt in het onderwijs, je werk als stage geldt, maar dat zou je dus moeten informeren bij de hogeschool waar je heen wilt).
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 09:24
LoeLoe
LoeLoe is offline
Toevallig heb ik er gisteravond nog wat over opgezocht aangezien ik ongeveer met hetzelfde probleem zit.

In juni ben ik klaar met mijn eindstage (onderwijsassistent). Ik heb zo'n beetje al aangeboden gekregen om op diezelfde school te blijven werken volgend jaar, maar ik wil wel graag nog doorstuderen. Nu heb ik wat opgezocht bij Groenewoud Nijmegen. Hier heb je pabo in deeltijd (2 of 3 jaar, ligt er maar net aan hoe zelfstandig je bent). Stages duren niet langer dan 4 weken en je kan er gewoon bij blijven werken.

Ik weet niet precies waar je vandaan komt? Maar dit zou weleens een optie kunnen zijn (ook voor mijzelf).

Nah voor meer informatie ===>> www.han.nl .. beetje zoeken en dan kom je er wel
Oud 12-03-2004, 09:32
Verwijderd
@TS: je doet spw 3? Om naar het hbo te kunnen heb je toch een mbo 4 opleiding nodig? Of vergis ik me nu...?

[edit]ff nagekeken, op de Hogeschool Rotterdam moet je iig zeker mbo niveau 4 hebben. Andere scholen weet ik niet zeker, maar ik vermoed ook mbo niveau 4.[/edit]
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 12:15
LoeLoe
LoeLoe is offline
Volgensm ij moet je voor bovenstaande overal minstens mbo 4 hebben, of een havo diploma, of een vwo diploma, of minstens 21 jaar zijn etc etc
Oud 12-03-2004, 14:00
???
??? is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-03-2004 @ 10:32:
@TS: je doet spw 3? Om naar het hbo te kunnen heb je toch een mbo 4 opleiding nodig? Of vergis ik me nu...?

[edit]ff nagekeken, op de Hogeschool Rotterdam moet je iig zeker mbo niveau 4 hebben. Andere scholen weet ik niet zeker, maar ik vermoed ook mbo niveau 4.[/edit]
ik wil in deventer naar de pabo.
dit is het laatste jaar dat je met een SPW 3 diploma naar de pabo kan.
als je niveau 4 hebt mag je instromen in de 2e
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
??? schreef op 12-03-2004 @ 15:00:
ik wil in deventer naar de pabo.
dit is het laatste jaar dat je met een SPW 3 diploma naar de pabo kan.
als je niveau 4 hebt mag je instromen in de 2e
Dat is dan alleen in Deventer zo, denk ik, want in Rotterdam kon en kan je alleen met mbo 4 naar de pabo en dan mag je hem in 3,5 jaar doen. Heb je dus mazzel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten