Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Briljant album die niet in je collectie mag ontbreken. Alice In Chains vind ik persoonlijk nog de beste band uit die hele Seattle Grunge Scene. Het album Dirt blijft van het begin tot het einde boeiend. Een mooie opbouw met als persoonlijk favoriet "Angry Chair" Reden: Hij blijft altijd in mn kop hangen als ik m gedraaid heb. Het mooie van alles is dat ze zwaar onder invloed van drugs dit hele album hebben opgenomen en toch klinkt ie retestrak. Helaas bestaat de band niet meer. Layne Stayley is al 2 jaar de pijp uit (helaas geeindigd als heroinejunk). Jerry Cantrell is dan nog solo zo ver ik weet. Mijn eindconclusie is dat dit toch 1 van mn favo bands is. Tip: Het MTV-unplugged album is ook erg goed
|
![]() |
|
Hoewel ik over het algemeen geen grunge fan ben (kan AIC eigenlijk wel hiertoe gerekend worden?) blijft Alice in Chains een van mijn favoriete bands, 1 keer in de zoveel tijd heb ik een complete AIC bui waar ik bijna niets anders draai.
Dirt is zeker het hoogtepunt wat deze band gemaakt heeft, geen enkel zwak nummer op deze meesterlijke cd. Persoonlijke favorieten zijn Rooster over Vietnam, Junkhead, een grimmige lofzang op het junkiebestaan waar de stem van Layne echt door merg en been gaat Down in a Hole is ook geweldig. Hoewel ik helemaal vies ben van drugs heb ik een keer op een warme zomerdag in de schermering met een licht briesje op de fiets gezeten, dit nummer luisterend, ik waande me midden in 1 of andere trip en de 10 minuten die ik fietste leken wel een uur, geweldig. Het laatste soloalbum van Jerry Cantrell is overigens ook zeer de moeite waard. Naar mijn mening in ieder geval 1 van de geweldigste bands allertijden, rest in peace Layne...
|
![]() |
|
Kent iemand hier Mad Season trouwens? Was een hobbygroep waarin o.a. Staley de zangpartijen voor zijn rekening nam. Over het algemeen rustige plaat met hier en daar wat bluesinvloeden. Cd heet Above en is echt een aanrader.
||
Citaat:
Dit is echt exact wat ik bedoelde en vaak blijft het niet bij neurieen echter zijn het wel vaak meezingers ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
Mjah Dirt is zeker wel een coole cd.. Vind niet echt alles van AIC cool, maar angry chair en rooster zijn wel m'n favorieten..
En ja ik ken Mad season ook wel... Behalve Wake up (geniaal mooi nummer) vind ik er weinig aan... Beetje te bluesy allemaal...
|
![]() |
|
|