Advertentie | |
|
![]() |
|
Tsja, i know. Maar het is wel jammer dat er aan de ene kant zoveel gedaan word tegen werkeloosheid (naar 't schijnt) maar dat er aan de andere kant door ouderwets denken en halsstarrig vasthouden aan die principes een stuk werkeloosheid in stand gehouden word, omdat we collectief te koppig zijn om in te zien dat iemand die er net ff anders uitziet dan iemand anders uit die gezellige grijze meute toch net zo goed een pakje boter over de scanner kan halen...
Mijn hanekam, ach, kan plat, kan netjes in 't zwart geverfd worden, bijpassend bedrijfskloffie, geen probleem. 't zijn iedere keer die piercings waar ikzelf op word afgewezen, omdat ik ze weiger uit te doen... Ben zelfs eens voor productiewerk in de Reebok fabriek geweigerd. Dan heb je echt helemaal zoiets van: Waar gaat het nog over? Bedoel, daar sta je in 'n fabriekshal, je sjouwt dozen van loods A naar truck B en dat is het zo ongeveer wel... geestdodend werk. Je komt niet eens in aanraking met eventuele klanten waarbij je eventueel representatief zou moeten overkomen. Maar er was toch iets nieuws opgenomen in de anti-discriminatiewet? dat werkgevers niet meer zomaar op piercings mochten weigeren? (niet dat ze 't dan niet op hygiëne of veiligheid gooien, maar dat terzijde.)
|
Verwijderd
|
Inderdaad jammer dat je voor productiewerk ook een bepaald uiterlijk moet hebben. Daar is het namelijk compleet irrelevant. Maar mensen denken bij het zien van iemand met piercings of een kam altijd dat ze weten wat voor persoon dat is. Aan iemand met een kam of dreads worden bij voorbaat al allerlei eigenschappen toegedicht. Een punk zal wel niet met autoriteit en bevelen kunnen omgaan, zal wel agressief zijn enz. en dat wil je natuurlijk niet in je fabriek.
![]() Er is geen specifieke anti-discriminatiegrond tegen piercings ofzo. Het is al vrijwel onmogelijk om discriminatie op grond van geslacht aan te tonen bij sollicitatie. Bij ontslag is het al makkelijker, maar als de baan nog niet is begonnen is het bijna niet te doen. Er zit helaas maar éen ding op: gewoon netjes eruit zien als je naar sollicitatiegesprekken gaat. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
3-delig grijs (overdrijven de gekste) of 3-delig grijs + piercing is voor mij qua netheid 'tzelfde, maar voor veel werkgevers 'n wereld van verschil ![]()
|
Ik heb hetzelfde een keer gehad....maar dan alleen omdat ik een leren jas aanhad toenk op sollicitatie kon komen! (altijd die vooroordelen
![]() Iniedergeval, daarna had ik mezelf aangemeld bij een uitzendbureau en als ze daar een baan voor je vinden dan word je 99% zkr aangenomen. (+ xtra voordeel dat je ook nog niet eens hoeft te zoeken voor een baan, heeft mij ook veel moeite bespaard ![]()
|
![]() |
en toch vind ik dat bedrijven wel het recht hebben om je op grond van je uiterlijk niet aan te nemen...als ik mijn eigen winkel zou hebben zou ik personeel willen waar ik tevreden over ben..nu hoef ik geen modellen ofzo...maar als ik dan dreadlocks niet mooi vind...dan kan ik me best voorstellen dat ik niet iemand aanneem met dreadlocks..ten eerste gaat het toch ook om de naam van je winkel?
mja...thats just my opinion... maar ik vind inderdaad wel dat je het kan gaan vragen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maja als je niet word aangenomen kun je er weinig aan doen...met de tent op z'n kop zetten vernachel je al je kansen bij die winkel dus het enige wat je eigenlijk kunt doen is verder zoeken ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een stukje waarheid over de Islam Kaka8 | 4 | 23-01-2011 10:18 | |
Liefde & Relatie |
onzeker over uiterlijk tommy1903 | 10 | 22-07-2010 13:28 | |
Liefde & Relatie |
Overal tussenin en uiterlijk te belangrijk vinden. krentenbol | 13 | 26-01-2010 21:21 | |
Psychologie |
Jeugdig uiterlijk Gamut | 55 | 14-09-2007 12:48 | |
Liefde & Relatie |
probleem mgirl | 10 | 23-06-2003 10:32 | |
Liefde & Relatie |
Kijken jongens echt alleen naar het uiterlijk? Marijke85 | 15 | 27-03-2002 13:08 |