Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ze besloten met een daverende knal uit leven te stappen. Geen ordinaire zelfmoord, nee, ze zouden er voor zorgen dat de knal over het hele wereld zou worden gehoord. Dat vereiste zorgvuldige voorbereiding. De twee moeten weken, zo niet maanden op hun plan hebben zitten broeden. Intussen reageerden ze hun agressie af op gewelddadige videospelletjes. Harris beschouwde zichzelf een professional in het spelletje ‘Doom’,een virtuele moordjacht met een dubbelloops geweer dat een uitstekende training bleek voor zijn reflexen.Ze oefenden met paintbal-pistolen en maakten voor een schoolproject zelfs een video waarbij ze al een beetje vooruitliepen op de grote dag. De actie die hun uiteindelijk internationale bekendheid zou geven, stond gepland voor de 110e verjaardag van Adolf Hitler. ,,Dit is de laatste dag van Harris op aarde", postte Harris op 20 april op zijn website bij internet-provider America On Line (AOL) Zoek verder op google: "Eric Harris & Dylan Klebold" of "Columbine Highschool" of lees hier verder; http://www.tegenwicht.org/03_littlet..._moordlust.htm ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 21:34. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Harris & Klebold waren natuurlijk zieke geesten, maar een product van hun omgeving. Door hun ziekelijke omgeving zijn hun zieke geesten tot die daad aangezet. Als ik zie hoe walgelijk het er op die fucking Amerikaanse preppy schools aan toegaat, dan wens je de helft ook wel iets toe.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hmm, eigelijk interessant om Hitler als Martelaar te zien. Voor Nazi's is het natuurlijk vanzelfsprekend. Let wel: Ik maak je er niet voor uit. Hiermee bedoel ik slechts dat je op iets komt waar de meeste niet-nazi's niet snel op zouden komen.
Ondanks dat ik geen Christen noem vind ik het personage (ook al ben ik niet echt gelovig, toch denk ik dat de mogelijkheid bestaat dat er een soort Jezus heeft rondgelopen, maar dan niet als zoon van God, maar gewoon een wonderdokter ofzo) toch een echte martelaar. Tja, ik weet dat de film Braveheart geromantiseerd is, maar toch is William Wallace (in die film) een martelaar. Ff een dome vraag: Ik neem aan dat je met martelaar iemand bedoeld die is gestorfen voor hetgeen waar hij voor stond/in geloofde? |
![]() |
||
Citaat:
En dan ook nog eens onschuldige mensen?
|
Ik vind het wel een duistere topic. Ik denk niet dat iedereen dat zal waarderen.
Van alle personen van die drie van wie ik het meest goed heb gehoord (en ook het meest slecht) moet ik zeggen dat dat hitler is. Ondanks zijn foute instelling heeft hij aanvankelijk wel de bevolking hoop gegeven en gewerkt aan de duitse economie (althans dat heb ik mij laten vertellen tijdens de geschiedenislessen). Verder is hitler ook een haast universeel waarschuwingssignaal voor de wereld van wat nooit mag gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, hitlers intenties zijn door en door slecht, maar niet alle gevolgen van zijn bestaan zijn slecht (al wegen die gevolgen in de verste verte niet op tegen zijn gruweldaden). En inderdaad zullen er mensen zijn die hem vereren als een martelaar. Maar zoals ik al zei: een duister topic. ![]() Ik beschouw hitler zelf trouwens niet als martelaar. Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 22:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik wou graag Abelahafid Ben-Al Shoubaiiny nomineren, hij blies zich op in n stadsbus in Nablus in April 2001,wat de aanleiding is voor de huidige intifada, allah is met hem
![]()
|
Hmm om mijn eigen martelaren te noemen, tsja..
De slachtoffers van de atoombom misschien. Omdat de gevolgen van hun dood een signaal hebben verspreid over de hele wereld en misschien ook wel een metafoor zijn voor het verschijnsel dat de macht van de mensheid maar al te beperkt hoort te zijn. Ik denk vooral mensen die door hun dood (of dat nu vrijwillig of onvrijwillig) zonder kwade bedoelingen de aanleiding zijn tot positieve verandering in de wereld. Ik denk dan dus niet aan individuele mensen, maar eerder aan groepen mensen, wiens naam onbekend is, maar wie als collectief maar al te bekend zijn door wat hun is overkomen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Daar geloof ik niet in. Ik denk dat er altijd psychopaten aanwezig zullen zijn ~ ook als hun omgeving zo liefdevol en mooi is. Citaat:
Persoonlijk karakter? Hoe bedoel je dat? Citaat:
Ow. Je bedoelt uitstraling. Citaat:
*kuch* Citaat:
![]() Kijk, in de van Dale: mar·te·laar (de ~ (m.), ~s/-laren) 1 iem. die voor een goede zaak, m.n. zijn geloof, veel lijdt of zelfs sterft, en daarmee tot symbool wordt van de strijd voor die zaak => bloedgetuige
|
Wat betreft Eric Harris en Dylan Klebold, ik heb de krantenberichten van toen nog steeds liggen in mijn kluisje. Het is nu bijna 7 jaar geleden dat ze zelfmoord pleegde, toen was ik 10 en ik kan het me nog als de dag van vandaag herinneren. Deze - toen nog jongeren - knapen hebben op mij een bepaalde invloed gehad. Wellicht dat ik me zeer sterk terug kan vinden hun karakter. Ze vochten weliswaar voor een ander ideaal maar wat ze deden en hoe ze het deden komt aardig overheen met elkaar.
Vandaar dat ik ze ook als een martelaar zie, ik bewonder ze om hun standvastigheid. Ze hadden nog een heel leven voor zich maar offerde zich op en waren zeker van het feit dat hun overtuigingen belangrijker waren dan hun leven, en juist daar heb ik respect voor. |
![]() |
||
Citaat:
Wat zijn jouw idealen, btw?
||
Citaat:
||
Citaat:
mooi gezegd, overigens ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik zo'n situatie belachelijk, maar toch zie ik het gebeuren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar bij elke reactie van de omgeving kun je zelf een actie nemen. Als iemand constant door zijn vader wordt geslagen als kind zijnde zal dat een tol hebben op die persoon. Het gevolg kan zijn dat deze persoon dit gedrag overneemt omdat hij niet beter weet of dat hij denkt: dit mag mijn kinderen NOOIT overkomen, waardoor hij anders met zijn kinderen om zal gaan. Het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes, vaak zijn sommigen makkelijker dan de ander. Zo had ik nu eigenlijk dood moeten zijn had ik de voor de hand liggende weg gekozen in een moeilijke periode. Dan zou ik zogenaamd ook slachtoffer van mijn omgeving zijn geweest. Maar ikzelf heb ervoor gekozen door te knokken, mijzelf te herstellen en zelfvertrouwen weer te leren herwinnen. En zo kom ik mijn idealen na en probeer ik die over te geven. Welliswaar eindigd het niet met mijn dood, maar moet je perse dan doodgaan om je visie waar te kunnen maken? Keuzes... |
![]() |
||
Citaat:
Voor hun was dit rechtvaardigheid, dat jij het anders ziet is jouw zaak. |
![]() |
||
Citaat:
ga je dan lekker aanmelden bij een instelling ofzo, hulp zat. En je zegt dat boodschappen alleen goed overkomen mbv doden. Ja als iedereen zo een instelling heeft gaat het inderdaad die kant op , maar dat idee is natuurlijk belachelijk. Boodschappen kunnen ook via woorden of goeie daden overgebracht worden.
||
Citaat:
Je moet je indenken dat je afkomstig bent van een Servische familie, waarvan je vader en je broer uitgemoord zijn door de Albanezen. Ook je moeder en zus ontlopen deze afschruwelijke actie niet en worden dan ook tientallen keren verkracht en vermoord door Albanezen. Ik weet 100% zeker dan jij daarna een ongekende haat tegen de Albanezen zou bezitten en ze het liefst zou uitmoorden. Dit is misschien wel een erg extreem voorbeeld, maar jij gaat er wel rooskleurig mee om. Vraag eens aan de ouders van Anne en Eefje wat ze met Dutroux zouden doen, inderdaad hem door zijn kop schieten. |
![]() |
||
Citaat:
En ik bedoel gepest worden rechtvaardigt echt geen moord.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het is zo makkelijk om alle mensen die niets aan je pesterijen gedaan hebben om te leggen. Wat nu als ze het geprobeerd hebben en het niet gelukt is? Ongetwijfeld zijn die mensen er ook, maar die nemen komen nooit bij de gepeste terecht. En wat doet meneer de gepeste? De boel afschieten.
Die verdienen niet echt respect imo Hitler stond stijf van de pillen toen hij aan de macht kwam. Geen kunst dsus en al helemaal neit aan zichzelf te danken (of daarvoor, maar in ieder geval hebben de pillen hem een heel eind geholpen). Dan blijft die wazige azi over die het leuk vond om een paar tanks af te schieten. Hoewel i daar oo kweinig respect voor kan opbrengen is dat nog altijd meer dan voor de andere twee.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar inderdaad over de afgelopen tijd lijkt het inderdaad een beetje die kant op te gaan. Dat er zoveel stille tochten getoond worden op tv en dat er in wordt gegaan op het 'waarom' geeft al een hoop aan. Tegenwoordig kan je al worden je al neergetimmerd omdat je iemand aankijkt. Ik ben het met je eens dat boodschappen ook via woorden of goeie daden overgebracht kunnen worden. Als een bepaalde groep mensen dat nou ook eens door hun botte kop weten te krijgen, dan scheelt dat ook weer een hoop leed. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De pillen zouden hem aan de macht hebben geholpen, LOL aub hou op.. Citaat:
Ik zou zeggen, verdiep je voortaan eens wat in de materie voordat je dit soort onzin uitkraamt. Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 23:11. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Dit-wil-ik-even-kwijt-topic versie 2! Met strengere regels! Verwijderd | 135 | 03-04-2008 17:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Okee. Geen kleine, maar grote vragen over 't Christendom... RanC | 61 | 10-07-2005 11:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Volkert vd G. stopt hongerstaking Nushka | 73 | 12-10-2002 20:05 |