Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 21:14
SM
SM is offline
Stel je moest kiezen, welke martelaar zou jij dan uitkiezen waarmee jij jezelf het meest kon identificeren. Iemand voor wie jij respect zou hebben.

Het is de bedoeling om serieus te reageren op deze draad, kom dus niet aan met simpele berichtjes als "niemand" en "doe ff normaal ofzo".

Dit is een serieus topic en ik hoop dan ook op normale berichten.

Het is een vrij abstracte materie waarmee ik jullie nu opscheep, maar daarom niet incorrect.

Het staat iedereen vrij om zijn/haar martelaar op te noemen.

Ik heb gekozen voor;

1. Adolf Hitler
2. Eric Harris (zie mijn plaatje)
3. Michael Wittmann
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 21:17
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Adolf Hitler? Wrom dat dan?
Ik heb er zelf geen maar dat wil ik dan toch wel weten, mag dat ook?

Die gast op je plaatje lijkt overigens op een vage vriend van mij.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:22
Verwijderd
Eric Harris. Wie is Michael Wittman?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:23
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2004 @ 22:22:
Wie was Eric Harris?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:23
CrazY G
CrazY G is offline
alledrie zijn het geen lieverdjes hoor. Waarom heb jij respect voor die mensen en indentificeer jij jezelf met ze als ik vragen mag?

[edit] laatmaar ik begreep de vraag verkeerd

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 21:26.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:27
SM
SM is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2004 @ 22:22:

SS Hauptsturmfuhrer Michael Wittmann was de meest succesvolle en beroemde tank commandant van de tweede wereld oorlog.
In een tijd van ongeveer 5 minuten vernietigde Wittmann’s compagnie 25 Cromwell en Firefly tanks en nog ongeveer 28 andere voertuigen. Tegen de avond was Villers Bocage in Duitse handen. Wittmann was geslaagd. Voor het succes werd hij beloond met de zwaarden tot zijn ridderkruis met eikenbladeren, aanbevolen door de commandant van de LSSAH, SS Obergruppenfuhrer en panzergeneral van de Waffen SS, Josef “Sepp” Dietrich. De ceremony was op 25 juni 1944 en het werd persoonlijk uitgereikt door Adolf Hitler, en die zo Wittmann de meest gedecoreerde tank commandant van wereldoorlog twee maakte.

Op 8 augustus begon een nieuw gevecht rond Cintheaux, het was Wittmann’s laatste gevecht. Rond 12.55u (zoals gerapporteerd door SS Hauptscharfuhrer Hoflinger, die schuin tegenover Wittmann’s Tiger stond) werd Wittmann’s Tiger geraakt en vernield, de complete bemanning was dood. Na het gevecht werden ze begraven, naast wat er was overgebleven van hun Tiger, zonder enige teken.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 21:33.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:28
CrazY G
CrazY G is offline
toch begrijp ik niet waarom je eric harris zo een held vind.
leg eens uit.
Oud 25-03-2004, 21:29
SM
SM is offline
Citaat:
zwoesj schreef op 25-03-2004 @ 22:23:
Wie was Eric Harris?
Twee intelligente knapen van goede komaf, kinderen van welgestelde ouders, leerlingen van een van de betere scholen in Colorado, inwoners van een rustig voorstadje van Denver. Toch was er met hen iets vreselijks mis.

Ze besloten met een daverende knal uit leven te stappen. Geen ordinaire zelfmoord, nee, ze zouden er voor zorgen dat de knal over het hele wereld zou worden gehoord. Dat vereiste zorgvuldige voorbereiding. De twee moeten weken, zo niet maanden op hun plan hebben zitten broeden. Intussen reageerden ze hun agressie af op gewelddadige videospelletjes. Harris beschouwde zichzelf een professional in het spelletje ‘Doom’,een virtuele moordjacht met een dubbelloops geweer dat een uitstekende training bleek voor zijn reflexen.Ze oefenden met paintbal-pistolen en maakten voor een schoolproject zelfs een video waarbij ze al een beetje vooruitliepen op de grote dag. De actie die hun uiteindelijk internationale bekendheid zou geven, stond gepland voor de 110e verjaardag van Adolf Hitler. ,,Dit is de laatste dag van Harris op aarde", postte Harris op 20 april op zijn website bij internet-provider America On Line (AOL)

Zoek verder op google: "Eric Harris & Dylan Klebold" of "Columbine Highschool" of lees hier verder; http://www.tegenwicht.org/03_littlet..._moordlust.htm

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:31
VirginVampiress
en Hitler? Ik wil het nou ook wel weten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:35
SM
SM is offline
Citaat:
VirginVampiress schreef op 25-03-2004 @ 22:31:
en Hitler? Ik wil het nou ook wel weten.
Net alsof je niet wie Hitler is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:36
Verwijderd
Harris & Klebold waren natuurlijk zieke geesten, maar een product van hun omgeving. Door hun ziekelijke omgeving zijn hun zieke geesten tot die daad aangezet. Als ik zie hoe walgelijk het er op die fucking Amerikaanse preppy schools aan toegaat, dan wens je de helft ook wel iets toe.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Allemaal zieke figuren.

Verwacht je dat ik hier serieus op in ga?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-03-2004 @ 22:44:
Allemaal zieke figuren.

Je bent in goed gezelschap.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:52
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Zo'n mooi topic nog wel.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:55
Verwijderd
Hmm, eigelijk interessant om Hitler als Martelaar te zien. Voor Nazi's is het natuurlijk vanzelfsprekend. Let wel: Ik maak je er niet voor uit. Hiermee bedoel ik slechts dat je op iets komt waar de meeste niet-nazi's niet snel op zouden komen.

Ondanks dat ik geen Christen noem vind ik het personage (ook al ben ik niet echt gelovig, toch denk ik dat de mogelijkheid bestaat dat er een soort Jezus heeft rondgelopen, maar dan niet als zoon van God, maar gewoon een wonderdokter ofzo) toch een echte martelaar.

Tja, ik weet dat de film Braveheart geromantiseerd is, maar toch is William Wallace (in die film) een martelaar.

Ff een dome vraag:
Ik neem aan dat je met martelaar iemand bedoeld die is gestorfen voor hetgeen waar hij voor stond/in geloofde?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 21:56
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-03-2004 @ 22:36:
Harris & Klebold waren natuurlijk zieke geesten, maar een product van hun omgeving. Door hun ziekelijke omgeving zijn hun zieke geesten tot die daad aangezet. Als ik zie hoe walgelijk het er op die fucking Amerikaanse preppy schools aan toegaat, dan wens je de helft ook wel iets toe.
dus besluit je maar over te gaan tot moord?
En dan ook nog eens onschuldige mensen?
Oud 25-03-2004, 21:57
LeiGif
LeiGif is offline
waarom is de nummer 1 bij de topicstarter hitler?
en het is vast niet toevallig dat er vanaf de nummers 2 en 3 een link naar hitler te vinden is?
Oud 25-03-2004, 21:59
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik vind het wel een duistere topic. Ik denk niet dat iedereen dat zal waarderen.

Van alle personen van die drie van wie ik het meest goed heb gehoord (en ook het meest slecht) moet ik zeggen dat dat hitler is. Ondanks zijn foute instelling heeft hij aanvankelijk wel de bevolking hoop gegeven en gewerkt aan de duitse economie (althans dat heb ik mij laten vertellen tijdens de geschiedenislessen). Verder is hitler ook een haast universeel waarschuwingssignaal voor de wereld van wat nooit mag gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, hitlers intenties zijn door en door slecht, maar niet alle gevolgen van zijn bestaan zijn slecht (al wegen die gevolgen in de verste verte niet op tegen zijn gruweldaden).

En inderdaad zullen er mensen zijn die hem vereren als een martelaar.

Maar zoals ik al zei: een duister topic.

Ik beschouw hitler zelf trouwens niet als martelaar.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:03
CrazY G
CrazY G is offline
ja ik vind SM een beetje eng. Als ik kijk in zijn profiel staat er bij hobby's: Zelfopoffering en zijn mailadres sickminded88@hotmail
ik denk dat we hier een psychopaat in spe hebben.
Oud 25-03-2004, 22:04
VirginVampiress
Citaat:
SM schreef op 26-03-2004 @ 00:35:
Net alsof je niet wie Hitler is.
Dat weet ik donders goed, daarom vraag ik me juist af wrom je respect voor hem hebt.
Al geef ik toe dat hij het slim heeft aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:03:
ja ik vind SM een beetje eng. Als ik kijk in zijn profiel staat er bij hobby's: Zelfopoffering en zijn mailadres sickminded88@hotmail
Ik hoop dat dit een gruwelijk goede undercover is. *huiver*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:07
Tiño
Tiño is offline
ik wou graag Abelahafid Ben-Al Shoubaiiny nomineren, hij blies zich op in n stadsbus in Nablus in April 2001,wat de aanleiding is voor de huidige intifada, allah is met hem

Oud 25-03-2004, 22:08
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Hmm om mijn eigen martelaren te noemen, tsja..

De slachtoffers van de atoombom misschien. Omdat de gevolgen van hun dood een signaal hebben verspreid over de hele wereld en misschien ook wel een metafoor zijn voor het verschijnsel dat de macht van de mensheid maar al te beperkt hoort te zijn.

Ik denk vooral mensen die door hun dood (of dat nu vrijwillig of onvrijwillig) zonder kwade bedoelingen de aanleiding zijn tot positieve verandering in de wereld. Ik denk dan dus niet aan individuele mensen, maar eerder aan groepen mensen, wiens naam onbekend is, maar wie als collectief maar al te bekend zijn door wat hun is overkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-03-2004 @ 22:44:
Allemaal zieke figuren.

Oud 25-03-2004, 22:15
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:03:

Oud 25-03-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 22:56:
dus besluit je maar over te gaan tot moord?
En dan ook nog eens onschuldige mensen?
In hun ogen waren ze niet onschuldig. Ze hebben meegeholpen aan de pesterijen en aan het verwoesten van hun levens, althans hebben niets gedaan om dat te stoppen en zijn dus medeplichtig.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:17
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
In ieder geval niet Hitler, die andere 2 ken ik niet.
Oud 25-03-2004, 22:18
SM
SM is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 25-03-2004 @ 22:59:
Ik vind het wel een duistere topic. Ik denk niet dat iedereen dat zal waarderen.

Van alle personen van die drie van wie ik het meest goed heb gehoord (en ook het meest slecht) moet ik zeggen dat dat hitler is. Ondanks zijn foute instelling heeft hij aanvankelijk wel de bevolking hoop gegeven en gewerkt aan de duitse economie (althans dat heb ik mij laten vertellen tijdens de geschiedenislessen). Verder is hitler ook een haast universeel waarschuwingssignaal voor de wereld van wat nooit mag gebeuren.
Begrijp me niet verkeerd, hitlers intenties zijn door en door slecht, maar niet alle gevolgen van zijn bestaan zijn slecht (al wegen die gevolgen in de verste verte niet op tegen zijn gruweldaden).

En inderdaad zullen er mensen zijn die hem vereren als een martelaar.

Maar zoals ik al zei: een duister topic.

Ik beschouw hitler zelf trouwens niet als martelaar.
Psychopaten worden gemaakt door de huidige omgeving/samenleving waar zij in leven. Dat bv Hitler aan de macht was gekomen lag gewoon puur aan de Duitse situatie en zijn persoonlijk karakter. Hitler had nou eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht die niet veel mensen bezaten. Verder speelde zijn ouders een grote rol en natuurlijk de joodse invloed in Duitsland. Deze kleine stukjes maakte Hitler tot wat hij geworden was, een martelaar die vocht voor zijn idealen. De tijd, de situatie, de omgeving, zijn karakter..het was gewoon allemaal puur toeval die maar weinig in de geschiedenis terug te vinden is.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:18:
Psychopaten worden gemaakt door de huidige omgeving/samenleving waar zij in leven.

Daar geloof ik niet in. Ik denk dat er altijd psychopaten aanwezig zullen zijn ~ ook als hun omgeving zo liefdevol en mooi is.

Citaat:

Dat bv Hitler aan de macht was gekomen lag gewoon puur aan de Duitse situatie en zijn persoonlijk karakter.

Persoonlijk karakter? Hoe bedoel je dat?

Citaat:

Hitler had nou eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht die niet veel mensen bezaten.

Ow. Je bedoelt uitstraling.

Citaat:
Verder speelde zijn ouders een grote rol en natuurlijk de joodse invloed in Duitsland.

*kuch*

Citaat:

Deze kleine stukjes maakte Hitler tot wat hij geworden was, een martelaar die vocht voor zijn idealen. De tijd, de situatie, de omgeving, zijn karakter..het was gewoon allemaal puur toeval die maar weinig in de geschiedenis terug te vinden is.
Maar moet ie dan als een martelaar vereerd worden? Kan het niet goed noemen wat Hitler en die andere twee gedaan hebben!

Kijk, in de van Dale:
mar·te·laar (de ~ (m.), ~s/-laren)
1 iem. die voor een goede zaak, m.n. zijn geloof, veel lijdt of zelfs sterft, en daarmee tot symbool wordt van de strijd voor die zaak => bloedgetuige
Oud 25-03-2004, 22:23
SM
SM is offline
Wat betreft Eric Harris en Dylan Klebold, ik heb de krantenberichten van toen nog steeds liggen in mijn kluisje. Het is nu bijna 7 jaar geleden dat ze zelfmoord pleegde, toen was ik 10 en ik kan het me nog als de dag van vandaag herinneren. Deze - toen nog jongeren - knapen hebben op mij een bepaalde invloed gehad. Wellicht dat ik me zeer sterk terug kan vinden hun karakter. Ze vochten weliswaar voor een ander ideaal maar wat ze deden en hoe ze het deden komt aardig overheen met elkaar.
Vandaar dat ik ze ook als een martelaar zie, ik bewonder ze om hun standvastigheid. Ze hadden nog een heel leven voor zich maar offerde zich op en waren zeker van het feit dat hun overtuigingen belangrijker waren dan hun leven, en juist daar heb ik respect voor.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:23:
Wat betreft Eric Harris en Dylan Klebold, ik heb de krantenberichten van toen nog steeds liggen in mijn kluisje. Het is nu bijna 7 jaar geleden dat ze zelfmoord pleegde, toen was ik 10 en ik kan het me nog als de dag van vandaag herinneren. Deze - toen nog jongeren - knapen hebben op mij een bepaalde invloed gehad. Wellicht dat ik me zeer sterk terug kan vinden hun karakter. Ze vochten weliswaar voor een ander ideaal maar wat ze deden en hoe ze het deden komt aardig overheen met elkaar.
Vandaar dat ik ze ook als een martelaar zie, ik bewonder ze om hun standvastigheid. Ze hadden nog een heel leven voor zich maar offerde zich en waren zeker van het feit dat hun overtuigingen belangrijker waren dan hun leven, en juist daar heb ik respect voor.
Je kunt jezelf ook opofferen op een goede en mooie manier en niet door onschuldige mensen af te slachten!

Wat zijn jouw idealen, btw?
Oud 25-03-2004, 22:26
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Psychopaten worden gemaakt door de huidige omgeving/samenleving waar zij in leven. Dat bv Hitler aan de macht was gekomen lag gewoon puur aan de Duitse situatie en zijn persoonlijk karakter. Hitler had nou eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht die niet veel mensen bezaten. Verder speelde zijn ouders een grote rol en natuurlijk de joodse invloed in Duitsland. Deze kleine stukjes maakte Hitler tot wat hij geworden was, een martelaar die vocht voor zijn idealen. De tijd, de situatie, de omgeving, zijn karakter..het was gewoon allemaal puur toeval die maar weinig in de geschiedenis terug te vinden is.
ik geloof helemaal niet dat psychopaten worden gevormd door de omgeving, bullshit. Het is eerder andersom. Het is gewoon hoe die mensen reageren op de omgeving. Psychopaten gaan over tot wanhoopsdaden, normale mensen gaan op een menselijke manier om met de situatie.
Oud 25-03-2004, 22:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:26:
ik geloof helemaal niet dat psychopaten worden gevormd door de omgeving, bullshit. Het is eerder andersom. Het is gewoon hoe die mensen reageren op de omgeving. Psychopaten gaan over tot wanhoopsdaden, normale mensen gaan op een menselijke manier om met de situatie.
Ja, dat denk ik ook.

mooi gezegd, overigens
Oud 25-03-2004, 22:29
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:23:
Vandaar dat ik ze ook als een martelaar zie, ik bewonder ze om hun standvastigheid. Ze hadden nog een heel leven voor zich maar offerde zich op en waren zeker van het feit dat hun overtuigingen belangrijker waren dan hun leven, en juist daar heb ik respect voor.
jij bent ziek. Die kneuzen hebben zich niet alleen opgeofferd maar ook andere meegenomen. Als ze nou alleen zichzelf een kogel door hun kop hadden geboord was iedereen blij en geen gezeik verder. Triest hoor.
Oud 25-03-2004, 22:35
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:29:
jij bent ziek. Die kneuzen hebben zich niet alleen opgeofferd maar ook andere meegenomen. Als ze nou alleen zichzelf een kogel door hun kop hadden geboord was iedereen blij en geen gezeik verder. Triest hoor.
Ik denk dan dat hun 'boodschap' minder goed was overgekomen. Zoals je wel vaker ziet moeten er nogal eens doden vallen voordat mensen eens een keer beginnen te luisteren.

Persoonlijk vind ik zo'n situatie belachelijk, maar toch zie ik het gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:39
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Ik ben het tot een zeker gedeelte met je eens. Iemand's omgeving maakt een mens voor een zeer groot deel tot wat hij is. Helaas heb ik zelf dat op meerdere manieren op negatieve wijze moeten ondervinden.

Maar bij elke reactie van de omgeving kun je zelf een actie nemen. Als iemand constant door zijn vader wordt geslagen als kind zijnde zal dat een tol hebben op die persoon. Het gevolg kan zijn dat deze persoon dit gedrag overneemt omdat hij niet beter weet of dat hij denkt: dit mag mijn kinderen NOOIT overkomen, waardoor hij anders met zijn kinderen om zal gaan.

Het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes, vaak zijn sommigen makkelijker dan de ander. Zo had ik nu eigenlijk dood moeten zijn had ik de voor de hand liggende weg gekozen in een moeilijke periode. Dan zou ik zogenaamd ook slachtoffer van mijn omgeving zijn geweest. Maar ikzelf heb ervoor gekozen door te knokken, mijzelf te herstellen en zelfvertrouwen weer te leren herwinnen. En zo kom ik mijn idealen na en probeer ik die over te geven. Welliswaar eindigd het niet met mijn dood, maar moet je perse dan doodgaan om je visie waar te kunnen maken?

Keuzes...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:42
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Zeg, deze discussie gaat een beetje de filosofische kant op. Misschien is het handiger om deze te verplaatsen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:45
SM
SM is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:29:
Jij kunt je helaas niet inbeelden in dit soort situaties, is ook wel te merken aan je manier van berichten schrijven. In hun ogen namen ze de daders mee naar de hel. Diegene die hun jarenlang getreiterd en gepest hadden werden nu genadeloos afgestraft.

Voor hun was dit rechtvaardigheid, dat jij het anders ziet is jouw zaak.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:47
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 25-03-2004 @ 23:35:
Ik denk dan dat hun 'boodschap' minder goed was overgekomen. Zoals je wel vaker ziet moeten er nogal eens doden vallen voordat mensen eens een keer beginnen te luisteren.

Persoonlijk vind ik zo'n situatie belachelijk, maar toch zie ik het gebeuren.
maar wat was hun boodschap dan? "Help mij ik word gepest" ?

ga je dan lekker aanmelden bij een instelling ofzo, hulp zat.
En je zegt dat boodschappen alleen goed overkomen mbv doden. Ja als iedereen zo een instelling heeft gaat het inderdaad die kant op , maar dat idee is natuurlijk belachelijk. Boodschappen kunnen ook via woorden of goeie daden overgebracht worden.
Oud 25-03-2004, 22:49
SM
SM is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:26:
Tuurlijk..

Je moet je indenken dat je afkomstig bent van een Servische familie, waarvan je vader en je broer uitgemoord zijn door de Albanezen. Ook je moeder en zus ontlopen deze afschruwelijke actie niet en worden dan ook tientallen keren verkracht en vermoord door Albanezen. Ik weet 100% zeker dan jij daarna een ongekende haat tegen de Albanezen zou bezitten en ze het liefst zou uitmoorden.

Dit is misschien wel een erg extreem voorbeeld, maar jij gaat er wel rooskleurig mee om. Vraag eens aan de ouders van Anne en Eefje wat ze met Dutroux zouden doen, inderdaad hem door zijn kop schieten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:52
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:45:
Jij kunt je helaas niet inbeelden in dit soort situaties, is ook wel te merken aan je manier van berichten schrijven. In hun ogen namen ze de daders mee naar de hel. Diegene die hun jarenlang getreiterd en gepest hadden werden nu genadeloos afgestraft.

Voor hun was dit rechtvaardigheid, dat jij het anders ziet is jouw zaak.
het is zeker wel mij zaak. Als dit soort taferelen namelijk de normaalste zaak van de wereld worden, kan ik mij niet meer veilig voelen op school.
En ik bedoel gepest worden rechtvaardigt echt geen moord.
Oud 25-03-2004, 22:52
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:49:
Tuurlijk..

Je moet je indenken dat je afkomstig bent van een Servische familie, waarvan je vader en je broer uitgemoord zijn door de Albanezen. Ook je moeder en zus ontlopen deze afschruwelijke actie niet en worden dan ook tientallen keren verkracht en vermoord door Albanezen. Ik weet 100% zeker dan jij daarna een ongekende haat tegen de Albanezen zou bezitten en ze het liefst zou uitmoorden.

Dit is misschien wel een erg extreem voorbeeld, maar jij gaat er wel rooskleurig mee om. Vraag eens aan de ouders van Anne en Eefje wat ze met Dutroux zouden doen, inderdaad hem door zijn kop schieten.
zie mij vorige post, laatste zin.
Oud 25-03-2004, 22:57
Verwijderd
Ik vind ze alledrie behoorlijk kansloos.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:57
SM
SM is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:52:
het is zeker wel mij zaak. Als dit soort taferelen namelijk de normaalste zaak van de wereld worden, kan ik mij niet meer veilig voelen op school.
En ik bedoel gepest worden rechtvaardigt echt geen moord.
Iedereen heeft een ander karakter en gaat daar anders mee om. Dat is niet aan jouw om te bepalen hoe ze dat moeten doen. Deze zelfmoord actie op de Columbine Highschool was niet slechts een pesterijtje, hier zat veel meer achter en dit werd steeds dieper geworteld door de jaren heen. Deze jongens kregen letterlijk de vrije loop aangezien niemand dit zag aankomen, de ouders niet en de vermeende 'daders' zelf ook niet. Ooit komt deze woede en haat tot uitbarsting en dan ligt het er maar aan hoe dat zal uitpakken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:58
SM
SM is offline
Citaat:
Le Socialiste schreef op 25-03-2004 @ 23:57:
Ik vind ze alledrie behoorlijk kansloos.
Dat was niet de vraag die er gesteld werd. Zelfs nadat ik verteld heb dat deze berichten niet gewenst zijn blijven er strontvliegen op af komen.

Jammer..
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 22:58
Tampert
Tampert is offline
Het is zo makkelijk om alle mensen die niets aan je pesterijen gedaan hebben om te leggen. Wat nu als ze het geprobeerd hebben en het niet gelukt is? Ongetwijfeld zijn die mensen er ook, maar die nemen komen nooit bij de gepeste terecht. En wat doet meneer de gepeste? De boel afschieten.

Die verdienen niet echt respect imo

Hitler stond stijf van de pillen toen hij aan de macht kwam. Geen kunst dsus en al helemaal neit aan zichzelf te danken (of daarvoor, maar in ieder geval hebben de pillen hem een heel eind geholpen).

Dan blijft die wazige azi over die het leuk vond om een paar tanks af te schieten. Hoewel i daar oo kweinig respect voor kan opbrengen is dat nog altijd meer dan voor de andere twee.
Oud 25-03-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:58:
Dat was niet de vraag die er gesteld werd. Zelfs nadat ik verteld heb dat deze berichten niet gewenst zijn blijven er strontvliegen op af komen.

Jammer..
Oh sorry.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
SM schreef op 25-03-2004 @ 23:49:
Tuurlijk..

Ik heb er begrip voor als je de daders zou haten, maar niet als je daarvoor een heel volk zou haten. Niet iedere Albanees is een verkrachter en een moordernaar, namelijk.
Oud 25-03-2004, 23:06
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 25-03-2004 @ 23:47:
maar wat was hun boodschap dan? "Help mij ik word gepest" ?

ga je dan lekker aanmelden bij een instelling ofzo, hulp zat.
En je zegt dat boodschappen alleen goed overkomen mbv doden. Ja als iedereen zo een instelling heeft gaat het inderdaad die kant op , maar dat idee is natuurlijk belachelijk. Boodschappen kunnen ook via woorden of goeie daden overgebracht worden.
Nou die instellingen blijken ook allemaal wel tegen te vallen en als je iemand vind blijken ze soms totaal hun werk niet goed te kunnen doen.

Maar inderdaad over de afgelopen tijd lijkt het inderdaad een beetje die kant op te gaan. Dat er zoveel stille tochten getoond worden op tv en dat er in wordt gegaan op het 'waarom' geeft al een hoop aan.
Tegenwoordig kan je al worden je al neergetimmerd omdat je iemand aankijkt.

Ik ben het met je eens dat boodschappen ook via woorden of goeie daden overgebracht kunnen worden. Als een bepaalde groep mensen dat nou ook eens door hun botte kop weten te krijgen, dan scheelt dat ook weer een hoop leed.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 23:09
SM
SM is offline
Citaat:
Het is zo makkelijk om alle mensen die niets aan je pesterijen gedaan hebben om te leggen. Wat nu als ze het geprobeerd hebben en het niet gelukt is? Ongetwijfeld zijn die mensen er ook, maar die nemen komen nooit bij de gepeste terecht. En wat doet meneer de gepeste? De boel afschieten.
Er zullen altijd onschuldige slachtoffers vallen.

Citaat:
Die verdienen niet echt respect imo
Als je eens goed leert lezen kon je zien dat ik ze niet respecteer vanwege deze geweldadige actie maar vanwege hun standvastigheid en daadkracht.

Citaat:
Hitler stond stijf van de pillen toen hij aan de macht kwam. Geen kunst dsus en al helemaal neit aan zichzelf te danken (of daarvoor, maar in ieder geval hebben de pillen hem een heel eind geholpen).
Mag ik dit nomineren voor de domste opmerking van 2004? Hitler stond helemaal niet stijf van de pillen. Ik weet niet waar je deze onzin vandaan hebt gehaald? De overwinnaars zullen de verliezer altijd zwart proberen te maken, hier ontkomt geeneen verliezer aan. Mensen overdrijven en verspreiden nog meer leugens over de wereld over de verliezer, dit is nou eenmaal iets menselijks. Er zijn talloze geruchten over Hitler, en geloof me ik heb me erg veel verdiept de laatste jaren over deze persoon. Sommige zijn geruchten zijn inderdaad waar maar sommige ook totaal niet. Deze dus niet.

De pillen zouden hem aan de macht hebben geholpen, LOL aub hou op..

Citaat:
Dan blijft die wazige azi over die het leuk vond om een paar tanks af te schieten. Hoewel i daar oo kweinig respect voor kan opbrengen is dat nog altijd meer dan voor de andere twee.
Wazige nazi? Deze man was de bekendste en beste tankschutter die ooit geleefd heeft. Deze man wist maar liefst 30tal tanks te vermorzelen in slechts 5 minuten, doe hem dit maar eens na. Zelfs bij de Amerikaanse tankdivisies word hij als een groot voorbeeld gezien. Je weet dus echt niet waar je over praat, maar dat is nou eenmaal de beredering die veel mensen leggen; Nazi = slechterik = jodenvermoorder. Helaas gaat deze vergelijking niet bij deze man op.

Ik zou zeggen, verdiep je voortaan eens wat in de materie voordat je dit soort onzin uitkraamt.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 23:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten