Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja, ik heb vrij vaak voorspellende dromen. Ik voel dingen alleen aankomen in mijn dromen, overdag o.i.d niet, alleen als ik slaap. Ik ben weleens bang geweest om te gaan slapen, maar intussen ben ik er ook achter dat lang niet allee dromen waarvan je denkt dat ze echt gaan gebeuren ook echt gebeuren. Ik geloof dat ik ook weleens gehoord heb dat als je voor je gaat slapen heel duidelijk er aan denkt dat jij geen voorspellende dromen wilt hebben, dat je ze dan ook niet krijgt.
|
Dat heb ik bij mn beste vriendin. Als het niet goed met haar gaat, dan krijg ik vreemde steken in mn buik. Meestal bel ik haar dan ook of het wel goed met haar gaat. In januari was haar opa overleden. Ik voelde op dat moment dat het niet goed met haar ging. En op valentijnsdag overleed een andere vriendin van haar. Ik voelde haar verdriet door middel van die steken... Ik heb nooit voorspellende dromen.
|
Verwijderd
|
[QUOTE]~~Fantôme~~ schreef op 27-03-2004 @ 11:25:
dit zijn slechts voorbeelden. op het moment, sinds vannochtend heb ik weer een 'voorgevoel' geen droom dus.. dat er iets gaat gebeuren wat een grote verandering met zich meebrengt. ik weet alleen niet wat, en ook niet bij welke persoon ik het moet plaatsen... het is alleen geen goed voorgevoel. en omdat het tot nu toe zo vaak is uitgekomen, ben ik een beetje bang voor wat er gaat gebeuren. ben je er al achter wat er te gebeuren stond/staat? |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ja ik heb dat ook.
Voorbeelden: Ik droomde dat iemand uit mijn klas overleden was. De dag erna kwam ik op school en stond ik op de gang te wachten tot de leraar kwam om het lokaal open te doen. Van binnen kneep ik hem stiekem een beetje, want ik had die ene klasgenoot nog niet gezien, en ik was in feite op hem aan het wachten. Tot een vriend van hem aan kwam rennen en zei dat die klasgenoot onder een trein was gekomen... Toen mijn vriend met zijn auto op de kop belandde in een greppel, was hij er net uitgekropen toen ik opbelde...ik had ook een bad feeling en dat bleek wel weer... Slechts 2 voorbeelden. Ik heb er geen verklaring voor. Wel heb ik nog een soort waarschuwing. Als je bijv. wel 10 keer had gedroomd dat je oma overleden was, en de laatste keer kwam het echt uit, dan heb je dus 9 keer een vals gevoel gehad, maar alleen de tiende keer herinner je het, omdat het toen echt uitkwam. De meeste mensen die in een vliegtuig stappen hebben meestal ook een droom of ingeving dat ze neer gaan storten. Dit vergeten ze als er niks gebeurt, maar als er wel iets gebeurt (en ze overleven het..duh) dan zeggen ze meestal: ja dat wist ik van te voren al... Ik heb wel moeite gehad met die voorspellende dromen en gevoelens. Bij die klasgenoot die bovendien een vriend van me was, heb ik een enorm schuldgevoel eraan overgehouden. Als ik een exactere droom had gehad, was ik misschien wel naar die spoorwegovergang gelopen om hem tegen te houden...Maargoed: als, als... Met dat soort gedachtes schiet je niks op. Ik ben maar flink gaan luisteren naar mijn gevoel en soms klopt het, maar meestal niet. Gewoon een klein beetje gebruik van maken en niet denken dat je helderziend bent (ik heb het nu tegen mezelf hoor). |
![]() |
|
Voorgevoelens. Sja, dat heb ik eigenlijk niet zo heel vaak. Ik heb wel het gevoel dat ik dingen kan voorspellen/aanvoelen.
Soms kan ik iemans gevoelens voor me zien, of voel ik bepaalde dingen die andere mensen uitstralen. Sommige mensen stralen ook heel weinig uit en dan voel ik me nooit zo op m'n gemak. Eigenlijk is dit best wel een nutteloze post, maar ik hoop iig niet dat er wat ergs gaat gebeuren... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ja dat herken ik goed. Dat was op een maandag. IK ging naar school toe en voelde me al niet zo lekker, toen was het pauze en gingen we voetballen ik stond op keep, er kwam een bal aan en het werd zwart voor me ogen en zag iemand vallen in de keuken(in de verte) vanaf dat moment ben ik heel erg ziek geworden, kwam ik thuis belde me tante op dat me oma een hersenbloeding had gehad, dat ze was gevallen in de keuken.presies 10:07
En ik heb nog zo iets weer mee gemaakt. Dat was een maand geleden. Ik had gedroomt dat 2 mensen zouden vechten, dat ze met de dood werden bedreigd, en dat eentje met kurkken zou lopen, en dat is ook werkelijkheid geworden, ik mocht op krukken lopen en die anderen haden gevochten. Ik heb altijd wel van die dingen, aan de ene kant is het handig maar het kan je ook bang maken. |
![]() |
|
![]() |
ik heb wel met de dood van mijn beste vriendin ook zoiets eghad.
een week voor ze voerleed eheft ze verterld hoe ze bgrvaen zou worden, omdat ik tegen haar had gezegd dat ze was overreden door een vrachtwagen en dat ze dood was. toen vertelde zie hoe ze alles zou willen en dat dat dus echt niet gign gebeuren! maar een week later gebeurde het wel.....precies een week later en door een vuilniswagen..
|
Verwijderd
|
ja.. toevallig had ik dat laatst nog.
Ik vond een jongen leuk en droomde over hem. Dat hij mij mee uitvroeg, maar er met een troela vandoor ging. Niet veel later bleek dat hij een ander meisje leuk vond, terwijl ik via een vriendin had gehoord dat hij mij uit ging vragen. (in de droom bleek ook dat zij niet de goede voor hem was ofzoiets en dat hij mij weer wilde. maar daar zou ik nu niet intrappen) |
![]() |
|
niet echt gebeurtenissen meer ''scenes''
bv. een tegeltje op de wc waar ik een keer moest oppassen ![]() mijn moeder die het eten opschept lantaarnpaal ![]() Maar dat herken ik pas wanneer dat gebeurt, dan heb ik zo'n gevoel: Heej dat herken ik ![]() beetje vaag maarja
|
Verwijderd
|
Mja, een ontiechlijk zenuwachtig/raar gevoel als er wat naars te gebeuren staat. Beetje balen dat ik het afgelopen halfjaar dat gevoel constant heb. Ghe. Was het vroeger zo dat 't opkwam vlak voor iets naars, dan is het nu zo dat het er constant is en erger wordt als er wat naars te gebeuren staat.
Ik was in het begin bang dat er elk moment wat kon gebeuren, toen de constante zenuwachtigheid net begonnen was. Ben er nu wel min of meer aan gewend, ik let er nu alleen maar op als het erger wordt. En muh, voorbeelden. M'n oma die doodging aan kanker, hoewel ik daar niet bijster veel van baalde. Zenuwinzinking van m'n moeder, ook al baalde ik ook daar niet veel van. Aanranding van een vriendin van me. Overlijden van vrienden van m'n ouders die ik voor de rest niet kende. Narigheden omtrent vriendlief. Het niet halen van 'n herexamen twee jaar terug, waardoor ik ben blijven zitten. De bijna fout geeindigde zwangerschap van mijn poezebeest, toen ze bij 'r keizersnee een overdosis verdovende middelen kreeg - een hoeveelheid die bedoeld was voor een labrador die voor haar geopereerd zou worden maar overleed voor 'ie de tafel bereikt had. Mja, veel. ![]() Het nare is dat ik meestal geen idee heb op wie mijn zenuwachtigheid aan 't doelen is, vandaar dat ik met elke keer dat het erger wordt als de dood ben dat er iets gebeurt wat ik echt erg zal gaan vinden. Overlijden van goede vrienden of van mijn leukerdje. Zoiets. Want lang niet al 't naars dat gebeurt boeit me iets, mijn oma kende ik bijvoorbeeld vrijwel niet dus deed het me weinig. Wat dat betreft vertrouw ik mijn constante zenuwachtigheid ook niet, maar goed, ik hoop maar dat 't niks is en negeer het. |
![]() |
|
oke, het is anders uitgepakt dan ik verwachtte. het had dan wel niks met mezelf te maken (dat had ik immers al verwacht, dat het niks met mij te maken zou hebben) maar het staat verder van me af dan ik had verwacht. ik weet wel cker dat het daarom ging, want het gevoel is nu weg. liefs, wen
|
Ja ik "voel" het aan wanneer mensen doodgaan...
ik droom weleens iets en dan later gebeurt dat ook niet letterlijk maar beelden herken ik ik heb ook heel vaak weleens dat ik ergens kom en dan heb ik daar over gedroomd ik heb eens met mijn overleden vader in een droom gesproken en zo nog wel wat dingen....
||
Citaat:
|
Ik heb dit ook heel erg. Als er iets slecht of goed kan aflopen, dan weet ik precies wanneer het slecht afloopt.
Ook werd ik bij de dood van een verzorgpaard wakker en dacht: Ze is dood. maar toen zei ik weer tegen mezelf: nee, dat kan niet doos! Ze is pas 7. En de volgende ochtend bleek ze dood te zijn. Een keer was ik met mijn nichie op vakantie en mijn opa z'n broer lag op sterven. Toen werden we allebei van één dezelfde donder (van t onweer) wakker en dachten allebei: Hij is dood. De volgende dag kregen we idd te horen dat ie om dat tijdstip dood was gegaan. het bijzondere was dat mijn nichje en ik niet bij elkaar in de tent lagen en dat de donder niet eens de hardste klap was, aar toch werden we allebei wakker met dezelfde gedachte. Ik heb idd ook altijd van die dromen. Als ik ergens naartoe ga met mensen en ik droom vlak daarvoor dat ik in de steek word gelaten, of alleen achter wordt gelijk, dan gebeurd dat ook. Echt allemaal van die vage dingen. Als ik niet meer weet wat ik gedroomd heb, dan is er niks aan de hand, maar zodra ik weet wat ik gedroomd heb, dan is het 'foute' boel. Soms is het een positieve 'voorspelling', maar soms ook een slechte. Als ik in mijn droom mijn been breek, weet ik dat ik een blessure aan mijn been krijg. Heel vaag is dat, maar denk dat iedereen het wel een beetje heeft. Heeft het niet met het instinctieve gedrag of zo te maken? Liefs Eendje
|
Owja, behalve met dromen heb ik dit ook gewoon overdag. Ik weet precies op welke dag en welk moment iemand mij zou willen kwetsen. Dat voel ik dan aan.
Ook als ik sta te wachten en ik heb het gevoel dat ik er voor janlul zal staan, dan komen ze op t laatste moment niet opduiken. Of heeft de trein vertraging. Ook als ik ergens anders ben, weet ik precies wanneer er thuis iets vervelends gebeurd. Dan krijg ik op zo'n moment een hele sterke heimwee of zo. Ik weet niet wat het is. *telefoon* Ook als ik iemand heb gezien en die persoon gaat weg en er overkomt hem/haar iets, dan voel ik dat meteen. Een keer toen mijn ouders niet thuiswaren, wat ze wel vaker niet zijn, was ik gelijk ongerust en ja hoor...mijn oma lag in het ziekenhuis met een hartinfarct. Dat soort vage dingen. Ik laat me er niet te veel door leiden, omdat anders mijn gevoel mijn gedrag over gaat nemen en dat is nou net niet de bedoeling.
|
ik heb vannacht ook weer gedroomd, maar ik weet niet of het nou wel echt een voorspellende droom is zeg maar... Omdat er teveel in een keer gebeurde. in mjin droom was het namelijk zo dat mn broertje nog maar heel even te leven zou hebben, en in dezelfde droom kregen we een brief van mn oma, met de vraag of we snel nog eens langs wilden komen. ze voelde namelijk dat ze niet zo lang meer te leven had... het ging veel minder goed met haar dan wij dachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kan elke nacht dromen dat je oma sterft en uiteindelijk gaat dit ook gebeuren. Maar ga er niet van uit dat elke droom uitkomt omdat dat een paar keer is gebeurd...Straks laat je je hele leven leiden door je dromen! |
![]() |
|
Verwijderd
|
@~~fantome~~
ik heb idd vaak een voorgevoel, (vaker deja vu's) dat ik exact tot op de toonhoogte van iemands stem ga weten wat diegene gaat zeggen en hoe de 3 reacties van de 2 mensen daarna verlopen weet ik dan ook zomaar, en het klopt ook.. is een eng gevoel.. wat jij eraan kan doen? weet ik niet zo zeker.. dat werkt bij iedereen anders..probeer afleiding te zoeken..als het voorgevoel ingrijpend is, bereid je er dan maar op voor... k weet het ook niet helemaal cker.. vriendelijke groet relaxxamann |
![]() |
||
Citaat:
|
ik weet wat je bedoeld ik heb het ook, ik weet gewoon wanneer iets uitkomt en wanneer niet, als het zo raar is dat het niet kan komt het niet uit, maar soms droom ik over dingen die echt heel werkelijk zijn, en gemiddeld 2 weken later dan ook echt uitkomen.
2 vliegtuigongelukken, en ik wist bij de ene dus al dat iedereen dood was terwijl ze op t nieuws in 1e instantie zeiden misschien overlevenden, later bleek idd iederee dood te zijn, echt alles klopte. na de wtc ramp chrashte een vliegtuig een woonhuis binnen, ik wist al dat het zou gebeuren alleen dacht ik dathet in nederland was het huis zag er nederlands uit, maar 2 weken later op t journaal wast dat huis ik had de staart vleugel getekend zodra ik wakker werdt heb ik die getekend, en ja hij was hetzelfde. ook es gedroomd over iemand in een duikpak en die liep op het ijs en die verdronk, ik snapte t ff niet, totdat een paar dagen later iemanddoor t ijs gezakt was en duikers m vonden. ook de dood van mn hamster gedroomd, en dat mn overgroot oma opeens heel erg ziek werdt. en ik ben idd ook schijt alsk weer zoiets droom veel mensen vinden het maar stom, maar als je t vaker hebt meegemaakt dan geloof je het echt wel zoveel toeval kan gewoon niet, en wat doe je eraan??? geen idee zorgen dat ik zelf niet zo'n situatie opzoek als ik gedroomd heb, en als ik dingen droom t vertellen aan iemand, en als ze dan uitkwamen dan weten ze zeker dat je t niet net verzonnen hebt. maar jij hebt het over iets verlaten, misschien gaat er wel iemand een aantal weken op vakantie die dicht bij je staat....
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
wat leerde jij over jezelf in relaties iLaySha_007 | 76 | 18-02-2006 01:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hemel/Hel A Duck | 79 | 14-03-2005 16:43 | |
De Kantine |
voorgevoelens en weten wat er gaat gebeuren... Milly | 22 | 01-06-2004 13:35 | |
Psychologie |
Borstkanker... sweetangel19 | 26 | 03-12-2002 08:07 | |
Liefde & Relatie |
liefde via internet dominqe | 58 | 09-07-2002 17:51 |