Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() -Desecrator
||
Citaat:
Maarja, dat gaat helaas nooit gebeuren ![]()
|
![]() |
Fortuyn: Zorgen dat gasten huis niet overnemen
BRUSSEL (ANP) - Asielzoekers zijn gasten die het huis dreigen over te nemen. Dat zegt Pim Fortuyn in een interview met de Vlaamse krant De Morgen. ,,Als ik de verkiezingen win, is het door de vreemdelingen. Al onze problemen in de gezondheidszorg, veiligheid en onderwijs zijn gerelateerd aan die problematiek.'' Nederland moet er daarom voor zorgen ,,dat de gasten het huis niet overnemen''. In het vraaggesprek zegt Fortuyn dat luchtvaartmaatschappijen geen boetes meer moeten krijgen als zij asielzoekers zonder papieren vervoeren. ,,Ze krijgen gewoon de passagiers terug die geen papieren hebben. Moet je zien hoe snel het probleem is afgelopen.'' Fortuyn zegt verder dat Nederland geen instroom van nieuwe asielzoekers meer wil en schuift het probleem door. ,,Het is of een probleem van de vliegmaatschappijen of een probleem van België of Duitsland. Totdat julllie allemaal bij zinnen komen. Meneer Verhofstadt (Belgische premier) zoekt het maar uit. Hij laat ze nu zo bij mij binnen.'' De twee journalisten van De Morgen beginnen hun interview overigens met de opmerking van ,,vazallen'' van Fortuyn dat deze tijdens het gesprek niet vergeleken wil worden met Filip Dewinter, leider van het extreemrechtse Vlaams Blok, of de Franse presidentskandidaat Jean-Marie Le Pen. Fortuyn vraagt aan het einde zelf wel of hij niet ,,veel sympathieker'' is dan Filip Dewinter. Hij wil dat hij niet een de Winter wordt genoemd maar als je dit gaat zeggen tegen onze Vlaamse vrienden dan vraag je er toch om? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wat jij daar over de sp stelt is niet helemaal waar. De sp wil dus dat de rijkere mensen niet mogen genieten van hun geld? Dat is echt onzin, wanneer je meer verdient moet je naar verhouding ook meer belasting bepalen. Een eerlijk lastensysteem...inkomensnivellering heet dat toch? (zoja dan is het goed blijven hangen bij economie ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wist je trouwens dat onze Pimmie zich onrechtmatig "Professor" noemt? Dat is hij niet (meer). Danny p.s. tegen kritische vragen kan hij ook al niet ...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het streven van de SP is dat het hoogste inkomen maximaal een drievoud is van het laagste. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Systeem dat de mens zoals tie is wilt veranderen is slecht want het zal onmogelijk zijn. ( zoals USSR en andere communistische landen die het nog met terreur proberen in te stampen ) |
![]() |
||
![]() |
Kan 't hier wat minder over de SP gaan. Het gaat hier over de VVD en LPF.
Om te beginnen even dit, is ook nieuws: het zal het niemand ontgaan zijn dat Pim, met gelijk oversteken wat betreft het 'sluiten' van de grenzen, een voorstander is voor een generaal pardon voor (naar ik begrijp is 't 'n groep van zo'n 5000) illegalen die hier langer zijn dan 5 jaar zijn en de Nederlandse taal beheersen. De VVD niet. Overigens is dit niet per se iets wat (ik en) Pim diep in zijn hart, naar ik gok, echt zou willen (ze zijn namelijk ingeburgerd terwijl ze verteld is te gaan, maar die inburgering hebben onze (met name gemeentelijke instanties) toegestaan. Maar behalve dat hij de goede kanten ervan in ziet, is het voornamelijk een teken van goede wil en een blijk van de mogelijkheden bij onderhandelingen en coalities (waarvan nogal eens wordt verondersteld dat dat niet zou kunnen, met name door gevestigde politici die er tijdens de campagne alle belang bij hebben dat te zeggen). Citaat:
Waarom Pim, behalve door de uitspraken van deze politici (waar volk, media, etc. intrapt), nog meer rechts(er dan de VVD) overkomt, is denk ik inderdaad omdat hij nieuw is (en de VVD niet) en omdat hij duidelijke taal spreekt en zich meer in de islam (overigens: en de politiek) verdiept heeft dan menig andere lijsttrekker. Verder wil ik even benadrukken dat, wanneer je 't vanaf 't begin goed gevolgd had, je had kunnen weten dat het ene programmapunt van Pim links is, 't andere rechts. Vooral de asielzoekers/allochtonen/islam-uitspraken van Pim zorgen voor deze opstelling. Wel is het zo dat LPF overwegend rechts is, (maar toch zeker niet extreem-rechts, even voor diegenen die dat nog steeds denken). Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 00:27. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Daarin verschillen wij dan van mening. Ik vind dat je als politicus consequent moet zijn, en niet van de een op de andere dag van mening moet veranderen.. 't Zou me wat worden als we midden in een oorlog zitten en onze premier zou zo wispelturig beslissingen nemen...
Danny
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind dat linkse gedoe echt om te kotsen, het is wat mij betreft heel simpel: 1) Waar leven we van? A) De economie / het bedrijfsleven in eerste intantie. 2) Wat is voor hun interessant? A) Niet al te hoge belasting, redelijk goedkope arbeiders, flexibiliteit.. Ik draai het dus om: zorg voor een goede economie en het gaat de mensen vanzelf beter -> meer bedrijven, meer werkgelegenheid -> betere omstandigheden. Kom je met allerlei idiote regelingen vluchten de bedrijven en zijn we op lange termijn allemaal de lul. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 13:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Die hebben we ook nodig, die geven lekker veel geld uit namelijk; is weer goed voor onze economie. Wat is er met eerlijkheid gebeurd? Waarom betaal ik (na ja, wij) 60% belasting? En nu willen jullie er nog eens voor zorgen dat ik minder krijg? 't is inderdaad tijd om te verhuizen ![]() En dan al die shit met onze oh-zo dodelijk beschermde werknemers. Als mijn pa iemand wil ontslaan, moet hij: A) Een ontslagvergunning aanvragen. B) Daar 3 maanden op wachten en fijn doorbetalen. C) Er nog een 'goede' reden voor hebben ook. Je moet toch als werkgever zelf kunnen bepalen wie voor jou werkt? En als je diegene niet moet, dan flikker je hem toch gewoon de straat op? Het is toch immers jouw eigen tijd en geld? Kijk, ik begrijp best dat we een sociaal systeem nodig hebben, wat in America gebeurt, vind ik ook te ver gaan. Maar hou het dan op een sociaal minimum om mensen op te vangen .. als je luxe wilt, ga je maar (harder) werken. Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 13:50. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sommige rijken mensen voeren ook geen ene hol uit. En ik ken zat mensen die in een verpleegtehuis werken die zich dus helemaal kapot werken voor een schamel en onbenullig loontje terwijl hun werkdruk hardstikke hoog is. Eerlijk? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tsja, de 1 kan nu eenmaal meer als de ander presteren. Tevens heeft een ander weer betere visies op zaken.. Ik ken notabene een loodgieter die zo dom is als een emmer water, maar prima leeft. Hoezo? Hij ging zelfstandig en liet andere loodgieters voor zich werken.. zo zie je maar weer dat het dus niet alleen om intellect gaat. Het leven is niet eerlijk, dat is een feit. Maar als ik hard mijn best doe, van mijn potentieel gebruik maak en het lukt me dan uiteindelijk toch om meer te verdienen dan anderen, wil jij me dat dus weer ontnemen? En tuurlijk lopen er rijke mensen rond die niks uitvoeren, maar hou in gedachte dat het geld niet uit de lucht kwam vallen; het kan het zuurverdiende geld van ouders of voorouders zijn.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Onder eerlijke behandeling versta ik dat van iedereen hetzelfde verlangt wordt. Stel iedereen zou fix 35% belasting moeten betalen? Zou ik 1 miljoen verdienen, betaal ik dus 350.000 euro en anderen veel minder. Dat is eerlijk, omdat ik ook meer verdien, simpel ![]() Oneerlijk wordt het, indien je de percentages gaat aanpassen. Nu behandel je de beter verdienende anders dan de ander. Verschil moet er ook zijn, wat is het nut van alles als je iedereen gelijk wilt stellen? Als het bijna geen ruk meer uitmaakt of je gaat werken of thuis blijft? Maar goed, het heeft ook weinig zin om verder te discussieren .. idealistisch verneukt, dat zijn jullie ![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uit welke krant komt dit stuk?
|
![]() |
even reageren op dat brood voorbeeld, kijk dat is heel iets anders, je moet zoiets als belasting en koopkracht van goederen niet door elkaar halen, anders zou het zinloos zijn om door te studeren want dan verdient iederen in principe hetzelfde, bij belastingen is het tog anders, dat is gewoon een wet dat het een percentage is. ik ben slecht in uit leggen i know
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laat maar .. *zucht* |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
het nut van europa en europese verkiezingen little nemo | 38 | 09-06-2004 12:23 | |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
Liefde & Relatie |
Verschil in Politieke mening in relatie? Cameo | 63 | 12-02-2003 11:40 | |
Help, ik ben de weg kwijt in de politiek! Severus | 25 | 25-01-2003 03:16 | |
De Kantine |
De KOPspijkers competitie Optima | 65 | 19-11-2002 16:21 | |
Pim-Fortuynprijs ? Not for Sale | 101 | 28-06-2002 12:00 |