Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 12:59
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline

Jullie mening?
Voor mij zegt het artikel wel genoeg.

Dit om ff het overheersende idee dat de LPF iets nieuws is, gekeken naar hoe extreem hun denkbeelden zijn. Is dus niet zo: VVD is veel rechtser, maar dat zien we niet eens, omdat de VVD volledig geaccepteerd is. Waarom is de VVD, die veel rechtser is dan de LPF, wél algemeen geaccepteerd, en de LPF niet?

Laatst gewijzigd op 04-05-2002 om 17:03.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2002, 14:43
Floef
Floef is offline
Hmmm, interessanT>>-----
Oud 04-05-2002, 15:17
Verwijderd
LPF is nieuw, alles wat nieuw is heeft vaak weerstand. Althans dat concludeer ik dan maar naar aanleiding van dit artikel. Bovendien brengt Pimmetje het denk ik simpeler dan de VVD, direct zonder er omheen te draaien. Misschien dat dat het is?

En zoals al duidelijk was de PvdA wordt steeds slapper, letterlijk en figuurlijk. Helaas. De sp is hier dus het beste alternatief voor. Ze hebben een goed programma wat ze echte met harde hand moeten doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 17:16
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
En zoals al duidelijk was de PvdA wordt steeds slapper, letterlijk en figuurlijk. Helaas.
slapper ? , steeds minder links bedoel je.
Daardoor gaat het btw wel steeds beter met het land dus zo erg zal het allemaal niet zijn.

Citaat:
De sp is hier dus het beste alternatief voor. Ze hebben een goed programma wat ze echte met harde hand moeten doorzetten.
SP zorgt dat mensen met een uitkering meer verdienen dan bepaalde werkende.
Ze willen ervoor zorgen dat mensen die hard werken niet van hun geld kunnen genieten.

Kvind het een rare partij.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 17:31
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
De sp is hier dus het beste alternatief voor. Ze hebben een goed programma wat ze echte met harde hand moeten doorzetten.
Een heel goed programma om de hele economie de nek om te draaien ja. Belasting hier en belasting daar. De bedrijven rennen dan als een gek Nederland uit, en dan kunnen we dus wel inpakken met onze welvaart

-Desecrator
Oud 04-05-2002, 18:33
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

Een heel goed programma om de hele economie de nek om te draaien ja. Belasting hier en belasting daar. De bedrijven rennen dan als een gek Nederland uit, en dan kunnen we dus wel inpakken met onze welvaart

-Desecrator
behalve als de rest van de wereld net zo eerlijk en sociaal zou zijn....
Maarja, dat gaat helaas nooit gebeuren
Oud 04-05-2002, 19:29
Joostje
Joostje is offline
ik zou wel eerst alle punten willen zien aan de hand waarvan word uitgemaakt of een partij conservatief/porgressief en links/rechts is voordat ik een oordeel wil vellen.
Oud 04-05-2002, 19:59
dutch lion
dutch lion is offline
Fortuyn: Zorgen dat gasten huis niet overnemen

BRUSSEL (ANP) - Asielzoekers zijn gasten die het huis dreigen over te nemen. Dat zegt Pim Fortuyn in een interview met de Vlaamse krant De Morgen.

,,Als ik de verkiezingen win, is het door de vreemdelingen. Al onze problemen in de gezondheidszorg, veiligheid en onderwijs zijn gerelateerd aan die problematiek.'' Nederland moet er daarom voor zorgen ,,dat de gasten het huis niet overnemen''.

In het vraaggesprek zegt Fortuyn dat luchtvaartmaatschappijen geen boetes meer moeten krijgen als zij asielzoekers zonder papieren vervoeren. ,,Ze krijgen gewoon de passagiers terug die geen papieren hebben. Moet je zien hoe snel het probleem is afgelopen.''

Fortuyn zegt verder dat Nederland geen instroom van nieuwe asielzoekers meer wil en schuift het probleem door. ,,Het is of een probleem van de vliegmaatschappijen of een probleem van België of Duitsland. Totdat julllie allemaal bij zinnen komen. Meneer Verhofstadt (Belgische premier) zoekt het maar uit. Hij laat ze nu zo bij mij binnen.''

De twee journalisten van De Morgen beginnen hun interview overigens met de opmerking van ,,vazallen'' van Fortuyn dat deze tijdens het gesprek niet vergeleken wil worden met Filip Dewinter, leider van het extreemrechtse Vlaams Blok, of de Franse presidentskandidaat Jean-Marie Le Pen. Fortuyn vraagt aan het einde zelf wel of hij niet ,,veel sympathieker'' is dan Filip Dewinter.

Hij wil dat hij niet een de Winter wordt genoemd maar als je dit gaat zeggen tegen onze Vlaamse vrienden dan vraag je er toch om?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:00
dutch lion
dutch lion is offline
sorry voor het bovenstaande want het is eigenlijk off-topic
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 20:13
Joostje
Joostje is offline
er zit een verwijder knop op dit forum kerel
Oud 04-05-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
mitsj schreef:

slapper ? , steeds minder links bedoel je.
Daardoor gaat het btw wel steeds beter met het land dus zo erg zal het allemaal niet zijn.

SP zorgt dat mensen met een uitkering meer verdienen dan bepaalde werkende.
Ze willen ervoor zorgen dat mensen die hard werken niet van hun geld kunnen genieten.

Kvind het een rare partij.
Slapper ja, vergelijk het eens met 25 jaar geleden...

En wat jij daar over de sp stelt is niet helemaal waar. De sp wil dus dat de rijkere mensen niet mogen genieten van hun geld? Dat is echt onzin, wanneer je meer verdient moet je naar verhouding ook meer belasting bepalen. Een eerlijk lastensysteem...inkomensnivellering heet dat toch? (zoja dan is het goed blijven hangen bij economie )
Met citaat reageren
Oud 04-05-2002, 21:43
Danny
Danny is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Waarom is de VVD, die veel rechtser is dan de LPF, wél algemeen geaccepteerd, en de LPF niet?
Heeft wellicht te maken met de manier waarop beide lijsttrekkers zich opstellen.. met name hoe dhr. Pim Fortuyn zich opstelt.
Oud 04-05-2002, 22:34
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Dat is echt onzin, wanneer je meer verdient moet je naar verhouding ook meer belasting bepalen. Een eerlijk lastensysteem...inkomensnivellering heet dat toch?
Ja , maar de SP wilt het zo regelen dat een fabrieksarbeider bijna net zoveel verdient als een dokter. Vind ik persoonlijk beetje te ver gaan. SP leunt tegen het communisme aan heb ik altijd het gevoel.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Danny schreef:
Heeft wellicht te maken met de manier waarop beide lijsttrekkers zich opstellen.. met name hoe dhr. Pim Fortuyn zich opstelt.
Namelijk: walgelijke persoonsverheerlijking en het doen overkomen als hoogleraar terwijl Dhr. Fortuyn door vakgenoten gezien wordt als niet meer dan 'middelmatig'.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 01:30
Danny
Danny is offline
Citaat:
nare man schreef:

Namelijk: walgelijke persoonsverheerlijking en het doen overkomen als hoogleraar terwijl Dhr. Fortuyn door vakgenoten gezien wordt als niet meer dan 'middelmatig'.
Juist

Wist je trouwens dat onze Pimmie zich onrechtmatig "Professor" noemt? Dat is hij niet (meer).

Danny
p.s. tegen kritische vragen kan hij ook al niet ...
Oud 05-05-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
mitsj schreef:

Ja , maar de SP wilt het zo regelen dat een fabrieksarbeider bijna net zoveel verdient als een dokter. Vind ik persoonlijk beetje te ver gaan. SP leunt tegen het communisme aan heb ik altijd het gevoel.
incorrect.
Het streven van de SP is dat het hoogste inkomen maximaal een drievoud is van het laagste.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 17:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
mitsj jij bent echt een hardnekkige communistofoob he?

en havlve banaan jij hebt bij economie OOK niet goed opgelet want niemand heeft je daar vertelt dat inkomensnivellering EERLIJK is.
Oud 05-05-2002, 17:55
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Desecrator schreef:

-Desecrator
gelul, gezien de bedrijven die "weggerent" zijn door het kut beleid van paars.
Oud 05-05-2002, 23:19
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
mitsj jij bent echt een hardnekkige communistofoob he?
kheb niks tegen theoretische communisten , maar mensen die het willen praktiseren vind ik inderdaad raar.
Systeem dat de mens zoals tie is wilt veranderen is slecht want het zal onmogelijk zijn. ( zoals USSR en andere communistische landen die het nog met terreur proberen in te stampen )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 00:06
twiety
twiety is offline
Kan 't hier wat minder over de SP gaan. Het gaat hier over de VVD en LPF.

Om te beginnen even dit, is ook nieuws: het zal het niemand ontgaan zijn dat Pim, met gelijk oversteken wat betreft het 'sluiten' van de grenzen, een voorstander is voor een generaal pardon voor (naar ik begrijp is 't 'n groep van zo'n 5000) illegalen die hier langer zijn dan 5 jaar zijn en de Nederlandse taal beheersen. De VVD niet.
Overigens is dit niet per se iets wat (ik en) Pim diep in zijn hart, naar ik gok, echt zou willen (ze zijn namelijk ingeburgerd terwijl ze verteld is te gaan, maar die inburgering hebben onze (met name gemeentelijke instanties) toegestaan. Maar behalve dat hij de goede kanten ervan in ziet, is het voornamelijk een teken van goede wil en een blijk van de mogelijkheden bij onderhandelingen en coalities (waarvan nogal eens wordt verondersteld dat dat niet zou kunnen, met name door gevestigde politici die er tijdens de campagne alle belang bij hebben dat te zeggen).

Citaat:
Danny schreef:

Waarom Pim, behalve door de uitspraken van deze politici (waar volk, media, etc. intrapt), nog meer rechts(er dan de VVD) overkomt, is denk ik inderdaad omdat hij nieuw is (en de VVD niet) en omdat hij duidelijke taal spreekt en zich meer in de islam (overigens: en de politiek) verdiept heeft dan menig andere lijsttrekker.

Verder wil ik even benadrukken dat, wanneer je 't vanaf 't begin goed gevolgd had, je had kunnen weten dat het ene programmapunt van Pim links is, 't andere rechts. Vooral de asielzoekers/allochtonen/islam-uitspraken van Pim zorgen voor deze opstelling. Wel is het zo dat LPF overwegend rechts is, (maar toch zeker niet extreem-rechts, even voor diegenen die dat nog steeds denken).

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 00:27.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 07:42
Danny
Danny is offline
Citaat:
twiety schreef:
Verder wil ik even benadrukken dat, wanneer je 't vanaf 't begin goed gevolgd had, je had kunnen weten dat het ene programmapunt van Pim links is, 't andere rechts. Vooral de asielzoekers/allochtonen/islam-uitspraken van Pim zorgen voor deze opstelling. Wel is het zo dat LPF overwegend rechts is, (maar toch zeker niet extreem-rechts, even voor diegenen die dat nog steeds denken).
Dan zou ik even graag willen benadrukken dat wanneer je 't vanaf het begin gevolgd goed gevolgd had, je opgemerkt had moeten hebben dat dhr. Pim Fortuyn helemaal geen partijprogramma heeft, en de punten die hij wél hanteert, van dag tot dag verschillen. Waarom? Waarschijnlijk om op die manier zoveel mogelijk mensen aan te spreken met waar hij voor staat. (nergens voor dus)
Oud 06-05-2002, 09:00
twiety
twiety is offline
Citaat:
Danny schreef:
Dan zou ik even graag willen benadrukken dat wanneer je 't vanaf het begin gevolgd goed gevolgd had, je opgemerkt had moeten hebben dat dhr. Pim Fortuyn helemaal geen partijprogramma heeft, en de punten die hij wél hanteert, van dag tot dag verschillen. Waarom? Waarschijnlijk om op die manier zoveel mogelijk mensen aan te spreken met waar hij voor staat. (nergens voor dus)
Ik ben voor meer dynamiek in de politiek. Neemt wat mij betreft niet weg dat je laat weten waar je voor staat.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:18
Danny
Danny is offline
Citaat:
twiety schreef:

Ik ben voor meer dynamiek in de politiek. Neemt wat mij betreft niet weg dat je laat weten waar je voor staat.
Dynamiek in de politiek is gewenst, maar wel binnen het partijprogramma. Anders weet je als kiezer toch ook niet meer waar je op hebt gestemd?
Oud 06-05-2002, 13:30
twiety
twiety is offline
Citaat:
Danny schreef:
Dynamiek in de politiek is gewenst, maar wel binnen het partijprogramma. Anders weet je als kiezer toch ook niet meer waar je op hebt gestemd?
Het gaat om de insteek, niet om de details. Al moeten de details wel beschreven worden, enige verandering hierin vind ik niet erg. Verder vind ik dat je tijdens je campagne best zaken mag aanpassen als hier wel/niet maatschappelijk draagvlak voor is en je de verandering wel wenselijk maar niet noodzakelijk acht (zoals de afschaffing van de dienstplicht die uit het programma is gehaald) en/of als je, wanneer er sinds kort nieuwe richtlijnen zijn, je eerst eens aan wil kijken hoe die uitpakken (zoals de WAO en de SER voorstellen).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 13:58
Danny
Danny is offline
Daarin verschillen wij dan van mening. Ik vind dat je als politicus consequent moet zijn, en niet van de een op de andere dag van mening moet veranderen.. 't Zou me wat worden als we midden in een oorlog zitten en onze premier zou zo wispelturig beslissingen nemen...

Danny
Oud 06-05-2002, 14:26
twiety
twiety is offline
Citaat:
Danny schreef:
Daarin verschillen wij dan van mening. Ik vind dat je als politicus consequent moet zijn, en niet van de een op de andere dag van mening moet veranderen.. 't Zou me wat worden als we midden in een oorlog zitten en onze premier zou zo wispelturig beslissingen nemen...

Danny

Ook in een oorlog moet je duidelijk zijn over de grote lijnen, maar kunnen details best per dag verschillen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 15:16
Danny
Danny is offline
Sorry hoor, maar wat noem jij details? Wel of geen herinvoering van de dienstplicht? detail?

Danny
Oud 06-05-2002, 20:19
cup a soup
cup a soup is offline
Citaat:
Danny schreef:
Sorry hoor, maar wat noem jij details? Wel of geen herinvoering van de dienstplicht? detail?

Danny
ja want waarschijnlijk zal dit toch niet door de kamer heen komen
Oud 13-05-2002, 13:44
suzanned
suzanned is offline
ehm, misschien is het me even ontgaan hoor, maar...uit welke krant komt dit?
Oud 13-05-2002, 15:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Pash Cracken schreef:

Het streven van de SP is dat het hoogste inkomen maximaal een drievoud is van het laagste.
Yay. 3000 euro per maand tops! Denk dan maar niet dat ik dan nog in NL blijf wonen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 16:00
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Yay. 3000 euro per maand tops! Denk dan maar niet dat ik dan nog in NL blijf wonen.
Nee, hun punt is dus ook dat je het moet omdraaien en om die gelijkheid te bereiken een middelpunt nastreven, door dus de laagte omhoog te gooien en de hoogste omlaag. En dat vind ik verder prima.
Oud 13-05-2002, 16:58
Rhinus
Rhinus is offline
Ik vind de LPF ook niet echt super rechts. Ik haat die lijst niet omdt ze rechts zijn. Maar omdat ze Godsdienst-discriminatie bevorderen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 18:00
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik vind de LPF ook niet echt super rechts. Ik haat die lijst niet omdt ze rechts zijn. Maar omdat ze Godsdienst-discriminatie bevorderen.
Ja? Dat heb k ff gemist!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 20:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
bram_05 schreef:

Ja? Dat heb k ff gemist!
ehm zoekmachine: fortuyn + islam
Oud 15-05-2002, 12:39
Gothic
Gothic is offline
Sorry voor het uppen, maar uit welke krant komt dit?
Oud 15-05-2002, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Ik vind dat linkse gedoe echt om te kotsen, het is wat mij betreft heel simpel:

1) Waar leven we van?
A) De economie / het bedrijfsleven in eerste intantie.

2) Wat is voor hun interessant?
A) Niet al te hoge belasting, redelijk goedkope arbeiders, flexibiliteit..

Ik draai het dus om: zorg voor een goede economie en het gaat de mensen vanzelf beter -> meer bedrijven, meer werkgelegenheid -> betere omstandigheden.

Kom je met allerlei idiote regelingen vluchten de bedrijven en zijn we op lange termijn allemaal de lul.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 12:51
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Nee, hun punt is dus ook dat je het moet omdraaien en om die gelijkheid te bereiken een middelpunt nastreven, door dus de laagte omhoog te gooien en de hoogste omlaag. En dat vind ik verder prima.
En wie betaalt dat? Sorry hoor, maar ik heb weinig zin om voor (de luxe van) mijn luie buurman mee te werken..

Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:32
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
******** schreef:
En wie betaalt dat? Sorry hoor, maar ik heb weinig zin om voor (de luxe van) mijn luie buurman mee te werken..
Als je 1 miljoen per jaar verdient en dat word verminderd tot 7 ton dan zal je mij niet horen klagen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Als je 1 miljoen per jaar verdient en dat word verminderd tot 7 ton dan zal je mij niet horen klagen.
Ohh, het zijn weer die boze rijke mensen hoor pfff

Die hebben we ook nodig, die geven lekker veel geld uit namelijk; is weer goed voor onze economie.

Wat is er met eerlijkheid gebeurd? Waarom betaal ik (na ja, wij) 60% belasting? En nu willen jullie er nog eens voor zorgen dat ik minder krijg? 't is inderdaad tijd om te verhuizen

En dan al die shit met onze oh-zo dodelijk beschermde werknemers. Als mijn pa iemand wil ontslaan, moet hij:
A) Een ontslagvergunning aanvragen.
B) Daar 3 maanden op wachten en fijn doorbetalen.
C) Er nog een 'goede' reden voor hebben ook.

Je moet toch als werkgever zelf kunnen bepalen wie voor jou werkt? En als je diegene niet moet, dan flikker je hem toch gewoon de straat op? Het is toch immers jouw eigen tijd en geld?

Kijk, ik begrijp best dat we een sociaal systeem nodig hebben, wat in America gebeurt, vind ik ook te ver gaan. Maar hou het dan op een sociaal minimum om mensen op te vangen .. als je luxe wilt, ga je maar (harder) werken.

Laatst gewijzigd op 15-05-2002 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:54
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
******** schreef:
Als je luxe wilt, ga je maar (harder) werken.
Geld is niet recht evenredig aan hard werken en andersom ook niet.

Sommige rijken mensen voeren ook geen ene hol uit.

En ik ken zat mensen die in een verpleegtehuis werken die zich dus helemaal kapot werken voor een schamel en onbenullig loontje terwijl hun werkdruk hardstikke hoog is.

Eerlijk?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Eerlijk?
Eerlijke behandeling.

En tsja, de 1 kan nu eenmaal meer als de ander presteren. Tevens heeft een ander weer betere visies op zaken..

Ik ken notabene een loodgieter die zo dom is als een emmer water, maar prima leeft. Hoezo? Hij ging zelfstandig en liet andere loodgieters voor zich werken.. zo zie je maar weer dat het dus niet alleen om intellect gaat.

Het leven is niet eerlijk, dat is een feit. Maar als ik hard mijn best doe, van mijn potentieel gebruik maak en het lukt me dan uiteindelijk toch om meer te verdienen dan anderen, wil jij me dat dus weer ontnemen?

En tuurlijk lopen er rijke mensen rond die niks uitvoeren, maar hou in gedachte dat het geld niet uit de lucht kwam vallen; het kan het zuurverdiende geld van ouders of voorouders zijn..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:06
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
******** schreef:
Eerlijke behandeling.
?

Dus als je hard werkt voor de minder capabele in een verzorgingstehuis en bijna niks krijgt en andere mensen die eigelijk veel minder doen veel meer geld krijgen dan denk jij: "Het, dat is een eerlijke behandeling!."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Dus als je hard werkt voor de minder capabele in een verzorgingstehuis en bijna niks krijgt en andere mensen die eigelijk veel minder doen veel meer geld krijgen dan denk jij: "Het, dat is een eerlijke behandeling!."
Ten eerste is het leven nou eenmaal zo; oneerlijk.

Onder eerlijke behandeling versta ik dat van iedereen hetzelfde verlangt wordt. Stel iedereen zou fix 35% belasting moeten betalen? Zou ik 1 miljoen verdienen, betaal ik dus 350.000 euro en anderen veel minder. Dat is eerlijk, omdat ik ook meer verdien, simpel

Oneerlijk wordt het, indien je de percentages gaat aanpassen. Nu behandel je de beter verdienende anders dan de ander.

Verschil moet er ook zijn, wat is het nut van alles als je iedereen gelijk wilt stellen? Als het bijna geen ruk meer uitmaakt of je gaat werken of thuis blijft?

Maar goed, het heeft ook weinig zin om verder te discussieren .. idealistisch verneukt, dat zijn jullie
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 15:49
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
******** schreef:
En daar moet dus iets aan gaan gebeuren.

Citaat:
******** schreef:
Onder eerlijke behandeling versta ik dat van iedereen hetzelfde verlangt wordt. Stel iedereen zou fix 35% belasting moeten betalen? Zou ik 1 miljoen verdienen, betaal ik dus 350.000 euro en anderen veel minder. Dat is eerlijk, omdat ik ook meer verdien, simpel
Dan vind ik ook dat een brood duurder moet worden bij jullie. Als dat bij arme mensen bijvoorbeeld 1% van hun inkomen is moet dat dan ook maar zo zijn bij jullie. En volgens jouw beredenering is dat denk ik dan ook wel eerlijk .

Citaat:
******** schreef:
Oneerlijk wordt het, indien je de percentages gaat aanpassen. Nu behandel je de beter verdienende anders dan de ander.
Wedden dat je daar nu anders over gaat praten .

Citaat:
******** schreef:
Verschil moet er ook zijn, wat is het nut van alles als je iedereen gelijk wilt stellen? Als het bijna geen ruk meer uitmaakt of je gaat werken of thuis blijft?
We hadden het over salaris. Voor salaris moet je werken, dus dit heeft er helemaal geen zak mee te maken.

Citaat:
******** schreef:
Maar goed, het heeft ook weinig zin om verder te discussieren .. idealistisch verneukt, dat zijn jullie
Idealistisch verneukt, sociaal. Hoe jij 't noemen wilt .
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 16:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
******** schreef:

Eerst heb je het over eerlijke behandeling en dan over oneerlijk... er is geen eerlijke behandeling want mensen krijgen niet evenveel verdiend voor het werk... mensen die toevalling wat slimmer krijgen vinden dat ze meer mogen verdienen en dat is arrogant...

Uit welke krant komt dit stuk?
Oud 15-05-2002, 16:44
Naz
Naz is offline
even reageren op dat brood voorbeeld, kijk dat is heel iets anders, je moet zoiets als belasting en koopkracht van goederen niet door elkaar halen, anders zou het zinloos zijn om door te studeren want dan verdient iederen in principe hetzelfde, bij belastingen is het tog anders, dat is gewoon een wet dat het een percentage is. ik ben slecht in uit leggen i know
Oud 15-05-2002, 16:59
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Naz schreef:
.. anders zou het zinloos zijn om door te studeren want dan verdient iederen in principe hetzelfde.
Een mooie gedachte toch?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Een mooie gedachte toch?
Nee, dat is zwaar fucked-up. Want dan voert niemand nog een zak uit, omdat je er toch niet beter van word.. doei doei economie
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Eerst heb je het over eerlijke behandeling en dan over oneerlijk... er is geen eerlijke behandeling want mensen krijgen niet evenveel verdiend voor het werk... mensen die toevalling wat slimmer krijgen vinden dat ze meer mogen verdienen en dat is arrogant...
%^&$&$*

Laat maar .. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 17:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Waarom zouden mensen dan nog gaan studeren? Als je toch na je basisschool lekker kunt verdienen, ziet half nederland geen enkele reden meer om nog door te gaan studeren. DAN krijg je pas problemen in de zorg!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten