Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 18:56
Cyra
Cyra is offline
Ik heb vorige week KaZaa lite ++ van de computer gegooid, omdat hij telkens vastliep, en op een gegeven moment niet meer opstartte. Nu heb ik een vraag: welke soort fileshare programma's gebruiken jullie (KaZaa, Dc++, Emule..?) en zijn die goed of niet ..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2004, 18:58
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb zowel KaZaA Lite als Azureus geinstalleerd staan. Die laatste is een BitTorrent-client.
Oud 28-03-2004, 19:17
Martin
Martin is offline
eMule
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 19:22
M@rco
M@rco is offline
Azureus (BitTorrent) en Overnet.

eMule heb ik geprobeerd, maar ik snap niet wat iedereen er in ziet. Download aangezet en drie uur later stond het nog steeds op 0% (en ja, alles stond gewoon goed ingesteld ). Nee, geef mij maar Overnet, vind ik persoonlijk veel lekkerder werken

Voor losse MP3s gebruik ik nog wel Kazaa Lite K++, maar dan moet je wel geluk hebben dat je niet zo'n vernaggelde MP3 download.
Oud 28-03-2004, 19:33
Cyra
Cyra is offline
Dat bittorent, was ik net aan het proberen
Ik snap er geen bal van
Ik heb het gedownload op een of andere site.. en dan moet je daarna een link kiezen (op http://members.chello.nl/p.wiersema/ ) en dan verder gaan..
Al dat gedoe.. dan heb ik liever kazaa
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Cyra schreef op 28-03-2004 @ 20:33:
Dat bittorent, was ik net aan het proberen
Ik snap er geen bal van
Ik heb het gedownload op een of andere site.. en dan moet je daarna een link kiezen (op http://members.chello.nl/p.wiersema/ ) en dan verder gaan..
Al dat gedoe.. dan heb ik liever kazaa
Hoezo gedoe
Gewoon een Bittorrent client installeren, en daarna hoef je alleen linkjes aan te klikken..
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:08
freyk
freyk is offline
Voor mij is overnet nog steeds de beste p2p programma!
(persoonlijk record download 150 kb/s)

En ben nu langzaam een multi p2p client aan het ontdekken genaamd mldonkey. Met dit programma kan je op alle populaire netwerken, zoals bittorent, ed2k (emule en overnet) soulseek, fastrack (kazaa), g2, gnutella en open napster.
Meer informatie over dat programma is hier te vinden.

Citaat:
M@rco schreef op 28-03-2004 @ 20:22:
eMule heb ik geprobeerd, maar ik snap niet wat iedereen er in ziet. Download aangezet en drie uur later stond het nog steeds op 0% (en ja, alles stond gewoon goed ingesteld ). Nee, geef mij maar Overnet, vind ik persoonlijk veel lekkerder werken
Bij emule moet je credits opbouwen: hoe meer je upload, hoe sneller je kan downloaden.
Nee, na maanden emule gebruikt te hebben en me ge-ergert over de snelheden (terwijl ik mijn genoeg share'de), ben ik overgegaan naar overnet + loader. Waarmee ik zelf de snelheid kan instellen

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 00:50
dystopia
dystopia is offline
Hangt er van af wat je wilt delen/zuigen, waarom, en waar je woont. Ik gebruik vrijwel alleen Usenet, BitTorrent en Freenet.
Oud 29-03-2004, 08:53
dafelix
dafelix is offline
ik heb eMule (Let aub op hoofdletters ) voor het eD2k(ook hier weer, hoofdletters)-netwerk. vroeger gebruikte ik daarvoor eDonkey, maar het ezeltje vindt ik toch wat fijner werken

Verder heb ik Bittorrent 3.4.1 nog geinstalleerd, als ik met torrent-files moet werken
Oud 29-03-2004, 10:16
Koen
Koen is offline
Ik ben een groot voorstander van eMule. Eerlijk share-systeem, ruim aanbod van files en veel mods voor te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:10
freyk
freyk is offline
Offtopic: Is het misschien niet handig om ff een poll te maken??
Maar heb helaas nog ff geen flauw benul hoe je dat moet maken. in de faq staat ook niet precies hoe je een poll in elkaar kan flansen

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:15
Bierviltje
Bierviltje is offline
Ik kan Soulseek aanraden .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:42
freyk
freyk is offline
Je kan ook ftp of news(binaries) programma's gebruiken.
bijvoorbeeld newsreactor en mijn favoriet ftp programma FlashFXP en favo ftp server bulletproof

Offtopic:
Citaat:
Koen schreef op 29-03-2004 @ 11:16:
Ik ben een groot voorstander van eMule. Eerlijk share-systeem, ruim aanbod van files en veel mods voor te krijgen.
ik leech liever
Oud 29-03-2004, 18:55
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
freyk schreef op 29-03-2004 @ 12:42:

Offtopic:
ik leech liever
Offtopic: FTD
Oud 29-03-2004, 19:37
Martin
Martin is offline
Citaat:
mods? Nooit gezien voor eMule! Waar kan ik die dan vinden?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 19:48
freyk
freyk is offline
Klik hier maar eens.

Moeilijk he, zoeken,.....
Oud 29-03-2004, 20:59
Verwijderd
Ik gebruik Soulseek & Kazaa Lite K++ 2.4.3.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:30
Wolter
Wolter is offline
Sinds ik DC++ gebruik wil ik eigenlijk niet meer anders
en Campusnet is een ideaal filesareprogramma
Oud 30-03-2004, 03:58
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 29-03-2004 @ 19:55:
Offtopic: FTD
FTD-meuk is het eerste wat ik oversla. Wat een bitter slechte rips zitten daar tussen, zeg.

@Freyk

Overigens is Newsreactor ook zo buggy als de hel. Neem dan Newsbin Pro.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 09:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Yup, alleen retetraag hier, bovendien kan ik als ik eMule een tijdje aan heb staan gewoon _niet_ meer internetten, wat ik ook probeer.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 09:23
Koen
Koen is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-03-2004 @ 10:03:
Yup, alleen retetraag hier, bovendien kan ik als ik eMule een tijdje aan heb staan gewoon _niet_ meer internetten, wat ik ook probeer.
eMule is idd niet de snelste. Maar als je 'm een tijd aan hebt staan kan je best mooie gemiddelde snelheden halen. Ik heb ook wel maxes van 250kb/s gehad, dus echt traag hoéft 't niet te zijn.

Vreet ie veel resources of veel bandbreedte bij jou? Dat laatste valt bij mij wel mee, hij gaat niet over de max heen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 09:56
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-03-2004 @ 10:03:
eMule is aggresief wat betreft bandbreedte, maar als je z'n MAX insteld blijft hij daar netjes binnen

zelf heb ik 16 Kb/s upload, al ik 'm cap op 10 Kb/s kan ik nog prima internetten, en gaat het downloaden met eMule best vlot

Het is niet het allersnelste, maar wel eerlijk en best betrouwbaar
Oud 30-03-2004, 11:00
ParisPlage
ParisPlage is offline
Ik ben een ontzettende beginner, dus ik zal later jullie suggesties eens gaan opzoeken.
Maar nu download ik MP3-tjes met Blubster, en de rest met iMesh. Ik heb jullie er hier nog niet over gehoord...is er iets mis met deze programmas?
Oud 30-03-2004, 11:36
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 30-03-2004 @ 12:00:
Ik ben een ontzettende beginner, dus ik zal later jullie suggesties eens gaan opzoeken.
Maar nu download ik MP3-tjes met Blubster, en de rest met iMesh. Ik heb jullie er hier nog niet over gehoord...is er iets mis met deze programmas?
ik ken ze zelf iig niet, hoeft niet persee te betekenen dat ze niet goed zijn, maar bij ons niet bekend zijn.

kijk anders 'ns met google op fora waar dit aan bod komt hoe men er daar over denkt
Oud 30-03-2004, 11:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik had soulseek wat me erg beviel. Maar ik ga als ik weer internet heb DirectConnect eens proberen
Oud 30-03-2004, 12:49
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-03-2004 @ 10:23:
eMule is idd niet de snelste. Maar als je 'm een tijd aan hebt staan kan je best mooie gemiddelde snelheden halen. Ik heb ook wel maxes van 250kb/s gehad, dus echt traag hoéft 't niet te zijn.
Ghe, I wish. Nooit hoger gehad dan 25kB/sec ofzo. Het is niet zozeer de bandbreedte, maar volgens mij heeft m'n modem/router problemen met de grote hoeveelheid open verbindingen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:01
Donderstraal
Donderstraal is offline
soulseek
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:13
Carriteras
Carriteras is offline
limewire voor liedjes --> geen fakes tussen als bij kazaa
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:14
SCREAM!
SCREAM! is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-03-2004 @ 13:49:
Ghe, I wish. Nooit hoger gehad dan 25kB/sec ofzo. Het is niet zozeer de bandbreedte, maar volgens mij heeft m'n modem/router problemen met de grote hoeveelheid open verbindingen.
Ik heb dat probleem een lange tijd met Overnet gehad. Aan het begin kon ik nog internetten maar na een tijdje niet meer. Soms kon het na een tijdje gewoon weer ff Ik heb een gewone Speedtouch 510 en zelfs bij meer dan 100 connecties doet ie niet meer moeilijk. Ik weet niet precies waarom nu alles goed is, maar het enige wat ik gedaan heb is BPFTP instaleren (die nu gewoon uit staat) en de veiligheid voor de veilige Zone (met zone alarm pro) op middel zetten (anders doet de server het niet) Ik denk dus dat gewoon mn firewall op een of andere manier vaag deed. Kun je misschien ook eens naar kijken, als je zoiets hebt tenminste.

ps. Ik haal met Overnet vaak maar ong. 10 kb/s gemiddeld per file. Maar bij 7 tegelijke downloads heb je dan wel wat. Ligt er natuurlijk ook aan hoe gewild bepaalde files zijn. Bij sommige haal ik 10 kb/s nooit... maar soms haal ik ook wel eens 70 kb/s bij een bestand
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:15
Koen
Koen is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-03-2004 @ 13:49:
Die kan je toch makkelijk beperken in eMule zelf?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 14:46
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-03-2004 @ 15:15:
klopt, gelukkig wel

wat dat betreft kun je eMule best goed instellen enzo, maar het is alleen dat sommige firewalls er niet tegenkunnen (zoals ZoneAlarm) of sommige hardware-firewalls

ik weet van mensen dat ze soms LowID bleven krijgen, zelfs toen ze alles geforward hadden.
maargoed, met LowID blijft hij ook wel downloaden, je hebt alleen iets minder sources

(gaan we teveel offtopic?)
Oud 30-03-2004, 15:31
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik heb Kazaa Lite 2.4.3. Geen reclame, geen pop-ups, etc..
Geen problemen als je het tegelijk met internet laat openstaan, wat je wel had met de originele kazaa.

Kunnen jullie mij zeggen wat er nou mis is met de gekraakte versie van KaZaA?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:00
freyk
freyk is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 30-03-2004 @ 16:31:
Ik heb Kazaa Lite 2.4.3. Geen reclame, geen pop-ups, etc..
Geen problemen als je het tegelijk met internet laat openstaan, wat je wel had met de originele kazaa.

Kunnen jullie mij zeggen wat er nou mis is met de gekraakte versie van KaZaA?
Ten eerste kazaa lite is de gekraakte versie van kazaa lite.
(misschien wist je dat toch niet, maar zeg het toch ff)
Er is helemaal niks mis mee,..maar je moet wel weten dat kazaa werkt met een centrale server draait. Als deze ermee ophoud kan je niks met kazaa doen. (zie het schoolvoorbeeld napster)

Ten tweede kazaa werkt niet met parts (kleine delen van bestanden), Dit is een sterk nadeel want als de uploader er niet meer is, kan je dat ene bestand ook niet meer van hem downloaden.
p2p programma die wel werken met parts hebben daar geen last van, Zij zoeken naar mensen die dezelfde parts van de bestand, die je nog niet hebt en download ze van dus. enz.....
Oud 30-03-2004, 16:18
Verwijderd
ik heb kazaa lite die vind ik erg goed..

maar ik heb ook shareaza gebruikt.. die werkt heel goed bij mij... ook vrij snel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:34
dystopia
dystopia is offline
Het is verstandig om uitgaande packets van 0 bytes (ACK's) een hogere prioriteit te geven dan grote packets. Dat zou het probleem kunnen verhelpen, en dan maakt het niet uit wat je instelt als max upload bij welke applicatie omdat het op hoger niveau geregeld wordt.
Oud 30-03-2004, 16:36
Smobbo
Smobbo is offline
KaZaA Lite voor mp3tjes, andere shit met Azureus
Oud 30-03-2004, 16:36
CrazY G
CrazY G is offline
ik gebruik azereus(bitorrent)
Gaat zeker wel supersnel, je moet wel eerst alles goed instellen.
Oud 31-03-2004, 08:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Koen schreef op 30-03-2004 @ 15:15 :
Yup, al gedaan, maar als je ze erg beperkt gaat 't downloaden gewoon absoluut niet meer. eMule wil graag met 'bekenden' een verbinding open houden, iets dat IMHO absoluut niet nodig zou moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 08:52
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dystopia schreef op 30-03-2004 @ 17:34 :
Het is verstandig om uitgaande packets van 0 bytes (ACK's) een hogere prioriteit te geven dan grote packets.
ACKs piggybacken zowieso al op datapakketjes. Bovendien is de bandbreedte niet het probleem, maar het aantal open connecties.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 13:14
The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Dc++ vind ik wel goed.
Het is alleen even zoeken in het begin daarna is het niet zo moeilijk te gebruiken.
Oud 02-04-2004, 19:17
mmuddy
mmuddy is offline
1 woord: SOULSEEK
je vind er letterlijk zo goed als alles, zelfs de band van mijn oom is er te vinden allebei de cd's.
geen gepiek
gebruik soulseek
(wat een slogan )
Oud 02-04-2004, 20:47
Darko
Darko is offline
Gebruik voornamelijk Soulseek, DC++ en mIRC.. Vooral IRC is erg handig voor complete albums..
Oud 03-04-2004, 09:14
Dragon God
Dragon God is offline
Edonkey, en kazaa lite k++, 'k had ook nog ergens shareazaa, die was eigenlijk best relaxed.....moetk weer eens opzoeken
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 11:46
freyk
freyk is offline
Ik zie dat er veel mensen twee fileprogramma's gebruiken.
Waarom zouden we eigenlijk allemaal apparte programma's downloaden? Als je met één programma op alle populiare netwerken kan komen?

Citaat:
freyk schreef op 28-03-2004 @ 22:08 :
En ben nu langzaam een multi p2p client aan het ontdekken genaamd mldonkey. Met dit programma kan je op alle populaire netwerken, zoals bittorent, ed2k (emule en overnet) soulseek, fastrack (kazaa), g2, gnutella en open napster.
Meer informatie over dat programma is hier te vinden.
Oud 03-04-2004, 14:22
SCREAM!
SCREAM! is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-04-2004 @ 12:46 :
Ik zie dat er veel mensen twee fileprogramma's gebruiken.
Waarom zouden we eigenlijk allemaal apparte programma's downloaden? Als je met één programma op alle populiare netwerken kan komen?
Als ik het goed begrijp kan je met mldonkey alleen downloaden vanaf een netwerk?

Networks can be enabled/disabled, searches are performed in parallel on all enabled networks, but each file is only downloaded from one network (wait for next release !), but from multiple clients concurrently.

Tja... op Overnet vind ik alles wel wat ik wil hebben eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 13:01
--anarchy--
--anarchy-- is offline
ik gebruik ABC[yet another bittorrent client] en soulseek...

ABC[yet another bittorrent client] stondt in een computer blaatje beschreven als het overzichtelijkste bittorrent programa's en ik vindt het idd een goed en snel programa (het enige nadeel is dat je niet via het programa zelf kan zoeken naar files)...

soulseek gebruik ik alleen voor muziek (daar is nogaal veel 'alternatieve' muziek te vinden)
Oud 12-04-2004, 15:07
Marcus
Marcus is offline
Kazaa Lite Resurrection en BT++ als BitTorrent client

werken allebei prima
Reageren

Regels voor berichten