Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 21:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
... en zo slecht eindigt.

Is niet de eerste keer. Maar ik heb iemand in problemen gebracht. Flinke problemen.

M'n dag ging goed, tot ik net online kwam... email gelezen... SHIT.

Heb m'n mond weer eens niet goed dicht gehouden. Gepraat over iets waar niet over gepraat had mogen worden.

Toch maar goed dat ik niet bij de marine zit. Dan zat ik wegens landsverraad al in de cel... had ik per ongeluk m'n mond niet gehouden tegen die Chinese vriend van me.

Oh-shit. Enzo. Ga nog maar een uurtje door ... ik doe niet zo aan scheldwoorden.

Waarom stapelen de extremen zich altijd zo op. Dag met een extreem goede start. Extreem goede dag. Behoorlijk slecht einde.

Waarom toch altijd zo.
Ik word er gek van.

Telkens als ik iets leuks/nieuws/interessants ga doen eindigt de dag met iets afschuwelijks. Dat dan ook nog eens mijn schuld is.

Bovendien weet ik niet wat ik nu tegen die persoon moet zeggen.

Kent iemand dit? Je te vaak uitspreken over dingen die je niet moet zeggen?

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 18:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2004, 22:12
Verwijderd
Tip: Leer om niet alles te zeggen wat je denkt. (d'oh)
En je excuses maken bij degene die je gekwetst hebt. Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 08:03
Eend
Eend is offline
fijn dat je zo duidelijk bent

ik snap dr geen reet van, want je doet veel te oppervlakkig. Is dit om de aandacht of moet je echt iets kwijt en wil je raad hebben?
Wees dan aub niet zo enorm vaag.
Oud 02-04-2004, 09:01
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-04-2004 @ 09:03 :

ik snap dr geen reet van, want je doet veel te oppervlakkig. Is dit om de aandacht of moet je echt iets kwijt en wil je raad hebben?
Waarschijnlijk uit angst dat hij weer diezelfde fout maakt. Sommige zaken kunnen mensen beter niet weten en dan moet een probleem abstract behandeld worden.

Enneh, Fleet Admiral komt nou niet op mij over als iemand die perse aandacht wilt / nodig heeft als ik zijn andere posts lees.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 09:06
Anne
Anne is offline
Citaat:
Eend schreef op 02-04-2004 @ 09:03 :

Offtopic: Doe eens even wat aardiger joh. En als je dat niet kan, reageer je toch niet?

Ik weet niet precies waarover het gaat, dat hoeft ook niet. Misschien dat je je kan proberen of je je excuses durft aan te bieden, desnoods via mail of msn.
En je zei dat je dag heel goed begon: probeer dan ook die goede herinneringen te bewaren en niet alles te laten verpesten door deze gebeurtenis.
Oud 02-04-2004, 18:11
nescio
nescio is offline
hey FA,
ik ken het... beste is toch eerlijk te zijn tegenover diegene (geen idee wat precies de impact is van wat je gezegd hebt, maar dat lijkt me toch...), ook over dat je je daar rot over voelt.
je kan het niet terugdraaien, alleen misschien nadenken over hoe je het kan voorkomen de volgende keer - en inderdaad, de puinhopen proberen op te ruimen, hoe moeilijk dat misschien ook is.
maar wanhoop niet: we doen allemaal wel es zoiets, het is in zekere zin toch ook wel menselijk. dat je je als een verrader voelt geeft aan dat je hart op de juiste plaats zit - dit voorkomen moet je leren, dat gaat niet vanzelf. maar het lukt, uiteindelijk, hoewel je nooit helemaal kunt voorkomen dat je op een onbewaakt moment meer zegt dan je wilt.
succes en laat ff weten hoe het afloopt!
xxx
nescio
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:31
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
soms is zeggen wat je denkt goed, maar je moet wel weten wanneer je je kop moet houden., en als je daar weinig of geen gevoel voor hebt, brengt je dat nogals eens in de problemen.
daar heeft iedereen op den duur wel eens mee te maken.
ik hou mn bek meestal ook niet, omdat ik het niet voor me kan houden (daarom vertelde mn moeder ook nooit wie de JeugdPrins en Prinses Carnaval werden)..

voordat je gaat rondbazuinen, denk eens over de gevolgen na. gewoon doen.
Oud 02-04-2004, 21:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
Anne schreef op 02-04-2004 @ 10:06 :
Offtopic: Doe eens even wat aardiger joh. En als je dat niet kan, reageer je toch niet?
Ik zeg gewoon wat ik vind, ik vind t onduidelijk, dat iedereen het nou gelijk als aanval opvat kan ik ook niks aandoen.

Voor mij was het gewoon onduidelijk, klaar.
Oud 02-04-2004, 21:23
Verwijderd
alles heeft een reden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten