Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 11:44
mmuddy
mmuddy is offline
Integreren in 't 'smulbos'
Door THED MAAS

BEEK - Allochtonen komen niet of nauwelijks in de natuur. Om daar wat aan te doen wil de stichting wAarde 'smulbossen' gaan aanleggen: bossen met louter fruit - en notenbomen.

Het liefst zou hij zien dat er bij elke wat grotere plaats in Gelderland een smulbos komt. Maar voorlopig is Thomas van Slobbe, directeur van de stichting wAarde uit Beek bij Nijmegen, al blij met de toezegging van het Geldersch Landschap dat er in de herfst één smulbos wordt aangeplant. "Bijna alle allochtonen die door ons benaderd zijn, gaven aan dat ze het erg vreemd vinden dat je in Nederland vrijwel nergens van de natuur kunt eten. Dat is in het land van herkomst vaak heel normaal. Met het aanplanten van smulbossen komen we tegemoet aan de wensen van deze mensen."

Aan het smulbos wordt een Pluk- de-Dag-dag gekoppeld. Van Slobbe ziet over enkele jaren op die jaarlijkse terugkerende dag allochtonen en autochtonen samen in het smulbos picknicken nadat eerst de vruchten uit het bos geplukt zijn.

Integratie van allochtonen krijgt volgens de stichting 'een enorme stimulans als de betreffende mensen in staat gesteld worden om een relatie aan te gaan met natuur en landschap in hun eigen woonomgeving.'

Van Slobbe: "Allochtonen kunnen ons een frisse blik op de natuur geven. Wie gaat er nog kastanjes rapen als die rijp zijn? Dat wordt toch alleen nog door Turkse mensen gedaan?" Het mes snijdt dan aan twee kanten, zo betoogt hij. "Want mensen voelen zich sneller ergens thuis als ze een relatie hebben met het landschap. In Turkije en Marokko komen veel hazel- en walnotenbomen voor. Surinaamse mensen houden meer van zoete bessen: Surinaamse planten groeien hier niet maar we kunnen natuurlijk wel frambozenstruiken planten."

Waar het eerste smulbos gaat komen, is nog niet precies bekend; mogelijk dat op de heuvelrug tussen Nijmegen en de Duitse grens in een gebied van twee tot drie hectare wilde appel- en perenbomen en hazel- en walnotenbomen alsmede braamstruiken worden gepoot. "Maar het kan ook elders", aldus Van der Slobbe.

Dit is toch te gek voor woorden, ze mogen best in bomen klimmen, vind ik, maar waarom moeten ze er nou persee vruchten uithalen? Dit is gewoon geldverspilling, ze willen gewoon gratis eten.
Wat vinden jullie van dit belachelijke idee?
Oud 06-04-2004, 12:03
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 12:44
ze willen gewoon gratis eten.
Wat vinden jullie van dit belachelijke idee?
belachelijk, maar "ze" hebben het niet zelf bedacht dus dat gratis eten lolletje van jou is net zo belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:22
mmuddy
mmuddy is offline
Bijna alle allochtonen die door ons benaderd zijn, gaven aan dat ze het erg vreemd vinden dat je in Nederland vrijwel nergens van de natuur kunt eten. Dat is in het land van herkomst vaak heel normaal. Met het aanplanten van smulbossen komen we tegemoet aan de wensen van deze mensen ."

er staat toch duidelijk de wensen van deze mensen.
Oud 06-04-2004, 12:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 13:22 :
Bijna alle allochtonen die door ons benaderd zijn, gaven aan dat ze het erg vreemd vinden dat je in Nederland vrijwel nergens van de natuur kunt eten. Dat is in het land van herkomst vaak heel normaal. Met het aanplanten van smulbossen komen we tegemoet aan de wensen van deze mensen ."

Er staat toch nergens dat ze een bos willen man!!!!!! En je doet nog VWO ook

Wat een sukkels ook soms hier in NL zeg, aan de ene kant zeiken over integratie, aan de andere kant komen ze met een bos speciaal voor allochtonen, nee lekker is dat
Ik als allochtoon ben tegen zoiets

Maak dan gewoon een bos met fruit etc. maar niet speciaal voor allochtonen!

Bovendien hebben we al een eigen bos, Wouter Bos

btw als je echt zoiets voor allochtonen wilt, dan moet je een soort park maken waar ze in de zomer kunnen barbecuen etc!
Dit bos is meer voor de honden (allochtonen houden niet zo van honden, dus zullen ze er ook niet komen) en voor de homo's

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:47
Metal
Metal is offline
Ik vind het idd een belachelijk plan
Oud 06-04-2004, 12:49
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 13:42 :
.....Dit bos is meer voor de honden
wouter bos voor de honden

back to ontopic
Oud 06-04-2004, 12:50
Atje85
Atje85 is offline
Lekker typisch Hollands weer: een autochtoon komt met zo een plan voor allochtonen (terwijl die er niet expliciet om gevraagd hebben) en wie krijgt weer de schuld? ja hoor, de allochtonen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 12:53
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 13:22 :
En de streken van deze mensen, en dat komt dan allemaal in de krant, van Fabeltjesland!

Wat voor een volslagen achterlijk idee is dit nou weer?! Denken ze soms dat allochtonen in Nederland een stelletje apen zijn of zo?
Oud 06-04-2004, 12:55
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mooi idee

Ik hou wel van smulbossen, geloof ik

Ik vind dat je het niet moet zien als "we doen wat voor de allochtonen" (waar ik opzich ook wel voor ben), maar gewoon een logische reactie op het feit dat wij geen bossen hebben met vreetbomen. Dat zorgt er sowieso voor dat kinderen wat vaker de bossen inwillen. Goed plan!
Oud 06-04-2004, 12:55
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 13:50 :
Lekker typisch Hollands weer: een autochtoon komt met zo een plan voor allochtonen (terwijl die er niet expliciet om gevraagd hebben) en wie krijgt weer de schuld? ja hoor, de allochtonen
en terecht
ze verlangen alles van de autochtoon, maar je hebt er van die domme autochtonen bij die DE WENSEN VAN DE ALLOCHTOON wel wil gaan vervullen.
Denk je nou echt dat de autochtoon denkt: 'Ze hebben hier geen noten bomen, kom laten we ze voor de allochtoon gaan planten."
Ik denk zelf dat hij gewoon verhalen van allochtonen heeft aangehoort over de ontevredenheid dat er zo weinig notenboompjes staan.
Oud 06-04-2004, 12:56
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-04-2004 @ 13:53 :
En de streken van deze mensen, en dat komt dan allemaal in de krant, van Fabeltjesland!

Wat voor een volslagen achterlijk idee is dit nou weer?! Denken ze soms dat allochtonen in Nederland een stelletje apen zijn of zo?
ze willen noten.
Oud 06-04-2004, 12:56
Gimme more beer
Citaat:
naam onbekend schreef op 06-04-2004 @ 13:53 :
Hehehe, daarom moet je gewoon de goeie kanten van een smulbos inzien. Niet de benadering "een bos voor de allochtonen"
Oud 06-04-2004, 12:57
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 13:56 :
Hehehe, daarom moet je gewoon de goeie kanten van een smulbos inzien. Niet de benadering "een bos voor de allochtonen"
ik wed dat de allochtonen er geen autochtonen wensen te zien, anders gaan ze vast klagen bij de gemeente dat hun gratis noten worden gestolen.
Oud 06-04-2004, 12:57
Gimme more beer
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 13:55 :
en terecht
ze verlangen alles van de autochtoon, maar je hebt er van die domme autochtonen bij die DE WENSEN VAN DE ALLOCHTOON wel wil gaan vervullen.
Denk je nou echt dat de autochtoon denkt: 'Ze hebben hier geen noten bomen, kom laten we ze voor de allochtoon gaan planten."
Ik denk zelf dat hij gewoon verhalen van allochtonen heeft aangehoort over de ontevredenheid dat er zo weinig notenboompjes staan.
Nou en? Dan hoeft hij die dingen toch niet te planten?
Oud 06-04-2004, 12:59
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 13:57 :
Nou en? Dan hoeft hij die dingen toch niet te planten?
de domme autochtoon doet dat dus blijkbaar wel.
Oud 06-04-2004, 13:00
Gimme more beer
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 13:57 :
ik wed dat de allochtonen er geen autochtonen wensen te zien, anders gaan ze vast klagen bij de gemeente dat hun gratis noten worden gestolen.
Doe normaal...
Oud 06-04-2004, 13:01
Gimme more beer
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 13:59 :
de domme autochtoon doet dat dus blijkbaar wel.
Nou en? Heb je er last van? Ik zie geen negatieve kanten aan zo'n bos, om heel eerlijk te zijn...
Oud 06-04-2004, 13:06
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 14:01 :
Nou en? Heb je er last van? Ik zie geen negatieve kanten aan zo'n bos, om heel eerlijk te zijn...
ik vind wel dat het dan ook voor de autochtoon moet zijn, de voordelen zijn juist wel fijn.
1. je komt ze niet meer tegen in normale bossen
2. ze jatten minder bij de groenteboer
3. ze kunnen weer noten plukken zoals ze in eigenland al deden
Oud 06-04-2004, 13:07
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 14:00 :
Doe normaal...
hoezo doe normaal?
de allochtoon krijgt de laatste tijd meer voorang dan menig autochtoon.
Oud 06-04-2004, 13:08
Gimme more beer
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 14:06 :
ik vind wel dat het dan ook voor de autochtoon moet zijn, de voordelen zijn juist wel fijn.
Natuurlijk is dat zo...
Oud 06-04-2004, 13:08
Gimme more beer
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 14:07 :
hoezo doe normaal?
de allochtoon krijgt de laatste tijd meer voorang dan menig autochtoon.
Dan heb je niet bepaald om je heen gekeken. Als je eens ziet hoe sommige van die mensen moeten leven piep je wel anders...
Oud 06-04-2004, 13:10
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 14:08 :
Natuurlijk is dat zo...
nou,.... daar ben je niet zeker van.
ze kunnen je bedreigen voor een kers als het moet.
Oud 06-04-2004, 13:13
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-04-2004 @ 14:08 :
Dan heb je niet bepaald om je heen gekeken. Als je eens ziet hoe sommige van die mensen moeten leven piep je wel anders...
allochtonen vrouwen krijgen voorang wat betreft het zoeken van een baan.
er is hier een speciale regeling voor allochtonen vrouwen dat zij voorang krijgen.
maar ook met dat hele woningnood gebeuren, mijn overburen (met 2 kinderen) willen verhuizen, wonen hier al zo'n 20 jaar, maar blijkbaar krijgen de allochtonen hier voorang, het huis is namelijk verkocht aan een allochtonen gezin die maar 1 jaar bij dezelfde woningbouw vereniging zitten.
Oud 06-04-2004, 13:14
mmuddy
mmuddy is offline
maar laten weer ontopic blijven.
Oud 06-04-2004, 13:25
REIE
REIE is offline
Citaat:
Integratie van allochtonen krijgt volgens de stichting 'een enorme stimulans als de betreffende mensen in staat gesteld worden om een relatie aan te gaan met natuur en landschap in hun eigen woonomgeving.'

Straks denken allochtonen nog dat ze producten uit de winkel ook mogen plukken. Nee, ik heb een beter idee, laat ze dingen verzamelen van vuilnisbelten zoals oude blikken die wij als rommel beschouwen, maar zij als keukengerei. Dit scheelt gelijk geld dat voor recyclage wordt uitgegeven.
Dit idee kan ik met heel veel moeite serieus nemen. Het klopt dat er in Nederland weinig plukgelegenheden bestaan aangezien we heel weinig bos hebben. Op dat beetje bos dat er dan is moet je gelijk op de paden lopen. (Alsof je verdwaald )
Het is onzin dat er allochtonen zijn die van voor het Stenen Tijdperk stammen en hun eten in de natuur zoeken, ik denk dat ze meer hebben aan culturele uitjes naar theaters en museums.
Oud 06-04-2004, 13:39
Gatara
Gatara is offline
ik ga ook integreren!
Oud 06-04-2004, 13:40
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
REIE schreef op 06-04-2004 @ 14:25 :

Straks denken allochtonen nog dat ze producten uit de winkel ook mogen plukken. Nee, ik heb een beter idee, laat ze dingen verzamelen van vuilnisbelten zoals oude blikken die wij als rommel beschouwen, maar zij als keukengerei. Dit scheelt gelijk geld dat voor recyclage wordt uitgegeven.
Dit idee kan ik met heel veel moeite serieus nemen. Het klopt dat er in Nederland weinig plukgelegenheden bestaan aangezien we heel weinig bos hebben. Op dat beetje bos dat er dan is moet je gelijk op de paden lopen. (Alsof je verdwaald )
Het is onzin dat er allochtonen zijn die van voor het Stenen Tijdperk stammen en hun eten in de natuur zoeken, ik denk dat ze meer hebben aan culturele uitjes naar theaters en museums.
erg goed argument waarmee ik het eens ben.
Oud 06-04-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:

Sukkel een autochtoon bedenkt zoiets, en jij denkt meteen dat allochtonen hier massaal voor zijn. Desnoods vreet jij dat hele bos leeg gierig kut ventje.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:00
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-04-2004 @ 14:50 :

Sukkel een autochtoon bedenkt zoiets, en jij denkt meteen dat allochtonen hier massaal voor zijn. Desnoods vreet jij dat hele bos leeg gierig kut ventje.
whaha, je kent me geeneens, dit is een discussie topic geen scheldtopic en ik ga echt niet naar zo'n smulbos hoor en gierig ben ik al helemaal niet.
Anders hield ik dit artikel wel voor mezelf en deelde ik het niet met mede forummers. Allochtonen zijn hier massaal, vergelijk het eens met andere landen. Ik zeg al eerder dat een domme autochtoon dit idee doorzet en geen allochtoon.
Leer lezen allochtoon.

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 14:03.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:06
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 13:55 :
en terecht
Sukkel, dan hoeft die domme autochtoon dat toch niet te doen?
Als een allochtoon noten wilt in he bos dan hoef je dat toch niet te gaan maken.

Er zijn zat bossen/parken waar veel allcohtonen naar toe gaan, dus het is onzin dat allochtonen niet genoeg de natuur in gaan!
De meesten zijn opgegroeid in de natuur in hun land van herkomst!

En dat jij VWO doet en zo denkt is me toch triest
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 14:13 :
allochtonen vrouwen krijgen voorang wat betreft het zoeken van een baan.
er is hier een speciale regeling voor allochtonen vrouwen dat zij voorang krijgen.
maar ook met dat hele woningnood gebeuren, mijn overburen (met 2 kinderen) willen verhuizen, wonen hier al zo'n 20 jaar, maar blijkbaar krijgen de allochtonen hier voorang, het huis is namelijk verkocht aan een allochtonen gezin die maar 1 jaar bij dezelfde woningbouw vereniging zitten.
Ja, omdat de werkloosheid te hoog is, je zeikt toch dat ze uitkeringen trekken, nou dan krijgen ze een baan, is het weer niet goed.

En dat woningnood, dat hangt van superveel factoren af (inkomen, leeftijd, gezinssamenstelling)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:08
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Jezus, wat ben jij een loser zeg!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:11
Gatara
Gatara is offline
Verspil je moeite niet aan mensen die in hokjes denken
Oud 06-04-2004, 15:48
schietgeweer
schietgeweer is offline
Volgens mij is er niet zo veel animo voor en ik vind eerlijk gezegd dat uit het hele idee een beetje de opvatting straalt dat elke allochtoon oorspronkelijk in het oerwoud aan lianen slingerde en kokosnoten at. Beetje simpel en ongetwijfeld voor sommige mensen niet erg vleiend.
Oud 06-04-2004, 18:48
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 15:06 :
Sukkel, dan hoeft die domme autochtoon dat toch niet te doen?
Als een allochtoon noten wilt in he bos dan hoef je dat toch niet te gaan maken.

Er zijn zat bossen/parken waar veel allcohtonen naar toe gaan, dus het is onzin dat allochtonen niet genoeg de natuur in gaan!
De meesten zijn opgegroeid in de natuur in hun land van herkomst!

En dat jij VWO doet en zo denkt is me toch triest
ehm.... LEES GOED VERDOMME!!!!!!!! IK BEN TEGEN DAT BOS!!! DAT JIJ VSO HEBT GEDAAN!!!!!

en bepaalde meningen over iets hebben is niet niveaugericht, dat zou jij moeten weten betwetertje.

Laatst gewijzigd op 06-04-2004 om 18:55.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:51
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 15:07 :
Ja, omdat de werkloosheid te hoog is, je zeikt toch dat ze uitkeringen trekken, nou dan krijgen ze een baan, is het weer niet goed.

En dat woningnood, dat hangt van superveel factoren af (inkomen, leeftijd, gezinssamenstelling)
ik zei helemaal niet dat ze uitkeringen trekken, maar nu er te weinig werk is ook voor autochtonen vind ik dat die het meeste recht hebben.
nee het hangt niet van inkomen af want op de website van de woonvereniging stond dat het om een woningzoekende ging.
Oud 06-04-2004, 18:53
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 15:11 :
Verspil je moeite niet aan mensen die in hokjes denken
ik stop niemand in hokjes, ik ben echt geen nazi ofzo als je dat denkt.
en heb ook geen hekel aan buitenlanders, ik ben gewoon redelijk. Dat jullie meer voor de allochtonen opkomen dan voor de autochtonen kan ik niet begrijpen, zijn jullie bang voor ze ofzo?

en nu terug naar het onderwerp waar het werkelijk om draait.
Oud 06-04-2004, 19:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 19:48 :
ehm.... LEES GOED VERDOMME!!!!!!!! IK BEN TEGEN DAT BOS!!! DAT JIJ VSO HEBT GEDAAN!!!!!

en bepaalde meningen over iets hebben is niet niveaugericht, dat zou jij moeten weten betwetertje.

Ik ben ook tegen dat bos, iig de vorm van: het is speciaal voor allochtonen.

En ik doe VWO!

En nee, ik reageer zo op je omdat jij met de meest domme redenen komt!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:24
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 19:51 :
ik zei helemaal niet dat ze uitkeringen trekken, maar nu er te weinig werk is ook voor autochtonen vind ik dat die het meeste recht hebben.
nee het hangt niet van inkomen af want op de website van de woonvereniging stond dat het om een woningzoekende ging.

Je discrimineert, hoezo zou een autochtoon daar meer recht op hebben? Echt een hokjesdenker En dan nog zeiken dat allochtonen moeten integreren, wat denk je nou als jij ze als minderwaardig ziet

Oooooooooooooooo duh natuurlijk gaat het om een woningzoekende, maar dan wordt je nog wel gescreend op inkomen, gezinssamenstelling, eventuele leningen etc etc!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:25
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 06-04-2004 @ 19:53 :
ik stop niemand in hokjes, ik ben echt geen nazi ofzo als je dat denkt.
en heb ook geen hekel aan buitenlanders, ik ben gewoon redelijk. Dat jullie meer voor de allochtonen opkomen dan voor de autochtonen kan ik niet begrijpen, zijn jullie bang voor ze ofzo?

en nu terug naar het onderwerp waar het werkelijk om draait.
Wie zei er nou net dat autochtonen meer recht hebben op werk dan allochtonen....en da noem je neit hokjesdenken... heb je wel enig idee wat er mee bedoeld wordt?

Het zijn geen buitenlanders, het zijn allochtonen en die hebben net zo veel rechten (en plichten0 als de autochtoon!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:31
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 20:24 :
Je discrimineert, hoezo zou een autochtoon daar meer recht op hebben? Echt een hokjesdenker En dan nog zeiken dat allochtonen moeten integreren, wat denk je nou als jij ze als minderwaardig ziet

Oooooooooooooooo duh natuurlijk gaat het om een woningzoekende, maar dan wordt je nog wel gescreend op inkomen, gezinssamenstelling, eventuele leningen etc etc!
1. ik discrimineer helemaal niet, iemand die net het land in komt moet netjes op z'n beurt wachten, kruip je ook altijd voor bij de kassa? Je vind het toch ook niet eerlijk als de vriendjes van de kassieres voor mogen bij een erg lange rij?
2. ik zeik helemaal niet dat ze moeten integreren, zeg maar waar het staat dan???
3. ik weet niet meer de exacte term die erbij stond maar de betekenis was ervan een asielzoeker die een woning zocht, terwijl hij helemaal geen jaren gewoont heeft bij dezelfde woonvereniging. En mijn overburen met 2 kinderen, met 20 jaar dezelfde woonvereniging maakten geen kans omdat die asielzoekers voor gingen.

ik snap niet dat je zo denkt zit je wel op VWO???
Oud 06-04-2004, 19:32
professor2
professor2 is offline
ik kan dit bericht met geen mogelijkheid serieus nemen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:32
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 06-04-2004 @ 20:25 :
Wie zei er nou net dat autochtonen meer recht hebben op werk dan allochtonen....en da noem je neit hokjesdenken... heb je wel enig idee wat er mee bedoeld wordt?

Het zijn geen buitenlanders, het zijn allochtonen en die hebben net zo veel rechten (en plichten0 als de autochtoon!
hokjes denken is kwestie zuid-afrika zo'n 100 jaar geleden, dat doe ik niet betwetertje.
Oud 06-04-2004, 19:33
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
professor2 schreef op 06-04-2004 @ 20:32 :
ik kan dit bericht met geen mogelijkheid serieus nemen
eidelijk iemand die ontopic is, ik ook niet is gewoon onverstelbaar.

iedereen ontopic
ook meneer het agressieve-betwetertje
Oud 06-04-2004, 19:34
snoodaard
snoodaard is offline
Weer een typisch voorbeeld van een ambtenaar die een allochtoon aan z'n bureau heeft gehad en de plank finaal missloeg in een poging zijn nieuwe landgenoot te begrijpen.

Wat dacht men van meer investeren in een taalcursus Nederlands.
Oud 06-04-2004, 19:36
mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 06-04-2004 @ 20:34 :
Weer een typisch voorbeeld van een ambtenaar die een allochtoon aan z'n bureau heeft gehad en de plank finaal missloeg in een poging zijn nieuwe landgenoot te begrijpen.

Wat dacht men van meer investeren in een taalcursus Nederlands.
dat kan ook, sterk argument.
Oud 06-04-2004, 20:26
AGH
AGH is offline
Citaat:
Metal schreef op 06-04-2004 @ 13:47 :
Ik vind het idd een belachelijk plan
Het plan is belachelijk, maar zou wel kunnen helpen bij de integratie.

Welkom in Nederland en geniet van de paddestoelen, het Nederlandse gras, laat de bolletjes aan de bomen groeien en geef een uitgebreide uitleg over het woord ´snoepjes.´
Wellicht kunnen we het park gratis maken tijdens het poedersuikerfeest.

P.S.
Ik heb ooit VWO gedaan.
Hoor ik erbij of moet ik roken om erbij te horen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:32
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Waar moet dat bos eigenlijk komen, in de randstad wonen de meeste allochtonen maar daar is toch echt geen plek meer (voor dat bos)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Na de negatieve en vaak onbedoeld hilarische reacties van de media en op straat weten we in ieder geval zeker dat geen hond nog voet zal zetten in dat bos.
Oud 06-04-2004, 21:14
Verwijderd
Puik plan Integreren in de appelboom, onder het genopt van een peer.

Overigens wel trieste reacties hier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten